fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מוטו בוחן | הוסקוורנה אנדורו 701 – אנדורו"ש

מוטו בוחן | הוסקוורנה אנדורו 701 – אנדורו"ש

צביקה כהן

צילום: נועם עופרן

שורה תחתונה: כל יכול

 

על הרגלית
בשנת 701 לפני הספירה יצא סנחריב, מלך אשור לכבוש את יהודה. המלחמה נזכרת כאחד הניצחונות הגדולים של יהודה בזמן ההוא, שכן הביסה את אשור, האימפריה הגדולה בעלת הצבא הגדול והחזק ביותר במזרח התיכון בתקופה זו. הוסקוורנה 701 אנדורו נראה כמו מכונת מלחמה וכדי לדעת לאיזה לוחם הוא מיועד יצאנו לבדוק האם מדובר באייל הניגוח של השטח, או ברומח של הכביש.
הרושם הראשון שמתקבל הוא כי מדובר בדגם אנדורו מגודל ללא זיקה של אמת לכביש או לדגמי האדוונצ'ר והראלי. העיצוב קרבי וחד ומשדר מגמה ברורה יותר לשטח על פני ירידה לפרטים מפנקים כגון מיגון רוח, לוח מחוונים ויכולת נשיאת ציוד.

המנוע
מנוע הסינגל החזק מייצר 74 כ"ס. כיאה לדו’‘ש, מרווח הטיפולים נוח יחסית ונפרש בין כל 10,000 ק’‘מ. אשתקד זכה הדגם לגל איזון נוסף במנוע עבור הפחתת הרעידות ולוע המצערת של יחידת ההזרקה גדל לקוטר של 50 מ"מ לטובת תגובה חדה יותר. המנוע משמש כנושא עומס ולמעשה תלוי מהשלדה ולא בתוכה, כשתחתיו מגן גחון פלסטי. מכל הדלק מפלסטיק ומשמש כשלדת הזנב בעוד תיבת האוויר מעל המנוע, במיקום המסורתי של מכל הדלק. מסורת נוספת שהחליפה צד היא יציאתו של המפלט לשמאל. ל-701 מצמד מחליק, בולם קדמי מסוג ארבעה תאים (4CS) ומערכת ABS הניתנת לביטול.

בשטח
הישיבה על האופנוע נוחה. המושב גבוה מדו’‘ש ממוצע, אך רחב ונמוך מאלו של דגמי האנדורו המקצועיים. כידון האלומיניום שמנמן ואיכותי וכן מנופי השליטה והרגליות מאלומיניום. המנופים נוחים לתפעול, המתגים קשוחים והגימור מעט ספרטני כמצופה מדגם הנושא את השם אנדורו. המצמד ההידראולי רך ונעים לתפעול עם הפרדה מצוינת. השתמשנו בו רבות בקטעים הטכניים והתרשמנו מאוד לטובה. צידוד הכידון לא מספיק טוב. קשה לבצע סיבוב של 180 מעלות על רוחב של שביל ממוצע.
המנוע חזק מאוד, אך ידידותי. ה-701 מגיב מאוד יפה ובמשיכת מצערת ניתן להזניק את הבוכנה למירוץ סל’‘ד שמטיס את האופנוע קדימה בכוח. הפרונט מרגיש קל, בזכות משקל הדלק שמאחור והתמרון בשטח מרגיש קליל יחסית. בפניות חדות קל לנוע קדימה על המושב וניתן להשכיב בקלות את האופנוע בזכות המשקל הלא גבוה וחדות תגובת המצערת.
המעבר לעמידה טבעי ונוח. הרגליות רחבות, נוחות וחזקות. האופנוע צנום יחסית, אך ההפתעה הטובה ביותר הייתה בכך, שבניגוד למה שחווינו בדגמי ק.ט.מ 690, סעפת האגזוז כבר לא מפריעה לחבוק את האופנוע בין הרגליים.
ה- 701 פחות מתחבר בשטח לקטעים הצפופים, שם מורגש יותר המשקל שלו. דרך ההתמודדות עם אתגרים ומכשולים היא במנות מצערת מדויקות וליווי צמוד של עבודת מצמד. בשבילים מהירים מעניק משקלו יציבות וקל למשוך אותו למהירות תלת ספרתית בשטח פתוח.

צמיגי הקונטיננטל TKC80 נהנים ממבנה חזק של קוביות ונחשבים בקרב הדו’‘שים הגדולים לפתרון טוב לכביש ולשטח. הם אכן בסדר בכביש, אך בשטח התרשמנו שהם קצת מפריעים לאופנוע. יתרות הכוח האדירות של המנוע פוגשות את התצורה הזו של הצמיגים (60% שטח) עם לא מעט איבודי אחיזה בשטח. רוכבים היודעים כי ירכבו עליו בעיקר בשטח, ואנחנו מכיר לא מעט כאלו, ייטיבו לו יחליפו לצמיגים עם נטיית שטח חזקה יותר.
הבלמים טובים, אך מרחק הבלימה מעט ארוך מהמוכר בדגמי האנדורו הקלים. ללא ABS קל לנעול את הגלגל האחורי בשטח, למרות משקל הזנב. אך גם נתון זה ישתפר בעזרת צמיג שטח טוב מאחור. שילוב ה-ABS מציל חיים וברוב קטעי השטח העדפנו לא לבטלו. בקטעים הטכניים ובתנאי אחיזה ירודים קצת מפחידה כהות הבלימה, אך כשמבינים שהמשמעות היא אולי נעילה של הקדמי, אולי מוטב שכך.

הבולמים מתפקדים טוב מאוד, עם טווח מהלך מכובד ויכולת כיוונים רבה. בולם ה-4CS הקדמי נעים, פחות מעייף ומהווה שיפור משמעותי. המנוע החזק והשלדה הקשיחה מעמיסים רבות על הבולם הקדמי ובדגמים הישנים הייתה תחושה קשיחה מחזית האופנוע ויכולת פחות טובה לשמור על קשר רציף עם הקרקע. התחושה מהבולם האחורי לא הייתה מושלמת עקב איבודי אחיזה תחת עומס, אך לאור תפקודו בכביש אנחנו נוטים להניח כי הסיבה לכך טמונה בעיקר בתצורה הדו שימושית של הצמיגים (40% כביש) תחת הכוח הרב.
ביקרנו גם עם שני גלגלים מעל הקרקע ובקפיצות רחוקות הרגשנו שהגלגל האחורי מקדים בנחיתה את הקדמי. בכל מקרה הבולמים עמדו יפה במשימה וכל עוד לא תחשבו שמדובר במוטוקרוס לא נראה לי שתצליחו לסגור בולמים בנחיתה.

הבולמים עושים עבודה מעולה ברכיבה מהירה על שבילים. עם זאת, כשמגבירים מהירות על דרך רבת מהמורות הבולמים מתקשים לשמור על קשר רציף עם הקרקע. מהיכרות עם בולמי WP, מדובר באופי שרוכבים קרביים במיוחד יכולים לשדרג בסדנאות מקצועיות.

חזרה בכביש
בחזרה לישיבה, מרגיש המושב נוח ביחס לאביו, ה-690; הוא רחב יותר ונוח לפרקי ישיבה קצרים. עם זאת, בנסיעה ארוכה יש מצב שתפנטזו על פרוקטולוג טוב. מלבד זאת, העובדה שהוא רחב יותר מאלצת גם פיסוק רחב המרחיק את כפות הרגליים מהקרקע. מדבקות הלוגו שעל המושב המעוצב הפגינו סימני פרישה מוקדמים.

גל האיזון השני, שנוסף אשתקד, אינו מעלים את הרטט, אך הופך אותו להרבה יותר נסבל. רכיבה עירונית תוציא לדעתנו מכל רוכב את השובב שבו. ה-701 הוא, ללא צל של גלגל, מכונת הווילי האולטימטיבית בזכות המנוע החזק והמשקל המוטה לאחור (מכל דלק). לוח השעונים קטן ומספק אינפורמציה מעטה. אין מד דלק, אין מד סל’‘ד… בראש שלו רק מהירות, מרחק מצטבר ושעון זמן בספרות מאתגרות אופטית.

צמיגי ה-TKC80 עושים עבודה טובה בכביש ומצליחים להביא את ה-701 למהירות של 173 קמ’‘ש (182 קמ’‘ש בשעון). ההגעה למהירויות אלו אינה חוקית כמובן וממילא כרוכה בסבל רב בהיעדר מיגון רוח. בכביש המהיר החבאנו מאחורי הכידון שאף הוא גבוה מהמסכה הקטנה. הכנף הקדמית חזקה ויציבה בכל מהירות. מדבקה על האופנוע ממליצה לא לרכוב מעל 160 קמ’‘ש. תזכורת לכך מקבלים בסביבות 150 קמ’‘ש עם נענועי ראש קלים. אם כי רוכבים מדווחים שאחרי שצוברים ותק בשטח הנענועים נוטים להופיע מוקדם יותר. המראות העגולות נראות מיושנות אך מספקות מידע טוב בעיר. במהירות גבוהה רטט המנוע מערפל את המידע המגיע מהמראות. המאותתים קטנים נוחים ומעודכנים.

ההילוך הראשון כמעט חזק מדי והרגשנו שאף כלי רכב לא יכול לצאת לפנינו ברמזור. יחס כוח משקל פשוט אדיר.
אין בהוסקוורנה היכן לעגון קשירה של ציוד מאחור. מבנה הזנב מעוגל וללא זיזים או ווים לעיגון רשת מטען או גומיות. ניתן להתקין זוג ידיות אחוריות עבור מטען קטן, אך הדבר קצת מסרבל את נושא התדלוק, מאחר ובדיוק שם מסתתר פתח המילוי. אגב זנב, דוד המפלט גדול, חשוף ונטול מגן חום – נקודה חשובה לזהירות. לאחר 180 ק’‘מ לערך נכנסנו לרזרבי, מה שמעניק ל-701 טווח נאה של מעל 200 ק’‘מ בקלות וצריכה של כמעט 16 ק’‘מ לליטר.

סיכום
היצרן האוסטרי ידוע במגוון הדגמים הקיימים בהיצע שלו ובמקרה הפרטי של ה-701 הוא אף קולע לדעתנו לקטגוריה משלו כדו’‘ש קרבי של ממש במשקל ובנפח הזה.
אהבנו את עבודת הבולם הקדמי ואת יכולת השטח של ה-701. בעיר הוא שובב מלא חיים, אך מחוץ לעיר קשה בלי מיגון רוח. קיימים בשוק דגמים יפנים בנפח דומה, אך מדובר במתחרים שלא השתנו כבר כמה (עשרות) שנים טובות, עם מנועים אמינים אך לא מרגשים ומתלים המכוונים לרכות מדי מפנקת.
עם האנדורו 701 ניתן לנוע על כל כביש, גם אם לא בנוחות גבוהה ובשטח אפשר להביא אותו כמעט לכל נקודה. החל משבילים, דיונות ועד סינגלים צרים ומאתגרים.
אם סינגלים צפופים וטכניים הם בראש מעייניך, הרי שזה לא האופנוע בשבילך. אבל אם אתם גרים קרוב לעבודה וכל מה שחסר לך זה לצאת לטיולי שטח של סוף שבוע בלי עגלה, הרי שעם הרוכב הנכון מדובר בפרטנר המושלם לטווח רחב של סוגי שטח. ה- 701 מתאים לכל רוכב שרוצה להגיע בכביש לשטח, לחצות שטחים טכניים ולטייל על שבילים מהירים, כשכל זאת תחת פוליסת ביטוח חובה אחת.

פורסם לראשונה באתר השטח הישראלי 4X4

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל