fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

מוטו פרמיירה | קוואסאקי ER6N דגם 2012

מוטו פרמיירה | קוואסאקי ER6N דגם 2012


כתב: משה פרחי

בחנו: מיקו שלו, נח אבגר הלוי, אילן ציוני ומשה פרחי

צלם: נועם עופרן

פורסם לראשונה במגזין מוטו, גיליון 299, דצמבר 2012.

אם קראתם את המבחן שלי על הקאוואסאקי ER6F (גרסת הפיירינג), בוודאי שמתם לב שאהבתי את האופנוע. האמת, אפילו פתחתי הזמנה על אחד כזה, וברגע האחרון החלטתי שעדיין איני מוכן לוותר על רכיבות בשטח ורכשתי שוב ימאהה WR250R. רצינו מאוד לצרף למבחן גם את הגרסה העירומה, שמשווקת לצד גרסת הפריינג מאז הוצג הדגם ב-2005. אך אופנוע מבחן לא היה. ברור למדי כי בתקופה ששוק האופנועים הישראלי הולך ומתכווץ קשה להפשיר כמה אופנועי מבחן, בוודאי כשמדובר בדגמים דומים מאוד, אולם בזכות צילומים לתכנית The Voice הפשירו במטרו לרכיבות מבחן יחידה אחת מהאח העירום. כמובן ניצלנו מיד את ההזדמנות, לקחנו אותו לכמה ימי מבחן וניסינו לתהות על קנקנו ואם מדובר באותה הגברת רק בשינוי האדרת, למי הוא מתאים, ובעיקר מה היתרונות והחסרונות שלו לעומת גרסת הפריינג והמתחרים. הפעם אחרוג ממנהגי, ולכל חסרי הסבלנות אספר שמדובר באחד האופנועים הכיפיים שיש, אופנוע שנותן תמורה מעולה לכסף, אופנוע שמתחרה לא רק בסוזוקי גלדיוס, שגם לו יש מנוע שני צילינדרים, אלא גם ביריבים בעלי מנועי ארבעה צילינדרים דוגמת הימאהה דיוורז'ן וההונדה הורנט, אופנוע שנותן תמורה נפלאה למחיר וצפוי לקרוץ לקהל רחב של רוכבים.

 

   סיפורים זה טוב, מעשים חשובים יותר

המפרט הטכני של גרסת העירום זהה עד כדי שתי טיפות ערק לגרסת הפריינג, למעט המשקל – האח העירום שוקל 204 ק"ג, קל בשישה ק"ג. שלדה, מתלים, גלגלים, צמיגים, ABS – הכול אותו הדבר, בעצם לוח השעונים שונה מעט, אך כולל אותו מפרט. אז נחסוך מכם את הפרטים הטכניים. אפשר להגיד את זה בלי להתבייש – ה-ER-6N כוסון, ולטעמי האישי העיצוב מוצלח מאוד, סטריט-פייטר מודרני, ויש זרימה מהחלק הקדמי עד הזנב הדקיק. בכל מקום שהייתי בו עם האופנוע הוא משך מבטים ולא מעט שאלות, אין אחד שלא אהב את המראה. יחידת התאורה הקדמית מחודדת ומאיימת, כיסויי הרדיאטור מצניעים וגם נראים מצוין, יחידת הזנב צנומה וסקסית, השלדה חדשה, וגם הבולם והזרוע האחורית – ולמרות שימוש בפלדה, ולא במתכות אקזוטיות, הצליחו מהנדסי קאוואסאקי לעשות עבודה ממש טובה.

המנוע מתעורר בשקט מופתי, ושתי הבוכנות מפמפמות על סרק ורק מבקשות שאתן בגז. בעיר מתברר כי תנוחת הישיבה הזקופה נוחה מאוד, האופנוע זריז ושובב, אך נטוע ומספק מידע מדויק לרוכב. ידית המצמד נעימה, והחלפות ההילוכים קצרות ומדויקות. המנוע פנינה של ממש ומושך מסל"ד נמוך, והדבר מאפשר לרכוב על גלי המומנט, המצויים בשפע, או להחזיק אותו קרוב לשיא ההספק ולקבל תאוצות חזקות. יחידת ההנעה מגניבה, אני ממש מאתגר את המנוע, שם בהילוך שישי, יורד לחמישים קמ"ש, ואז פתיחה לרווחה של מצערת הגז. מערכת הזרקת הדלק אינה מתבלבלת, והמנוע מגיב לאט אך ללא גמגומים. השליטה במהירויות נמוכות בין המכוניות קלה, והמתלים – המכוונים על הצד הספורטיבי – סופגים. אם ממש תתעקשו להיכנס לבור מהסוג המרושע, תגלו שאמנם האופנוע מעביר את הטלטלה לישבן הרוכב, אך זה אינו מוציא אותו מהקו הנבחר. שימוש בבלמים מגלה שאלה אינם נושכים מדי, ועם זאת יש שם מספיק עָצמה ורגש כדי להאט את האופנוע, ואפילו להעלות אותו לסטופי חביב, לו רק היה אפשר לנתק את מערכת ה-ABS שעובדת מצוין ופשוט עושה מצוין את המוטל עליה. בדיוק הבלמים שאנו מצפים להם מאופנוע אשר פונה לקהל רוכבים צעיר יחסית או כזה שעושה את צעדיו הראשונים בקטגוריה הגדולה. דבר הביקורת היחיד שיש לי הוא זה: כשנהיה ממש צפוף בכביש, המראות מפריעות לפעמים לעבור בין טורי המכוניות.

מחוץ לעיר ה- ER-6N ממשיך לככב; המנוע מתגלה גם כאחד שאוהב לבלות בסל"ד בינוני וגבוה. רצועת הכוח רחבה, וכבר ב-4,000 סל"ד מתקבלת משיכה נאה, וזו הולכת ומתגברת עד הקו האדום, אך בשום שלב לא תאיים על הרוכב. בכבישים המהירים מה שמגביל את ה- ER-6N הוא מיגון הרוח, או נכון יותר היעדר מיגון הרוח. כמו אופנועים מסוג זה, גם כאן קצב השיוט הוא כ-130 קמ"ש, די והותר כדי לאבד את הרישיון לכמה חודשים. בקצב שיוט של כ-120 קמ"ש האופנוע מתגלה כפרטנר נפלא; תנוחת הישיבה נוחה, המושב מרווח ונוח, והרוח אינה מציקה יותר מדי. גם מאחור המצב טוב, והמורכב התורן דיווח על נוחות רבה. רוכבים גבוהים (מעל 1.80 מטר), דוגמת מיקו ונוח שלנו, התלוננו שהכיפוף ברגליים מוגזם וציינו שהם היו שמחים ליותר מרווח לרגלי המקרוני שלהם.

נועם צלמנו מחליט על אזור צילומים, והפנס מופנה לכבישים מפותלים וטכניים. המראה מגרה מאוד, יש בי זיכרונות טובים מגרסת הפריינג ששיתפה פעולה בדבר עבֵרה, האם גם גרסת העירום? התשובה לא איחרה לבוא, בתוך שניות מצאתי את עצמי יורד לזוויות נמוכות, וממש התאפקתי מלשלוח ברך לאספלט הקריר של סוף דצמבר. ההיגוי ממשיך להיות זריז ומדויק, האופנוע ממש משדל להשכיב עוד ועוד, וכמובן צריך לזכור שאין כזה דבר "אין גבול". קטע הכביש ממש מאתגר, עם שינויי רדיוס וגובה גם בתוך הפנייה. יש קטעים שעדיין הכביש לח, ובכל זאת האופנוע משתף פעולה ומאפשר לרכוב בקצב מהיר ללא כל דרמות. הקצב עולה, הבלימות נהיות מאוחרות יותר ויותר, עם בלימה לתוך הפנייה, חזרה לגז, ואז סחיטת מצערת הגז שיורה את האופנוע לעבר הפנייה הבאה. איזה כיף של אופנוע.

 

משדל לדבר עבֵרה

בקאוואסאקי עם ה- ER-6N החדש ל-2012 הלכו עוד צעד קדימה בכל מה שקשור לאיכות מוצר, ביצועים והתנהגות, ובלי שיעלה מחיר האופנוע. מכל מקום שתביטו על האופנוע הוא מדליק. עד לפני כמה שנים היו אופנועי תקציב בקטגוריית הביניים בעיקר אופנועים משעממים. קאוואסאקי עם ה- ER6 מוכיחה שאפשר גם אחרת. אף שעל הנייר המכלולים פשוטים, שנגזרים מהמחיר הלא יקר, השלדה, המזלג הקדמי והזרוע האחורית עם הבולם האופקי נראים ממש מצוין. אופנוע כייפי ובן לוויה נאמן. נכון, מחוץ לעיר הוא יעיל פחות מהאח עם הפריינג, אך למי שמחפש אופנוע עם מראה לא שגרתי, בעל יכולת ניוד יום-יומית מצוינת, זול לתחזוקה וגם אופנוע שייקח שני רוכבים לטיול של שבת ימצא ב- ER-6N בדיוק את כל אלה.

במשפט אחד

עיצוב: תאווה לעיניים, שלדה, זרוע אחורית, זנב – הכול מפוסל ביד אמן.
נוחות: מושב מרווח אך נמוך יחסית, מושב המורכב נוח. המתלים מכוילים על הצד הספורטיבי, ולפיכך מהמורות וסדקים מורגשים, אך לא ברמה איומה. רוכבים מעל 1.8 מטר יגלו שנדרש כיפוף גדול ברגליים.
שימושיות: אופנוע שיודע לבצע מגוון משימות – מרכיבות יום-יומיות דרך טיולי סוף שבוע, ואפילו ימי מסלול בכוכב יאיר.
ביצועים: הוא לא קוטל ארים[מלשון האות R], אך במרבית השימושים יש שם מספיק כוח.
התנהגות: תענוג. זריז בלי לפגום ביציבות. בכביש מפותל מתגמל רוכב מנוסה ובכל זאת סלחן מספיק לטעויות של רוכבים מנוסים פחות.
בשורה התחתונה: תמורה מעולה לכסף. אופנוע ביניים, שיודע לשלב מגוון יכולות. מעולה לרוכבים שמחפשים אופנוע ראשון במדרגת הרישוי A, וגם לרוכבים מנוסים שמחפשים סטריט-פייטר חדש מהניילון במחיר של אופנוע משומש.

תעודת זהות

מחיר: 59,985 שקלים

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

נתונים טכניים

 

מנוע: 2 צילינדרים מקבילים, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול

 

נפח: 649 סמ"ק

 

הספק מרבי: 72 כוחות סוס ב-8,500 סל"ג

 

מומנט מרבי: 6.5 קג"מ ב-7,000 סל"ד

 

שלדה: היקפית, צינורות, פלדה

 

מתלה קדמי: מזלג רגיל, קוטר 41 מ"מ, מהלך 125 מ"מ

 

מתלה אחורי: בולם יחיד מעוגן ישירות לזרוע האחורית, מהלך 130 מ"מ

 

בלם קדמי: דיסק 300 מ"מ, קליפר 2 בוכנות

 

בלם אחורי: דיסק 220 מ"מ, קליפר 2 בוכנות

 

משקל רטוב: 204 ק"ג

 

"מחוץ לעיר ה- ER-6N ממשיך לככב; המנוע מתגלה גם כאחד שאוהב לבלות בסל"ד בינוני וגבוה. רצועת הכוח רחבה, וכבר ב-4,000 סל"ד מתקבלת משיכה נאה, וזו הולכת ומתגברת עד הקו האדום, אך בשום שלב לא תאיים על הרוכב".

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל