מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מידלנד שחורי 140 על 70
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
ברקום שמאל
תמוז
סטפן
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
לרט
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה

רכיבה ראשונה: סוזוקי וי-סטרום 1050XT

רכיבה ראשונה: סוזוקי וי-סטרום 1050XT

מיקי כהן | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: אותו אדוונצ'ר מוכר בגרסה משודרגת ועיצוב מצוין שלקוח מהיכל התהילה של סוזוקי.

אין ספק לגבי חשיבותו של ה-V-Strom לסוזוקי, זירת האדוונצ'רים היא אחת הרווחיות והתחרותיות ביותר ומשפחת הווי-סטרום מייצגת שם את סוזוקי עוד מהימים שהיא נקראה 'דו"שים' והייתה קטנה וכמעט נישתית. בעוד ה-DL650 וי-סטרום משחק במגרש של הכלים הבינונים ונשאר תחרותי גם במצבו הנוכחי, ה-DL1000 וי-סטרום כבר היה זקן מדי למלחמה בדגמים הצעירים שכוחם במותניהם (ובמנועיהם) וכמו מבוגר שצריך להתחרות בצעירים, גם הווי-סטרום מוצא עצמו על שולחן הניתוחים, מהנדסי סוזוקי פרשו את שרטוטיהם ותגברו את כל מה שהיה צריך תגבור, מנוע הווי-טווין שמקורו אי שם בשנות ה-90' ב-TL1000S פורק על שולחן הניתוחים, הנפח נשאר על 1,037 סמ"ק, גלי-הזיזים מקבלים פרופיל חדש עם פתיחה ארוכה יותר ופחות חפיפת שסתומים, סוזוקי משאירים את ראש המנוע עם שני המצתים, אבל את מערכת הקירור הם מתגברים עם מצנן שמן ורדיאטור חדשים שמעלים את יעילות המערכת ב-15%.

הפציינט יוצא מהניתוח עם תקן אירו5, ועליה של כ-7% בהספק, שעומד כעת על 106 כ"ס ב-8,500 סל"ד ומומנט של 10.5 קג"מ ב-6,000 סל"ד – מה שאומר ששיא המומנט מגיע בסל"ד גבוה יותר, אבל עקומת המומנט שטוחה יותר ומתחילה גבוה יותר.

למרות שסוזוקי לא משנה את השלדה ונשארים עם אותם הבולמים – רגע לפני שהווי-סטרום קם מהניתוח הוא מקבל שיסתום וקפיצים חדשים לבולמים (הניתנים לכיוון). מחדר הניתוח עובר הווי-סטרום לפלסטיקאי שמשנה את ארגונומיית המושב, מיכל הדלק, הכידון והרגליות ויוצר תנוחת רכיבה עדיפה, עם אפשרות להנמכת המושב, ואת עיצובו של האופנוע, עם ניתוח פלסטי מתקדם לשחזור מראה, בתמונות שהציגו סוזוקי לפלסטיקאי היו ה-DR ביג וה-DR-Z, מכונת הראלי המיתולוגית של היצרן היפני.

מכאן מתפצלים ה-1050 וה-1050XT לשני חדרים שונים, ומחלקה האחרונה אליה הם נכנסים היא המחלקה המתקדמת לעזרי רכיבה, שם מושתלת לווי-סטרום 1050 בקרת אחיזה ו-ABS ובחדר ליד שבו מאושפז ה-1050XT (אותו אנחנו בוחנים) משתילים חיישן מדידת אינרציה (IMU) שש-צירי של Bosch המשרת את מערכת ה-ABS ומערכת בקרת האחיזה עם 3 מצבים, מצערת חשמלית רכב-על-חוט, 3 מפות מנוע המשנות את תגובת המצערת, מערכת עזר בסל"ד נמוך, בקרת שיוט ומערכת עצירה במדרון.

בתחום האבזור הווי-סטרום לא שונה מכל אדוונצ'ר אחר, עם תאורת LED היקפית, ג'ק מרכזי, שקע מצת ושקע USB משקף מתכוונן ומסך LCD גדול עם שפע מידע. שני הדגמים בעלי אותן מידות צמיגים עם גלגל 19″ מקדימה, אך בדגם ה-XT במקום ג'אנטים יצוקים מותקנים חישוקי שפיצים.

אז אחרי שדיברנו על מה ששונה הגיע הזמן לדבר על מה שדומה, וזה בערך הכל. רוב התחושות שהווי-סטרום משדר מאוד דומות לזה של הקודם, אך משופרות כמעט בכל נקודה, תנוחת הרכיבה מרגישה יותר 'אדוונצ'רית' וגבוהה יותר, מרגישה 'על' האופנוע ופחות 'בתוכו', מספקת מעט יותר שליטה באופנוע וניתנת לכיוון ע"י הנמכת המושב, אם כי הפעולה עצמה קצת קשה, אך לא מדובר בטקס יומי – כיוונת-נסעת.

המנוע נשאר הפנינה שהוא, נעים הליכות, מנומס ומכיר גם את הדרך לטיפוס במעלה הסל"ד ושחרור סוסים לחופשי, לא מדובר פה בבון-בון של 160 כ"ס שבקושי מסוגל לשמור את הגלגל האחורי בקשר עם האספלט, זה מנוע יעודי למשימה – צליחת מרחקים בנוחות – ואת זה הוא עושה נפלא, לא מאיים, שופע מומנט גם בסל"ד נמוך, אחיד וליניארי לכל אורך קשת הסל"ד. התיבה נשארה כשהייתה ומחולקת נהדר, פעולת ופעולת המצמד רכות וחלקות כצפוי, אין כאן הפתעות.

ההתנהגות של הווי-סטרום הקודם הייתה טובה, אופנוע קל לנהיגה ולא מעייף שניתן לרבוץ על מושבו שעות רבות ולראות על מד הק"מ מספר רודף מספר. כיוון המתלה החדש שנובע משיסתום וקפיצים חדשים עובד טוב, מייצר טיפה יותר נוקשות אך נשאר על הצד הרך, רך מספיק כדי לספוג ולא יותר מזה, הוא יציב בתוך הפניה, לא מתנדנד ולא מתבלבל תחת גז, שומר על קו הפנייה הנבחר ולא מתרגש מאספלט לא מושלם, זה בעיקר בזכות אותו גלגל גדול מקדימה. כאן המקום גם לציין את מערכת הבלימה המצויינת, עם המון עוצמה ורגש מצליחה להביא את 247 הק"ג (שמרגישים כמו הרבה פחות בתנועה) לעצירה כאילו היה זה אופנוע קל הרבה יותר. כמובן שמי שרוצה טיפה יותר פידבק ופחות רוך יכול לכוון בקלות את המתלים לעבודה כזו וכך גם לכיוון השני. אם כבר אמרנו את המילה "כיוון" אז המשקף, כלומר – הכיוון שלו, שמתבצע ע"י מנוף בחזיתו ו-11 דרגות שונות של מיסוך הרוח, אך בגלל מיקום המנוף לא ניתן לכוון אותו בזמן רכיבה.

עיקר השוני בין הווי-סטרום 1000 ל-1050 נמצא בטכנולוגיה, חיישן מדידת האינרציה פועל על שישה צירים – הטייה ימינה ושמאלה, תאוצה ותאוטה וזווית האופנוע (עליה, ירידה) – ומספק את המידע הרלוונטי לכל המערכות הנסמכות עליו, מערכת ה-ABS משתמשת בו לחישוב זווית ההטייה, מידת ההתערבות, עוצמת הבלימה וכעת גם חלוקת העוצמה בין האחורי לקדמי. כך גם בקרת האחיזה ורמות ההתערבות השונות שלה שקל להעביר במהלך רכיבה והתחושה בין הרמות באמת שונה. האופנוע משתמש בחיישן זווית האופנוע גם בשביל מנגנון עצירה במדרון או עליה ומחזיק את הבלם הקדמי בעצירה בזווית בשביל הרוכב. המצערת החשמלית היא עוד שינוי מבורך מהדגם הקודם, התגובה עדינה יותר בתחילת המהלך, בלי קופצנות מיותרת ופעולתה פרוגרסיבית ומתעצמת לקראת סוף המהלך. הבחירה בין מפות המנוע השונות קובעת את רגישות ותגובת המצערת ועובדת נהדר, אך נדרש זמן התרגלות מסוים לשוני בתגובה. אם אנחנו ממש מחפשים משהו שלא בסדר בחבילת האלקטרוניקה אז נציין את החוסר ב-TFT מודרני ומתבקש, למרות שמסך ה-LCD מראה שפע מידע ונוח לקריאה.

הווי-סטרום 1050XT הוא דוגמה טובה לביטוי כי השלם גדול מסך חלקיו, אמנם השינויים שבוצעו ב-1050 אינם משמעותיים לעומת הדגם הקודם, אבל הניתוח הצליח והפציינט שרד, והוא קם ממנו בריא, רענן ואופנוע שלם הרבה יותר מבעבר. הוא נוח, שקט ונותן תחושה של אופנוע שנבנה כדי לשרוד. העיצוב מצויין ונשען על שורשי המותג עם דגש על מה שסוזוקי טוענים (וכנראה גם צודקים) כי הם המציאו – המקור המפורסם.
ה-1050XT, כאמור, מציע רמת אבזור נדיבה עם חישוקי שפיצים (טיובלס), מגני מנוע וידיים וג'ק מרכזי מקוריים ובעוד רוב הקטגוריה חזקה ומשוכללת ממנו ובעלת תג מחיר ששווה לווי-סטרום וחצי, הווי-סטרום עושה את כל מה שהם יודעים לעשות, אבל בגישה הרגועה שלו ובתג מחיר שפוי הרבה יותר.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

Suzuki DL1050 V-Strom XT

 

מחיר: 103,900 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

דרגת רשיון: A

 

נתונים טכניים

 

מנוע: וי-טווין 90°, גל-זיזים עליון כפול, מקורר נוזל

 

נפח: 1,037 סמ"ק

 

הספק: 106 כ"ס ב-10,000 סל"ד

 

מומנט: 10.5 קג"מ ב-6,000 סל"ד

 

מתלים: מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ, מהלך של 160 מ"מ. בולם יחיד מחובר ללינק, מהלך 160 מ"מ. אפשרויות כיוון מלאות.

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 310 מ"מ, קליפר עם 4 בוכנות. מאחור דיסק בקוטר 265 מ"מ, קליפר בעל בוכנה אחת. ABS.

 

מידות צמיגים: ק' 110/80-19, א' 150/70-17

 

מידות כלליות: אורך 2,265 מ"מ, גובה 1,515 מ"מ, רוחב 870 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,554 מ"מ

 

גובה מושב: 855 מ"מ

 

מרווח גחון: 165 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 20 ליטר

 

משקל רטוב: 247 ק"ג

 

4 תגובות ל רכיבה ראשונה: סוזוקי וי-סטרום 1050XT

  1. לאור אהבתי הרבה ל650, באמת שרציתי לאהוב את ה 1000 אך לא הצלחתי. ציפיתי לאופנוע אחר עם נפח גדול יותר ועיצוב אחר.

    • אופנוע כל כל מכוער שבא להקיא שרואים אותו

      איך אופנוע כל כך יפה הפך עם השנים להכי מכוער
      בהצלחה

  2. 1050 מקייטיאם, XT מימאהה, מה נהייה אתכם שם בסוזוקי?
    לפחות הצורה נחמדה ומזכירה את ה BIG שהיה מיוחד לכל הדיעות.
    אופנוע להגיע מ א' ל ב', ריגוש אין.

    • קול -בי ! אין ריגוש באופנועי אדוונצר שהם בבחינת jack of all trades . על מנת לקבל ריגוש צריך ,או אופנוע שטח יעודי במידה והינך חובב שטח ,או אופנוע כביש יעודי אין שום דרך אחרת .

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל