fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו בוחן | אורל T750 – הנאה כפולה

מוטו בוחן | אורל T750 – הנאה כפולה

כתב: דניאל פטרי (מיצו) | צילום: רונן טופלברג

שורה תחתונה: עבירות מוחלטת, עם אבזור ומקום אחסון, ייחוד אמיתי ולא רק במראה – חווית רכיבה מסוג אחר – בכביש וגם בשטח.

חברת Moto24, יבואנית אופנועי נורטון ו-FB מונדיאל, החלה במהלך 2020 לייבא ארצה את המותג המסקרן, וכיוון שהצהרתי בפומבי במספר הזדמנויות על רצוני לנסוע עליו, קיבלתי הזמנה לרכיבת מבחן ראשונה שמיד קפצתי עליה בשמחה.

האופנועים מתוצרת IMZ Ural הם אופנועים מתוצרת רוסית, המבוססים במידה רבה על טכנולוגיה ומכלולים שנלקחו מאופנועים גרמניים של BMW מדגם R71 ששירתו בהצלחה יתרה את הצבא הגרמני בתקופת מלחמת העולם השניה (אומרים שהסובייטים רכשו בהיחבא 5 אופנועים כאלה דרך דילר בשבדיה, פירקו אותם לגורמים, בנו תבניות יציקה לחלקים השונים, והציגו את התוצאה לסטאלין שהחליט על התחלת הייצור הסדרתי). כיוון שידוע שסוס טוב לא מחליפים, למרות תוספת של מספר חידושים ושינויים קלים מאז – כמו דיסקי בלימה במקום מעצורי תוף, הזרקת דלק כדי לעמוד בתקנות זיהום ועוד אלמנטים "חדשניים" כמו סטרטר בנוסף לקיק המסורתי, אופנועי אורל מיוצרים פחות או יותר על בסיס אותו קונספט מאז. כל זה קורה בעיר Irbit ברוסיה, הנמצאת באמצע שום מקום – במרחק של בערך 350 ק"מ מהרי אורל שעל שמם נקרא המותג. ומשם הם עלו כאמור לאחרונה ארצה.

הכלי שעליו יוצא לי לרכוב הגיע אלינו כשהוא צבוע בכתום "טרקוטה" מטאלי (כשישנם צבעים נוספים כמו ירוק זית צבאי, שחור מט, ואפילו חום, כחול כהה והסוואה בגרסאות אחרות). גרסת ה-T750 TWD הנמצאת לפנינו מגיעה עם מספר פריטי אבזור כסטנדרט, אבל בגרסאות ה-Sportsman ו-Ranger היקרות ממנה רשימת האבזור עשירה יותר וכוללת גם גלגל רזבי (על כך בהמשך), סבלים, מיכלי ג'ריקן סטייל צבאיים ואפילו את חפירה כסטנדרט קשוח.

 

את המארש הצבאי המתנגן ברקע, שזור ברצף פקודות בבליל שפות, כנראה שרק דמיינו לרגע… במציאות אין לסירה מיתקון למקלעון, אבל תודו שזה מתבקש. גם הפתיח המיתולוגי של החמישיה הקאמרית – אפילו שזה לא BSA ואנחנו לא בני בייקר.

במסירת האופנוע מקפידים להעביר לנו תדריך מסודר: קודם כל צריך לזכור – בצידך הימני כרוכב אופנוע, במקום "כלום" יש סירה גדולה, עשוייה מברזל, עם טמבון, גלגל, ואולי אפילו בנאדם שסורג לו להנאתו צעיף צמר בזמן שאתה "רוכב". לכן הקפד נא לשמור מרחק ברוחב של אופנוע לפחות מכל מכשול או רכב הנמצא מימינך, ולמרות שסביר להניח שלא יצא לך לעקוף הרבה, זכור שאתה צריך לצאת ממש הרחק שמאלה בעת העקיפה, אחרת תשאיר "מזכרות" מעניינות בדרך…

שנית, קצב הרכיבה צריך להיות באיזי. כן, האורל יכול לנסוע במהירויות לא חוקיות (קצת מעל), אבל זה לא תחום המחייה הטבעי שלו. האורל רוצה לשייט במהירות של 80-90 קמ"ש, שם נוח לו, לשם הוא בנוי. וזה לא רק עניין של מנוע, אלא של כל גיאומטריית ההיגוי, של הבולמים, של הבלמים, ושל ההתנהגות הדינמית של הכלי.

התמסורת בסדר רגיל: ראשון למטה כל השאר למעלה – זה סבבה, אבל זכור שיש רק 4 הילוכים (לא כולל רברס, לזה יש רגלית נפרדת, באחורי צד ימין, ליד נועל הדיפרנציאל). צא לדרך.

אני עולה על הכלי ביחד עם מתנדב אמיץ שיושב בסירה. ההתנעה החשמלית קלה למדי והמנוע מתחיל להפעים את עצמו בסל"ד שמזכיר מנוע של אוניה. הקלאץ' מרגיש רך למגע (קלאץ' יבש כפול דיסקיות), שחרור קליל והופה מתחילים לזוז.

ואז קורה דבר שאף פעם לא קרה לי בחיי באף אחת מרכיבות המבחן שעשיתי. מיד עם התחלת התנועה אתה מבין שזה לא אופנוע. זה אולי נראה כמו אופנוע, זה אולי נשמע כמו אופנוע, אתה צריך קסדה של אופנוע, ובמחיר התחלתי של 129,000 ש"ח זה אפילו עולה כמו אופנוע. אבל זה לא אופנוע, והתחושה שלך כרוכב היא שונה לגמרי מכל מה שאתה חושב שאתה מכיר על דו-גלגלי.

לגמרי.

אסביר:
בגלל הסירה מצד ימין, לאורל אין יכולת הטייה לצדדים בעת פניה כמו אופנוע דו-גלגלי. היגוי הפוך? שכח מזה. פניה שמאלה מרגישה כמו בטרקטורון – מסובב את הכידון שמאלה, הגלגל הקדמי פונה שמאלה, וכל הכלי משנה כיוון שמאלה. כל עוד זו מהירות יחסית נמוכה, אפשר להסתדר ללא כל בעיה, והפניות שמאלה הופכות להיות יותר ויותר מהנות ככל שאנחנו צוברים דקות רכיבה.
אבל פניה ימינה מאתגרת הרבה יותר, ובלי משקל תומך בתוך הסירה, כל פניה ימינה גורמת לחשש מוצדק אצל הרוכב (לפחות בהתחלה): האם האופנוע יתהפך שמאלה בגלל הכוח הצנטריפוגלי? אתה מטה את כל כובד גופך ימינה לתוך הפניה, מנסה להעביר משקל לצד של הסירה, ומקווה לטוב. כמובן שבתנאי הרכיבה הראשונה הזו היינו מוגבלים במגרש המשחקים שלנו, ובסירה היה תמיד אדם נוסף כך שלא נרשמו שום אירועים מיוחדים. היבואן מספר לנו על חלק מהרוכשים יודעי הדבר – שבאים עם שתי משקולות של 15 ק"ג כל אחת למעמד המסירה, ובכל מקרה, כל עוד מדובר ברכיבת סולו, הרוכב צריך לזכור שפניות ימינה שונות לחלוטין מפניות שמאלה, וצריך לקחת אותן במהירויות נמוכות יותר ובזהירות.

שנית, בגלל המשקל העצמי של הסירה, הגרר שהיא יוצרת, והחיכוך של הגלגל השלישי באספלט, רכיבה במהירות גבוהה יותר מייצרת תחושה של תנועה צידית שלא אופיינית לדו-גלגלי.

כיוונונים מהווים חלק גדול מאוד מחווית הבעלות על אורל, שכוללת לא רק "שים דלק וסע", אלא מזכירה בהרבה תיפעול של מכונה חקלאית הדורשת תשומת לב לפרמטרים שונים, שכל אחד מהם משנה בצורה כזו או אחרת את אופי הרכיבה. הגיאומטריה של הגלגל השלישי של האורל ניתנת לשינוי, וכך גורמים לסירה "להתכנס" אל תוך מסלול הנסיעה (דמיינו לעצמכם משולש ישר זווית גבוה מאוד בו שני הגלגלים האחוריים הם בבסיס המשולש והצמיגים מיושרים על היתר ועל הניצב של המשולש, ואילו הגלגל הקדמי נמצא בקודקוד העליון).

שינויי כיוון במהירויות גבוהות יותר הם עניין נוסף שצריך לתת עליו את הדעת. עזיבת גז או פתיחתו גורמת לשינוי בתנועה, זאת בגלל הגלגל השלישי שמוסיף גרר. למעשה, גם החלפת הילוך מביאה לשינוי מורגש בכיוון הרכיבה, ובהתחלה בעת העברת הילוכים משני לשלישי האופנוע היה מוצא את עצמו "רץ" מעט שמאלה עד שהתרגלתי לקונספט. ניתן לשפר את התחושה באמצעות הקשחת משכך ההיגוי (מתוצרת ביטובו), ואפשר לעשות את זה בקלות גם תוך כדי תנועה, כיוון שבורג המשכך נמצא במרחק הושטת יד קדימה ולמטה.

לאורל יש בולמי פוקס או ZF (תלוי בגרסה) מתכווננים, כשכל מה שעומד לנגד עיני המתכננים הוא שימושיות בתנאי שטח קשים. על הבלימה מופקדים שלישיית דיסקי בלימה הנחבקים על ידי קליפרים של ברמבו, וגם כאן יש צורך להתרגל לאפקט הפיזי הנגרם על ידי תוספת הגלגל השלישי שגם הוא משתתף בבלימה. הברקס הקדמי מתופעל כרגיל מהכידון, ואילו את האחורי מפעילים על ידי דריכה על רגלית בלם בצידו הימני – כמובן בגודל שמתאים למגף צבאי קשוח. יש ידית בלם יד על הכידון – לחניות, ויש גם רוורס – וחסר שלא יהיה כשהמשקל העצמי כה גבוה – אותו מפעילים בעת עמידה, על ידי דריכה על רגלית מיוחדת הנמצאת באזור הרגל הימנית של הרוכב.

על ההנאה וההנעה מופקד מנוע בוקסר דו-בוכנתי מקורר אוויר בנפח 749 סמ"ק, שכאמור נלקח בלי בושה מאותו סבא רבא של אופנועי ה-GS של ב.מ.וו. 42 כ"ס צנועים על מומנט של מכונה חקלאית מסל"ד אפסי עם יחס דחיסה נמוך שמתוכנן למיליון ק"מ עושים את כל ההבדל. תשכחו מצריחת מנוע ורכיבה במהירות תלת ספרתית. כאן הכל קשור לתנועה בשלווה ורכיבה על מומנט מגניב תוך כדי שימוש בהילוך אחד או שניים לאורך כל הרכיבה. חציית פלגי מים בעומק המגיע למיכל הדלק שלך? רכיבה על אגמים או נהרות קפואים? רכיבה על דרכי עפר מושלגות? טיפוס על שבילים לא מסומנים וסלעים? תן לו בראש, הוא יעבור את הכל למרות משקל עצמי של כ-340 ק"ג, ותוך כדי תוכל גם להריח את ריח עצי האשוח ולהקשיב לשירת הציפורים (טוב נו לא בטוח שהציפורים לא יברחו ממך, בכל זאת יש לך צמד אגזוזים שם למטה).

כיוון שלאורל יש הנעה כפולה (דהיינו גל ההינע שמוביל לגלגל האחורי מתפצל גם לגלגל הסירה), יש לו גם נעילת דיפרנציאל ל"משא ומתן" של מכשולים בשטח (לא, זה לא גוגל טרנסלייט, אני פשוט אוהב את המונח). לאורל שלישיית גלגלי "19 וכאמור יש גם גלגל ספייר, המגיע כחלק מחבילת האבזור בגרסאות ה- Sportsman ו-Ranger, המותקן על מכסה הבגאז' שבחלקה האחורי של הסירה ומאפשר חילוץ יחסית ללא בעיות בעת פנצ'ר. והחלק המגניב – הוא מתאים לשלושת הגלגלים… תעמיד את האופנוע על בולדר, פרק כמה צירים, הוצא גלגל תקור והכנס רזרבי, חזק את הברגים וצא לדרך…

מיכל הדלק מכיל 19 ליטר. צריכת דלק טובה בשילוב עם ג'ריקן אופציונאלי מאפשרת טווח רכיבה ארוך מאוד בשטח.

נקודה מעניינת לחובבי הז'אנר: האורל המפיק כאמור "רק" 42 כ"ס ומצריך רק רישיון A1 המוכר במלואו בהוצאות, ולא רק, אלא מאפשר להוציא רישיון בקלילות יחסית לכל מי שרק חולם על יציאה לטיולי שטח עם כלי שכזה. במהלך החודש האחרון נמסרו כבר מספר יחידות של אופנועי אורל בגרסאות אבזור שונות ללקוחות המאושרים ויש עוד משלוח בדרך.

לסיכום
תארזו את האישה (או ילד/ה), תארזו צידנית, מנגל, אוהל, קייאק מתנפח, צלונית, מזרנים מתנפחים, שקי שינה, מגבות ובגדי ים, סט כלי עבודה (כולל פטיש 5 קילו) וכמובן אל תשכחו מלח ופלפל – וצאו לדרך. סביר להניח שהאורל יצליח לקחת אתכם לכל מקום שרק תחשבו עליו. אה, ואם נכנסו מים לסירה, פתחו את פתחי הניקוז, תנו למים לצאת והכל טוב.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

IMZ Ural T 750 TWD

 

מחיר: 129,000 ₪

 

דרגת רישיון: A1

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים בתצורת בוקסר, מקורר אוויר, שני שסתומים לצילינדר, מזרק דלק

 

נפח: 749 סמ"ק

 

הספק: 41 כ"ס ב-5,500 סל"ד

 

מומנט: 5.8 קג"מ ב-4,300 סל"ד

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 295 מ"מ, קליפר 4 בוכנות של ברמבו. מאחור דיסק בקוטר 256 מ"מ, קליפר עם בוכנה אחת. לסירה דיסק יחיד בקוטר 245 מ"מ, קליפר עם 2 בוכנות.

 

מידת צמיגים: 4.0X19

 

גובה מושב: 787 מ"מ

 

מרווח גחון: 153 מ"מ

 

משקל יבש: 318 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 19 ליטר

 

16 תגובות ל מוטו בוחן | אורל T750 – הנאה כפולה

  1. 129,000 ש"ח !!!
    אמיתי ?!
    מילא 29,00 אולי היה הגיוני , אבל במחיר כל כך גבוהה בו אתה יכול לרכוש סמל סטאטוס ואופנוע על לדוגמא BMWs1000 ,
    Kawasaki zzr1300 , yamaha r1 , Suzuki gsxs1000 ,
    honda Africa twin1000 והרשימה רק מתארכת וברכישה של חלק ניכר מכלים אלו עדיין נשאר לך כמה שקלים
    ( מתוך 129,000 ש"ח) למיגון !!!
    אין קץ לחזירות !!!

    • מגניב!!!!
      רק דבר אחד חסר בכתבה…. תמונה של חיים גן יבנה והאורל שלו. ????

  2. באר'הב מחירו 18.000$,אך לא יותר מ22.00$ תלוי בדגם
    המחיר בארץ הוא ממש חמדנות לשמה

  3. איך ,איך הם מעיזים לבקש על העגלה הפרימיטיבית הזאת 129 אשח?????????? עד לאיזה רמה של רדיפת בצע הגיעו במדינה ההזאת רק בשל גימיק מטופש?

  4. 18000 דולר שווה כ-65000 שח ועל זה יש מעל 100אחוז מיסים אז למה חזירות ?אין לי כל קשר או אינטרס ואני ממש לא אקנה את ה״יצור״ הזה בטח לא עם האמינות ההיסטורית הגרועה של מוצרים רוסים מתקופת הקומוניזם אבל זה דבר ״אחר״יחודי ומלהיב ויש מספיק אנשים שהרעיון של תוספת הסירה הלוק האחר והמבטים יושים להם את זה, אז מי אני שאומר להם היכן לשים את כספם.אל תקנו!
    יש כאלה שקונים ציורים ב100 מליון דולר ומכוניות ישנות ב30 מיליון
    החיים קצרים ומי שיכול והשיג את כספו ביושר ובלי לפגוע האחרים, סחתיין זו מדינה חופשית
    תפסיקו את החשיבה הישראלית ההיפר רציונאלית!
    אם היבואן היה יכול הוא היה בשימחה מתמחר את המוצר במחיר נמוך יותר-האינטרס שלו שיקנו כמה שיותר
    ואולי אם הזמן והביקוש שיעלה התימחור הדווקא ירד כי עלויות היבוא המוסך אולם התצוגה וכו וכו יתפזרו על יותר אופנועים
    בכל מקרה שאפו וליבואן האמיץ

  5. צודק 100% אביגדור.
    החיים קצרים מידי בשביל טויוטה קורולה ….צריך לפעמים להכניס קצת צבע, ריגוש ודמיון והאופנוע הזה עושה בדיוק את זה…

  6. במחיר הזה זו בדיחה עצובה אפילו. מישהו שם התבלבל.

  7. אביגדור שחרר אותנו מהסיפורים שלך סבבה?!
    שקוף עד מגעיל שמישהו שלח אותך להגיב! מחיר חזירות של יבואן חזיר! כלי נחמד מגניב ומעניין אבל מטורף מה שקורה פה בארץ עם הרדיפת בצע הזו ולא רק בכלים מוטוריים פשוט בהכל!!!!
    מי שרוכש במחירים האלו רק עוזר לכל הגנבים להמשיך,כי אומר ׳תמיד יהיו פראיירים שיקנו׳
    זה מה שקורה פה! בכל מדינה אחרת עושים בלאגן אם רק חושבים להעלות מחיר של משהו! בארץ?! חחחח אם מודיעים על עליית מחירים כולם רצים כמו אהבלים לקנות כמה שיותר כביכול במחיר ׳הישן׳ !!! פשוט גמורים פה כולם

  8. אל תאשימו את היבואן, זה כלי נישה שימכור יחידות בודדות ולכן המחיר יקר. האשמה היא בכלל ביצרן שהעתיק דגם גרמני וחושב שהוא יכול לתמחר כמה שהוא רוצה. אם יצרן סיני או הודי מייצר כלי כזה אז המחיר בארץ היה פחות מחצי.

  9. האופנוע הזה יעבור הכל, כולל נהר בגובה כידון האופנוע, הבעיות יתחילו אחרי הטיפול הראשון במוסך!!!!
    האופנוע הזה אטום לגמרי , הבעיה שאין אף מכונאי מהנדס בארץ שיודע לטפל האופנוע הזה או לאטום אותו כמו שבוצע ברוסיה!!!
    מה שאומר שאחרי טיפול אחד שלולית הוא לא יוכל לעבור לצערנו הרב

  10. איזה תגובות הזויות. מי שרוצה שיקנה. מי שלא לא. מה אכפת לכם כמה מרוויח היבואן?
    ולגבי רכישה, אני לא מאלו שיכולים לקנות למשל הונדה קרוסטורר חדש ב 140K אז רכשתי משומש ב 80K. יש בעיה לנסוע ביד שניה? אז מי פה החמדן? איך זה שכולם מתבכיינים ומלא כלים חדשים על הכביש? נכון, ביטוחים יקרים מאוד. אבל הכלים עצמם, אל תקנו. פשוט.
    חשבתי להקים קבוצה שכוללת חרם צרכנים. נראה לכם שתשבו ולא תקנו חדש כשאומר לכם? ממש. בכיינים שכמוכם.

  11. אהבתי אבל …
    יקר לכיס
    לו היו כמה מליונים פנויים בחשבון הייתי חושהב לקנות אותו

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל