fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה

מוטו פרימיירה | MV Agusta דראגסטר 800 – היא תיקח אותך

מוטו פרימיירה | MV Agusta דראגסטר 800 – היא תיקח אותך

בוחנים: ניסים ברדה, סטפן אבנדיצ'י, אריק רוזנבלום

עורך: גב"ב

צלם: גלב סמירנוב

 

שורה תחתונה: סקסי ומיוחד, יטריף כול רואהו וגם ריגושי הרכיבה ללא תחרות, זריזות ועליצות, אך יש עוקץ בדבש הזה, עצבנות ותפעול לא חלק.

אמ.וי אגוסטה Dragster 800 – מי שברא את האופנוע הזה מכיר היטב את טבע האדם להיות נשלט על ידי יצרים ותשוקות. החשק עולה למראה האיטלקייה המחוטבת הזו, לא משנה באולם התצוגה של היבואן HM מוטורס או ברחוב בתל אביב, האסתטיקה האיטלקית הסקסית מושלמת בתנוחת רכיבה הששה אלי קרב, מושב גבוה ונוקשה המקבע אותך על הכידון הזעיר והמגולף באלומיניום כשהברכיים בגרון עם הרגליות הגבוהות, כשהפרצוף שלך תקוע בלוח השעונים – שום סטריט פייטר אחר לא יודע לתת את התנוחה התוקפנית הזאת. מדובר במשהו אחר. לטוב ולרע כמו שקורה בכול קיצוניות ויש מי שיחשוב שהלכו רחוק מדי עם אופנוע שייעודו בתחילתו של דבר הוא כביש ציבורי – אך בפועל הוא מוטוקרוס עירוני לכול דבר. האופנוע גם הופיע בדו"גמית החודש של אוגוסט

אמ.וי הם האומנים הגדולים ביותר בצירוף של יופי לטכנולוגיה המייצר ריגושים, הם מתמחים בכך מאז חזרו לחיים תחת משפחת קאסטיליוני, תחילה העירומים המקוריים שומטי הלסתות שיצר גדול המעצבים מאסימו טאמבוריני זכרונו לברכה תחת השם ברוטאלה, כאשר ליין הדראגסטר מבוסס הברוטאלה שהופיע באמצע שנת 2014 העלה את המומחיות הזו של אמ.וי להקצנה אף יותר.

העירום החשוף והבוטה, מנוע הטריפל הזעיר עם שלושת השוט גאן קצוצי הקנה, בצירוף לנתונים טכניים קיצוניים, 125 כוח סוס על 167 קילו עם בסיס גלגלים קצרצר, אפס פשרות בתחושות וגיבוי טכנולוגי של חומרים, תכנון ואלקטרוניקה הם המוטו של אמ.וי ודגמי משפחת דראגסטר הולכים ומתרבים: החל מדראגסטר 800 הנבחן כאן, מעליו גרסת RR חזקה מאובזרת ויקרה יותר, בנוסף מוצעת גם לסטייליסטים מהפורמולה אחת גרסת LH44 לואיס המילטון, ויש כמובן את גרסת RC אשר עד עכשיו נבדלה רק בצביעה, סטיילינג ובמחיר – אך מ-2018 הולכת לקבל את המפרט הטכני של גרסת RVS-1 האקזוטית שהופיעה ממש השנה במהדורה מוגבלת, כלומר 150 כוח סוס על 160 קילו בעוד המחיר זה לא המיליונים של אותו RVS-1… מבולבלים? עזבו הכול ופשוט תצאו לרכב על הדראגסטר 800 המשווק בישראל ותיגנבו, ממש כמו שקרה לנו.

129,900 שקל לקצוץ הקנה

כפי שאמר יפה אריק רוזנבלום שלנו, השאלה היא האם אתה כרוכב ראוי לאופנוע הזה. צריך ניסיון, זמן ללמוד אותו, כי אפס פשרות זה משהו שעובד לא רק לריגושים. זה בבסיס אופנוע מירוץ סופרספורט F3 המתחרה באליפות העולם, רק כאן בנפח מוגדל ומומנט משמעותי, עם כידון קטום ובלי כול פלסטיקה ועם צמיג אחורי עצום ברוחב 200 הנראה רחב אפילו יותר תחת האין זנב של האופנוע הזה.

ועם יתר האחיזה שצמיג רחב כזה מספק, הכלי הקצרצר זריז תחת תאוצות בטירוף, המשקל נתלש מיידית לאחור בעוד הקדמי מאבד אחיזה ומי שלא מוכן לזה עלול לאבד שליטה. כבר עם התאוצה הראשונה יש נענועי ראש, הכידון זז חזק בידיים וחייבים להיות מוכנים לזה, האופנוע קצרצר ממש מרגיש אופניים רק עם 125 סוסים במקום שתי רגליים אנושיות.

בעיר הוא מגרה לעוד ועוד התגרויות, קשה לחשוב עליו במונחים של חיי יום יום לעבודה בתנועה עירונית למרות שסטפן עושה בדיוק את זה על ברוטאלה 675 שאינו רחוק מהדראגסטר, מן הסתם כי בסיבוב הראשון מול איזה חוצפן האמ.וי משאירים אבק כמו היו קטנוע. יתרון נוסף של הברוטאלה אותו סטפן מאוד מחבב הוא כמובן בכבישי הרים מפותלים, שם עם אבנדיצ'י באוכף זה כלי ללא תחרות, מיטב אופנועי הסופרבייק יתקשו מולו בבר גיורא…
אולם על התחרות המסקרנת הזו מעיבה הבעיה של הדראגסטר 800 במהלך המבחן – תגובות המנוע למצערת האלקטרונית אינן חלקות בלשון המעטה. הוא לא עולה ליניארי, ביציאה מהמקום יש לו השתהות, וגם במהלך הנסיעה במגוון מהירויות התוצאה שאתה מקבל ליד ימין היא לא מיידית מספיק אך ישנן מספר מפות הצתה שבעזרתן ניתן למתן את תגובות המצערת, אפילו יש מפה שניתנת לבניה לפי הצרכים הספציפים שלנו… ובכול אלה חשוב לציין כי חבילת האלקטרוניקה כאן כה מתקדמת ומקיפה שלו השקענו יותר בכיול שלה סביר שהעצבנות היתרה וגם תגובות המנוע היו משתפרות. כנ"ל גם בתחום המתלים שניתנים לכיוון מלא והתאמה לאופי הרוכב.


לסיכום

במחיר של 129,900 שקל מקבלים כלי הארד קור, מרגש, עצבני, המיועד לבעלי ביצים גדולות, או בעלות שחלות גדולות, למרות שרצוי שהגודל והמשקל של הרוכב או הרוכבת יהיו קטנים ככול האפשר, זה אופנוע זעיר חברות וחברים, ויעודו המרכזי הוא להאיץ לבלום ולהסתובב. כן אפשר לרכב איתו עד 250 קמ"ש אבל ממש מיותר, לא נעים, למרות שטוב לדעת שהוא גם טס כשצריך.

אמ. וי אגוסטה דראגסטר  – האופנוע אקזוטי ומיוחד ממש כמו המנגינה של רצף המילים הללו המתאר איטלקייה לוהטת, סקסית ועצבנית. מרהיבה ביופיה ומספקת כמו אף אחת אחרת אבל גם עם מחירים ומגרעות, כפי שקורה עם אופנועים בעלי "אופי"…

 

לא לסמים, כן לדראגסטר 800/אריק רוזנבלום

מסתבר שלא צריך חומרים כימים או צמחים ירוקים כדי להתמכר. אמ.וי אגוסטה דראגסטר יעיף לכם את הראש בניוטרל. אתחיל מהעובדה הפשוטה, שבמצב סטטי הוא הרהיט הכי יפה בבית. ה- audi אספנות ורכב הגרזן היפני הכל-יכול שלי מתגמדים בפינה ומעיפים בו מבטים חוששים; הבימר פינה את מקומו, והקטנוע הלך להתחבא מאחורי הסינר של אמא…

מתניע. גרררררררררר ועוד גררררררררררררר אחד בשביל הטעם הטוב של הטריפל העצבני והקיצוני הזה. וקיצוני אכן הוא. בתנועה מתברר שהמראות המטופשות – שנראות כמו אוזני כלב מפוחד – לא ממש עוזרות, ואף מציקות בתנועה התל אביבית. במקביל מתברר עד כמה הכבישים בעיר רעים ממש… אה, סליחה, זה בגלל שהמתלים פה כל-כך ספורטיביים. המושב מרגיש כמו אבן, אבל החיבור לאופנוע כה טוב שאני חש כמו עובר בבטן אימו, ואני לא רוצה לצאת ממנו.

הילוך ראשון, שני – ובלימה פסיכית. צלילה – תענוג. ושוב: ראשון, שני – 3 ספרות על השעון – פאק אני חייב ת'רשיון… זה הזמן לעבור מהר למוד "התגלגלות רגועה".

ושוב מבחוץ ובעמידה קשה להתעלם מהיופי הסטטי, מהניקיון והאלגנטיות, ממש כמו באופרה. ושלא בעמידה- טיק טיק טיק טיק ככה החיים עוברים, מהר כמו העברת ההילוכים.
בכביש המהיר קשה לי להפסיק את הצחוק הדבילי בקסדה. אני תופס את עצמי ונוזף "נו די כבר, תראה רצינות, בכל זאת מדובר בעבודה ומחכים לי בבית".
אבל רגע, עוד לא!! נזכרתי שאני חייב לעבור אצל סטפן, לדבר איתו על משהו. הוא עונה לי בשלווה: "אז עכשיו אתה מבין ממה אני מתרגש כל בוקר"? אני מבין, מבין, אתה יכול בבקשה לא לסובב את הסכין ולעשות לי את זה בפחות כואב?

אין ברירה, צריך מתישהו להגיע הביתה.

בבית אני מבין שאני רוצה אחד כזה, דחוף. אז מה עכשיו, למכור אחד הרכבים? אולי כליה? לשבור את החיסכון שמיועד לבר מצווה של הילד? זהו, מסתבר שלא צריך. לא מדובר פה על פרארי שצריך לשדוד בנק על מנת לרכוש אותה, כמו זו שנסעתי בחו"ל וירדתי ממנה עם חיוך של יומיים שנשאר על הפרצוף. האופנוע המופלא הנ"ל עולה כמו מאזדה 3. האמת- המחיר הוא לא האישיו. מה שבאמת חשוב הוא האם אתה ראוי לו.

נ.ב. – אני לא עובד ב- HM מוטורס.

תעודת זהות

 

MV Agusta Dragster 800

 

דרגת הזיהום: 8

 

דרגת הרישיון: A

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלה, הארכה ל-4 שנים בתשלום

 

מחיר: 129,900 ש"ח

 

נתונים טכניים

 

מנוע: ארבע פעימות, שלושה צילינדרים בשורה, מקורר נוזל, נוזרק דלק

 

נפח: 798 סמ"ק

 

קדחXמהלך: 79X54.3 מ"מ

 

הספק מקסימלי: 125 כ"ס ב- 11,600 סל"ד

 

מומנט מקסימלי: 8.25 קג"מ ב- 8,600 סל"ד

 

מתלה קדמי: מזלג הפוך מתוצרת מרזוקי, בקוטר 43 מ"מ, מהלך של 125 מ"מ, כיוון מלא

 

מתלה אחורי: זרוע אלומיניום חד-צידית, בולם זקס, מהלך של 125 מ"מ, כיוון מלא

 

בלם קדמי: זוג דיסקים צפים בקוטר 320 מ"מ, קליפרים עם ארבע בוכנות

 

בלם אחורי: דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ, קליפר עם שתי בוכנות.

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 200/50-17

 

מערכות אלקטרוניות: ABS, בקרת אחיזה בעלת 8 מצבים, חיישן זווית הטייה, קוויקשיפטר, סליפר קלאץ', מצערת חשמלית, 4 מצבי רכיבה

 

מדידות

 

מידות כלליות: אורך 2,060 מ"מ, רוחב 825 מ"מ\

 

גובה מושב: 810 מ"מ

 

מרווח גחון: 149 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,380 מ"מ

 

משקל יבש: 167 ק"ג

 

קיבולת מיכל דלק: 16.6 ליטר

 

5 תגובות ל מוטו פרימיירה | MV Agusta דראגסטר 800 – היא תיקח אותך

  1. החבילה בפועל הרבה פחות טובה ממה שנראית, היא נראית מצויין !.
    האגזוז הרבה יותר יפה ממה שהוא נשמע, שמעתי כבר יפים יותר ( מי אמר אקרפוביץ על במוו עם גרגור של רוטווילר) . נוחות הנסיעה מתאימה לצעירים עד גיל 29 שהגב שלהם עדיין עומד בזה, גם המצב הרך ביותר הוא מאוד מאוד קשה, הייתי יכול להשבע שאין בולמי זעזועים או שהם תקועים.
    ואז מגיעים לחלק האומנותי, תחזוקה, חלפים, מוסכים ובעיקר תופעת הטבע המדהימה, ירידת ערך, גליוטינה צרפתית לא צונחת כל כך מהר.
    אז למי זה אתם שואלים, אם אתם גברברים שקמים בבוקר מסתכלים במראה ואומרים : "אכן, שלי הכי גדול" זה בדיוק בשבילכם ויש לכם גם את המקום להוכיח את זה עכשיו בפצאל. תעשו פיפי לפני שאתם עולים על הכלי כי חבל על משקל הנוזלים על הכלי, אולי תצליחו להרוויח עוד 0.00001 כ"ס לק"ג, כי אתם בוודאות היורשים של מארקז.
    ביום יום תשלמו מחיר גדול מדי בשביל פתיחות ברמזורים או בשביל סופ"ש על המסלול.

    אם אתם רוכבים ספורטיבים אבל מבינים שיש לכל סופ"ש יש גם שבוע עבודה שצריך להתנהל ביום יום, ב 130 אש"ח כמעט כל אלטרנטיבה טובה יותר ובהרבה פחות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל