fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מוטו בוחן | הונדה PCX125 – מחודד

מוטו בוחן | הונדה PCX125 – מחודד

כתב: עמית משיח | בחנו: אריק רוזבלום, סטפן אבנדיצ'י, עמית משיח | צילום: אריק רוזנבלום, יואב זוהר


שורה תחונה: הונדה; על כל המשתמע מכך. קטנוע מעולה, עם אופי ברור וייחודי, נוחות, איכות ומקום בחוד של הקטגוריה.


ה-PCX החדש של הונדה מהווה אבולוציה הגיונית, מעשית ואופנתית. מלא כולו ב'רוח ההונדאית'; כלומר, איכות חומרים ואיכות הרכבה ברמה הגבוהה ביותר, הנדסת אנוש מעולה – גם במיקום לוח השעונים ומתגי הכידון וגם בעיצוב המושב ורמת הקושי של הריפוד, מנוע חזק ותמסורת חלקה, התנהגות כביש מגניבה, מערכות בטיחות והזרקה. יש לו מיגון רוח קטן, מעוצב ויעיל, מוצלח הרבה יותר מכל התחליפיים הארוכים והמכוערים.

וה-PCX יפה! קווים זורמים ומשתלבים, צדודית הכריש (או דולפין, מה שתעדיפו) של הדגם הקודם התחדדה מעט, מבלי לאבד את ה-DNA של הדגם הקודם, אבל עם צעד גדול בצו האופנה שמתבטא בשינויים קטנים: הפנס הקדמי, זווית הקימור במפגש הכידון עם המעטפת, כיסויי הצד ורגלית המורכב, והתוספת הסקסית של זנב יפה, עם פנס אחורי שקוף, מעוצב בצורת האות הלועזית 'X', שהופך לאדום כשבולמים.

מה שמוביל אותנו לדילמה ארוכת השנים – זנב יפה או סבל וארגז: ובכן, תא המטען גדל מעט ויכול להכיל כעת קסדה שלמה  ועוד תיק, סה"כ מקום סביר מתחת למושב, אבל כמו בדגם הקודם, תאלץ אתכם הפרקטיות להתקין ארגז, אפילו שזה מכער אותו כל-כך.

לוח השעונים – עם תאורה מרהיבה, מלא פרטים אך לא עמוס במידע, משתלב בקווים הנקיים והלא מצועצעים יתר על המידה. עוד משפט על החלל שמתחת לכסא: יש שקע מצית (התקדמות מהדגם הקודם, אבל עדיין לא USB) ובולטת בחסרונה תאורת לד שתאיר את פנים התא.

ויש בו עוד משהו, 'הונדאי', הרוגע והבטחון שהוא משרה על הרוכב, ביחד עם מפת הזרקה בעלת אופי רגוע, יוצרים קטנוע שכיף להתגלגל איתו כבר בסל"ד הנמוך ובשונה מאחרים בחבורת הפרמיום, ה-PCX לא מושך אותך ללחוץ 'עד הסוף', למרות שהוא יודע גם להתנהג יפה מאוד כשמתיישב עליו איזה חוליגן.

יש מערכת לכיבוי עצמי בעצירה, חלקה ונעימה הרבה יותר מבדגם היוצא, ובכל זאת מדובר באחת המערכות השנויות במחלוקת בין בוחני מוטו  – לחלק זה מפריע, מציק ומעיק – והם לעולם יבחרו לבטל את פעילותה (כפתור על הכידון), ויש את אלה שנהנים מהשקט המפתיע ברמזור ומהיתרון האקולוגי – אלה רוכבים עם המערכת מופעלת באופן קבוע ומבטלים אותה רק כאשר הם רוצים לעמוד עם מנוע מונע לרגע או שניים. רגשות ותחושות זה טוב ויפה, אבל עם הסטטיסטיקה אי אפשר להתווכח: 1:41 ק"מ לליטר בנזין, במהלך ימי מבחן דרכים, זה נתון שאי אפשר להתעלם ממנו. או במילים של מנכ"לנו: "מגניב. נכנסתי איתו לתחנת דלק רק פעמיים – פעם אחת לבדוק לחץ אוויר ופעם שניה להתרשם מאסטון מרטין שעמדה שם ותדלקה".

יש מערכת CBS לבלימה משולבת, יש ABS, רק מקדימה. מאחור בוחרת הונדה לצייד את קטנוע הפרימיום שלה בבלם תוף. נכון, בלם תוף עם רגש בידית הבלימה – שגרם לנו לחפש משאבה על הכידון (ת'כלס, מי שאחראית לתחושה היא המשאבה הקדמית שמשתתפת בחלק מהבלימה). נכון, המומנט שמייצר המנוע הקטן מאפשר שימוש בטיחותי בבלם מסוג זה (בדומה לעניין רוחב הצמיג האחורי) אבל – וזה אבל גדול – בלם תוף, ב-2018, זה פאסה. גם אם יש למפעל ביפן מחסנים מלאים בחלקים. זו דעתנו, על כל פנים.

והוא שקט! לא חשמלי, אבל כמעט. מרגע ההתנעה והיציאה לדרך ועד לחזרה אל החניה בסוף הרכיבה מורגשת איכות המכלולים והרכיבה, חלקה ולינארית, לא מצריכה כמעט מאמץ מהרוכב. החיבור אל הכביש מעולה, תודות לגלגלי "14 ולשלדה המצויינת. ההיגוי זריז והקטנוע אוהב לפנות, כשהוא כבר בתוך הפניה – הוא משכיב יציב ובטוח. הוא גם משתחל יפה וזריז בפקקים, המראות שלו בגובה הנכון והיציבות שלו במהירות אפסית טובה מאוד. (לידיעת השליחים שבינינו: הגחון שלו די נמוך והוא לא יעלה מדרכה גבוהה מבלי לשפשף את ג'ק האמצע).

תנוחת הרכיבה שונה מזו שבדגם היוצא והיא מייצרת כעת יותר רכינה קדימה, מה שמשתלב בהקשחה שעברו המתלים – האחוריים בעיקר, ומביא את ה-PCX החדש להרגיש קרבי יותר מהדגם אותו הוא מחליף.

מה שיפה זה שהקרביות והקשיחות לא באים על חשבון הנוחות. תנוחת הישיבה נוחה ומרווחת – הן לרוכב והן למורכב. הכסא קשיח ונוח וידיות האחיזה נמצאות בדיוק במקומן. מה שפחות יפה זה שהמתלים הקשיחים מאחור מתרסקים בבורות ועל תוואי כביש משובש ומקפיצים את הקטנוע לשניה של ריחוף – ברכיבה רגועה זה אולי לא יקרה באותה תכיפות כמו במבחן דרכים מהיר, אבל בכל פעם שהוא נתקל ברצף מהמורות, מתבלבל לקטנוע הזנב והראש, והוא מנענע את גופו באי-נוחות. אותו מורכב, אגב, ישפר פלאים את התנהגות הבולמים האחוריים וימתן את תופעת הקיפצוץ על אספלט משובש.

על הכביש הפרברי ואף על הבין-עירוני ממשיך ה-PCX להיות יציב ונוח כשהמגבלה היחידית היא המהירות הסופית.
במישור משיג ההונדה הקטן 111 'על השעון' ואולי עוד קמ"שון, בירידה תלולה נצפו גם 115 קמ"שים, אבל זה מפספס לגמרי את הרעיון שמאחורי ה-PCX: המנוע בעל האופי העצל (בדומה לזה שבדגם היוצא) שאינו מושך את הרוכב להתפרע, זה שאפשר להתרגל אליו ממש מהר ולחיות איתו בשלום הרבה זמן, כזה שככל שתרכב איתו יותר – תעריך אותו יותר. או בקיצור, 'הונדאי' טוב.

סה"כ מדובר בחבילה מעולה, המשלבת נוחות, איכות ובטיחות. ברמה הגבוהה ביותר שיש.
אחלה כלי.

תעודת זהות

 

רישיון: A2

 

מחיר: 19,443 ₪

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, 4 פעימות, קירור נוזל, מערכת הדממת מנוע בעצירה.

 

נפח: 125 סמ"ק.

 

הספק: 11.6 כ"ס ב- 8,500 סל"ד.

 

מתלים: מזלג בקוטר 31 מ"מ, מהלך של 100 מ"מ, מאחור זוג בולמים, מהלך של 75 מ"מ.

 

בלמים: קדמי דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ, מאחור בלם תוף בקוטר 130 מ"מ.

 

מידות צמיגים: קדמי 90/90-14, אחורי 100/90-14.

 

בסיס גלגלים: 1,315 מ"מ.

 

גובה מושב: 760 מ"מ.

 

מרווח גחון: 135 מ"מ.

 

משקל רטוב: 130 ק"ג.

 

נפח מיכל דלק: 8 ליטר.

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל