fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

מוטו בוחן | סאן יאנג סימפוני 125

מוטו בוחן | סאן יאנג סימפוני 125

כתבו ובחנו: אדם בלנגה, עודד גביש   צילום: אריק רוזנבלום, אדם בלנגה

שורה תחתונה: עם תג מחיר של קצת פחות מ- 10,000 ש״ח מקבלים קטנוע צנוע מימדים עם גלגלים גדולים, מערכת בלימה טובה ומנוע שלא יבייש אתכם בין הרמזורים. דוגרי, שווה.

 

קצת יותר בהרחבה:
הסימפוני ST הוא התשובה של סאן-יאנג לקטנוע עירוני עם גלגלים גדולים, במקרה הזה גם זול. בארץ ישראל סגמנט הגלגלים הגדולים לא מצליח לעלות לשלב הבא בגלל מספר סיבות אך שתיים עיקריות, הראשונה היא תג מחיר גבוה יחסית (הפיאג'ו מדלי 125 שנבחן אצלנו הוא דוגמא טובה לכך) וסיבה שנייה, לא פחות חשובה, היא שפשוט הסלילה פה לא מספיק גרועה… הסימפוני מצליח לאגף את הבעיות האלה בדרך הפוכה, מגיע עם מחיר זול במיוחד ואת הגלגלים הגדולים מקבלים כתוספת – בדיוק ככה מחנכים את הישראלים

רשימת אבזור מכוונת בדיוק למרכז רומא
הסימפוני הצנוע מגיע עם מנוע 124.6 סמ"ק מקורר אוויר, שמרגיש שמקורותיו עמוק במדפי סאן יאנג, העומד בתקן יורו 4, בתקן הזה סאן יאנג הצליחו לעמוד בין היתר בעזרת מערכת הזרקת דלק. המנוע מרגיש טוב מאוד ומושך חזק בתנועה עירונית, הצלחנו לראות בלוח השעונים היפה 107 קמ"ש מחוץ לעיר, מכובד לכל הדעות. הקטנוע מזנק חזק בלי להשתהות ומושך חזק עד אותה המהירות הסופית, בערך ב- 75 קמ"ש הוא מתמתן מעט. ובפתיחה מול קטנוע 250 – עד 70 קמ"ש היינו ראש בראש. כל זה מגיע במחיר של מנוע שעובד כל הזמן בסל"ד גבוה – סביב 7,000 סל"ד. זה לא מפריע ולא מזמזם, והוא מרגיש כל הזמן מאוד חי ומגיב. הוריאטור מתוכנן מצוין כדי לתמוך המנוע הקטן מבחינת יחסי העברה.

כדי להשלים את חבילת המנוע הטובה צריך גם מגע עם הקרקע. על החלק הזה אמונים גלגלי 16 אינץ׳ גדולים שעוזרים מאוד עם הדינמיות של הכלי. מערכת מוטו דוגרי כבר מזמן חסידת גלגלים גדולים והקטנוע הזה הוא דוגמא מצויינת לכמה טוב גלגלים יכולים להביא – ההיגוי מדוייק ונוסך ביטחון, זריז ועם זווית היגוי טובה המאפשרת השתחלות בתנועה צפופה.

בולמי הזעזועים עושים את עבודתם נאמנה כל זמן שפני השטח חלקים, ברחוב הולנדי או כביש בעל סלילה לא טובה הם מאבדים את עצמם, מעבירים הכל לידיים ולישבן, וגורמים לחוסר יציבות, ועם מערכת מתלים פחות איכותית – קוטר הגלגלים המוגדל הופך את איכות הנסיעה לטובה, בנוסף לכך לסימפוני יש מערכת עצירה משולבת, שבה לחיצה על הקדמי תפעיל מעט את האחורי ולהפך, לא כל הבוחנים אוהבים את הבלימה המשולבת ומעדיפים שכל בלם יעשה את עבודתו, ובמקרה זה לטעמנו הבלם האחורי מפעיל יותר מדי כוח בלימה מקדימה.

מבחינת אבזור הקטנוע הזה מצליח לגרום לכלים גדולים ממנו ויקרים ממנו להחוויר. מקדימה תמצאו תא קטן ננעל שמכיל שקע USB, מעל התא ישנו וו תלייה קטן ושימושי שמתכנס יפה עם מדרך הרגליים הקטן והשטוח. הפתעה נוספת היא פתיחת  תא המטען הצנוע המכיל קסדה אחת מהסוויץ' ומכפתור יעודי על הכידון, ביג לייק. אגב, מתחת לכיסא נמצא גם פתח התדלוק – מכיל סביב ה- 5.5 ליטר. כיסא הסימפוני לא מרופד מספיק אבל מצליח לעשות את העבודה לטווחים עירוניים קצרים, לעומת כיסא הרוכב, כיסא המורכב טוב ונעים לישיבה ואפילו לא צפוף במיוחד.

הישיבה של הכלי היא תנוחה איטלקית ווספאית קלאסית, כיסא גבוה, כידון נמוך, ומדרך רגליים טוב. הקטנוע לא קטן מדי, הרצפה ישרה ולא צריך לכופף ברכיים יותר מדי ברכיבה, הבוחן בגובה 183 ס"מ הרגיש בנוח. הכידון מרגיש נכון מבחינת רוחבו ומיקומו. הנקודות הבעייתיות שעומדות לרוע הן המראות שלא מצליחות לתת מענה טוב מספיק לטווח ראייה כללי ולוח השעונים שלמרות שמדובר באחד משולב, יפה ומעוצב – הוא לא ברור מספיק באור השמש וחסר שעון זמן. הסימפוני מתאים גם לרכיבה בשניים, הוא גדול ומרווח מספיק ורק המנוע פחות מתלהב מהנוסע הנוסף.

בגדי המלך החדשים
הסימפוני הצנוע מצליח לגנוב מבטים ברמזורים, משהו בגלגלים הגדלים והגימור אפור מט המחמיא של כלי המבחן מצליחים לקרוץ לרוכב הישראלי. סאן יאנג יודעים שרוכבי הקטנועים של 2017 כבר לא מעוניינים רק באיזה כלי המכיל 2 גלגלים ומנוע, נהיינו מפונקים גם בעניין העיצוב. למרות שרוב הקטנוע בנוי מפלסטיק יש שימוש בפלסטיק ממרקמים אחרים באזורים שונים של הקטנוע, כך הוא הסימפוני הצנוע מצליח להראות טוב יותר ובעיקר מודרני יותר גם מכלים יקרים ממנו. עם תג מחיר זול כל כך מגיעה גם איכות הרכבה סביר מינוס, נכון, זה מרגיש קצת לא בסדר להתלונן על גימור בקטנוע כל כך זול אבל עדיין, אל תצפו ממנו למשהו שהוא לא.

עם כבר נגענו בנקודות שליליות של הקטנוע ישנן 2 ואני אתחיל בקטנה ביותר, לוח השעונים. למרות שזהו לוח שעונים שמכיל מידע רב והוא נאה ומעוצב כנדרש, הפלסטיק שנמצא בחלקו העליון לא מספיק קריא וברור בשמש הישראלית הקופחת. נקודה שנייה היא עניין המתלים של הקטנוע, הם באמת מרגישים זולים ואם לא הגלגלים הגדולים, שמחפים על החוסר בצורה נפלאה, היו מהווים כישלון, נכון, זה נגזרת של המחיר הזול – הסימפוני מהווה תמורה מעולה לכסף והגלגלים הגדולים, שלרוב מגיעים בתוספת תשלום, הם הבונוס.

תעודת זהות

 

סאן יאנג סימפוני 125 ST

 

מחיר מחירון: 10,985 לפני הוצאות ואגרות רישוי

 

החודש במבצע: 9,985 לפני הוצאות ואגרות רישוי

 

דרגת זיהום: 5

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, 4 שסתומים

 

נפח: 124.6

 

קירור: אויר

 

הספק: 10.5 כ"ס

 

התנעה: חשמלית + רגלית

 

הזנת דלק: הזרקת דלק

 

מתלה קידמי: טלסקופי

 

מתלה אחורי: unit swing

 

בלם קדמי: דיסק 260 מ"מ

 

בלם אחורי: דיסק 240 מ"מ

 

צמיג קדמי: 110/70-16

 

צמיג אחורי: 110/70-16

 

 

מדידות

 
מידות כלליות:

אורך 1,985 מ"מ, רוחב 725 מ"מ, גובה 1,195 מ"מ
 
בסיס גלגלים: 1,350 מ"מ
 
משקל רטוב: 122 ק"ג
 
קיבולת מיכל דלק: 7.5 ליטר
 

מפרטי טיפולים כולל מע"מ:

טיפול 1,000      403  ₪

טיפול 4,000      379 ₪

טיפול 8,000      995  ₪

טיפול 16,000   1,633 ₪

טיפול 20,000    537 ₪

9 תגובות ל מוטו בוחן | סאן יאנג סימפוני 125

    • קודם שהקרטל הגנבים יבטלו את ההנחות במס ייבוא ובביטוח החובה שנתנו לתלת המסוכן. אחרך כך שיעבירו את ההנחות לסגמנט HD על הגלגלים הגדולים והבטוחים, בהמשך הם יהיו חייבים להתאים לקטנוע בסיסי ביטוח חובה בסיסי(1500 ש"ח), ובסוף יהיה עליהם להוציא מהחוק את האופניים-החשמליים שמביאים לקרטל החזירי רווח נאה(כי הקרטל לא מוכר לאופניים החשמליים ביטוח חובה). המשיח יבוא קודם. פחחח

  1. גלגלים גדולים עם מחיר של עשירייה מה יכול להיותר רע…

  2. קטנוע טוב מושך טוב רק להיזהר עם ברקס קדמי…

    • מה השטות הזאת ״להזהר עם המעצור הקדמי מי בדיוק לימד אותך לנהוג ?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל