fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

הונדה CB500X במבחן דרכים

הונדה CB500X במבחן דרכים

אביעד רייס

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: הונדה מקרבת את ה-CB500X לשטח. אופנוע שמצטיין על הכביש, בעיר ובשבילים ומהנה מאד לרכיבה. אנחנו אומרים – הגיע הזמן לגרסת שפיצים!

נתחיל בשאלה הכי בוערת עליה ננסה לענות במהלך המבחן – האם ההונדה CB500X ראוי להיקרא אדוונצ'ר, או שמדובר בתעלול שיווקי בלבד? אחרי ששאלנו וכדי לסנן את רעשי הרקע שיבואו בעקבות התשובה לשאלה ששאלנו, בואו נצא בהבהרה: ה-CB500X הוא לא הונדה אפריקה טווין, הוא לא ק.ט.מ אדוונצ'ר 790 והוא בוודאי לא ק.ט.מ 690 אנדורו. אם נגיע למסקנה שמדובר באופנוע אדוונצ'ר, אין זה אומר שאנחנו משווים אותו לאחד מאלו המוזכרים כאן. עכשיו, אחרי שפרקנו, אפשר לבחון את רב המכר של הונדה בפני עצמו, לבדוק את מגוון היכולות שהוא מציע.

בדגם 2019 של ה-CB500X, מבצעת הונדה רענון עיצובי כללי. האופנוע נראה קומפקטי יותר וגם מרגיש ככה. יחידות תאורה חדשות מקדימה ומאחורה, "אף" וזנב מחודדים וקרביים יותר, כנף קדמית חדשה, אגזוז מעודכן וכנפי צד בולטות המזכירות במעט את דגם הקרוסראנר השמנמן של הונדה, מלוות בפתחי אוורור במסיכת החזית – דמויי כוורת.
הגרפיקה והצביעה זכו גם הן לנגיעה עיצובית קלה, המשלימה את הלוק החדש של ה-CB500X הפופולרי.

ברחבי העולם ישנם לא מעט רוכבים שהפכו את ה-CBX שלהם לאופנוע מוטה שטח, ישנן גם כמה חברות המייצרות קיטים ייעודיים שכוללים בולמים משופרים, חישוקי שפיצים עם צמיגים קרביים ומיגונים. הונדה צפתה מהצד והבינה שה-500X הוא למעשה בסיס בכלל לא רע לשיפורים. הבינה ועשתה – בגרסת 2019 ההתקרבות של ה-CBX לעולם האדוונצ'ר שלצד האספלט היא ברורה – ולא במקרה סרטון היוטיוב של הדגם החדש מתחיל ב-40 שניות של תצוגת תכלית בשטח.

כדי לקרב את ה-CB500X לשטח, מקבלת גרסת 2019 גלגלים חדשים "כמעט" שפיצים, כאשר מקדימה מדובר בגלגל "19 – גדול יותר בשני אינץ' מגלגל ה-"17 שבדגם היוצא. עם הגלגל הגדול יותר גדל גם מהלך המתלה הקדמי, העומד כעת על כ-134 מ"מ ומהלך המתלה האחורי, העומד על כ-150 מ"מ. מקדימה וגם מאחורה, אפשר לכוון עומס קפיץ.

ה-CBX מקבל מסך LCD חדש עם תצוגת מצב הילוך, מד סל"ד, מד דלק ועוד מידע חשוב, כאשר מעל המסך – פס מתכת המאפשר קיבוע של מכשיר ניווט או מעמד למכשיר הסלולר. תפעול המסך והפקדים האחרים נעים ומרגיש איכותי – כיאה להונדה.
יש גם ידית בלם מתכווננת ומשקף גבוה יותר, בעל שני מצבי גובה – כאשר שינוי ידרוש מהרוכב לעצור בצד ולשלוף מפתח אלן. שדרוגים אלו מקרבים גם הם את ההונדה CBX החדש לעולם האדוונצ'ר.

מנוע הטווין המקבילי מקורר הנוזל בנפח 471 סמ"ק בעל הספק 47 כוחות סוס, אותו נמצא גם בדגמי ה-F וה-R מסדרת ה-500 של הונדה, מקבל השנה תזמון שסתומים חדש ותיבת אוויר מוגדלת, אלו מסייעים למנוע המוכר לשחרר את הכוח בצורה טובה יותר וזה אכן מורגש במהלך הרכיבה – כמה וכמה בוחנים העידו במהלך המבחן שהאופנוע מרגיש להם חזק יותר ומגיב טוב יותר מהגרסה היוצאת.


הונדה מקרבת כאמור את ה-CBX לשטח, אז היינו חייבים לבדוק אם השינוי אכן מורגש. הודות לגלגל הקדמי הגדול יותר ומהלך המתלה הארוך יותר, גיהוץ השבילים עם ה-CBX הפך להיות קל יותר מאי פעם. האופנוע מרגיש קטן ולא מאיים, הרכיבה בעמידה השתפרה משמעותית הודות להגבהת וקירוב הכידון אל הרוכב והחביקה קלה יותר, הודות למבנה רזה יותר מבדגם הקודם. בנוסף, גדל מרווח הגחון ל-180 מ"מ. גם בכביש וגם בשטח, אהבנו קצת פחות את הכידון הצר, הזכור לנו פחות לטובה גם מהגרסאות הישנות.
לאחר מנת שבילים (וטיפה יותר) הגונה, אפשר לומר שה-CBX בהחלט משפר את יכולת השטח שלו.

בעיר הוא זריז כקטנוע, בתוספת כל היתרונות של אופנוע בעיצוב דו"ש-אדוונצ'ר – תנוחת ישיבה גבוהה הצופה קדימה אל מעבר לטורי המכוניות, כידון גבוה שעובר מעל למראות הרכבים ומהלך מתלה ארוך שסופג מצויין את תחלואי כבישי העיר ומתמודד עם מדרגות וקרקע לא ישרה בצורה מצוינת. המבנה הצר, ביחד עם צידוד הכידון ששופר מעט מהדגם הקודם, מאפשרים השתחלות יעילה בתנועה כבדה. אחרי שיטוטים בעיר לסידורים וכו', שמנו לב שה-CBX החדש מושך לא מעט מבטים ושאלות מצד הרוכבים.

ה-CBX הוא אופנוע שקל לרכוב עליו, הוא תמיד הציע מימדים נוחים שתרמו במידה רבה לפופולריות שלו, בעיקר בקרב מתחילים. עם משקל של 197 ק"ג (רטוב), מדובר באופנוע שמרבית הרוכבים יוכלו להתמודד איתו ללא בעיה. גובה מושב של 830 מ"מ בלבד, מאפשר להגיע עם שתי רגליים בטוחות אל הקרקע, בכביש וגם בשביל, מה שתורם לתחושת הביטחון החשובה כל כך. תפעול המערכות המכניות השונות, הגיר והקלאץ' החדש (המחליק) עובר בצורה חלקה וטובה.


מחוץ לעיר ה-CBX הוא אופנוע מהנה לשיוט רגוע. המושב נוח ועד מהירות של 150 קמ"ש (כך סיפר לנו קולגה מגרמניה), העניינים רגועים ונעימים, אך מעל למהירות זו, האופנוע כבר ידאג לאותת לכם שזה קצת יותר מידי עבורו. מהירות של 140+-, תהיה המהירות האידיאלית לשיוט. בכביש מהיר, חסרה לו קצת תחושת ה"ישיבה" על הכביש שמספקים האדוונצ'רים הגדולים והוא מרגיש קצת פחות יציב במהירויות גבוהות, אבל שוב אנחנו נמשכים ומשווים אותו לגדולים וחזקים ממנו – אם כבר, זה מראה עד כמה נהנינו איתו – עד כדי לרצות ממנו יותר ממה שתוכנן לו ביפן.

להגיד את האמת? למרות שהיא תרים גבות של לא מעט רוכבי אופנועים גדולים, אבל באמת שהיה לנו כיף עם ה-CBX החדש, אפילו בכביש טכני עם פניות מהירות. גלגל ה-"19 הקדמי לא פגע בחוויה, החיבור לאופנוע היה מהיר וטבעי והסשן הקצר שהצלחנו לקיים גילה לנו עוד פן שבו יש ל-CBX מה לתת.



אז מה הוא לא?

הוא לא אופנוע אדוונצ'ר קשוח לשטח. הוא לא מסיבי כמו האדוונצ'רים של ק.ט.מ ואפילו לא כמו האח הגדול, האפריקה טווין. לא היינו בוחרים בו כדי לצאת לסשן שטח מדברי, או לרכיבה ארוכה לאילת בתדירות גבוהה – הוא לא "יושב" טוב על הכביש כמו אדוונצ'רים גדולים וכבדים. הוא מגיע עם צמיגי דאנלופ המיועדים לשימוש בכביש, אין לו בקרות אלקטרוניות, לא אבזור מפנק ולא מצב Offroad, את מערכת ה-ABS אי אפשר לנתק, אין לו מנוע עצבני וגם לא מתלים שמקורם באופנועי אנדורו…

אז מה יש בו כן? מכלול יכולות, יעיל, שימושי ורחב.

יש לו מנוע מצוין, כזה שמרגיש אפילו חזק יותר מ-500 הסמ"ק שלו ואפילו מעורר יצר חוליגניות קטן 🙂
הוא מתאים לרישיון A1, יש לו מערכת ABS ואפשר להרכיב עליו בנוחות.
קל מאד לרכוב עליו, בשביל ובכביש. הוא יכול להתמודד עם חלק גדול מסלולי השבילים שיש בארץ- שלשמחתנו, התברכנו בלא מעט כאלו. יש לו יכולות עירוניות טובות מאד ואפשר לצאת עליו לרכיבה ארוכה בכביש, גם בזוג. יש לו עיצוב חדש, יפה ומושך והוא גם יודע להיות "סוס עבודה" כשצריך.
ניתן למגן אותו ולהפוך אותו ליותר תורר, עם תיקי ציוד ותוספות – אופנוע המבחן שקיבלנו צויד במיגון מנוע העוטף את האופנוע – תוספת מבורכת למי שרוצה לרדת לשטח, למתחילים ולאור העיצוב המשתלב שלו בקווי האופנוע – בעצם לכולם.


יש לו כל מיני מתחרים, אבל אף אחד מהם לא זהה לו בדיוק – ויסטרום 650 שמנמן יותר, הסופר דואל 650 T של SWM בעל מנוע סינגל, הדיאר 650 דו"שניק טהור עם מכלולים מיושנים והבנלי TRK502 על שתי גרסאותיו כבד ומגושם ממנו בהרבה.
אז נכון לעכשיו, ה-CB500X של הונדה עומד בפני עצמו, לפחות עד שקאוואסאקי תצייד את הוורסיס במנוע 400 סמ"ק שנמצא ב-Z ובנינג'ה או שיגיע הק.ט.מ דיוק 390 אדוונצ'ר.

ה-500X יכול להיות כרטיס הכניסה שלכם אל העולם שבצידו של האספלט – עם סצנת פייסבוק לא קטנה של קבוצות שיוצאות לטיולי אדוונצ'ר "לייט" להכרת השטח, שם אפשר גם למצוא מידי פעם רוכבי CB500X. יש אפילו קבוצת פייסבוק לא קטנה שהקימו רוכבי 500X ובה יש פורום פעיל ופעילות – כולל רכיבות משותפות, יש לזה ערך גדול מאד.

עם יכולות כביש מצוינות, עירוניות ובין עירונית ויכולות שטח בסיסיות, אנחנו חושבים שההונדה CB500X ראוי בהחלט לתואר אופנוע אדוונצ'ר. אולי לא הטופ של הסגמנט, אבל בהחלט אופנוע אדוונצ'ר ביניים ראוי. עם תג מחיר הגבוה במעט מ-51,000 שקלים, ה-CB500X משאיר בנו רושם שמדובר באחלה של חבילה.

תעודת זהות

 

HONDA CB500X 2019

 

דרגת רשיון: A1

 

מחיר: 51,223 ש"ח

 

אחריות: שנתיים או 24,000 ק"מ

 

טיפולים: כל 6,000 ק"מ או כל 6 חודשים

 

9 תגובות ל הונדה CB500X במבחן דרכים

  1. יופי, רק לא להזכיר את הקרוסראנר הכושל. חוץ ממנוע של ה VFR, באופנוע ההוא לא היה כלום טוב, כישלון חרוץ. ולחשוב שהמציאו אותו שוב עם אותו שם, אוי ויי. שיהיו בריאים שם בהונדה.

    • זלזול? חבל. נועד לכולם. יופי של כלי. מנוע גדול (יותר) לא מעיד על גבריות. 🙂

    • בחורה הולנדית, טריומף הימליה , 24 כח סוס ס"הכ,עשתה חצי עולם בלי להשתחצן.
      עודף כוחות סוס,כלי גדול,בא לחפות על משהו ?

  2. נשמע כמו כתבה ממומנת הכל פצצה באופנוע
    אפס ליקויים
    הדגם הקודם היה סיוט מבחינת הקלאץ ובמיוחד רגלית ההילוכים הדפוקה. אני מבין שזה שופר אבל לא מראה לי אופנוע מושלם

  3. בנלי TRK502X לא רואה אותו בשטח. ומגיע עם אבזור מלא כסטנסרט.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל