fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

מוטו בוחן | פיאג'ו וספה סופרספורט 300 – להתבגר בחן

מוטו בוחן | פיאג'ו וספה סופרספורט 300 – להתבגר בחן

כתב: אדם בלנגה | צילום: אריק רוזנבלום, אדם בלנגה

שורה תחתונה: הווספה 300 היא אותה הגברת באותה האדרת – למי שבאמת לא מוכן לוותר על הספציפית הזאת. קיימות אלטרנטיבות טובות יותר מבית. מחכה בקוצר רוח לעדכון.

במערכת מכנים אותי חובב ווספות. עם האמירה הכוללנית הזאת אני נדרש לפתוח מבחן דרכים קשוח לקטנוע שלא עודכן בצורה מאסיבית כבר תקופה ארוכה מידי – הבעיה העיקרית עם לבחון את הווספה 300 היא שחוץ מהבדל בלוח השעונים אתם כמעט ולא תמצאו פה חלקים שונים מאלו של הווספה ה״מודרנית החדשה״ שהוצגה אי שם ב-2008. עם כל המסורת, כבר עשור לשנת הדגם וזה המון זמן, אפילו לקטנוע האייקוני ביותר בהיסטריה.

הווספה 300 מציגה מנוע מוכר בנפח 278 סמ״ק שמחלץ 22 סוסים, לאלו מכם ששואלים האם זה אותו מנוע, אז התשובה היא כן. מצד שני, קשה להתווכח עם מומנט של 2.27 קג״מ והוא מריץ את הווספה הזאת מהר מהר קדימה. על חבילת המנוע-וריאטור אפשר להגיד רק משהו אחד וזה חבילה מושלמת, אולי הטובה ביותר בשוק. היא לא הכי חזקה ולא הכי חלקה אבל השילוב של השניים עובד פשוט מצוין. שוב, לפיאג׳ו היה המון זמן להביא את החבילה הזאת לאיפה שהיא עכשיו.

מקדימה נמצא מתלה חד צידי, כמיטב המסורת הווספאית, אשר נלחם במהמורות העיר בצורה טובה מאוד. מי מכם שמכיר את ההתנהגות של הווספה, יוכל למצוא בה בת לוויה מעולה. המתלה הקדמי של הווספה דורש עקומת לימוד קצרה, זאת בשל המבנה הלא סטנדרטי שלו אשר מכיל מתלה חד צידי בלבד. לאחר פרק הסתגלות זה, תמצאו שהווספה הזאת מתקשרת יפה מאוד ומציגה את המתרחש על הכביש. על האחורי נגיד שהוא בעיקר עוקב ועובד טוב, שומדבר מיוחד. מערכת המתלים הטובה והמיוחדת יחד עם בסיס גלגלים קצר מציגים קטנוע תזזיתי ושמח – כזה שאוהב לשנות כיוון ויודע לעשות את זה מהר.

הדובדבן שבקצפת לקטנוע קטן ועירוני זה גלגלי ה-12 אינץ׳, הם הדבר האחרון שצובע את הקטנוע בתזזיתיות הווספאית המוכרת לנו כלכך. נכון, גלגלים גדולים יהפכו את הנסיעה לבטוחה ורגועה יותר אך עיצובית, הם אינם מתאימים לכלי שכזה. בסיס הגלגלים הקצרצר מהפסקה הקודמת מכתיב שני דברים עיקריים: תנוחת רכיבה ספורטיבית של עד הכידון וכיסא מורכבת קטן (אך מרווח באופן מפתיע). הנגזרת של קטנוע קצר וספורטיבי זה תא מטען קטן. זה של הווספה לא מכיל אפילו קסדה מלאה אחת; תיק בינוני ואולי קסדת 3/4 קטנה – צריך לבדוק בשביל להאמין. כדי לנצח את בעיית המטען בווספה השתמשו בפתרון עתיק יומין בדמות של תא כפפות קדמי ננעל, וו תלייה נוח ורצפה שטוחה (יחסית) – למען האמת תא הכפפות גדול, נוח, עם שקע הטענה ופתיחה נוחה מהסוויץ׳ אך סובל מהבעיה הרגילה שהיא החום מבית הרדיאטור אשר מחמם את התא כפפות, לא היינו ממליצים לשים שם פלאפון. אבל כל הבעיות האלה לא חדשות, וכל התחושות האלה הן בדיוק מה שכתבנו ב-2016, על ה-250.

אז על מה אני מתלונן בעצם, הרי זאת וספה

נכון, כל מה שכתוב פה היה ידוע ומוכר מראש וגם במפגשים האחרונים שלי עם משפחת הווספות, היה לי בעיקר דברים טובים לומר עליהן. אבל איכשהו, עכשיו, ב-2018, אני מוצא שמה שיש לווספה 300 להציע זה פשוט לא מספיק. לא שהיא כלי פחות טוב ממה שהייתה קודם – הבעיה היא שהווספה היא בדיוק אותו כלי שהוצג אז. נכון, נוספה מערכת ABS טובה ומערכת בקרת משיכה ASR שעובדות מעולה על הווספה, אך עדיין, אני מעוניין ביותר.

הפגיעה בווספה-ביניים הזאת היא גם מלמטה וגם מלמעלה, בעוד שהספרינט (והפרימוורה שלא משווקת בארץ) הקטנה מצליחה לחלץ הספק טוב לקטגוריה עם תצרוכת דלק טובה יותר ואפילו תא מטען שמכיל לא פחות מקסדה מלאה שלמה – אתה שואל את עצמך האם הוספה 300 שווה את ההפרש הגדול במחיר בלי להוסיף יכולות בין עירוניות אמיתיות ומצד שני אתה מתנגש בתג המחיר שמצמיד אותה כמעט בקנה אחד עם הבוורלי 350 המעולה (שלא לדבר על מודרני יותר) שמאגף אותה ומנצח אותה בכל פרמטר אפשרי בעיר, בכפר או בפרבר ואפילו העיצוב שלו חביב בעיני.

אז לחבר׳ה באיטליה, הגיע הזמן להתעורר; הגיע הזמן לעשות וספה 946 בנפח 300 סמ"ק, מודרנית, איכותית וטובה בדיוק כמו שהוכחתם שאתם יודעים לעשות, כי בחייאת, מי שקונה וספה – לא מעניין אותו כמה דברים נכנסים או לא נכנסים מתחת לתא מטען – מה שמעניין אותו זה העיצוב שלצערי, גם פה הוא כבר באמת ישן מידי, כי כמו שאמרתי בתחילת הכתבה, עשר שנים לשנת דגם זה יותר מידי זמן – אפילו לכלי אייקוני שכזה.

רוצה לראות מה מחיר האופנוע שלך עכשיו? כנס למחירון מוטו

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תעודת זהות

 

Piaggio Vespa 300 Supersport

 

מחיר: 32,900 ש"ח

 

דרגת רישיון: A1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, 4 פעימות, 4 שסתומים, קירור נוזל, הזרקת דלק.

 

נפח: 278 סמ"ק.

 

הספק: 21 כ"ס ב-7,750 סל"ד

 

מומנט: 2.3 קג"מ ב-5,000 סל"ד

 

בסיס גלגלים: 1,375 מ"מ

 

גובה מושב: 790 מ"מ

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ, מאחור דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ, מערכת ABS

 

משקל רטוב: 158 ק"ג

 

מידות צמיגים: 120/70-12, 130/70-12

 

מיכל דלק: 9.2 ליטר

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל