fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

דיאלים XQ2 250 במבחן דרכים

דיאלים XQ2 250 במבחן דרכים

כתב: רון לב | בוחנים: אביעד רייס, רון לב | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: מפתיע לטובה עם איכות חומרים ובנייה, מנוע נמרץ וחזק והתנהגות ספורטיבית ויציבה.

המותג הדו-גלגלי הדרום קוריאני פרץ לתודעה בשנת 2013 ואחרי התחלה מוצלחת, נכנסה דיאלים לתרדמת מסוימת ולא חידשה ממש את ליין הדגמים שלה. לקראת סוף העשור האחרון זה השתנה, עת הגיעה סוללת דגמים חדשה לחלוטין – לא גרסאות מחודשות, אלא דגמים חדשים לגמרי. אחרי שיצאנו לסיבוב מוצלח על ה-S16 בעל הגלגלים הגדולים, הגיעה העת לנסות את הדגם הבכיר בליין החדש, ה-XQ2 250 – קטנוע מנהלים שמגיע בשתי גרסאות – גרסת 250 שנמצאת כאן במבחן ואחת נוספת עם עיצוב זהה, בנפח 125.

מכירים את זה שאתם רוכבים / נוהגים ואז פתאום שמים לב שיש עוד הרבה כלים דומים או זהים לשלכם? אז פתאום התחלנו לראות המון S3'ים של דיאלים – וכמה שה-XQ2 לא דומה ל-S3, בקטע טוב, כן?
דיאלים עשתה קפיצת מדרגה משמעותית – קודם כל במראה ואח"כ באיכות ולמעט האגזוז, כמעט ולא מצאנו דמיון בין שני הכלים ועל כך מגיע שאפו לדיאלים.

גם כשמתקרבים הדברים נראים טוב – למרות שהוא מציג לוק מצועצע משהו, זה לא מתבטא באיכות ירודה כמו שקורה לא מעט פעמים בכלים אסיאתיים. ה-XQ2 מעוצב כמעט קצת יותר מידי, אבל רק כמעט, ואפילו דיפוני ה-'כאילו קרבון' שניתן למצוא במקומות מסויימים בקטנוע, עושים רושם טוב. גם איכות ההרכבה פה טובה מאוד – נגענו, משכנו, דפקנו, ולא הצלחנו למצוא שום חלק שיושב לא במקום. גם ברכיבה עצמה – שקט, ללא שום קרקושים, חריקות או רעידות לא מובנות – הכל יושב במקום ויושב טוב. הדיאלים נראה קצת כמו מכונית משופרת ומונמכת, וזה בהחלט מגניב אך גם יוצר נקודת תורפה בדמות גחון נמוך, שמקשה על ירידה / עלייה של מדרכות גבוהות – זה אפשרי אבל צריך להתבצע בזהירות יתרה.

תאמרו שזה יותר מידי, תאמרו שזה כולה דיאלים ואפילו אנחנו שאלנו את עצמנו אם אנחנו לא מגזימים אבל כשעמדנו באחד הרמזורים – פתאום ראינו מישהו ממלמל לחברו "אחי, קלוט את הדיאלים…" – נשבעים. סביבת הרוכב מזמינה גם כן – לוח תצוגה דיגיטלי עם צבעים משתנים (פיצ'ר נחמד שבעיקר בולט בלילה אבל לא באמת בר שימוש ליותר מפעם-פעמיים) שמציג את המידע החשוב לרוכב הקטנוע כמו מצב הדלק, שעה ועוד, והמהירות מוצגת על ידי מחוג – קצת מיושן אבל לא באמת קריטי. מקדימה משקף ארוך וגבוה, לא מתכוונן, אך עושה עבודה מצוינת ברכיבה בכביש מהיר. הידיות, הכפתורים ואפילו חיפוי הפלסטיק של הכידון – מרגישים ממש טוב ואפילו יוצרים תחושה יוקרתית משהו.

דיאלים ציידה את ה-XQ2 במפתח קרבה – מערכת שלא תמיד הייתה לנו נוחה לשימוש בכל הכלים שמצוידים בה אבל פה מדובר בסיפור הצלחה. התפעול פשוט – מפתח בכיס, לחיצה וחצי סיבוב ימינה ואתם בעניינים – רק לא לשכוח את הסוויץ' פתוח כשאתם עוזבים את הקטנוע או לחלופין את המפתח, אם יש עוד מישהו שרוכב על הכלי. סיבוב שמאלה ינעל את הכידון, וחצי סיבוב ימינה ואחד מלא שמאלה יפתח את התא בו נמצא גם פתח התדלוק – אליו עוד נחזור בהמשך.

המושב נפתח חשמלית בלחיצת כפתור ומגלה חלל שמספיק לקסדה מלאה אחת ועוד כמה דברים לא גדולים – אין מקום לשתי קסדות מלאות. כפתור הפתיחה הרשים אותנו פחות – הוא נוח לשימוש אבל לאחר כמה לחיצות רצופות הוא נתקע, ויש מצב שלא יאריך ימים. נראה שבדיאלים לקחו את זה בחשבון, כשליד פקק הדלק תמצאו חוט מוזר למראה – כאשר מושכים אותו המושב נפתח ידנית בלי צורך בשימוש בכפתור החשמלי… על גבול החאפריות אבל עושה את העבודה. אם בחללי אחסון עסקינן – אז לדיאלים גם תא אחד בלבד מקדימה כשבשני כאמור נמצא פתח התדלוק.

אז עם כלי חדש ולא שגרתי בנוף קטנועי המנהלים היש לומר די משמימים, יצאנו לתור את כבישי דרום תל אביב החצי סלולים. מיד עם הפתיחה מורגש כח המנוע – סינגל כמובן, עם הספק של כ-24 כ"ס. הסאונד והמשיכה ההחלטית מוכרת לנו – ואכן מנועו של ה-XQ2 מבוסס על המנוע של דגם ה-S3 250 Advance, שרבים זוכרים אותו הודות לביצועים הטובים, ולפי הנתונים היבשים, יש הבדל מזערי בהספק בין שני הכלים.
בתנועה העמוסה של דרום העיר המצערת מגיבה מצוין. המראות הרגישו מעט רחבות אבל הן מתקפלות למצב 'ספורט' (סלנג של בוחני קטנועים) במצבים ממש פקוקים.

ה-XQ2 התמודד בגבורה גם עם החלקים הפחות סלולים – מערך המתלים כולל בולם טלסקופי עם מהלך מתלה של 35 מ"מ מקדימה וצמד בולמים מאחורה עם מהלך של 70 מ"מ, ואלו קיבלו קצת פחות מחמאות מחלק מהבוחנים שרכבו על הקטנוע.

בזכות המבנה המונמך יחד עם בסיס גלגלים ארוך ומשקל מכובד יחסית לקטגוריה (189 ק"ג יבש), ה-XQ2 יושב יציב מאד על הכביש. מנוע חזק כבר אמרנו שיש כאן, ולמרות שמדובר רק ב-250 הוא בהחלט מרגיש חזק יותר מכך וזה מתבטא ביציאות מרמזורים וברכיבה במהירות גבוהה בכבישים הראשיים.
הקטנוע עבד יפה גם בפיתולים – לא, לא ניגשנו איתו לנס הרים אבל העיקול הימני הארוך והחזק שיורד מכביש 4 אל עבר צריפין הוא אחלה מקום ללחוץ קצת את השלדה והמתלים… לעזאזל, לכמה רגעים אפילו הסתכלנו עליו כעל דו-גלגלי מהנה ולא רק כלי רכב שימושי שחולץ פקקים. על הבלימה אחראיים דיסק קדמי 270 מ"מ עם קליפר כפול בוכנות, ודיסק אחורי 220 מ"מ, גם כן עם קליפר עם שתי בוכנות. שניהם מספקים עוצמת בלימה טובה, ומגובים במערכת ABS של בוש שלא מהססת להתערב בדיוק ברגע הנכון.

לרוכב יש הרבה 'משחק' עם תנוחת הרכיבה – עם רגליים שלוחות קדימה בתנוחת המנהל הבכיר או עם גב זקוף ורגליים מקופלות בתנוחת המתמחה הצעיר. המושב נוח גם אחרי כמה שעות רכיבה ויש הרבה מקום להרכבה – הנוסעים דיווחו שה-XQ2 הזכיר להם קטנועים הרבה יותר גדולים.

הבטחנו לכם שנחזור לפקק הדלק נכון? אז הנה זה קורה. לא ממש ברור לנו מי חשב שזה יהיה הגיוני למקם את פקק הדלק גבוה, במקום שבו ברוב הקטנועים יש תא אחסון שני, ועוד פחות ברור לנו מי אישר את זה – מקווים ששניהם כבר לא במחלקת הנדסת האנוש. לא רק שזה לא נוח לשימוש – הדלק משפריץ ומטפטף כשמתדלקים וגם די לא בטיחותי לרכב עם קטנוע מלוכלך בבנזין. ל-XQ2 אין כמעט חסרונות, אבל זה אחד מציק שהיה אפשר לוותר עליו.

אז מה היה לנו כאן? מותג אופנועים ותיק יחסית שמחייה את עצמו מחדש וחוזר להיות רלוונטי – מה שמביא אותנו להתעכב רגע על המחיר – 28,000 הם לא מעט שקלים, וכמותג שרוצה להחזיר את עצמו למרכז העניינים, היינו מצפים לראות מחיר חדירה ולא מחיר שהוא מהגבוהים בקטגוריה – נכון הוא איכותי אבל אנחנו חשבנו שה-XQ2 צריך להיות מתומחר קצת יותר נמוך.

מעבר לכך, אין ספק שמדובר בקטנוע מנהלים נוח, חזק, מעוצב וצבעוני – ה-XQ2 זמין בכמה צביעות מלבד הבורדו שאתם רואים לפניכם, מציע עיצוב ספורטיבי שתופס את העין ומערכת KEYLESS מצוינת שהופכת את התפעול לנוח ויעיל במיוחד. מחפשים קטנוע 250 ובא לכם ללכת על הלא שגרתי? בהחלט כדאי לצאת לסיבוב על הדיאלים XQ2 250.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

Dealim XQ2 250

 

דרגת רישיון: A1

 

מחיר: 28,143 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 247.1 סמ"ק

 

הספק: 23.6 כ"ס ב-7,750 סל"ד

 

מומנט: 2.3 קג"מ ב- 6,250 סל"ד

 

מתלים: מקדימה מזלג רגיל בקוטר 35 מ"מ עם מהלך של 110 מ"מ. מאחור צמד בולמים עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ ומהלך של 70 מ"מ

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 270 מ"מ, קליפר כפול בוכנות. מאחור דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ, קליפר עם בוכנה אחת. מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-15, א' 140/60-14

 

מידות כלליות: אורך 2,178 מ"מ, רוחב 726 מ"מ, גובה 1,404 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,545 מ"מ

 

גובה מושב: 752 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 12 ליטר

 

משקל יבש: 189 ק"ג

 

7 תגובות ל דיאלים XQ2 250 במבחן דרכים

  1. דיאלים זה רק יד 2
    אחרי שקיבלתי מכה מארץ המכות במחירון אני את הדיאלים הבא שלי אקנה יד שניה
    הכלי איכותי אבל פשוט לא שומר על ערך

  2. הרגתם אותי עם החוט משיכה. ????אחל'ה אדום אש.

  3. יש לי כזה כלי כמעט שנה ואני ממליץ מאוד- כלי מעולה!!

  4. מחיר מטורלל, לא צריך לעלות יותר מ23 מתקרבים למחיר של פרוזה וxmax במקום לרדת מהמחיר של הjoymax

  5. ב28 אלף יש דאון טאון 350 מי הפראייר שיקנה כלי בלי שוק במחיר כזה? היבואן צריך להתעורר או שלא יהיה לו עתיד ורוד.

  6. יצרן מצויין, הכי חזק בקטגוריה עם מהירות סופית הכי גבוהה, אם היבואן היה מטרו או עופר אבניר – הייתי קונה (נכוויתי מאלבר). בדקתי מולם 24000₪ במזומן.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל