fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו בוחן | סוזוקי DL250 וי-סטרום – אדוונצ'ר, בקטנה

מוטו בוחן | סוזוקי DL250 וי-סטרום – אדוונצ'ר, בקטנה

כתב: אביעד רייס | בחנו: אריק רוזנבלום, עודד גביש, אביעד רייס, סטפן אבנדיצ'י | צלם: עדי בראון

שורה תחתונה: "בייבי אדוונצ'ר" לרוכבים שרוצים להתחיל לחוות את התחום. בעל עיצוב מושקע התואם את מאפייני הסגמנט. על ביצועי המנוע החלשים, מפצה הוי-סטרום הקטן ביכולת שטח מפתיעה.

 

משפחת הוי-סטרום של סוזוקי בנתה לעצמה מוניטין מכובד בעולם הדו-גלגלי. דגמי ה-650 ו-1000 הסמ"ק, המרכיבים את המשפחה, נתפסים כ"סוסי עבודה" אמינים במיוחד. כאלו שלא תמיד מרגשים, אך עושים את העבודה – בכביש ובשטח.

לאחר שנים בהן לא קיבלה המשפחה שדרוגים מרחיקי לכת, מלבד רענון עיצובי פה ושם, מחליטה סוזוקי לצרף למשפחה אח קטן, בנפח 250 סמ"ק, כך נולד לו ה-V-Strom 250, "בייבי וי-סטרום" בלשון העם. זה לא שלסוזוקי סתם התחשק לצרף דגם נוסף למשפחה – תפקידו של הוי-סטרום הקטן היה לנחות הישר אל תוך קטגוריה חמה במיוחד בימים אלו – ה"בייבי-אדוונצ'רים".

מתחריו הישירים של ה"בייבי" וי-סטרום, ההונדה CRF250 Rally, הקאוואסאקי Versys-X 300, והב.מ.וו G310GS מציעים מנוע גדול משל הסוזוקי ויכולת שטח עדיפה (במקרה של ההונדה), גם הרויאל אנפילד הימליאן 410 עומד להגיע לארץ בקרוב. יצאנו לבדוק האם לסוזוקי הקטן יש את מה שצריך על מנת להתמודד עם התחרות.

ה-DL250 הוא אופנוע האמור לספק חוויה ראשונית לרוכבים מתחילים, ולא יכולות "אדוונצ'ר" אמיתיות, בחבילה שמתומחרת בחלק התחתון של סקאלת המחירים – כי בואו ונודה על האמת, לא משנה כמה מדהים יהיה אופנוע בנפח 250 סמ"ק, הוא עדיין, רק אופנוע בנפח 250… ככזה, שמה סוזוקי דגש גדול הרבה יותר על סביבת הרוכב, מאשר על המנוע והמכלולים.

עיצובו של הוי-סטרום מושך את העין וכולל את המקור הידוע – סימן הזיהוי של הויסטרומים ופנס גדול המבדל אותו מאחיו הגדולים; משקף גבוה (אם כי לא מתכוונן), לוח מחוונים דיגיטלי הכולל: חיווי הילוכים, דלק, מד סל"ד וק"מ; פיירינג גדול כולל כיתובים המעניקים תחושה "אדוונצ'רית"-משהו, מושב נוח לרוכב יחיד וגם להרכבה, סבל אלומניום כסוף ש"שובר" את סכמת הצבעים ומאפשר הרכבת ארגז, ואותו ישלימו שני ארגזי צד להם קיימת הכנה בצידי האופנוע. כל הרכיבים מספקים תחושה איכותית, 'יפנית' ממש – אפילו שהוא לא משם, ונראה כי מדובר באופנוע די מושקע עיצובית ואבזורית, יחסית לדגם בנפח 250 סמ"ק.

כאשר העין יורדת למטה, לכיוון רכיביו המכניים של האופנוע, מתחילים להבין איפה חסכה סוזוקי כדי להציע דגם במחיר זול ממתחריו. גג"ש אחורי נראה זול ועדין למדי, בית מצערת מיושן ופגיע שדי מבייש לראות כמותו באופנוע חדש ומודרני, רגליות הילוכים ובלם שנראה כי לא ישרדו מכות/נפילות, זרוע אחורית פשוטה למדי ועוד.

 

טכני
המנוע הוא טווין מקבילי מקורר נוזל בנפח 248 סמ"ק, המבוסס על מנועו של האינזומה ונמצא גם בג'יקסר 250 שהגיע לפני מספר חודשים ארצה. מערכת הזרקת הדלק חשמלית, נתוני ההספק מדברים על כ-24.7 כוחות סוס ב-8,000 סל"ד ומומנט של 2.39 קג"מ ב-6,500 סל"ד.

ל-DL250 שלדת קורה כפולה. מקדימה מתלה טלסקופי חסר אפשרויות כיוון, מאחור – מתלה יחיד בעל אפשרות כיוון עומס קפיץ. לוי-סטרום גיר בעל 6 מהירויות, מערכת ABS מקדימה ומאחורה – ללא אפשרות ניתוק, ודיסק בלימה יחיד מקדימה ומאחורה. גובה המושב עומד על 790 מ"מ, המשקל על 188 קילוגרם, מרווח הגחון על 160 מ"מ, רוחב על 790 מ"מ ובסיס גלגלים של 1,425 מ"מ.

 

היכרות
רגל מונפת בקלילות מעל ל-1,295 המילימטרים של הוי-סטרום הקטן. מיד ניתן לחוש כי מדובר באחד האופנועים הצרים שבנמצא – שמחה גדולה על כך שהוא בוודאי ישתחל מצויין בעיר, אך חשש קל שזה מרגיש אפילו צר מידי –החשש הזה מתפוגג לו כלא היה אחרי שמבלים קצת זמן באוכף. מימדי האופנוע הקטנים, בשילוב האופי הסלחני והידידותי המובהק של הוי-סטרום הקטן, הופכים אותו למתאים לקשת רוכבים מכובדת: רוכבים נמוכים, רוכבות (שמעדיפות לעיתים כלי נמוך עם אופי סלחני) רוכבים מתחילים שרוצים להניח 2 רגלים יציבות על הקרקע ועוד. סביבת הרוכב כאמור מזמינה ביותר עם לוח המחוונים המרשים. למרות הפשטות, יש משהו מגניב באופנוע הזה.

 

עירוני
מתחילים בעיר. כיאה לאופנוע בתצורת "אדוונצ'ר" בה יושב הרוכב זקוף וגבוה ורואה אל מעבר למראות הפרייבטים, והודות למימדים הקטנים שלו, מתפקד הוי-סטרום 250 כאופנוע עירוני מצויין, ונראה כי הוא נועד לבלות את היום-יום במטרופולין מרכזי. המבנה הצר וזווית הצידוד הנדיבה, מעניקים לוי-סטרום יכולת תמרון מעולה שעוזרת לו להביא אותנו ראשונים בכל רמזור. ממש אידיאלי לעומסי התנועה במטרופולין שרק מחריפים מידי יום.

 

בין עירוני
השטח הבין עירוני, הוא לא מרחב המחייה הטבעי של הוי-סטרום 250. המנוע הקטן מסוגל לדחוף עד 140 קמ"ש, אך במהירויות אלו התחושות לא נעימות במיוחד. מיגון הרוח הקטן לא מצליח להתמודד עם הרוח שנוצרת במהירות שכזו, ווויברציות משתלטות על הכלי. מהירות השיוט הרצויה תהיה 110-115 קמ"ש, עם ספייר קטן (ממש) לעקיפות.

 

שבילים+
זה מה שמציע ה-וי-סטרום לרוכביו ההרפתקנים. למרות נתון משקל של 188 קילוגרם, ה"בייבי וי-סטרום" לא מרגיש כבד בשטח, אפילו ברכיבה במהירות אפסית. המומנט הזמין דואג שיהיה מספיק כוח למעבר ולתמרון בין מכשולים ברכיבה איטית, וכך נוצר קצב התקדמות אידיאלי כאשר השביל הופך מעט יותר טכני. מיכל דלק גדול יחסית בעל קיבולת של 17.3 ליטר, מבטיח זמן רכיבה רב.

מרחקו של הגחון מהקרקע נראה מבטיח, ובכל זאת, בחרו בסוזוקי (וטוב שכך) לצייד את האופנוע במגן גחון ייעודי, מתכתי, המספק הגנה לפילטר השמן ולמכלולים הפגיעים שנמצאים בגחונו של הכלי. צמיגי ה-IRC והחישוקים היצוקים איתם מגיע הוי-סטרום הקטן רומזים על ייעודו האמיתי של הכלי, למרות זאת, הציג הוי-סטרום הקטן יכולת שטח מפתיעה  בהחלט. מעניין לראות כיצד הוא יתנהג בשטח עם צמיגים ראויים קצת יותר. רכיבה בעמידה הרגישה לנו סבירה בהחלט יחסית למימדי הכלי הצנועים, אם כי המיכל המגודל דווקא הפריע לחלקנו, בסעיף זה.

 

בתכל'ס
ההיגוי, הגיר, הקלאץ' והבלמים –עושים כולם עבודה סבירה בהחלט. אף אחד לא חושב שמדובר כאן במכונה המפיקה ביצועים מסמרי שיער. הבייבי וי-סטרום באמת משתדל, ויש תחושה שהוא מביא את הכי טוב שהוא יכול למשחק. הוא מתנהג מצויין בעיר וסביר מחוצה לה (אל תחשבו שהוא מתאים לתל אביב-חיפה פעמיים בשבוע), הוא מפתיע בשטח וייקח את רוכבו בבטחה בצעדים הראשונים בעולם השבילים.

סה"כ ה"בייבי וי-סטרום" הרגיש לנו קצת חלש, והיינו שמחים לראות אותו בנפח 300 סמ"ק – כך היה מהווה פייט אמיתי למתחרים הנזכרים מעלה – מבחינת כוח מנוע וביצועים בכביש. כן ניתן לומר עליו כי הוא הוי-סטרום הכי יפה שראינו. הרבה הודות לפנס הקדמי הגדול והחינני (וגם לסכימת הצביעה הצהובה-שחורה שפשוט שובה את ליבנו).

בעולם אחר, עם מדרגות ביטוח אחרות, כמעט ולא היתה ל"בייבי וי-סטרום" זכות קיום, אך הודות למדרגות הביטוח הישראליות שעושות חסד עם כל אופנועי ה-250 סמ"ק ומחזיקות אותם בחיים, צריכת הדלק הנמוכה, ותג מחיר של 31,00 שקלים על הכביש יש לו קהל יעד לא קטן. בייחוד אם מחשיבים את הערך המוסף של היכולת לרדת מהכביש הסלול.

רוצה לראות מה מחיר האופנוע שלך עכשיו? כנס למוטו מדריך

תעודת זהות

 

Suzuki V-Strom DL250

 

רישיון: A1

 

מחיר: 31,000 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים מקביליים, מקורר נוזל, מוזרק דלק.

 

נפח: 248 סמ"ק.

 

הספק: 24.7 כ"ס ב-8,000 סל"ד.

 

מומנט: 2.39 קג"מ ב-6,500 סל"ד.

 

שלדה: עריסה כפולה.

 

בלמים: דיסק יחיד, מקדימה ומאחורה. מערכת ABS ללא אפשרות ניתוק.

 

משקל: 188 ק"ג.

 

גובה מושב: 800 מ"מ.

 

אורך: 2,150 מ"מ.

 

גובה: 1,295 מ"מ.

 

רוחב: 790 מ"מ.

 

בסיס גלגלים: 1,425 מ"מ.

 

מרווח גחון: 160 מ"מ.

 

נפח מיכל דלק: 17.3 ליטר.

 

מידות צמיגים: קדמי 110/80-17, אחורי 140/70-17.

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל