fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן

השקה עולמית: סאן יאנג Maxsym TL במבחן

השקה עולמית: סאן יאנג Maxsym TL במבחן

כתב: אביעד רייס, פורטוגל | צילום: Rui Santos Jorge, SYM

שורה תחתונה: מתחרה ראוי בקטגוריה. ביצועים טובים, איכות טובה ותג מחיר מצוין

הידיעה שסאן יאנג מתכוונת להציג מקסי-סקוטר ספורטיבי משלה ריחפה לא מעט זמן באוויר. כולם חיכו לדבר אחד בלבד, לראות האם מדובר במתחרה ראוי למלך הקטגוריה, הטי-מקס של ימאהה או בניסיון דווקא להמציא את הקטגוריה מחדש, כמו שעשו בעבר ג'ילרה, ב.מ.וו והונדה. כשנחשף בסופו של דבר, לא השאיר מקום לספק לגבי כוונותיו, ובדיוק כמו ה-AK של קימקו הוא מכוון ישר לרפלקטור בפנסים של הטי-מקס, עם עיצוב ובניה דומים. בסופו של דבר כל כלי שנכנס לקטגוריה הזו ב-20 השנים האחרונות היה צריך להוכיח את עצמו בראש ובראשונה נגד הכלי של ימאהה. 

היצרן הטיוואני התחבב על הישראלים והפך במהירות למותג הנמכר בישראל, חברת סאן יאנג גדלה משנה לשנה עם הפצה מסביב לעולם, אפשר לומר שהגיע הזמן והבשילו התנאים שגם לה יהיה קטנוע על. בנוסף להיותו קטנוע-העל הראשון של היצרן זו היא גם הפעם הראשונה שהם מייצרים קטנוע עם מנוע שני צילינדרים.

סאן יאנג בוחרת להשיק את ה-TL באזורים ההרריים היפים של פורטוגל, בחודש אוקטובר בעל מזג האוויר הפכפך כשהגשם תופס אותנו לחלק מהרכיבה. אנחנו זוכים לחוש אותו בפעם הראשונה מאז הוצג בתערוכת מילאנו והפעם גם בגרסת יצור סדרתי רשמית, לאחר ההסברים הטכניים אנחנו יוצאים לדרך, קטנועי מבחן חדשים, עם קילומטארז' אפסי, מחכים להיבחן לראשונה ע"י קבוצת העיתונאים.

העיצוב הכללי יפה מאוד לטעמנו, כשברור איזו תוצאה הנהלת SYM ביקשו מהמעצבים שלהם. הקווים זורמים ויוצרים עיצוב ספורטיבי, אך לא קיצוני מידי, ומראהו של ה-TL החדש נעים מאוד לעין. המושב נוח ורחב ומכוסה בבד מונע החלקה, וה-TL יוצע בתור התחלה בארבעה צבעים – לבן פנינה, כחול-סגול מט, שחור מבריק ושחור מט, כאשר צפויים צבעים נוספים בהמשך.

סביבת הרוכב לא מפוארת מידי אך היא אינה מרגישה זולה – לצורך העניין נגדיר אותה כרמת 'SYM+'; בכלל, הקטנוע מרגיש לגמרי איכותי – התאים נסגרים טוב ומרגישים עמידים, הפלסטיקה נראית טובה וגם החלקים השחורים שלה – למשל אלו שנמצאים במסעדי הרגליים ומתחת לכידון, שבקטנועים זולים יותר ידועים בחוסר העמידה שלהם אל מול השמש הישראלית, כאן נראים איכותיים יותר ונדמה שלא ידהו מהר, אם בכלל. אין ספק שבסאן יאנג עבדו קשה, וגם הצליחו, להעלות את רמת הגימור מהנהוג בחברה. 

במרכזו של הקטנוע מסך תצוגה המחולק לשלושה חלקים, כשבאמצע צג TFT בגודל "4.5, צבעוני, עם מספר אופציות לתצוגה – ביניהן ניתן להחליף בעזרת כפתור השליטה בצידו השמאלי של הכידון. המסך נראה נהדר עם תאורה כחולה ואנימציה של הקטנוע, אך ללא אפשרות לחיבור בבלוטוס' לנייד.

ההתנעה מגלה צליל בשרני ומוכר מהקטגוריה, למעשה מדובר במנוע חדש לחלוטין, טווין מקבילי בנפח 465 סמ"ק עם 40 כ"ס ומומנט של 4.3 קג"מ, אבל לא תמצאו כאן תאוצה עוקרת ידיים או איבוד אחיזה ביציאה מהמקום. בפתיחת גז מתגלה השתהות קלה בפעולת הווריאטור – מן הסתם זה נושא שידרשו אליו מהנדסי סאן יאנג ושיקבל תשומת לב וישופר לפני שיצאו הגרסאות הראשונות אל השווקים. הכיף האמיתי מגיע כשמסובבים את המצערת ומתחילים לטפס גבוה, שם, החל מסל"ד ביניים הוא מתעורר ומייצר דחף מכובד. מגיעים לכבישים המפותלים של הר קרמולו בפורטוגל וה-TL פשוט פורח, בתנועה הכל מתחבר בצורה מושלמת – המנוע מגיב מעולה, ההיגוי זריז ומדויק, ובזכותו ה-TL לא מתרגש משינויי כיוון מהירים. הסופר-סקוטר מייצר יציבות מרשימה, השלדה והמתלים מוכיחים את עצמם ככל שמגבירים עליהם את העומס ותנוחת הרכיבה הספורטיבית מאפשרת חיבור מהיר לכלי. נכון שהתיאור הזה נשמע קצת כאילו רכבנו על איזה אופנוע נייקד מרגש ולא על קטנוע שמגרד את ה-500 סמ"ק מלמטה, אבל וואלה – היה לנו ממש כיף! 

על אופיו הספורטיבי של ה-TL החדש, אחראים כמה מכלולים: בראש ובראשונה – המנוע שממוקם בתוך השלדה בתצורת היהלום, בסיס גלגלים קצר של 1,550 מ"מ; חלוקת משקל של 50/50 בין שני הגלגלים ושלדה ומתלים שמכוונים לקשיחות: מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ מקדימה ובולם צידי עם מיכל גז חיצוני מאחורה. ה-TL מרגיש קומפקטי יותר מהטי-מקס ומה-AK550 של קימקו, וכשרוצים ללחוץ חזק ברכיבה טכנית – כל אלו חוברים יחד ומייצרים חווית רכיבה מעולה. 

ואחרי כל זה, את מערכת הבלימה מקדימה משלימים קליפרים רדיאליים עם 4 בוכנות וצמד דיסקים בקוטר 275 מ"מ מקדימה; סאן יאנג בוחרת בשרשרת להינע הסופי במקום רצועה, מצד אחד מאפשרת יותר חופש פעולה, אך מצד שני מצריכה יותר תחזוקה והתעסקות; זרוע אחורית ארוכה מאלומיניום שתורמת גם לשיפור תחושת היציבות, ג'אנטים קלים עם צמיגי מקסיס Supermaxx שיוצרו במיוחד עבור ה-TL; תאורת LED מקדימה ומאחורה ואגזוז עם יציאה כפולה שמייצר סאונד מעולה שמזכיר את… נו, כבר הבנתם את מי. עם מערכת פליטה משופרת ה-TL הזה ישמע מצוין. 

לצד האופי הספורטיבי, מציע ה-TL גם יכולות תיור לא רעות בכלל. הוא מאוד נוח, המושב רחב וארוך ויתאים גם לשני רוכבים מבלי להפוך את החוויה לאינטימית, תנוחת הרכיבה הקרבית יכולה להפוך במשיכת גוף קלה לאחור לתנוחת 'מנהלים' קלאסית, מיגון הרוח מציע שני מצבים ע"י שינוי ידני המצריך פתיחה של ארבעה ברגים (פחות אהבנו שהמנגנון לא חשמלי), מתחת למושב נמצא תא מטען עם תאורה שיכול להכיל קסדה מלאה ועוד כמה דברים קטנים או שתי קסדות ¾ ועוד הרבה דברים קטנים. מקדימה שני תאי אחסון, מוגנים מגשם אך ללא אפשרות לנעילה, עם שקע USB לטעינה והכנה לחיבור למצלמת דרך. רגלית הצד משמשת למעשה כבלם חנייה, כשמורידים אותה ה-TL למעשה ננעל. רגלית אמצע כלולה כמובן כסטנדרט. המראות היו טובות ולא רעדו גם במהירות גבוהה, מה שאפשר מבט חיוני ונקי אחורה בעת הרכיבה בכביש המהיר. 

אחרי הכביש המפותל, יצאנו גם לחוש את ה-TL גם ברכיבה בין עירונית. קטנוע-העל יציב ונעים על הכביש גם במהירויות גבוהות ומספק הרבה ביטחון לרוכב, גם בכביש מעט רטוב, כמו שאנחנו חווינו. למעט מערכת ABS לא תמצאו כאן מצבי רכיבה או עזרים טכנולוגיים כאלו או אחרים. בעידן הנוכחי היינו מצפים מסאן יאנג לצייד את ה-TL לפחות בבקרת אחיזה. 

בסוף זה קטנוע, וצריך להתייחס גם לשימושיות, ובעיקר לקלות התפעול; בזמן שלשני המתחרים העיקריים שלו יש מערכת הנעה ללא מפתח (KEYLESS), ב-TL בחרו במפתח רגיל, כזה שמוציאים מהכיס ומכניסים לסוויץ'. סיבוב שמאלה של המפתח יפתח גם את תא מילוי הדלק, וכפתור גדול ואיכותי לצד הסוויץ' יפתח את המושב  – אנחנו מצאנו את תפעול ה-TL קל יותר, אולי קצת פחות טכנולוגי ויוקרתי משני המוזכרים כאן, אבל בתכל'ס הרבה יותר פשוט ויעיל לשימוש. 

אז האם ה-TL החדש של סאן יאנג הוא באמת מתחרה ראוי בקטגוריית המקסי סקוטרים הספורטיביים? במובן מסוים כן, הוא מעוצב כמו מלך הקטגוריה ומזכיר אותו במבנה, אך כאשר צוללים מעט יותר פנימה מגלים שלפחות על הנייר, ה-TL הוא דרגה אחת מתחת. גם מבחינת אנשי סאן-יאנג זה כך, שמספרים לנו שהמקסי סקוטר שלהם אמור להיכנס בין קטנועי 300-400 סמ"ק יוקרתיים, דוגמת האיקס-מקס של ימאהה, כשהיתרונות שיציע ה-TL על פניהם יהיו במימדים, במראה ובהתנהגות ספורטיבית, ובין ה-AK והטי-מקס, כשהוא מציע את חווית המקסי-סקוטר במחיר נוח יותר. 

יחידות ראשונות של ה-Maxsym TL אמורות לנחות בישראל כבר בחודש דצמבר הקרוב. המחיר המשוער שקיבלנו עומד על כמה שקלים פחות מ-50,000 ש"ח. במחיר הזה, החבילה שה-TL נותן ללקוח מצויינת, כשהוא רחוק ב-10,000 ש"ח מהמתחרה הקרוב וב-30,000 ש"ח מהמתחרה הרחוק, שמיובא ע"י אותו היבואן לארץ. כן, יש ל-TL חסרונות, כמו חבילה טכנולוגית רזה יחסית, אך זה מתבטא בתג המחיר. מעניין לראות אם בעתיד גם יגיעו עוד גרסאות ספורטיביות או מאובזרות יותר.

את המבחן האמיתי יצטרך לעבור ה-TL אצל הרוכב הישראלי, שלפי הנתונים שמספרים על כ-600 טי-מקסים שנמכרים כאן בשנה, לא מוכן להתפשר על איכות. לנו הייתה חוויה מהנה, ובמדינה כמו ישראל שבה מותג סאן-יאנג מצליח מאוד ובמחיר התחרותי לקטגוריה שמציע ה-TL יש לו סיכוי גבוה להצלחה.

הכותב היה אורח של חברת סאן יאנג בהשקה העולמית בפורטוגל.

תעודת זהות

SYM Maxsym TL 500

 

דרגת רשיון: A1

 

מחיר (משוער): 49,985 ש"ח

 

אחריות: שנתיים

 

נתונים טכניים

מנוע: טווין מקבילי, 4 פעימות, DOHC, מקורר נוזל

 

נפח: 465 סמ"ק

 

הספק: 40 כ"ס ב-6,750 סל"ד

 

מומנט: 4.3 קג"מ ב-6,250 סל"ד

 

תמסורת: וריאטור עם קלאץ' רב-דיסקי רטוב, הינע סופי שרשרת 

 

מתלים: מקדימה מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ. מאחור בולם יחיד צידי, עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ 

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 275 מ"מ, קליפרים רדיאליים. מאחור דיסק יחיד בקוטר 275 מ"מ, מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-15, א' 160/60-15

 

מידות כלליות: אורך 2,215 מ"מ, גובה 1,442 מ"מ, רוחב 800 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,543 מ"מ

 

גובה מושב: 795 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 12.5 ליטר

 

משקל רטוב: 223 ק"ג

 

5 תגובות ל השקה עולמית: סאן יאנג Maxsym TL במבחן

  1. קטנוע נחמד מאוד! כרגיל מחיר כניסה הזוי לחלוטין !!!בעוד שנה שנתיים סביר להניח שיקרה לו מה שקרה למקסים 600, שהוא קטנוע מצוין שמחירו החל בכ44000 ובסוף נמכר ב36000 ויד שניה איבד ערך כמו מטוס בצלילה שאיבד את מנועיו. לא שאני חושב שמחיר הטימקס כאן שפוי ,ניתן לקנות אופנוע אמיתי ומשובח במחיר שלו.

  2. במחיר של 50000 שח מטומטם מי שיקנה קטנוע טאיווני
    צריך מקסימום לעלות כמו אקס מקס 400

  3. אני מאמין שזה אפנוע טוב רק הבעיה אין לו שם סן ינג נשאר זה מה אנשים ממכירים

  4. ראובן ! ראשית כל זה לא אופנוע אלא קטנוע,המשותף היחיד הוא שני גלגלים !
    שנית ,לא ברור מה רצית לומר בשאר התגובה הלא ברורה ?!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל