fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

מוטו בוחן | KTM דיוק 125 – בדיוק לדור ה-i

מוטו בוחן | KTM דיוק 125 – בדיוק לדור ה-i

כתב: אדם בלנגה | בחנו: אדם בלנגה, אסף לביא, אריק רוזנבלום | צלם: עדי בראון

שורה תחתונה: אופנוע עירוני, צעיר, מעוצב ובעיקר כייפי, שמהווה שדרוג מבורך לדור הקודם המוצלח.

קצת יותר בהרחבה
לפעמים בשביל לכבוש את השוק צריך להוריד את הראש ולכוון למטה. זה בדיוק מה שהחבר׳ה של KTM עשו עם משפחת הדיוקים הקטנים שהושקה אי שם בשנת 2011. הנוסחה הייתה פשוטה, מנוע סינגל קטן, מקורר מים ומודרני, שיחד עם שילדת צינורות ומכלולים מרשימים למראה מצליחים ללחוץ לכולם על בלוטות הטעם. בק.ט.מ השכילו לעשות כשהחליטו ליצר את סדרת הדיוק הקטנה בהודו ובכך איפשרו לקבל אופנוע קטן, איכותי ומעוצב עם תג מחיר שאינו גבוה מדי, שכן סך מכלוליו שווה הרבה יותר ממחירו.

להיט מכירות
משפחת הדיוקים מתאימה למדינת ישראל כאילו מדובר בכפפה ליד, לכן אין זה פלא שמאז נחשפו הדיוקים הקטנים היו הצלחה מסחררת, בישראל באותן שנים נמכרו אופנועים בודדים של ק.ט.מ והיום זה הוא מותג האופנועים הנמכר ביותר, כשהדיוק 390 הוא גם האופנוע הנמכר בישראל. כעת עברים הדיוקים בנפחי 125, 200 ו-390 סמ"ק שדרוג מקיף לשנת 2017, כשה-200 גם גדל בנפחו ל-250 במ"ק, שאר המשפחה קיבלה שלדה ומתלים חדשים, בלמים ויחידות הנעה חדשות, והכי חשוב לדור ה-i הצעיר – אלקטרוניקה חדשה.
תחילה נתבונן בליבו של הדיוק 125 – מנוע 124.7 סמ״ק, מקורר מים, המפיק את ההספק המקסימלי לקטגוריה – 14.9 כ״ס, נכון אלו לא נתונים שיגרמו לאף אחד מעל גיל 18 לזוז באי נוחות בכיסאו, לשם כך קיימות גרסאות ה-690 וה-390 הגדולות יותר, אך לעומת זאת בשביל תיכוניסט שעכשיו הוציא רישיון, זה בדיוק מספר הזהב אותו יחפש.

בתוך המטרופולין הצפוף האופנוע הקטן הזה מרגיש הכי בבית. אין רמזור שלא עצרו לשאול על האופנוע, ואין בית קפה שלא סובב מבטים – האופנוע הקטן והצנוע הזה הוא חתיכת מלך עירוני. הנוער צודק, והוא הצביע בפיהוק מרשים על אופנועים אחרים שלא היו לטעמו המדויק, הדיוק הזה הוא ההפך הגמור מהאופנועים המשעממים והסטנדרטיים אשר פקדו את אולמות התצוגה בזמן שאנו היינו בני 16. זה בדיוק מה שצריך לעשות כדי לעורר את הנוער היום לצאת ולרכב. תן להם עיצוב בוטה, תן להם מסך צבעוני גדול, תמכור להם חלום של כביש פתוח, רק תוסיף מתקן לסמרטפון שתוכל לעשות לעשות סלפי שאתה מגיע. האופנוענות לא מתה, ממש לא, היא בסך הכל פיתחה סטנדרטיים חדשים והדיוק הזה שם כדי לענות על הצורך הצועק הזה של בני הנוער למסך גדול מול עיניהם, התבלטות, ותחושת היוקרה, כך דור ה-i אוהב את האופנועים שלו.

לדור המבוגר שורות אלו, סביר להניח, צרמו – מסך גדול? התבלטות? סלפי וטלפונים? נכון, זה נשמע כמו ההפך המוחלט מהאופנוענות כפי שאנחנו מכירים אותה, אבל גם האייפון היה ההפך המוחלט מכל מכשיר סלולרי אחר כשיצא – מאז, כולם נראים כמוהו. ולשם עולם האופנועים צועד, טכנולוגיה שלא נועדה רק להגברת הבטיחות ברכיבה או העלאת סף הביצועים, אלא כזו שנועדה לנוחות ויוקרה, ומסגמנט ה-125 היא תצמח. הדור הנוכחי לא יוכל לרכוב על אופנוע מקורר אוויר עם קרבורטור שה-"אלקטרוניקה" היחידה בו היא מפסק אורות גבוהים, כפי שהיה לרוב חברי המערכת בגיל 16 – ק.ט.מ משיקה את המערכת ה-MyRide דווקא בדגמי הדיוק, לפני שבועות ספורים נחת בארץ האפריליה טואנו 125 שמגיע עם מקום אחסון מתחת למושב במיוחד לטאבלט.

אוקיי, נסחפנו. סליחה


חיים במאה ה-21.
נתחיל בנקודה הבולטת ביותר, למעט העיצוב המוחצן אליו כבר נגיע – רוכבי הדו גלגלי רגילים להיות כמה צעדים אחרי כולם, בעוד שעולם הרכב כבר רגיל לתצוגות מתקדמות ומסכים גדולים וברורים, עולם הדו גלגלי נשאר נאמן למחוגים ותצוגות בעלות שמונה סגמנטים (מישהו מתגעגע לשנות השמונים?). לוח השעונים של הדיוק החדש לשנת 2017 הוא מסך TFT בגודל שלא היה מבייש את הסמרטפון ששוכן אצלכם בכיס, צבעוני, יפה, ברור ונשלט ע"י חיישן המשנה את התצוגה בתנאיי תאורה נמוכים, אותו החיישן גם שולט על התאורה הראשית שמשתנה בהתאם. אנו נשקיע פיסקה שלמה במשהו שלנהג רכב ממוצע יראה טריוויאלי לחלוטין ואילו לרוכב אופנוע מדובר בשוס של ממש, פיצ׳ר נוסף בתוספת תשלום – מערכת ה-MyRide. מערכת בלוטות' שמתחברת לפלאפון ונותנת שליטה בסיסית בפונקציות של מוזיקה ושיחות – נכון, לא הרבה, אבל בהחלט צעד לכיוון הנכון. נקודה טובה לזכותו של המסך הן נורות הבקרה הברורות סביבו. המסך נשלט ע״י ארבעה כפתורים בצד שמאל של הכידון שניתנים לתפעול בזמן נהיגה, כול הכפתורים בסביבת הכידון מאורים בתאורת לד אחורית. המסך נותן אינפורמציה רבה ובאמת שלא חסר כלום, מכאן ניתן לשלוט על רוב מערכות האופנוע ומאפייניו ולנטרל את מערכת ה-ABS שמגיעה כסטנדרנט ועובדת מצוין בשילוב עם מערכת הבלימה המחוזקת, דיסק בוקטר 300 מ״מ, עליו קליפר בחיבור רדיאלי. בזמן שאנחנו גולשים לכיוון הדינמיות של הכלי, נציין לטובה את המזלג ההפוך בקוטר 43 מ"מ מבית WP חוץ מהרושם שהוא משאיר הוא גם עובד מצוין גם בעומסים כבדים.

מיני סופר-דיוק
משפחת הדיוק 125-250-390 קיבלה את עיצובה מהסופר-דיוק 1290, שלדת הזנב, סכמת הצבע, הפנס הראשי ולוח השעונים, כולם בהשראתו – וזה כבוד גדול. הסופר-דיוק הוא אחד מהאופנועים המיוחדים ביותר שיצא לנו להתבונן בהם, ובטח לרכוב עליהם. זה אולי סוד הקסם, הפנטזיה של סופר-דיוק 1290 ברכיבה על עשירית ממנו, היא לא פנטזיה. היא הצעד הראשון בדרך אליו, בעבר בן 16 רכב על קטנוע 50 סמ"ק ופינטז על אופנוע, לא חשוב איזה, הוא הדבר הכי רחוק מטוסטוסון שלו, היום יש בין האופנוע הראשון לפנטזיה קרבת דם ומראה דומה, אולי זה מה שיעצור את עליית גיל הרוכב הממוצע?

איזה כיף להיות בן 16
יש משהו תמים ונעים בזיכרון של האופנוע הראשון, הזיכרון של הפעם הראשונה בטיול בין עירוני ארוך, מידי, (אפילו חיפה נראית רחוקה מתל אביב עם 125 סמ״ק) בו שכנעו אתכם שאתם יכולים "לקרוע" את בית אורן. כאן הדיוק 125 מצטיין, נכון, המנוע אינו שופע מומנט, וסביר להניח שאתם הרבה יותר איטיים ממה שאתם חושבים… אבל בשביל בן 16 זהו ממש גג העולם. ההורים יוכלו לישון בשקט, לא משנה כמה ניסינו ובידי איזה רוכב, קשה מאוד לאתגר את הדיוק 125, המתלים עושים עבודה מצוינת בשמירת המגע בין הצמיגים לאספלט, בלימות חזקות, הטיה חריפה, התנהגות כמעט ברוטאלית על האופנוע – שום דבר לא מוציא אותו מאיזון, אין ספק שמכלולי האופנוע נבנו לאכלס מנוע גדול וחזק יותר. מערכת ה-ABS מצוינת, ועושה עבודתה נאמנה מבלי להתערב מוקדם מדי. המהירות הסופית, אם תתעקשו תהיה סביב 115, אבל אל תבנו על שיוט במהירות גבוהה מ-100 קמ"ש.

המהירות הסופית נגזרת משני פרמטרים עיקריים, הראשון, מנוע בעל רצועת כוח צרה שהופכת כל נסיעה, במיוחד עירונית, לבחישה אינטנסיבית בתיבת ההילוכים, זאת מצידה מכילה 6 יחסי העברה מדויקים וקצרים שעוזרים לנו לשמור את הרצועת כוח הזאת בדיוק איפה שהיא צריכה להיות, בין 9,500 ל-10,500 סל"ד. זה בכל זאת מנוע 125 סמ"ק, וככזה הוא מצריך משיכה בוטה של המצערת עד לעצר בכל הילוך כשמחוץ לעיר החמישי הוא ההילוך הנכון והשישי שמיש רק בכביש משופע. זה לא המנוע הכי טוב שרכבנו עליו, אבל הוא לא קרוב להיות גרוע. היינו מעדיפים אם ק.ט.מ היו בוחרים לשלב את מנוע ה-125 של חברת מינארלי האיטלקית באופנוע הזה. אם תמשכו את ההילוך עד סופו תפגשו במנתק ההצתה, שהפתיע לטובה ועובד בחלקות ולא בולם או מטלטל את האופנוע ולמעט צלילו אינו מורגש כלל. צליל המנוע נעים ושקט יותר מבעבר, דוד המפלט מצא את מקומו לצידי האופנוע ולא מתחתיו כמו שהיה בדגם הקודם וכעת קל יותר לעבור לאחד תחליפי – את זה נמליץ לעשות במוסך מורשה לשם חיבור האופנוע למחשב דיאגנוסטיקה.

צילום: אריק רוזנבלום


איך זה לחיות עם הדיוק?
דוגרי, הכי קרוב לקטנוע, רק בלי תא המטען, קל זריז ולא מעייף – ולפי כמות הרוכבים שבחרו בדיוקים הקודמים כבני לוויה ליום יום אפשר לומר שזה לא רק אפשרי אלא גם נוח. מיכל הדלק החדש עשוי מתכת ומאפשר חיבור תיק מיכל בקלות, מבורך בעיני. אגב תאי מטען, KTM חשבו כמעט כל הכל, ובקטלוג האביזרים ניתן למצוא לא מעט פתרונות אחסון מצוינים לשימוש יום יומי, אפילו ארגזי צד, היינו שמחים לחיות עם אחד כזה ביום יום, אבל רק שיהיה ה-390. אגב, המשקל של האופנוע הזה עומד על 137 קילוגרם בלבד. בתנועה צפופה זה מרגיש אפילו פחות, האופנוע משנה כיוון בקלות, בסיס הגלגלים הקצר מקל בהשתחלות בין רכבים ובתוך העיר קל מאוד לרכוב עליו. יכולות הבלימה של הדיוק מרשימות ויעידו על כך פעמים שהגלגל האחורי ניתק מגע במקרה ובצורה מאוד נשלטת. תנוחת הרכיבה ממקמת אותך מעל הגלגל הקדמי וממולך נראית רק הדרך, האופנוע מתחתיך ורק המראות נכנסות לשדה הראיה. המושב החדש מעוצב בצורה טובה יותר מהקודם, ולגבי הנוחות דעות המערכת חלוקות – קטני העכוז טענו שאינו נוח וחסר תמיכה בעוד עבי הישבן הרגישו מאוד בנוח באוכפו.

סיכום
בעבור מי שבידו רישיון מוגבל, כזה שלא תומך בנפחים גדולים יותר – האופנוע הזה הוא לא פחות מפנינה אמיתית. הדיוק הקטן הוא בין האפשרויות הטובות ביותר לכניסה לעולם האופנועים הקטנים היום. ואולי הבטוחה ביותר בזכות מכלולים שתוכננו לעומסים גבוהים בהרבה. התנהגותו קלילה ונעימה וגם ברכיבה ארוכה אינו מעייף. העיצוב מושך, מאוד, ובחניית בית הספר זה נשק יום הדין.

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, מקורר מים, 4 שסתומים

 

נפח: 124.7 סמ"ק

 

הספק: 14.9 כ"ס ב-10,000 סל"ד

 

מומנט: 1.2 קג"מ ב-7,500 סל"ד

 

בולם קדמי: מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ, ללא אפשרויות כיוון

 

בולם אחורי: בולם יחיד עם כיוון עומס קפיץ

 

הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרוני, גוף מצערת בקוטר 33 מ"מ

 

גיר: 6 הילוכים

 

בלמים: קדמי – דיסק בקוטר 300 מ"מ, קליפר 4 בוכנות. אחורי – דיסק בקוטר 230 מ"מ. מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 110/70-17, א' 150/60-17

 

נפח מיכל דלק: 13.4 ליטר

 

מדידות

 

זווית היגוי: 25 מעלות

 

מפסע: 95 מ"מ

 

גובה מושב: 830 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1357 מ"מ

 

מרווח גחון: 185 מ"מ

 

משקל רטוב: 150 ק"ג

 

מחירון טיפולים:

 

1,000 ק"מ          525 ₪
7,500 ק"מ          650 ₪
15,000 ק"מ     1,142 ₪


מחירים לפני מע"מ

גלריה

4 תגובות ל מוטו בוחן | KTM דיוק 125 – בדיוק לדור ה-i

  1. סתם שאלה
    האם אפשר לנסוע עם ה דיוק 125
    90 קילומטר? עם לתדלק כמובן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל