fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו בוחן | קימקו G-Dink 250i – התייר, השליח וגוון סגול חציל

מוטו בוחן | קימקו G-Dink 250i – התייר, השליח וגוון סגול חציל

כתב: עמית משיח | בוחנים: אריק רוזנבלום, עמית משיח | צילום: יואב זוהר

מתוך מוטו מדריך, גיליון 363, מאי 2018, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: מתיחת פנים משמעותית, תוך שמירה על כל מה שטוב במסורות העבר.


הסבא של הקטנוע החינני (בגוון סגול חציל מהמם, אם תשאלו אותנו) שחונה כעת מחוץ למערכת – היה גדול ונפוח פלסטיק, כל-כולו קווים עגולים ועיצוב תלת מימדי/חללי… מיותר לציין שזה היה מיותר. מסורבל ונפוח ללא צורך (או הצדקה) – הגראנד דינק 250 ההוא פינה בצדק, כאמור, את הזירה לג'י-דינק הצנום והרזה – כאן כבר היה למדרס השטוח והרחב שימוש אמיתי; עשרות אלפי שליחים, חדורי רוח קרב, עטים ומשתחלים בעזרתו בצרים שבנקיקי נהרות הפיח האורבניים, כבר שנים.

כעת, מציגה קימקו דגם רענן ועדכני של אותו דגם – צנום וחד קווים, אלא שמעבר לתוספות המתבקשות – ABS והתאמה לתקן היורו4, הרי שהג'י-דינק החדש מתהדר ביכולות ובעיצוב שמתעלים מעל הרמה הבסיסית/ כלי שליחויות שהכרנו.

הוא מרגיש ארוך יותר (כי הוא באמת כזה) מהדגם היוצא, וגם רחב יותר. לא בהרבה – אבל בהחלט במידה מספקת לשינוי תחושת ה'נידפות' של כלי צר וקצר. לא מעט פיצ'רים 'של פעם' נמצא פה: מדרס רגליים שטוח אמיתי; עם מספיק מקום לארגז תנובה או לתיק גדול, וו תליה רציני – עם סוגר, לוחית נעילה לסוויץ' ורגלית צד קופצת (שגם לא מכבה מנוע בפתיחתה).

בצד החידושים נמצא תא אכסון קדמי, תא למילוי דלק משולב בשדרת השלדה, שקע 12V חיצוני – עם כיסוי מוגן מים וכיסא שקופץ למצב פתוח (תפעול מהסוויץ') ומחזיק עצמו – בעזרת שתי בוכנות טלסקופיות על ציר המושב.

מתחת לאותו כיסא, אגב, מקום לקסדה שלמה ותיק, שתי קסדות כבר לא ייכנסו.

העיצוב הפך זוויתי ו'שפיצי' עוד יותר, מתרחק והולך מאותה דמות עגלגלה של הסבא הנפוח, עם קרניים מעל לוח השעונים ובמגן הרוח, קצת כמו בורגמן, קצת כמו קטנועים ממשפחות אחרות – עם X בשמות הדגם. סוג של סינרגיה עיצובית של שורשים קימקואים בשילוב רוח התקופה הכללית; תאורת לד בנוסף לרגילה, פנסים נפרדים לאור דרך ולאור הגבוה, לוח השעונים דיגיטלי, עם מד סל"ד אנלוגי ואילו המתגים בסיסיים ומסורתיים, העיצוב – כאמור – 'מנהלי' יותר מבעבר, 'תיורי' כמעט, עם תמורות קטנות שמהוות שיפור בכל תחום.

בין שתי ערים או סיפור הפרברים?

בתוך העיר הוא להיט! ברור לכולם, כן? היגוי זריז, מנוע 'חזק על קטנים' עם מנוע רבע ליטר ו-20 סוסים, שלדה מחוזקת שדרה ומערכת ABS – שבמקרה של הג'י-דינק, קטן הגלגלים, מהווה הצלת חיים של ממש; בכל פעם שנכנסה המערכת לפעולה מקדימה – תחת בלימה – היה זה ללא צל של ספק מקרה בו בהיעדרה היה ננעל הגלגל הקדמי וכבודי, יחד עם שאר הבשר והפלסטיק, מוטח היה אפיים ארצה.

מתלים קשיחים שמוסיפים ליציבות הכיוונית (מפצים במעט על קוטר החישורים הקטן, על חשבון 'קופצנות מהמורות' מוכרת וידועה) – כל עוד המהירות שפויה ועירונית.

על הכביש המהיר התמונה משתנה מעט. ההתנהגות הדינמית הטובה, יחסית לנתוני הפתיחה הבסיסיים משהו, יחד עם מיגון רוח סביר יאפשרו התניידות טובה ומהירה בפקקי זמן העומס, אך כשהכביש פנוי והמהירות עולה – הגלגלים הקטנים וההיגוי התזזיתי מורגשים במובהק. עד 120 זה עוד בגדר הסביר, את 10 הקמ"ש הנותרים שיש לג'י-דינק להציע, הוא יבלה כבר מחוץ לאזור הנוחות שלו; תחושה של 'שיוט' ולא של חדות או דיוק בהיגוי – בעיקר בעת ביצוע עקיפה – שם מורגשים שינויי הכיוון המהירים של קטני הקוטר, על כך לא יכול לפצות אורך השלדה, כפי שהוא עושה במהירות האורבנית.

אז מה היה לנו שם

כמה טוב שהגענו לימים בהם גם הבסיסי והפשוט מגיע ברמה גבוהה מספיק של מכלולים, אמינות ואיכות.

אפילו הבכי המתמשך שלנו על גלגלים קטנים לעומת גדולי הקוטר כבר לא נפגש עם קוטר 10 האינץ' (ההזויים) של ווספות וסופר פיור; 12 זה הקטן החדש ולג'י-דינק יש "13 מקדימה בכלל…

וכמה טוב שעוד יש קטנוע ראוי בקטגוריית הביטוח המוזלת!

במרווח שבין הקווים העגולים של הגראנד דינק ובין זויות ה-MAX אליהן התפתחה הקטגוריה, מוצא הג'י-דינק מקום משודרג באמצע!

זריז ונושא מטען כבעבר ובאותה נשימה, מרווח, תיורי ומפנק – יותר מכל דגמי העבר שלו.

וזה עוד לפני שדיברנו על גווני הצביעה, זרועי הנוצצים, בהן הוא מגיע אלינו השנה…

אז מה נשאר למחלקת הפיתוח? קוטר גלגלים גדול יותר, בבקשה, ו… פרונט עם שני משולשי היגוי מקדימה??

 

רוצה לראות מה מחיר האופנוע שלך עכשיו? כנס למוטו מדריך

תעודת זהות

 

Kymco G-Dink 250i

 

רשיון: A1

 

מחיר: 25,000 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, 4 פעימות, 2 שסתומים, גל זיזים עליון, 249 סמ"ק, הזרקת דלק

 

הספק: 20.3 כ"ס ב-7,500 סל"ד

 

מומנט: 2 קג"מ ב-5,500 סל"ד

 

גובה מושב: 780 מ"מ

 

בלמים: דיסק קדמי בקוטר 240 מ"מ, דיסק אחורי בקוטר 200 מ"מ

 

מידות צמיגים: קדמי 120/70-13, אחורי 140/70-12

 

משקל יבש: 164 ק"ג

 

מיכל דלק: 9 ליטר

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל