fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

מוטו בוחן | קימקו X-Town 125 – בי"ס למנהלים מתחילים

מוטו בוחן | קימקו X-Town 125 – בי"ס למנהלים מתחילים

כתב: עמית משיח | בחנו: אריק רוזנבלום, סטפן אבנדיצ'י, עמית משיח | צלם: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: מייצג נאמנה את המגזר, מפרט טכני מרשים וסיכוי אמיתי להפוך ללהיט.


ספינת הדגל וקטנוע הפרימיום החדש של קוואנג יאנג מוטור קומפני, בקטגוריית נפח 125 הסמ"ק; חד ויפה, דומה ברובו לקודמו הדאון-טאון ואף יותר לגרסת ה-125 מסדרת ה-J של קאוואסאקי, המבוססת על הקימקו, אלא שכאן הכל מהודק עוד יותר ויפה אפילו במעט, במיוחד בצביעה הבהירה. המנוע בין החזקים בקטגוריה אך צריך להזיז מסה גדולה משל קטנוע 125 ממוצע. צג דיגיטלי בסיסי אך קריא ומראות קימקו מסורתיות, מקום יחסית נרחב מתחת לכיסא המספיק לקסדה שלמה ותיק, עם מוט טלסקופי שמחזיק את הכסא פתוח. כל אלו מעידים על קטנוע יוקרתי שהושקעו מאמצים רבים בפיתוחו.


ה-X-Town, כמו כל קטנוע 'מנהלים', ארוך וקטן גלגלים; קטן גלגלים כדי לפנות מקום אחסון; יש פה איזה חצי דונם מתחת לכסא, לפחות זו התחושה. השלדה הארוכה באה לפצות על חסרונות הגלגלים ביציבות ובתוספת מסורתית של קימקו בדמות מתלים על-הצד-הקשיח שאמורים לייצב את כל הספינה הזו, זה עובד. עם צורך מסויים להתרגלות בתמרוני חניה או פקקי תנועה וגם ספיגת מהמורות מינימאלית – תופעה שתחמיר בהרכבה. מצד שני – בכביש הפתוח, הוא מלך! הוא בעל מנוע חזק וזריז והתנהגות כביש של קטנועים ספורטיביים גדולים יותר. כשמגבירים את העומס והמהירויות בפניות ובבלימות חזקות, עוזרים המתלים הנוקשים ליציבות הדינמית ברכיבה וכשהאספלט ברמה סבירה, ה-X-Town מתפקד מצוין ומקנה לרוכב חופש פעולה מרבי. בנוסף, מערכת הבלימה שלו פשוט נפלאה ובעלת יכולות המקבילות באופן יחסי לאופנוע ספורט חדיש; דיסק 260 מ"מ, צף, עם קליפר 3 בוכנות מקדימה ועוד שתי בוכנות בקליפר מאחור- נושכות 240 מ"מ של דיסקה בעצמם – אלה לא נתונים שגרתיים במבחן קטנועים. גם לא בנפח כפול ויותר, מערכת בלימה משולבת (CBS), לעומת זאת, כבר כן "קטנועית". על כל פנים, הבלמים האלה יודעים לנשוך! מצד אחד זה יתרון גדול ובטיחותי, מצד שני צריך לבלום ברגש (לסחוט הידית ולא להתנפל!). גלגל קדמי קטן ובלם קדמי רציני זה (לפעמים) מתכון לנעילת גלגל ומשם הדרך מובילה בד"כ רק למטה.

קטנועי מנהלים קטני נפח מיועדים לעבודה עירונית לא קלה אך גם לא מאומצת, תוך כדי נוחות רכיבה גבוהה ואמורים לפנק בנפח אחסון רב, בשניים מתוך שלושה סעיפים האיקס-טאון מצטיין, בתחום הנוחות הוא מקבל ציון עובר בזכות תנוחת רכיבה טובה ומיגון רוח אפקטיבי. הווריאטור גורם מעט לתחושת זמזום, וויברציה קלה בגוף הקטנוע, בסל"ד נמוך עד בינוני אך עובד מצוין באופן כללי ועוזר להזניק את הכלי הזה מהמקום בצורה החלטית ולינארית, מלווה בתאוצה יפה ורציפה – עד למהירות המקסימלית. בהחלט מנוע עם מה שניתן להגדיר 'אופי' – וזהו  מונח ששמור למבחני אופנועים, לא קטנועי 125.


ויש גם הערות – המושב, רך ריפוד וסופג. כשהוא חדש הוא מרגיש כמו אמריקן קומפורט ואתה עלול כמעט להירדם מול הטלוויזיה, בעיקר ברמזורים שלא מתחלפים עבור דו"ג, אבל כעבור ק"מ מועטים מאוד, או רוכב בעל מסה גדולה מהממוצע – הוא הופך רכרוכי עד כדי מפגש עם שלדת המושב הקשיחה שמתחת לריפוד, כפי שהעידו חלק מהבוחנים, לא נוח. מצב המורכב, אגב, לא טוב יותר ובשילוב המתלים הקשיחים וקצרי המהלך, ההרכבה כנראה לא תזכה אתכם בנקודות זכות יתרות בדייט. ועוד תלונה אחת, ברשותכם; מדרך הרגליים רחב מאוד, בעקבות שדרת האמצע המאסיבית, כמעט כמו בטי מקס, זה מקשה על הורדת הרגליים לצורך תמרון התמסח הקטן ובעליה עליו שלעיתים הייתה קלה יותר בהנפת הרגל ולא בקיפולה מעלה השדרה המרכזית. ז'אנר זה ז'אנר, מה תעשו?  אבל בתור שכזה (ז'אנר, 'קטנוע מנהלים', 'בטטה', נו, הבנתם), יש לו מיגון רוח מעולה ודינמיות משובחת, והוא גם נראה לא רע בכלל.

בדיקת אוויר לפני מבחן – הכי חשוב!

דבר הבורר (סטפן): חוזר ומדגיש: הייתי בוחר בו בגלל התכונות הדינמיות שלו ולא בגלל הנוחות, שהרי אם היה לי כזה, הוא היה משמש אותי רק לעיר וכפי שאמרתי, לא אהבתי את המושב, הוא לא נוח. אבל ברכיבה בעיר, הכוללת המון שינויים בתמרון, הוא מגניב ביותר ומרגיש כמו אופנוע ספורט מיניאטורי.

תעודת זהות

 

Kymco X-Town 125

 

רישיון: A2

 

מחיר: 18,890 ₪

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, 4 פעימות, גל זיזים עליון, מוזרק דלק, מקורר נוזל

 

נפח: 125 סמ"ק

 

הספק: 12.7 כ"ס ב-8,750 סל"ד

 

מומנט: 1.2 קג"מ ב-7,000 סל"ד

 

בסיס גלגלים: 1,545 מ"מ

 

גובה מושב: 785 מ"מ

 

משקל יבש: 180 ק"ג

 

בלמים: מקדימה דיסק בקוטר 260 מ"מ, צף, קליפר בעל 3 בוכנות. מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ, קליפר בעל 2 בוכנות. מערכת ABS

 

מידות צמיגים: 120/80-14, 150/70-13

 

נפח מיכל דלק: 13 ליטר

 

מהירות סופית מוצהרת: 112.5 קמ"ש

 

מידות כלליות: אורך 2,250 מ"מ, רוחב 800 מ"מ, גובה 1,270 מ"מ

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל