fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מוטו בוחן | סאן יאנג קרוזים 250i – פרח השכונות

מוטו בוחן | סאן יאנג קרוזים 250i – פרח השכונות

כתב: עמית משיח | בחנו: אריק רוזנבלום, אסף לביא, עמית משיח | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: הדור החדש של סאן יאנג טוב בהרבה מקודמו, בכל הקטגוריות. נוח, מהיר ומפנק באבזור ועם מחיר תחרותי מאוד.

מחשב מסלול מחדש
נתחיל מזה שבמבחן של הקרוזים 300 חיפשתי ריגושים בינעירוניים שבדרך כלל מאפיינים נפחים גדולים יותר… משהו במנועי ה-300 האלה גורם לך לרצות לקחת אותם החוצה מהעיר – אל המרחבים הפתוחים ולתת להם לנהום קצת עם המצערת פתוחה לרווחה… במציאות גיליתי אז שהרוח והדרך גדולים עליו ועלי איתו.

את אחיו הצנום החלטתי לבחון בתנאים שתואמים יותר את המציאות היום יומית של גוש דן ופחות את סופי השבוע שלי; כלומר הרבה רכיבות עם ובלי ציוד ו/או מורכב, בין הבית הרמת-גני שלי למערכת בגבעתיים, לתל-אביב, ראשל"צ, הרצליה וכל הדרכים הטובות בהן מתנהל חבר מערכת מוטו במהלך שבוע העבודה. את 'סיבובי בית אריה' הרגילים שלי השארתי לפעם אחרת ובמקום זה ביליתי עם הקרוזים 250 כמה ימים של גשם שוטף בעיר וסביבותיה.
ואחרי הקדמה כזאת, כדאי לפרט קצת על המראה, אח"כ על המנוע והביצועים, לא ככה?

על העיצוב
הקו של הקרוזים הוא חד וחלק, אם את סדרת הג'וימקס אפיינה שמנמנות עגלגלה הרי שאת הקרוזים (שלא באמת מחליף את השושלת – כי הג'וימקס ממשיך ביבוא, בלי קשר) מאפיינת צדודית קרבית וחדה – שמכוונת היישר ללבן של העיניים של סדרת האקס-מקס היפנית, החל בעיצוב לוח השעונים המזכיר את ה"עיניים" המפורסמות ההן – עם ספרות ושנתות בצהוב וכתום זרחניים, עבור בעיצוב המראות, המושב המדורג והרחב, האגזוז ויחידת הזנב הצרה, כולל הפנס האחורי הזוויתי וכולל כמות לא מבוטלת של צביעת "קרבון": על המראות (המתכווננות) ועל הפלסטיקה.

הנוחות מתחילה במקרה הזה עוד לפני שיצאנו לדרך. מוט טלסקופי יחזיק את הכיסא פתוח מעל מה שנראה כמו שטח של דירת חדר וחצי, בערך… יש מקום לשתי קסדות מלאות ועוד ציוד. יש כיס קטן וקשיח למסמכים ויש אור פנימי. מקדימה תמצאו ב"תא הכפפות", מקום יחסית גדול לאכסון וגולת הכותרת באיבזור הקרוזים – שני שקעי טעינה – אחד 12v "רגיל" והשני USB. יש כאן, כמובן, גם משקף בעל שני מצבים ופנסי לד. מפתח הרגליים טרפזי בצורתו, זה אומר שנוח לשלוח רגליים קדימה אבל פחות נוח לישיבה זקופה. המושב נמוך יחסית למדרך הרגליים, מה שיכול להרגיש מוזר בתחילה, בעיקר לגבוהים שבינינו ומאידך גיסא, יוכל לתת חוויה מעלת בטחון לנמוכים שבחבורה – כשיוכלו להניח שתי רגליים יציבות על הקרקע וגם בזמן הרכיבה עצמה – במנח הרגליים על המדרסים.

על הכביש
מנוע סינגל 4 פעימות, עם וריאטור, זה בערך הדבר הכי משעמם ומוכר שיש. בכל זאת נעים לגלות שתקן יורו4 לא "גילח" את כוח המנוע יתר על המידה והספקו של הקרוזים עומד עדיין על 21 כ"ס – כמקובל בצמרת קטגוריית ה-250 בשנים האחרונות. המנוע מעט מחוספס בסל"ד הנמוך – החל מעמידה ועד ל-20 קמ"ש. בהמשך קשת הסל"ד תגובת המנוע חלקה והמצערת מגיבה מיידית וללא השתהות או השתנקות, בסל"ד הגבוה חוזר החספוס להיות מורגש, ממהירות של 120 קמ"ש והלאה, עד לאותם 143 קמ"ש (לא מאומתים ע"י GPS) שמצליח להראות מד המהירות של הסאן יאנג.

הפתיחה חזקה, מזניקה היטב את הקטנוע מעמידה וגם בתאוצות ביניים. המבנה הארוך של הקטנוע מספק יציבות וגם התנהגות טובה, אפילו שאין מדובר פה בקטנוע ספורטיבי בהגדרתו הרי שהוא נשאר יציב על הצד, גם בפניות ארוכות ומתהדקות. עוזרים לזה גם המתלים הקשיחים. הבלימה טובה ומשרה בטחון, עם מערכת ABS בעלת פעולה חלקה ולא מעיקה. המושב הרחב מתגלה כבעל ספוג קשיח ונוקשה – מעט קשה לרוכב, אך מבטיח עמידות לאורך זמן. למורכב, אגב, יש שפע מקום ועל הנוחות שמענו רק תשבוחות.

התנהגות סבירה ביותר מפגין הקרוזים גם בעת השתחלות בפקקים; הוא צר יותר מהגויימקס וההיגוי שלו מציג יכולות תמרון משופרות. עוד בגזרת "המידע לשליח": הוא מטפס מדרכות כמו גדול, גם בלי הנמכה של המדרכה. תפעול הכפתורים נוח והארגונומיה של מתגי הכידון מוכרת ונוחה, הורדת ג'ק צד תוביל, כרגיל, לדימום המנוע וכמו שהבנתם מדברי הפתיחה – יצא לי לרכב עליו גם לא מעט בגשם שוטף – היציבות לא נפגעה לרגע! לא מכיוון הצמיגים ולא מכיוון הרוחות. מגן הרוח משתתף אף הוא בנושא ההגנה מפני הגשם וסה"כ נותרת סביבת הרוכב יבשה ומוגנת. יעיל למדי.

לסיכום
הקרוזים נכנס בהצלחה יתרה לנעלים הגדולות של להיט המכירות של סאן יאנג ומשפר אותו במראה ובהתנהגות, באבזור ובנוחות.
נזכיר שוב את עניין החסכון השנתי של כאלפייה, בביטוח החובה – סעיף שבפני עצמו משאיר אצלנו את הקטגוריה בחיים, כנראה.
ראוי גם לציין שהוא מתומחר בכמעט עשרת אלפי שקלים פחות מימאהה והונדה וזול בכאלף ש"ח מהמתחרה של קימקו.

תעודת זהות

 

SYM SanYang
CRUiSYM 250i

 

מחיר: 27,985 ש"ח

 

דרגת רישיון: A1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, 4 פעימות, 4 שסתומים, קירור נוזל

 

נפח: 249 סמ"ק

 

הספק: 21 כ"ס ב-7,500 סל"ד

 

מומנט: 2.3 קג"מ ב-5,500 סל"ד

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 260 מ"מ, מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ. מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-14, א' 140/60-13

 

בסיס גלגלים: 1,550 מ"מ

 

מידות כלליות: אורך 2,136 מ"מ, רוחב 760 מ"מ, גובה 1,420 מ"מ

 

משקל רטוב: 196 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 12 ליטר

 

9 תגובות ל מוטו בוחן | סאן יאנג קרוזים 250i – פרח השכונות

  1. ה JOYMAX Z החדש על אותו מנוע הוריד משקל ויתן קצת יותר מהירות ,זריזות והרגשה יותר ספורטיבית.

  2. 250 זה בין עירוני קצר,לא יותר.מינימום 400 סמק

    • אפשר להוציא את ההונדה ב 33 . ולא תצטרך לבדוק שמן כל הזמן, אחרי 20000 קמ.

  3. 12 שנה הייתי על סאן יאנג.4 שנים אני על ימאהה.לא חוזר אחורה לעולם.

  4. רק קטנוע חשמלי של חברת זאפ הרבה יותר זול וטוב וטיפולים כמעט חיים

  5. שלום לכם יש לי שאלה, האם קיים לפי ידיעתכם קטנוע עם 4 גלגלים אני יודע שאם 3 יש

  6. יש קטנוע חשמלי 4 גלגלים למשמר הגבול הוא מעולה חשטח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל