fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

מוטו בוחן | הונדה CB1000R – הקפה הערום

מוטו בוחן | הונדה CB1000R – הקפה הערום

כתב: מיקי כהן | בוחנים: סטפן אבנדיצ'י, עודד גביש, אריק רוזנבלום, עמית משיח, מיקי כהן | צילום: אדם רודן

שורה תחתונה: יפה, מרגש ומיוחד כמו יצירה של סדנה קטנטונת, נוח וסלחן באופיו וחזקקק… הונדה, אלף, סטריט-נייקד – אין דברים כאלה.

10 שנים זה לקח, נצח במונחים אופנועיים! ישנם דגמים שלמים שנוצרו ונכחדו בתקופה הזו, אבל זה מה שלקח להונדה להציג CB1000R חדש, אותו אחד שהחליף אז, מזמן, את ה-CB900F Hornet ועדיין, נטועים שורשי המנוע ה-Fireblade מ-2006 בכלל. אבל כל זה לא ממש משנה כי ה-Honda CB1000R הוא יצירה חדשה לחלוטין גם אם הוא נושא עמו גנים מאביו ומסבו.

הונדה לא הלכו באופן מלא על קונספט הרטרו או הערום, אך יצאה להם יצירה שאפשר להביט עליה שעות ומכל כיון לגלות פרטי עיצוב חדשים, אם זו הזרוע החד צידית, העיטורים על המנוע, האלומיניום האמיתי, הפנס הקדמי ובמיוחד בצבע השחור אותו קיבלנו למבחן בשילוב האלומיניום המוברש, יוצר אופנוע שפשוט תענוג להביט עליו.

 

מנוע
הבסיס הוא כאמור, אותו מנוע ששירת את ה-Fireblade מאז 2006 וגם את ה-CB1000R הקודם. אולם זהו רק אותו בסיס והשאר, עבר שינויים למכביר.

יחס הדחיסה עלה, השסתומים גדלו – גם היניקה וגם הפליטה, תיבת אוויר חדשה וגדולה יותר, מערכת פליטה חדשה נבנתה במיוחד עבור ה-CB הנ"ל והורידה 4.5 קילו על המשקל, מה שהוביל למנוע גמיש מאוד המספק 143.5 כ"ס ב-10,500 סל"ד ומומנט של 10.6 קג"מ המתקבל ב-8,250 סל"ד. אולם ניתן להתנהל בכיף גם ב-4,000 סל"ד כאשר מ-6,000 סל"ד מרגישים כי רוב המומנט זמין ובכלל אזור המחיה של המנוע הוא בין 6,000 ל-11,000 סל"ד. טווח גדול מאוד שפשוט כיף לשחק איתו, משום שהמנוע שמח לטפס במעלה הסל"ד ושיתוף מערכת הפליטה עם האגזוז שהרכיבו בהונדה; גם פוליטיקלי קורקט בסל"ד נמוך וגם מוציא את המנגינה הנכונה בסל"ד האפקטיבי ומשאיר את יצרני התוספות מעט מיותרים כי לדעתנו, גם כך האופנוע מושך מבטים בצורתו ואותנו הצליל המקורי מספק++.

גם רגלית ההילוכים נעימה ונוחה לתפעול, המצמד אמנם מכאני, עם כבל וגלגלת כיוונון, אך הוא מקבל את כל הקלישאות המוכרות רך כחמאה וכו'.

כנ"ל תיבת ההילוכים אשר מאפשרת משחק בהעלאה והורדה של הילוכים כמעט ללא מאמץ.

בכל אלו שולטת האלקטרוניקה שנמצאת כאן בשפע, ומאפשרת מעבר למצערת חשמלית, משחק בהרבה פרמטרים וב-CB1000R לא פסחו בהונדה וציידו במיטב האלקטרוניקה. ארבעה מצבי רכיבה המשנים כמה וכמה פרמטרים: מצב גשם, מצב סטנדרטי, מצב ספורט ומצב משתמש כאשר בכל אחד מהמצבים משתנה לא רק צורת העברת הכח אלא גם בקרת המשיכה ובלימת המנוע. מצב משתמש הוא יחידי בו ניתן לקבע כל אחד מהפרמטרים באופן אישי או אפילו לבטל אתום לחלוטין. שאר המצבים, מתוכנתים מראש ע"י הונדה במפעל והכל ניתן לשליטה קלה מהכפתורים הממוקמים בצד שמאל של הכידון, גם תוך כדי רכיבה.

 

בניה, איכות ונראות
נראה כאילו לא חסכו דבר בהונדה כאשר פיתחו את ה-CB1000R, הכל נראה ומרגיש מהודק למקומו וכמו בכל הונדה, נראה כי יחזיק מאות אלפי קילומטרים ועשרות שנים של שימוש. אולם פה, נראה שיש עוד ערך מוסף של הקפדה על איכות היצור וההרכבה.

גובה המושב הנו 830 מ"מ המאפשר, בעזרת המבנה הצר של השלדה, להגיע עם שתי רגלים יציבות על הקרקע גם למאותגרי גובה, אולם גם אם אתה נושק ליותר ממטר תשעים, לא תרגיש כאילו הוא קטן עליך. הישיבה מתבצעת בתוך האופנוע ולמרות שהוא נראה קצר מקודמו, הרי שבסיס הגלגלים דווקא ארוך יותר. אולי זה אותו לוח שעונים קטן אבל נראה נפלא גם בשמש ישירה או אולי זה מפתח ההנעה אשר עבר לפני הכידון וממוקם בסוף מיכל הדלק. כל אלו יוצרים תחושה של אופנוע קטן – אבל המידות מראות אחרת. המושב, באופן מעורר פליאה, נוח לאורך זמן וגם אחרי רכיבה של יותר משעה לא היה צורך לתת לאיברים הקשישים שלי מנוחה וניתן להמשיך לרכוב ללא בעיה. דבר נוסף על מושב הרוכב שהנו ארוך יחסית ומאפשר תנועה מאוד נוחה קדימה ואחורה וגם לצדדים, במיוחד בהעדרו של כל מיגון רוח בסיסי שלא עושה טוב לשרירים במהירויות אותן מסוגל האופנוע לייצר.

למורכב/ת יהיה נעים פחות. הכיסא אמנם מוגבה מעל זה של הרוכב אבל, המושב צר וקטן ולא מרופד כמעט כלל ועל מזבח הנראות, ויתרו בהונדה על ידיות מורכב והשאירו רק רצועה. ואם כבר טרוניות בפינו – רגלית הצד של האופנוע, או ליתר דיוק, הזיז הבולט שמרותך אליה והאמון על עזרה בשליפתה לעת החניה – ובכן, הזיז הזה ממוקם בדיוק מתחת לרגלית הרוכב השמאלית – מיקום המקשה ומציק בדיוק בפעולה לשמה נועד.

המראה הוא אמנם ערום רטרו, אבל הטכנולוגיה לא פסחה על חלקי החשמל וה-CB מצוייד בנורות לד לכל הפנסים המותקנים עליו. בולט במיוחד, תרתי משמע, הפנס הקדמי – עם תאורת היום והכיתוב HONDA באלומיניום מוברש במרכזו. גם תושבת המספר היוצאת מהזרוע החד צידית, דבר ההופך פופולרי יותר ויותר באופנועי רטרו, נראית יצוקה למקומה ותחזיק מעמד שנים רבות, משייכת את ה-CB הזה לשאר המשפחה הכוללת את ה-CB125 וה-CB300.

למעשה, יש ב-CB1000R החדש רק 6 חלקים העשויים פלסטיק.

 

בולמים, בלמים והתנהגות
המראה המזערי והתחושה של ההונדה החדש עם שלדה חדשה ועם גוף מינימלי וזנב קצר, מאפשרים הורדה של 12 ק"ג מה-CB אותו הוא מחליף והמשקל נעצר כאשר המחוג מגיע ל-212 ק"ג. יחד עם עליה בהספק, מראה ה-CB החדש עליה של 20% ביחס הספק משקל והדבר מתבטא בהתנהגות של ה-CB. הוא מאיץ מהר מאוד, קל ל"הפליק" אותו מפניה לפניה ולבלום לפני הפניה הבאה. הכל מתבצע בקלות ובמהירות. בכבישי הנהיגה החביבים על כולנו, מרגיש ה-CB בדיוק בבית. שם ובמסלול. כמה שיותר טכני, כך יותר כיף איתו למרות שגם במסלול מהיר לא תהיה אתו שום בעיה ,כל עוד שומרים על 6000 סל"ד ומעלה. על הבלימה מופקדים מקדימה שני דיסקים צפים בקוטר 310 מ"מ ואת הרפידות לוחצות שלוש בוכנות בכל צד, מאחור נמצא דיסק בודד בקוטר 256 מ"מ עם שתי בוכנות. כשעל כל המערכת מפקח ABS בעל שני ערוצים.

הונדה התקינו ב-CB החדש בולמים של Showa, מתכווננים במלואם, המכויילים מראש על הצד הקשיח של הסקלה – מה שמנסה להצמיד כל הזמן את הגלגלים לרצפה. כאשר לוחצים את ה-CB הם מתפקדים מצוין ורק בקצה המגבלות, על אספלט לא מפולס, מורגש נדנוד שלא משרה ביטחון אולם השלדה מתקשרת כל הזמן ומעבירה מיידע מדויק על מצב האחיזה. בעיר, על אף המנוע הרועם והכוח הרב, מתנהג הפנתר לבית הונדה כחתלתול חמוד. גם מעבר על מהמורות וטיפוס מדרכות עוברים עליו בשלווה. פריט אחד שבולט באיכותו, בהקשר הזה, הוא הבולם האחורי – בעוד שאצל יצרנים רבים נמצאת נקודת תורפה כמעט כרונית – מספקת לנו הונדה בולם אחורי איכותי – המספק את העבודה הדרושה בכביש המפותל, אך יודע גם לספוג ולשכך את תחלואי האספלט הציבורי במקומותינו.

 

פסק דין
ה-Honda CB1000R אינו מיועד להתחרות עם הסופר נייקדים שיש היום בשוק כמו האפרילה טואנו, ה-ק.ט.מ סופר דיוק או ה-ב.מ.וו S1000R וטוב שכך, אופנועי נייקד עתירי הספק יש לרוב ובחכמה נהגה הונדה שלא ניסתה להיכנס לקטגוריה הזו כי שם, כנראה שה-CB היה מרגיש נחות. אז מי כן המתחרים? אותם אופנועי רטרו כמו ה-RnineT או הסקרמבלר 1100 של דוקאטי, הם התחרות הישירה של ה-CB1000R ועליהם הוא מסתכל בלבן של הפנס, גם ה-XSR900 וה-Z900RS מתחרים, אומנם לא ישירים, של ה-CB1000R, אבל מגיעים עם תג מחיר נמוך הרבה יותר. בתוספת 10,000 ש"ח ניתן לרכוש את גרסת הפלוס המאובזרת שמצויידת בקוויקשיפטר והרבה חלקי מעטפת תחליפיים.

ה-CB הוא מן ערבוב של נייקד ספורטיבי עם נגיעה של רטרו סטייליטי. לרוב, אם אתה שופך כמות גדולה של מרכיבים שונים לקדירה,יוצא משהו לא ברור ולא תמיד מוצלח. אבל פה, הכניסה הונדה את התבלינים הנכונים והוציאה את הקדירה מהאש בדיוק הזמן ולכן לא פלא שיצא להם אופנוע שלא רק נראה מצוין אלא הוא גם שימושי ביום יום וגם יודע לבצע טוב מאוד כשהוא נדרש.

תעודת זהות

 

Honda CB1000R 2018

 

רשיון: A

 

מחיר: 99,900 ש"ח

 

נתונים טכניים

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

מנוע: 4 צילינדרים בשורה, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 998 סמ"ק

 

הספק: 143.5 כ"ס ב-10,500 סל"ד

 

מומנט: 10.6 קג"מ ב-8,250 סל"ד

 

תמסורת: 6 הילוכים. מצמד רטוב, סליפר קלאץ', מונע כבל

 

מתלים: מזלג הפוך במהלך של 120 מ"מ, מאחור בולם יחיד, מהלך של 131 מ"מ. כיוון מלא.

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 310 מ"מ, קליפרים רדיאלים עם 3 בוכנות. מאחור דיסק יחיד בקוטר 256 מ"מ, קליפר עם 2 בוכנות. מערכת ABS.

 

בסיס גלגלים: 1,455 מ"מ

 

מרווח גחון: 134 מ"מ

 

גובה מושב: 830 מ"מ

 

משקל רטוב: 212 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 16.2 ליטר

 

מידות צמיגים:
קדמי 120/70-17. אחורי 190/55-17

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל