fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן

זאפ! פומה X במבחן ארוך טווח – דיווח שני

זאפ! פומה X במבחן ארוך טווח – דיווח שני

מערכת מוטו

צילום: אריק רוזנבלום

את השבועות האחרונים בילינו במחיצתו של הפומה X של זאפ! – קטנוע 'מנהלים' חשמלי עם נתונים מוצהרים מרשימים: סוללה בגודל 100A שאמורה לספק טווח רכיבה של כ-250 ק"מ בהתנהלות עירונית. לפומה X אין סוללה נשלפת, מה שאומר שתצטרכו שקע חשמל זמין בקומת קרקע – בבניין המשותף, בבית פרטי, בחנות או משרד וכו'. קצת פוגם בשימושיות המעולה שהייתה לנו בזאפ! פולס החשמלי אך כגודל הסוללה כך מורכבות ההטענה – זה לא ממש הגיוני לנסות לשאת סוללה ששוקלת כמה עשרות ק"ג על מנת להטעינה בבית. 

מבחינת מימדים הפומה X הוא קטנוע מרשים. הוא ארוך, רחב ומרווח ויכול לארח שני רוכבים בנוחות מקסימלית.

הפומה X הוא לא קטנוע דוגמן, ויש פה דגש גדול יותר על יעילות מאשר על עיצוב. בכל מקרה אנחנו מרגישים שהיה אפשר לוותר כאן על מדרסי הרגליים מ'אלומיניום' ולהסתפק בגימור גומי שחור כמו בקטנועים אחרים.  בזמן שמתגלגלים איתו בעיר וגם בעצירה, מפנה השקט החשמלי את תשומת הלב (והאוזן) אל שלל קרקושי המרכב והפלסטיקה שנלקחו כנראה מדגם בנזין סיני כלשהו – אפילו פתח מילוי הדלק הננעל שבשדרה המרכזית עדיין שם – למרות שהוא אינו מוביל לשום מקום. 

השקט שברכיבה על קטנוע חשמלי פשוט ממכר – את זה אנחנו כבר יודעים, ועל אחת כמה וכמה אם אתם מרכיבים – אז אפשר לנהל שיחות תוך כדי רכיבה כאשר שני הצדדים שומעים אחד את השני חזק וברור. האמת היא שכבר התחלנו קצת להתרגל – השקט זה כיף ואיכות חיים ומי בכלל זוכר מה זה תחנת דלק? אנחנו ממליצים בחום למי שעדיין לא התנסה, לגשת ולחוות. 

לפומה X שלושה מצבי מהירות: 1-3 כאשר אחד הוא מצב חסכוני עם תגובת מצערת מרוסנת יותר לשימוש בתוך העיר ומצב שלוש מתאים לרכיבה בין עירונית. שינוי המצב אינו מצריך עצירה, ומעבר למצב שלוש נותן בוסט מהירות לקטנוע ולרגע אנחנו מרגישים כמו וין דיזל שלוחץ על כפתור ה-NOS במכונית המשופרת שלו. מטורף עד כמה שהקטנועים החשמליים האלו מהירים. 

אין כמעט סיבה לעבור את המצב הראשון ברכיבה עירונית, גם במצב זה יש לקטנוע תאוצה טובה מאד והוא משאיר אבק למרבית הכלים שעומדים איתו ברמזור וזה כולל גם אופנועים וקטנועים גדולים וחזקים. ברכיבה במצב 1 גם תוכלו להפיק מהבטריה את הטווח המירבי, כך שרכיבה במצב זה מומלצת עוד יותר. ברכיבה משולבת עירוני/בין עירוני במצב 3 כשחלק מהימים הם ימי חלוקת מגזינים – בהם הקטנוע עוצר וממשיך בתדירות גבוהה, הצלחנו להגיע לטווח של 120 ק"מ. לא רע בכלל. 

הטעינה מהירה יחסית, ותוך שעתיים וחצי הצלחנו למלא חצי סוללה עם חיבור חשמלי רגיל. המשקף הקדמי טוב ומספק מיגון רוח יעיל. המתלים סבירים, אך לא יותר מכך. גם איכות הפלסטיקה יכולה להיות טובה יותר. המתגים והכפתורים מרגישים זולים ומידי פעם הרגשנו קצת 'תקיעות' יתר במצערת שדרשה חצי פתיחה כדי לשחרר – אבל היה קשה לעקוב אחרי התופעה ולקבוע האם יש בה משום התקלה או שאלו סתם תחושות כי אנחנו לא רגילים.  בכל אופן, אנחנו מקווים שבגרסאות הבאות של הפומה נקבל כלי שמרגיש שלם יותר. 

 

דברים שקורים בקטנוע חשמלי: 

קסדה גדולה לא נכנסת בקלות לתא המטען ואם מוצמדת אליה דיבורית אז כנראה שמדובר בקרב אבוד. התא אמנם גדול ומכיל המון מקום, אבל התכנון שלו לא אידיאלי – כנראה מאילוצים שנובעים מסידור הסוללות. ההילוך האחורי מופעל בשילוב לחיצה על המתג וסיבוב המצערת – מנגנון בטיחות טוב וחשוב. הרוורס יכול לעזור בתמרוני חניה זהירים לאחור  – אך ורק עם רגליים על הקרקע! מדובר באלמנט שיכול להיות מסוכן בפתיחה אמיצה של המצערת, לא היינו ממליצים לשחק עם זה. 

צוות מוטו ממשיך לחוות ולהכיר מקרוב את סגמנט הדו-גלגלי החשמלי ובהחלט יש הרגשה שעוד קצת ממש והכלים הללו ישתלטו על הכבישים ויהוו תחליף יאה וראוי לפתרונות התחבורה בעלי מנועי הבעירה הפנימית. קטנים כגדולים. 

תעודת זהות

 

ZAP! Puma X

 

רישיון: A2

 

אחריות: שנתיים או 30,000 ק"מ

 

מחיר: 32,900 ש"ח

 

טיפולים: כל 6,000 ק"מ או כל 6 חודשים

עלות טיפול: 250 ש"ח

 

נתונים טכניים

 

מנוע: חשמלי, בראשלס, 9,900w

מומנט: 11.2 קג"מ

סוללה: ליתיום-יון, 8.3 קוט"ש, 80v ו-104A

מידת צמיגים: 130/60-13

מידות כלליות: אורך 2,150 מ"מ, רוחב 725 מ"מ, גובה 1,220 מ"מ

גובה מושב: 760 מ"מ

בסיס גלגלים: 1,360 מ"מ

משקל: 178 ק"ג

 

גלריה

11 תגובות ל זאפ! פומה X במבחן ארוך טווח – דיווח שני

  1. העתיד שייך לתחבורה השיתופי החשמלית האוטונומית(4 גלגלים) הגיב:

    אופנוע או מכונית חשמליים פרטיים זה דבילי, כי קונים כלי מוגבל קילומטרים במחיר מלא, ואחרי כל זאת משאירים אותו לעמוד במקום שעות רבות. אין מצב לחזור מהעבודה ולצאת לעוד סיבוב או לחתונה או לחברים, זה פשוט לא עובד. רוכבים למקום א, ואין יכולת לשינויים ביעד בגלל מגבלת הקילומטרים וזמן הטעינה שאורך שעות. רק פריירים קונים היום כלים חשמליים במחיר מלא כשבפועל הם מנוצלים לניסוי תחבורתי עתידי בלי שקיבלו על ההשתתפות שלהם בניסוי שקל(ההפך, הפריירים משלמים מחיר מלא! פחחח….).

  2. למגיב הקודם – הבעיה היחידה זה הצורך להטעין את הסוללה. למי שיש מקום כזה בבית ובעבודה (לי אין…) אז עם טווח 200 ק"מ בממוצע בין הטענות לא אמורה להיות כל בעיה.

    • ידידי, למי שמתאים לקנות אופנוע שנניח עושה רק 200 ק"מ(וזה תיאורתי בלבד), ולשלם עליו מחיר מלא מלא כאילו היה אופנוע בנזין, כאשר ירידת הערך מטורפת(אין ביקוש לחשמלי ביד שנייה), וכשצריך להטעין זה לוקח שעות. כאילו דא? אתה רציני, זה רק פרייר קונה בכסף מלא השתתפותו בניסוי שתוצאותיו ידועות מראש: אחרי X קילומטרים האופנוע מושבת לשעות(כאילו היה צריך להיות קבוע במוסך). אין כזה דבר "אני רק לנסיעות קצרות", אתה משלם מחיר מלא מלא גם עבור אותם פעמים שכן תוכל לרכב ללא הגבלת קילומטרים. ירידת הערך המטורפת לא משאירה כל מקום לחסוך על הבנזין, את איבוד הערך מאבדים במזומן ברגע שיצאת מהסוכנות, ההפסד הוא כמעט בשווי הכלי(לא תמצא חמור שיחליף אותך בניסוי). אבל עזוב, אם זה כזה סבבה תקנה אח לעצמך, ואל תייעץ לאחרים לקנות.

  3. אם יש כבר קטנועים חשמליים שנותנים כוח נורמלי שמקביל לקטנועי בנזין וטווחים שמאפשרים התניידות ללא צורך לחפש שקע במהלך היום, אז איך זה שאנשים ממשיכים לקנות את הקטנועים הרגילים? אם הבנתי נכון ההפרש בביטוח ובטיפולים הוא עצום , ובלי דלק. כנראה שבראש עדיין לא נפל לנו האסימון

  4. יש לי קטנוע חשמלי, משמש לנסיעה הלוך חזור לעבודה.
    80 קמ ביום, 22 ימים בחודש, לא לדבר על נסיעות קטנות בסופי שבוע..
    מי שמשתמש בכלי כרכב שני, מדובר בחיסכון עצום, לא לדבר על איכות הסביבה..כך כבר כ-5 שנים.
    אני ממליץ בחום!

  5. חשמלי זה הכיוון של כל העולם ! קטנוע חשמלי עם סוללה נשלפת זה יתרון עצום.

  6. שלום.מה לא תקין בספק הנוחכי כי אני מעוניין לרכוש פומה בזמן הקרוב ולא רוצה לפול במצב ללא טיפולים או חלקי חילוף או כל בעיה אחרת.

  7. האם יש לכם מבחן השוואתי בין כמה כלים (גם חשמליים)?

  8. לצערי עדיין כל העניין בגדר חלום. עסבו אפילו את עניין יררידת הערך וחוסר הסחירות. חלפים?????!! איפה בספק המקומי היחיד שיכול להרשות לעצמו להגיד כל מחיר ולבעלי הכלי בעצםלא תהיה ברירה? מעבר לכך שכלי חייב שיהיה לו מינימום טווח פעולה סביר בטרם טעינה ארוכה. שליח למשל ירצה שיהיה לו טווח של לפחות 200 קמ בפועל ליום ולא 120 שגם הם על תנאי שומר על מהירות נמוכה ולא זולל את הסוללה. אנחנו עוד. לא שם. כאשר יצא כלי של איזור ה300 קמ טווח וגם עם זיוף של עד 20% למטה. נתכנס שוב.

    • יש לי כלי כזה כבר שנתיים. הפומה הוא כלי מעולה.. זריז וחסכוני בטרוף.. נושא הטעינה זניח. ברגע שמתרגלים לרעיון הטעינה הופכת לקלה ופשוטה בלי לסחוב סוללות. גם ביום עמוס ניתן לחבר לחשמל אפי' לשעה קלה ומקבלים עוד כמה עשרות קילומטרים.. החיסרון היחיד זה הנסיעות מאזור המרכז לירושלים. זה מחייב תכנון מוקדם לטעינה באמצע. לנסיעות גם אם הם בינעירוניות באזור המרכז, הטווח מעולה. חלפים? מי צריך את הדבר הזה, בכלי חשמלי אין בלאי נקודה. והיה וצריך חלק, ליבואן תמיד יש.
      מה החסרונות, הפלסטיקה סינית על כל המשתמע. צג המהירות לא ברור בשעות השמש החזקות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל