fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70

רכיבה ראשונה: פיאג'ו ווספה חשמלית

רכיבה ראשונה: פיאג'ו ווספה חשמלית

אסף לביא

צילום: מערכת מוטו

במהלך תערוכת מילאנו השתלטנו לפיאג'ו על מתחם ההתנסות בווספה החשמלית החדשה (אפילו קסדה ממותגת קיבלנו לשם הרכיבה – באותה הזדמנות נתנצל מראש על החוסר במיגון רכיבה), Vespa Elettrica שמה, מבוססת על הפרימוורה ומרגישה כמעט זהה, הנה 10 דברים ברכיבה ראשונה.

1. תחושות הניהוג, בלמים, מתלים, נוחות ומשקל זהות לאלו של הפרימוורה.

2. לאלטריקה 3 מצבי רכיבה, Power – כוח מלא, Eco – הגבלת המהירות ל-35 קמ"ש ו-Reverse – מהלך אחורי המלווה בצפצוף והיבהוב נורה על לוח השעונים, פשוט מסובבים את המצערת והקטנוע נע אחורה במהירות נמוכה. במצב אקו התאוצה זהה למצב הפאוור אך מסתיימת ב-35 קמ"ש. מעבר בין מצבים נעשה ע"י לחיצה אחת על כפתור התנועה ואחריו לחיצה ארוכה של 3 שניות לקיבוע המצב הנבחר, מעבר לרוורס לא אפשרי תוך כדי נסיעה. להתחלת נסיעה לוחצים לחיצה ארוכה עד להופעת נורת Ready.

3. תאוצה כמעט זהה לשל קטנוע 125, אם ישימו לנו מוזיקה בקסדה לא נדע שאנחנו על כלי חשמלי, אולי החלקות תסגיר זאת, אבל מבחינת ביצועים – אין הבדל. בלימת המנוע חזקה וישנה השהייה קלה בחזרה "לגז".

4. ההספק הסופי עומד על 5.3 כ"ס צנועים, שמרגישיפ יותר הודות למומנט, מוצהר, של מעל 20 קג"מ, טווח הרכיבה, גם כן מוצהר, 100 ק"מ ברכיבה עירונית מתונה, 1,000 מחזורי טעינה לסוללה כלומר בין 50,000 ל-70,000 ק"מ, כ-10 שנות רכיבה. 4 שעות אורכת טעינה מלאה.

5. לווספה יכולת התממשקות מלאה לסמארטפון הכוללת הצגת נתונים על המסך מענה וניתוק שיחות ישירות מהכידון. פיאג'ו גם השיקו ליין חדש של מוצרי וציוד רכיבה ממותגים לרגל השקת הווספה אלטריקה.

6. קיימת עוד גרסה בשם Vespa Elettrica X המכפילה את הטווח ל-200 ק"מ ע"י סוללה נוספת.

7. להגיד שהווספה מגיעה במספר צבעים תהיה הגזמה, שכן הצבע השולט הוא הכסוף-ניקל המיוחד שלה, בנוסף עליו מטצרף גוון נוסף המופיע בפסים עדינים – צהוב, תכלת, ירוק וזהב ברגסת ה-X.

8. מחיר האלטריקה באירופה עומד על 6,390 אירו, יקרה משמעותית מדגם ה-125, אך תקבל הטבה בארץ, אם תגיע בזכות הינע חשמלי.

9. ווספה על כל מעלותיה – אלגנטית, יפה, איכותית ומובילה.

10. הקטנוע הזה הוא בברור הקטנוע החשמלי האיכותי ביותר שרכבו עליו עד כה, המעוצב ביותר וזה שיכול למשוך הכי הרבה רוכבים חדשים לתחום, אם ישכילו פיאג'ו והיבואנים המקומיים לפנות לפלח השוק החדש הזה ולהבדיל את המותג משאר המוצרים יהיה להם קלף מנצח, זאת כמובן עד שיחל מירוץ החימוש של שאר היצרנים, כמו קימקו עם פרויקט האינוקס והונדה עם ה-PCX החשמלי, הווספה אלטריקה יכולה להיות ב-2019 מה שהאייפון היה ב-2007, מהפכנית.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל