fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70

מוטו בוחן | הונדה CRF250L ABS – בעזרת ה-L

מוטו בוחן | הונדה CRF250L ABS – בעזרת ה-L

כתב: אביעד רייס | בחנו: אריק רוזנבלום, סטפו אבנדיצ'י, עודד גביש, אביעד רייס | צלם: אריק רוזנבלום

 

מתוך מוטו מדריך, גיליון 361, מרץ 2018, לקריאה דיגיטלית כאן.

 

שורה תחתונה: דגם 2018 של אופנוע הדו"ש הקטן והבסיסי מבית הונדה מקבל לראשונה מאז הושק רענון קל אך מתבקש, הכולל כמה עדכונים חשובים. סוס מנצח לא מחליפים.

מנוע סינגל בנפח קטן של 249.6 סמ"ק המייצר הספק צנוע של 24 כוחות סוס, מתלים רכים, שלדת פלדה ומרווח של כ-25 ס"מ בלבד מהגחון אל הקרקע… הייתם מאמינים שאלו הנתונים של אחד מדגמי הונדה שנמכרים באלפים בכל שנה ברחבי העולם?

במשך כמה שנים נעדרה הונדה ממשחק אופנועי הדו"ש מרובעי הליטר, אך ב-2012, חזרה עם ה-CRF250L – אופנוע דו"ש עם אופי ידידותי ושם מיוחס.

תג המחיר הזול שקיבל האופנוע, קסם להרבה רוכבים ששמחו לקבל כלי שעושה גם כביש וגם שטח, גם אם בשום מקום אינו מצטיין, וה-CRF250L הפך במהרה ללהיט מכירות ולהצלחה מסחררת. במפעלי הונדה בתאילנד, שם מורכב הכלי שקיבל את מנועו של אופנוע הכביש, ה-CBR250R, עבדו במרץ כדי לספק את הסחורה.

לכבוד שנת 2017, קיבל דגם ה-L אח נוסף עטוי פלסטיקה, ה-CRF250 RALLY אותו בחנו, וגם מספר שינויים ושדרוגים. המרכזיים ביניהם – תוספת מערכת ה-ABS הניתנת לניתוק, ועלייה של 1 כ"ס בהספק. ישנה גם תיבת אוויר משודרגת, סעפת שהורחבה וגוף מצערת שגדל ב-2 מ"מ ל-38 מ"מ – בעיקר שינויים מכניים קטנים יחסית שאמורים להעניק ל-CRF250L החדש יכולת נשימה טובה יותר.

למבחן הדרכים התלווה אלינו גם אופנוע מהדגם הקודם, ע"מ שנוכל לאמוד בצורה טובה יותר על ההבדלים בין השניים, ולהבין האם ניתן לחוש בשדרוגים שהוכנסו בגרסה החדשה. ואכן, בהשוואה לדגם הקודם, גרסת 2018 של ה-CRF250L מרגישה רעננה ומגיבה יותר, בכביש, וגם בשטח. הגרפיקה גם היא חדשה, ומזכירה את מראה האחים הגדולים והמקצועיים. פנס אחורי חדש ומעוצב, ומד סל"ד שהתווסף ללוח השעונים, סוגרים את מסכת השינויים של דגם 2018.  

ה-L החביב, למרות היותו זול ומורכב בתאילנד, לא מרגיש כך, ושומר על איכות הונדאית. הפלסטיקה קשוחה וקשיחה, ולא מפחדת מנפילות. המנופים איכותיים, טיב החבילה עצמה מרגיש יפני ולמעט הכידון המקורי שנוטה להתעקם בנפילות, לא נרשמו יוצאי דופן. מי שמודאג מכידון שמתעקם, ישמח וודאי לדעת כי מדובר בדגם בעל היצע ה"אפטר-מרקט" גדול וזמין, ובזכותו, אין כמעט אופנוע אחד שנשאר חף מתוספות, חלפים ושיפורים.

הרבה נוטים, אפעס, לזלזל קצת ב-CRF הקטן. אומרים עליו שהוא חלש, אומרים שלא יכול לעשות בשטח יותר ממה שעושה רכב ליסינג ממוצע, אבל הילוך ראשון עם מומנט של טרקטור ג'ון דיר מספק לאופנוע שפע של כח למעבר של מכשולים בשטח. די להצטרף לאחד מטיולי מועדון השטח התוסס של הונדה, המונה עשרות הרוכבים על דגם ה-L ברמות רכיבה שונות, כדי להווכח שבדו"שון הקטן הזה יש הרבה יותר ממה שנראה.

הוא משלב מנוע עם אופי "סלחני", משקל רטוב העומד על 144 קילוגרם וגובה מושב העומד על 875 מ"מ. לא מדובר באופנוע הכי רזה, או הכי נמוך, והמשקל והגובה עשויים לאתגר מעט רוכבים העושים את צעדיהם הראשונים בשטח, אך המתלים הרכים מקרבים את הרוכב לקרקע ומספקים לו יציבות והרגשת בטחון, כך שגם 144 קילוגרם לא מאיימים.

ההונדה CRF250L הוא לא אופנוע אנדורו מקצועי. המנוע האנמי-משהו לא מסוגל לספק התפרצויות כח במכת גז, הבולמים הרכים יסגרו מהלך כמעט לגמרי במרבית הפגישות עם "דרופים", גם אם מדובר בכאלו לא גבוהים במיוחד, ויתקשו לעמוד בעומס של רכיבה חזקה בשטח טכני. צמיגי ה-IRC הדו-שימושיים אמורים לספק אחיזה גם בכביש, וכיוצא מכך לא מספקים ביצועים שהיו מושגים עם צמיגי קוביות. מרווח הגחון הנמוך לא מסייע למנוע מפגשים אקראיים עם סלעים (חובה מיגון גחון).

אך ה-CRF250L, לא מתיימר להיות אחד כזה. מה שהוא דווקא כן, זה כלי טיולים אידיאלי, ואחלה של בית ספר לרכיבת שטח למתחילים ומתקדמים כאחד.

בכביש הוא מציע איכויות העולות על הקטנוע הממוצע. מי שמסוגל לוותר על תא המטען, יהנה מכלי עם אופי של לוחם עירוני מיומן –  מבנה הדו"ש מאפשר לרוכב מבט גבוה מעבר אל מראות הפרייבטים, המזלג הקדמי ההפוך בקוטר 43 מ"מ עם מהלך מתלה של כמעט 250 מ"מ מקדימה, ומונושוק עם מהלך כמעט דומה מאחורה, יודעים להתמודד בגבורה עם כל תלאות האספלט שהעיר "מציעה". המושב הנוח, הבלמים המצויינים והמבנה הצר, משלימים את החבילה העירונית.

עם זאת, תחושת מרחב המחייה הטבעי ממנה נהנה ה-L בתוך הכרך הסואן, לא ממשיכה איתו מחוץ לעיר, שם הוא מתגלה במערומיו. זה לא שאי אפשר לרכב איתו בבין עירוני, אך לא היינו ממליצים לבנות עליו בתור כלי רכב למרחקים ארוכים. עם מהירות מירבית של 130 קמ"ש (שהם בפועל קצת פחות), ה-L הוא כלי מטרופוליני מצויין, אך המימדים קטנים, החוסר במיגון רוח מתאים וצמיגי הדו"ש, ולא תורמים לתחושה נעימה ברכיבה בכבישים מהירים.  

הוא אמנם לא עושה את הדברים בצורה הכי טובה, בכביש או בשטח. אין לו יכולת שטח מופלגת או התנהגות כביש מופתית, ולא את הרכיבים הכי איכותיים שיש, אז מה בכל אופן הופך אותו לרב מכר עולמי מדהים, ומדוע בוחרים בו רוכבים בכל רחבי העולם למשימות רכיבה שונות, ארוכות, מאד לפעמים, או קצרות?

ההצלחה של ה-CRF250L טמונה דווקא במה שאין לו. הוא עושה הכל לא מצויין, אבל עושה, והפשטות, היא זו שהפכה והופכת אותו לפופולרי ביותר ולמתאים לקשת רוכבים רחבה כל כך: מצעירים דלי תקציב, שצריכים דו"ג שישמש ככלי רכב יומיומי ובסופי שבוע לפאן ולטיולים, דרך רוכבים להם זה הדו"ג הראשון, ושמחפשים כלי נעים וחלק תפעול עם מנוע לא מאיים, וגיר וקלאץ' רכים כמו שבהונדה יודעים לעשות – ע"מ להתחיל את חווית האופנוענות ברגל ימין.

ה-L יכול להתאים גם לרוכבי כביש שקצו בסכנות האספלט ומחפשים לחוות את השטח – אך לא מעוניינים לקנות כלי מקצועי ויקר כל עוד הם לא בטוחים שיתחברו לתחום, או לחילופין רוכבים שהיה בבעלותם אופנוע שטח יקר יותר ומבקשים לקצץ בעלויות, ולעבור לספור את עבודת האופנוע בקילומטרים ולא בשעות עבודה.

ולבסוף, תמצאו את ה-L בעשרות רבות גם בקרב רוכבות, שרואות בהונדה פרטנר כיפי ולא מאיים. ישנן לא מעט קבוצות פייסבוק של רוכבי הונדה 250 מדגמי L ו-ראלי, שם כמעט כל שבוע עולה פוסט של בעל שקנה לאשתו אופנוע משלה כדי שיוכלו לרכב יחד.

היכולת הטובה, בשטח ובכביש, מחירי הרכישה והאחזקה הזולים – לדוגמא טיפולים כל 12,000 ק"מ, האמינות המופלגת, החלפים המצויים בשפע ברשת, צריכת הדלק המצויינת (1/25 ליטר) ועוד ועוד, הפכו את ה-CRF250L לאופנוע מוצלח במיוחד.

 

עתידות

ה-CRF250L, כפי שהבנתם, בנה לעצמו קהל אוהדים גדול, בארץ ובחו"ל, וישנם רוכבים רבים שהיו שמחים לשדרג את ה-250 לדגם בנפח גדול יותר. מאז הושק ה-CBR300, חיכינו בכיליון עיניים לראות את ה-L מקבל את השדרוג המתבקש, אך להונדה היו תוכניות אחרות והם הציגו את דגם הראלי. כרגע, חלומם הרטוב של רוכבי הדו"ש של הונדה, הוא לראות את צמד האחים מגיעים בגרסאות גודול נפח, אולי עם מנוע סדרת ה-500. אולי בדמות ה-CRF450L או ראלי ששמועות אודותיהם מרחפות הרבה זמן.

 

סיכום

מחירו של ההונדה CRF250L התייצב ולאחר כמה ירידות עומד על 33,400 שקלים, כולל מע"מ וללא אגרות רישוי (כולל שנתיים אחריות ללא הגבלת ק"מ).

קטגוריית הדוש"ים הקטנים נמצאת בתקופה מצויינת, ולצידו של ה-L נעמדים מתחרים "לא פראיירים" בכלל, דוגמת הימאהה WR250R, הקאווסאקי KLX250S, ואפילו צמד האחים לבית סוזוקי, DR650SE/DRZ400S, שיכולים למצוא את דרכם אל תוך המשוואה למרות נפח מנוע גדול יותר.

לצידו של ההונדה עומדת התחזוקה הזולה והאמינות המוכחת, וגם מועדון השטח של הונדה, שמלכד את רוכבי השטח של המותג תחת הכנף האדומה, ומשקיע המון בפעילויות, טיולים והדרכות, שתרמו ליצירת קבוצת רוכבים בעלת גיבוש הראוי להערצה. ערכה של החברות במועדון זה, לא יסולא בפז, ביחוד בתחום רכיבת השטח בו לחברותא ישנו ערך עצום. אם אתם עומדים לפני רכישה של אופנוע דו-שימושי, כדאי שתכניסו את כל הפרמטרים אל המשוואה.

 

תעודת זהות

 

HONDA CRF250L ABS 2018

 

מחיר: 34,490 ₪.

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ.

 

רישיון: A1.

 

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, מקורר נוזל, מוזרק דלק.

 

נפח: 249.6 סמ"ק.

 

הספק: 24 כ"ס ב- 8,500 סל"ד.

 

מומנט: 2.3 קג"מ ב- 6,750 סל"ד.

 

גיר: 6 הילוכים, קלאץ' רטוב, הינע שרשרת סופי.

 

מתלים: מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ, מהלך 249 מ"מ. מאחור בולם יחיד, מהלך של 240 מ"מ.

 

בלמים: מקדימה דיסק בקוטר 256 מ"מ, מאחור דיסק בקוטר 220 מ"מ.

 

מידות צמיגים: קדמי 3.00-12, אחורי 120/80-18.

 

גובה מושב: 875 מ"מ.

 

מרווח גחון: 255 מ"מ.

 

בסיס גלגלים: 1445 מ"מ.

 

משקל: 146 ק"ג.

 

קיבולת מיכל דלק: 7.8 ליטר.

 

11 תגובות ל מוטו בוחן | הונדה CRF250L ABS – בעזרת ה-L

  1. עוד לא נולד החמור שיקנה crf-l מעאפן כאשר במקביל מטרו מוכרים את ה wrr באותו מחיר. הימאהה wr250r הוא פי 2 יותר טוב וגם יותר אמין – וזו גם הסיבה שהוא מככב במכירות בישראל… ואילו ההונדה מדשדש… שנה אחר שנה. וגם עוד 10 כתבות מבחן מוזמנות ע"י מאיר לא יעזרו לשנות את זה.
    בחו"ל ה crf-l מצליח במכירות יותר מה wrr כי הוא עולה בערך 30-40 אחוז פחות ממנו.

    • בינתיים ההונדה פופולארי הרבה יותר.
      אמנם הימאה בעל נתונים טובים יותר על הנייר אבל בפועל שני הכלים האלה יביאו אותך לאותם המקודמות בהתאם לרמת הרכיבה שלך.
      מה גם שאם אתה מסתכל על כל המכלול אז כל ההתנהלות מול מטרו היא מזעזעת…זה יבואן שכל יום צצים עליו עוד ועוד סיפורים של לקוחות מאוכזבים.
      אז בתור אחד שרצה לקנות את הימיאאה ולאחר חשיבה רבה החליט ללכת על ההונדה
      אני אומר לך בלב שלם שההונדה נותן תמורה טובה וגבוהה יותר מאשר הימאאה וזו עובדה

      • אם היה יבואן אחר אז בטוח שעדיף ימאהה

        אבל מניסיון לא להתקרב.

    • יצא לי לראות רוכב crf L עם ביצועים בשטח שלא היו מביישים אף הסקוורנה אפילו, אתה מדבר איתי על ימאהה?

  2. הונדה crf250l כמי שרכב על xr650 הגלי הקטן הזה עושה את רותה עבודה בקלות החלפתי גגש קדמי ל13 ואני רורב ומרכיב ילד בקלות בכל שביל ושטח בינוני .. וכל עלייה בכביש עם 2 אנשים סהכ 150 קג עולה ב90 קמש בלי בעיות עליות של הכרמל ובשטח הוא כאמור עושה עבודה מצוינת. .בלי שום שינוי לאופנוע כפי שמגיע מהיצרן
    . מומלץ בחום

    • אופנוע מעולה עושה בשטח כל מה שעשה הxr650l האגגי אותו מייצרים כבר מ1983 ועד 2019 ונמכר בעולם כמו לחמינות ה 250 crfL עלי שטח מעולה ומי דיודע לרכב עושה איתו הכל זה לא כלי מטוקרוס למרוצים אהל רעיבת אינדורו רגילה ללא עליות מעל 65מילות על אדמת גיר שממילא מסכנת את הרוכב. חוץ מזה עושה הכל ונמצא מעולה מול הקטמ וימהה וכל השאר והכי לשוב שתחזרו הביתה בשלום זה כלי אמין ביותר שישאיר את כל העלים עם תקלות וזה חוזר איתך הביתה ולכן הוא המנצח מבחינתי. … אל תקשיבו לרכילות של יבואנים שרוצים למכור לכם כלים ב60000 זה כלי מעולה שבמעולים תראו ביו טיוב אנשים בעולם עושים32000 מייל וללא תקלות

  3. הונדה crf250L כלי מעולה עושה איתו כל מה שעשיתי עם xr650l קצת יותר איטי מה650 אבל נוח בהרבה כוח מספק לי ולמי שאני מרכיב בטיולי שטלףח ללא כל העייה כגון יערות מנשה שבילים הרים מתונים וכל מה שצריך לעדות בטבע כלי נהדר ומומלץ בחום

    • הבחירה הטובה ביותר מכל רכשת אופנטע שטח וכביש מצויין בכל מקום בשטח ובבוץ , סוחב מעולה בכל מכשול ועליה , אמין ושומר על ערכו יותר מכל אופנוע אחר,. אני מרוצה מאוד ממנו כבר שלוש שנים אצלי , חסכוני טוול בשטח 180קמ ללא תדלוק , חוצה נחלים עד עומק 70 סמ בקלילות , יציב בבוץ , מתלים נפלאים למישרוכב הרבה לא שובר את הגב , בקיצור רכישת כלי כזה ניא הדבר הטוב ביותר שאפשר לחשוב עליו , עושה בקלות כל מה שההסקי 450 עושה וכל מה שכלים של 50000₪ עושים

  4. כלי מעולה שעושה כל מה שהxr650L עדה כל שנות ה80 וה 90 ךא פחות טוב וזה כלי יפיפה ואמין מאוד עעם מלאי חלפים ועלות טיפולים זולה כ120 שח לשמן וכ30 שח לפילטר ו200 עבודה .. זה כלי שחייב בידראל החלפת שמן כל 5000קמ וכך נמנוע יאריך חיים ולי יאבד כח .. לשים רק שמן איכותי … יש כלים בארהב שעשו 48000קמ ללא אף.תקלה

  5. רציתי לשאול מה עדיף יותר cbr400 לנסיעה מירושלים לראשון לציון או הונדה 250. הבנתי שהעלויות הם עם הפרשים גבוהים ומצד תפוקה על הכביש כמעט אותו דבר אשמח לעזרתם מה הייתן בוחרים

  6. עקבתי אחרי כל התגובות ואני מעוניין להשתמש בחוכמת ההמונים לגבי התלבטות שיש לי, אני רוכב מתחיל, ואני ממש מתלבט איזה כלי לקנות מצד אחד יש את ה crf 250l ומהצד השני אני חושב על drz450s של סוזוקי, הגובה שלי הוא 182 כך ששני הכלים מתאימים לי. תודה מראש לכל העונים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל