fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

הונדה CBR500R במבחן מסלול

הונדה CBR500R במבחן מסלול

רביב כהן

צילום: רונן טופלברג

זה לא דבר נפוץ שחברה כמו הונדה מחליטה להטמיע שינויים באחד הדגמים המובילים שלה, ביחוד ששנה קודם לכן שינתה את הדגם בצורה משמעותית.
ה-CBR500R, שהוצג ב-2013, עבר אי אילו שינויים ומתיחות פנים מאז שהושק ונראה שבהונדה ממשיכים לעקוב אחרי גחמות ליבם של הלקוחות מדי שנה, משנים ומשפרים את האופנוע לפי דרישות השוק.

כמשתמע משמו, ה-CBR בעל מנוע בנפח 500 סמ"ק, עבר כמה שינויים משמעותיים ב-2019 שהפכו אותו לספורטיבי יותר ובעל מראה אגרסיבי הגורמים לו להראות דומה מאוד לאחיו הגדולים.
תנוחת הרכיבה שונתה ומתאימה למראה הספורטיבי, עם כידון נמוך יותר ורגליות משוכות מעט לאחור, מאלצות את הרוכב להתכופף מעט לפנים בצורה משלימה למראה האווירודינמי, בשילוב עם עיצוב הפיירינג הקדמי ופנסי החזית, קל להתבלבל ולחשוב שמדובר באופנוע מקטגוריית נפח גדולה יותר.

המנוע עבר שינויים במערכות היניקה, הפליטה ותזמון השסתומים, הספקו בסל"ד נמוך-בינוני שופר בצורה מורגשת, כמו כן קיבל האופנוע מערכת מצמד חדשה המונעת את נעילת הגלגל האחורי בהורדת הילוכים אגרסיבית ועוזרת לתפעול קל יותר של ידית המצמד.

ה-CBR500R מגיע מצוייד במסך LCD חדש המציג את כל המידע שהרוכב צריך וכולל נוריות חיווי המודיעות לרוכב שהגיע הזמן להעביר הילוך.
אספנו את האופנוע מסוכנות הונדה שבתל-אביב, זה המתין לנו על המדרכה, אור השמש האביבית מוחזר מקימוריו החדשים והאדומים, כמעט כמו סוכריה אדומה בצלופן חדש.
הנפת רגל מעל האופנוע והתיישבות באוכף מגלה תחושה של אופנוע ספורט לכל דבר, כידון הקליפאון הונמך ומוקם מתחת למשולש העליון, לוח השעונים ממורכז ועטוף בפלסטיקה בעלת טקסטורה דמויית סיבי פחמן, הנסגרת במשקף קטן ונמוך יחסית.

המושב הנמוך (785 מ"מ) צר יחסית ויאפשר גם לרוכבים שלא התברכו בזוג רגליים ארוכות להניח את כף הרגל על הקרקע בבטחה.
מיקום הרגליות ניטרלי אך משוך מעט לאחור כדי להשלים את התחושה הספורטיבית, בשונה מהרבה אופנועים אחרים במימדים האלו, המשתיק לא הפריע לתנוחת כף הרגל גם עם מגף רכיבה במידה 45.

 

2019 CBR500R

הכידון מאלץ את הרוכב לרכון מעט לפנים, אך לא בצורה המעמיסה על הידיים והמראות הבולטות מהמסיכה הצרה מאפשרות לרוכב לראות היטב את מה שקורה מאחוריו.
סיבוב מפתח והתצוגה הדיגיטלית מתעוררת לחיים, תצוגת LCD מרובעת, ברורה מאוד גם באור שמש ישיר, מציגה את מהירות האופנוע, את הסל"ד – גם בצורה של בארים וגם מספרית, מד דלק, הילוך, טמפרטורת מנוע, צריכת דלק ועוד סטטיסטיקות אחרות.

לחיצה על כפתור המתנע והמנוע מתעורר לחיים, שקט ונעים בסל"ד סרק ועם צליל אופייני למנוע דו-צילינדרי.
משיכת ידית המצמד הרגישה מוזר בהתחלה, כאילו אינה מחוברת לשום דבר בקצה הכבל, כמעט רכה מדי למי שאינו מכיר את מערכת עזר המצמד שהונדה הטמיעו באופנוע, זו התגלתה כמערכת מעולה המקלה על השימוש במצמד לאורך כל הרכיבה.

התניידות עם ה-CBR500R בתנועה עירונית צפופה היתה חסרת מאמץ, משקלו אינו מורגש והשתחלות בין טורי המכוניות התבררה כמעט כאופי שני, פתיחת המצערת תשחרר את כל כוחו של המנוע שמושך מ-3,000 סיבובים לדקה בצורה לינארית ואחידה, עובר בין ההילוכים וממשיך להאיץ עד מהירויות-לא-כל-כך-חוקיות, תוך כדי הבהוב הנוריות בלוח המחוונים.
כמה מילים על מערכת החיווי הזו, שאמנם ניתנת לשינוי וכיוון מ-5,000 סל"ד ועד 8,750 סל"ד, עדיין התבררה כמציקה מעט, מהבהבת לרוכב שצריך להעביר הילוך, גם בהילוך השישי.
גם בתנועה עירונית וגם על הכביש המהיר, התברר המנוע המשופר ב-CBR500R כפנינה ביחס לדרגת הרישוי שלו, סיפק מומנט שמושך את האופנוע בתוך כל תחום הסל"ד בצורה נמרצת ומהנה, וזאת בזכות כמה שינויים שהונדה יישמו במנוע בצורת שינויי תזמון השסתומים ומהלכם.

עפ"י הנתונים של הונדה, שיא המומנט מגיע ב-7,000 סל"ד והמנוע מייצר את מלוא כוחו ב-8,500 סל"ד, מעבר לתחום הזה הורגשה ירידה משמעותית בכוחו של המנוע.
בלמי האופנוע טובים, עם דיסק קדמי יחיד בקוטר 320 מ"מ ואחורי בקוטר 240 מ"מ, חמושים במערכת ABS, סיפקו יכולות בלימה טובות מאוד כל עוד האחיזה קיימת, וה-ABS נכנס לפעולה כשזו נגמרת, משפר את בטיחותו של האופנוע והרוכב.

מתלי האופנוע מתפקדים היטב ברכיבה עירונית ובין עירונית, מגהצים את מהמורות הכבישים הישראליים ומספקים משוב ברור לגבי מצב האחיזה, במהירות גבוהה האופנוע יציב מאוד ושומר על קו הרכיבה מבלי לאבד מיכולות התמרון, המתלים הטובים עזרו לשמור על עירנות גם ברכיבה של מאות קילומטרים מבלי לעייף את הרוכב.
בכבישים המפותלים הרגיש ה-CBR500R בבית, משנה כיוון ללא מאמץ, שומר על קווי הפניות וכשהמצערת נפתחת הוא יאיץ היטב ביציאה מהן בצורה נשלטת וחלקה.
כמו בכל אופנוע המכוון לרכיבת כביש, דחיפת האופנוע אל גבולות מעטפת הרכיבה מגלה כמה חולשות, ה-CBR500R התנדנד קלות בתוך הפניה והמתלה האחורי הרגיש מעט חסר שיכוך ורך מדי.

כדי לבחון את גבולות האופנוע, לקחנו אותו למסלול מוטורסיטי שבדרום הארץ, ביום מסלול ללקוחות הונדה שם יכולנו לדחוף את האופנוע אל הגבולות בבטחה.
על האספלט הסלול ובין האייפקסים הצבועים כחול-לבן התברר ה-CBR500R כאופנוע ספורט מהנה מאוד למסלול, כזה שרוכב מתחיל יוכל ללמוד איתו את רזי מסלול המרוצים ורוכב מנוסה ילמד לדחוף את גבולותיו שלו ושל האופנוע.

מסלול מוטורסיטי מאתגר את המכונה ומאפשר לבחון את יכולתיה בעומס גבוה ולאורך זמן, לדוגמה – תזמון נכון של העברת ההילוכים תוך כדי פתיחת המצערת עד העצר יאיצו את האופנוע למהירות של כ-160 קמ"ש בקצה הישורת, לפני בלימה חזקה בכניסה לפניית פרסה ימנית, בבלימה הזו תפקדו הבלמים בצורה טובה, הורדת הילוכים אגרסיבית גרמה ל-Slipper clutch לעבוד ולוודא שהגלגל האחורי לא ננעל וההיגוי לפניה היה מדוייק אך מתלי האופנוע הרגישו רכים מדי לרכיבת מסלול אגרסיבית ורוכב במשקל של כ-100 קילוגרם, כולל ציוד מיגון מלא, יעמיס את קפיצי האופנוע.

2019 CBR500R

הורדת לחץ האויר בצמיגים לכ-30 PSI (חם) שיפרה את האחיזה ואפשרה להטות את האופנוע קצת יותר אך רגליות האופנוע מעט נמוכות ויגררו על האספלט ללא מאמץ.
לאחר כ-15 הקפות, הורגשה דעיכה קלה של הבלמים, כנראה כתוצאה התחממותם, אך זו היתה מתונה ולא מפתיעה.

עם שינויים קלים, ה-CBR500R יכול להיות אופנוע מסלול מעולה – התאמת הקפיצים\מתלים למשקל הרוכב, הגבהת הרגליות והורדת משקל קטנה, יכול האופנוע להפוך לטורף מסלולים אמיתי בקטגוריית הנפח שלו.
גם בסוף יום רכיבת מסלול מאומצת, רבגוניות האופנוע באה לידי ביטוי – יציאה מהמסלול, ניפוח הגלגלים בחזרה ללחץ המומלץ על ידי היצרן והאופנוע מוכן לגמוע עוד מאות קילומטרים בכבישים המהירים ללא מאמץ.

בדרך חזרה מהמסלול, איפשהו בין באר שבע לתל אביב, במונוטוניות של כביש שש, התרוצצו המחשבות בראש בניסיון להבין מה בדיוק הוא האופנוע הזה, האם הוא אופנוע ספורטיבי טהור או שמא הוא חולץ פקקים אידאלי, המסקנות הן שבמרוצת השנים הצליחה הונדה לפתח אופנוע מאוזן, שלא רק נראה מעולה אלא יודע לעשות כמעט הכל, בין אם מתניידים איתו ככלי רכב יומיומי, בתוך העיר ומחוצה לה, או מקפידים לפקוד את מסלולי המרוצים לעיתים תכופות, ה-CBR500R יעשה את העבודה בצורה טובה.

במחיר של 51,221 ₪, הוא יקר בכ-11,000 ₪ מהמתחרה הכחול ובכ-6,000 ₪ מהמתחרה הירוק, אך מספק תמורה מעולה לעלות, ולדעתנו הוא גם נראה הכי טוב בקטגוריה, אך זה כבר עניין של טעם.

תעודת זהות

 

Honda CBR500R 2019

 

מחיר: 51,221 ₪

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

דרגת רישיון: A1

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים, 4 שסתומים לצילינדר, הזרקת דלק, מקורר נוזל

 

נפח: 499 סמ"ק

 

הספק: 47 כ"ס ב-8,600 סל"ד

 

מומנט: 4.4 קג"מ ב-6,500 סל"ד

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ עם קליפר 2 בוכנות. מאחור דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ עפ קליפר בוכנה אחת. מערכת ABS

 

מידות גלגלים: 120/70-17, 160/60-17

 

מרווח גחון: 130 מ"מ

 

גובה מושב: 785 מ"מ

 

משקל יבש: 192 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 17 ליטר

 

גלריה

  • 2019 CBR500R

  • 2019 CBR500R

  • 2019 CBR500R

  • 2019 CBR500R

  • 2019 CBR500R

  • 2019 CBR500R

  • 2019 CBR500R

  • 2019 CBR500R

  • 2019 CBR500R

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל