fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

רכיבה ראשונה: יוסאנג אקילה 125

רכיבה ראשונה: יוסאנג אקילה 125

כתב: דניאל וקנין | בחנו: עמית משיח, רון לב, דניאל וקנין | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: מרגיש כמו קרוזר אמיתי ומתאים לרישיון A2, העיצוב והאיכות שלו הם יתרון גדול, אופי המנוע והמחיר יכולים להוות חיסרון.

לפני קצת יותר מעשור שונו קטגוריות הרישיון בישראל, אופנועי וקטנועי ה-50 סמ"ק פינו מקומם לדור חדש ומודרני הרבה יותר, לא עוד עשן דו"פ וצרחות מנוע שלא מניבות תאוצות של ממש, לא עוד אופנועי מיני שמיועדים לאנשים בגיל (או בגודל) של תלמיד חטיבת ביניים, לא עבר זמן רב והשוק הישראלי היה מלא באופנועי 125 סמ"ק, לבודדים מהם הנפח הזה התחלק על שני צילינדרים – אלו היו הדגמים של הונדה ויוסאנג, להונדה היה וראדרו אדוונצ'רי בעוד ליוסאנג היו ה-GT הנייקד וה-GTR הספורטיבי, בעוד לשתיהן היה קרוזר – וי-טווין – להונדה היה ה-VT125 וליוסאנג האקילה. הרבה מים עברו מאז, לא רק מתחת לגשר – בכל כיוון, והשוק הדו-גלגלי השתנה ללא היכר, אם נסתכל על 2009 לעומת 2019 נראה שנתח השוק של אופנועי 125 לעומת שאר השוק הפך מסטייק עסיסי לגרגר אורז, ואיתו התמעט גם מבחר הדגמים.

ואז החליטו ביוסאנג להחזיר את אחד הלהיטים שלהם, האקילה, בגרסה חדשה – קודם כל היה זה ה-250 שקיבל את גרסת ה-DR המעוצבת, וכעת ל-2020 מגיע תורו של ה-125 שמעבר לעיצוב ושינויים משמעותיים בגאומטריה גם משתדרג במנוע מקורר נוזל חדש, לעומת הוי-טווין מקורר האוויר שהיה בגרסה הקודמת, זאת כדי לעמוד בתקנות זיהום האוויר.

כל מי שראה אותנו מסתובבים עם היוסאנג אקילה 125 פלט תגובת התפעלות, ביקשו סיבוב, ביקשו אותו ללילה וגם ביקשו אותו במתנה. אף אחד מהם, לא יכל לנחש שמדובר במנוע בנפח 125 סמ"ק – כי הוא פשוט לא נראה כזה. העיצוב הוא היתרון הגדול ביותר של האח הקטן במשפחת אקילה.

אסור להתייחס לאופנוע שכזה כאל קרוזר קטן, אלא כאופנוע מגניב המתאים לרשיון A2, וכך עשינו.

לאורך המבחן ניסינו לשים את עצמנו בנעליו של בן ה-16 שקיבל את הקרוזר כדי לרכב לבית הספר, לחברים או לטייל בסטייל. האמת? אם הייתה לנו מכונת זמן היינו רוצים להגיע ככה לתיכון.

קראתם נכון בשורה התחתונה, מדובר במנוע בתצורת וי-טווין ונראה שהסיבה לכך היא עיצוב גרידא.

מאוד הסתקרנו ממנוע הוי-טווין הזעיר, והאמת? הוא לא מרגיש כמו אחד כזה. בהילוך סרק, אחרי שהסל"ד מתייצב, ניתן לשמוע את גרגור המנוע המעניין, אך מרגע שפותחים מעט את המצערת הצליל דומה יותר לקטנוע 125 סמ"ק.

 

הספקו של המנוע מקורר הנוזל ומוזרק הדלק עומד על 14.5 כוח סוס לפי נתוני היצרן וזה לא מפני שאי אפשר לחלץ יותר אלא בגלל שזו כמעט מגבלת קטגוריית הרישוי. הוא אוהב להיות בחצי הגבוה של מד הסל"ד וכל מה שמתחת ל-5,000 בסקאלה מרגיש לא נעים, ומגיב באיטיות מוגזמת, ושלא תבינו לא נכון, רוב אופנועי ה-125 סמ"ק מגיבים ככה, רק שכאן – בגלל הדו-צילנדריות – ציפינו למשהו אחר. מה שכן, הוא מאוד חלק ונעים.

האקילה הצעיר מעוצב למשעי, כאמור, ואיכות החומרים גם כן נעמה לנו. ב-2 האלמנטים האלה הוא מספק את הסחורה. קל לדעת שלא יוצר ביפן, אך קל עוד יותר לדעת שלא יוצר בחיסכון ושמירה על תג מחיר נמוך. הנסיעה בתוך העיר הייתה נוחה, הקרוזר הקטן הרגיש בבית בהשתחלות בין מכוניות – כמו על קטנוע, כמו גם יציאה מחניה. כאן הכיף של אופנוע קטן, לא קל – עם 165 הקילוגרמים שלו, אבל בעל מרכז כובד נמוך ובסיס גלגלים קצר של 1,428 מ"מ שבאים לידי ביטוי.

הישיבה על האופנוע היתה יחסית נוחה, אך נדמה שהיו צריכים להשקיע פחות בעיצוב הכיסא ויותר במילוי שלו.

לוח השעונים שנגלה אלינו מורכב ממד סל"ד אנלוגי שחי בשלום לצד צג דיגיטלי קטן ומינימלסטי הכולל נתונים של מהירות, חום מנוע, מד מרחק מצטבר המתחלף עם 2 מדים מתאפסים ומד דלק שבזמן המבחן היה מאוד לא מדויק ונע בין אין דלק לחצי מיכל בנונשלנט.

הבעיות הגדולות מתגלות דווקא כשמניחים את הרגליים על הרגליות. את תנוחת הרכיבה ניתן לחלק ל-2:

פלג הגוף העליון מרגיש בנוח והכידון לא רחוק, פלג הגוף התחתון לעומת זאת לא מרגיש בנוח; התנוחה מזכירה ישיבה על שרפרף ונראה כי העיצוב כוון יותר לשוק האסיאתי, שכן נער בן 16 במערב ככל הנראה ירגיש קצת גבוה לאופנוע, ואותו הדבר תקף גם למושב המורכב.

דבר נוסף שהפריע מעט היה תיבת האוויר שממוקמת ליד השוק השמאלי והרסה במעט את הסימטריה, אך אין הדבר נדיר באופנועים מהסגמנט הזה.

המכלולים של האופנוע עלו על הציפיות. המתלים מקדימה ומאחור בעלי מהלך של 137 ו-67 מ"מ בהתאמה, יחד עם גלגל 16″ מקדימה ו-15″ מאחור שעטופים בצמיגים בעלי פרופיל שמן עשו עבודה טובה באיזון שבין בליעת מפגעי כבישי דרום תל אביב לבין הקשיחות הנחוצה לפניות ושמירה על אחיזה. הבלמים, עם דיסק בקוטר 270 מ"מ מקדימה ו-250 מ"מ מאחור ללא נשיכה, בעלי עוצמה מספקת לבלימת אופנוע בגודל כזה, החוסר בנשיכה מגובה ברגש גבוה, בסה"כ היינו מרוצים מהבלמים שכן זה מיועד להיות אופנוע ראשון, ושם כל זה יתרון. ידית המצמד חלקה וקלה, כמו גם רגלית ההילוכים, המעבר מהילוך ראשון עד החמישי האחרון מתבצע בקלילות ודיוק. בשתי הידיות והרגליות ניכר שוב העיצוב ה"קרוזרי" וכולן גדולות ואגרסיביות אבל נוחות לשימוש. שלל הכפתורים ממוקמים היטב והם מרגישים איכותיים ונראה שיחזיקו לאורך זמן.

האקילה הקטן הצטיין בסעיפי תחושת הביטחון, היא יציב מאוד, שומר על קו ומשמר את התחושות האלו גם במהירויות גבוהות. לו היה לי ילד בן 16 שרצה לרכב על אופנוע עם סטייל, הייתי מרגיש בנוח לתת לו לרכב על אופנוע שכזה שלא מעיף את הראש אחורה בפתיחת מצערת, שמהירות השיוט הנוחה שלו היא מתחת ל-3 ספרות ושהבלמים שלו יעצרו טוב במידת הצורך. מדבר אחד לא הייתי מרוצה בסיטואציה שכזו וזה המראות שממש לא עושות עבודה טובה וזה הדבר היחיד שהייתי מחליף ובמהירות. סיטואציה נוספת שעברה לנו בראש הוא אדם שלכבוד יום הולדתו ה-40 מוציא רשיון A2, קונה לעצמו אופנוע ראשון, ולא מעוניין לרכב על קטנוע אלא על משהו יותר נחמד ועדיף שלא יהיה מאיים.

בסך הכל, אחרי כמה ימים עירוניים נחמדים וגיחות לאיילון פה ושם, כולל טיולי פרברים לכפר סבא וראשל"צ, נראה שהיצרן הדרום קוריאני ייצר אופנוע שעומד ביעדים שהעיצוב שלו משדר ויש כאן אחלה כלי. הוא משמעותית יותר יקר ממתחריו – הקיוואי סופרלייט והרנגייד של UM גלובל, אך המכלולים והחוויה הכללית מהאופנוע היו ברמה גבוהה יותר וזוהי תוספת מבורכת לסגמנט הקטן הזה שחוזר לשוק שלנו, מישהו יודע מתי הונדה מתכננים קאמבק של ה-VT125?

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

Hyosung GV125 Aquila

 

מחיר: 23,097 ₪

 

דרגת רישיון: A2

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים בתצורת V ב-60°, מקורר נוזל, מוזרק דלק, 5 הילוכים

 

נפח: 125 סמ"ק

 

הספק: 14.5 כ"ס ב-9,500 סל"ד

 

מומנט: 1.9 קג"מ ב-8,000 סל"ד

 

מתלים: מזלג קונבנציונלי בקוטר 35 מ"מ, מהלך של 136 מ"מ, זוג בולמים מאחור עם מהלך של 67 מ"מ

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 270 מ"מ, קליפר כפול בוכנות. מאחור דיסק בקוטר 250 מ"מ

 

מידות צמיגים: ק' 120/80-16, א' 150/80-15

 

מידות כלליות: אורך 2,085 מ"מ, רוחב 760 מ"מ, גובה 1,050 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,428 מ"מ

 

מרווח גחון: 165 מ"מ

 

גובה מושב: 710 מ"מ

 

משקל רטוב: 165 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 12 ליטר

 

10 תגובות ל רכיבה ראשונה: יוסאנג אקילה 125

  1. מוטי אתה משווה חשמלי מעפן לאופנוע עם מיכל 12 ליטר שעושה מעל 400 קילומטר על מיכל אחד? אתה משווה מילוי 12 ליטר שלוקח דקה, לטעינה שלוקחת כמה שעות? רק פריירים קונים אופנוע חשמלי במחיר מלא כדי לרכב עליו 100 קילומטר!

    • מה האמינות של המותג הזה. אני רגיל לסוזוקי עם אמינות אין סופית

  2. 23 אלף??? Wtf אחרי 26 שנים על אופנועים ירדתי מזה כבר שנה וחצי בלי.
    עלויות מטורפות ולא מוצדקות , לא תודה קניתי ה107 שלי שכיד 2 עלתה 10 אלף ואחזקה של אופניים חשמליים .

  3. האופנוע נראה טוב,לא רשמתם היכן מיוצר…האם הוא סיני ?

  4. זה "מותג" שאין לו שוק יש לי את הGV250 ים בעיות ואף מוסך לא רוצה לטפל ביוסנג עקב החלקים היקרים והקושי בלמצוא אותם

    ** רק שתי מקומות בארץ אפשר לתקן אותם ועוד הפעם ביוקר ואיכות זבל זה באשל מוטורס תל אביב/אשדוד
    לא שווה לגעת בזה ובטח לא במחיר כזה
    ילד שרוצה לירכב יש עוד ים אופנועים
    ** ברור שזה אופנוע לילדים זה בגלל שאם עדיין לא מבינים מה זה אופנוע זבל

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל