fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC

רכיבה ראשונה: הוסקוורנה 401 ויטפילן וסוורטפילן

רכיבה ראשונה: הוסקוורנה 401 ויטפילן וסוורטפילן

אביעד רייס

צילום: רונן טופלברג

שורה תחתונה: שני דגמי אופנועים שמייצגים גישה חדשה בפרספציה של הוסקוורנה על עולם הדו"ג. מנועים קטנים, עיצוב מטריף ומתקדם אך לא פשוט בכלל (Simple-Progressive?), מחיר זול ומלא מלא פאן.

הקיץ עוד לא התחיל רשמית, אבל המרענן, או יותר נכון המרעננים של העונה החמה מהדורת 2018, כבר כאן. הכירו את הוויטפילן – החץ הלבן (Vit=White) וסוורטפילן – החץ השחור (Svart=Black), צמד האופנועים החדשים מבית הוסקוורנה, וללא ספק הכלים הכי מגניבים ו-BAD ASS שנחתו כאן לאחרונה. אם אתם מכירים עוד אופנוע קטן בנפח דומה, שגם הוא מעוצב מגניב לחלוטין ומייצג רוח צעירה ופרועה, לא טעיתם – צמד הפילנים מכילים בתוכם את מנועו של הק.ט.מ דיוק 390. מבחינת עיצוב אין ממש דמיון בין הדגמים, אך מבחינת אופי ומימדים, יש גם יש.

שני דגמים אלו, מהווים חלק אחד במשפחה חדשה לחלוטין מבית הוסקוורנה. היצרנית, שמוכרת בראש ובראשונה מדגמי האנדורו המצויינים שלה, החליטה להתנסות במימדים נוספים בעולם הדו"ג ואנחנו הרוכבים – מרוויחים. האח הגדול שבחבורה, הוויטפילן 701 (עם מנועו של האנדורו) הגיע לישראל ויבחן גם הוא בשבועות הקרובים. למרות שמדובר בדגמים חדשים לגמרי, השימוש בשם חץ לא חדש להוסקוורנה כלל וכלל. בשנות ה-50, היה זה הסילברפילן ששלט בשבילים הכבושים באיזורים הכפריים של שוודיה.

לשחרר שלושה דגמים חדשים ממוקדי כביש, זה לא דבר של מה בכך, בטח מיצרנית אופנועי אנדורו מקצועיים. בהוסקוורנה מצהירים כי מדובר ב"גישה טהרנית השמה לנגד עיניה את החוויה הבסיסית והגולמית של עולם הרכיבה הדו-גלגלי, ומקדשת את חשיבותו לפני הכל" מה זה אומר? שיש פה שלושה דגמים חדשים במחירים נוחים, שמאד מאד כיף לרכב עליהם. צמד ה-401 בפרט, מיועדים להנגיש את האופנוענות ליותר ויותר רוכבים.

התחלנו את היום ברחוב הסדנה בתל אביב, שם כל אחד השאיר את אופנועו הפרטי, ושמינו פעמינו לירושלים. כשהגענו, הסתבר לנו שאנחנו הסבב השני של רוכבים שיעלה לרכב, אחרי שסבב ראשון יצא מהסוכנות לכיוון הבירה, רכב, צילם, והגיע לנקודת המפגש – מסעדת השף "הסדנא" (נציגי החברה נשבעו לנו שמדובר ביד המקרה). בתוך המסעדה חיכתה לנו קבלת פנים מכובדת של אנשי היבואן, וגם שני אופנועים, שחור ולבן, שבשל יופיים משתלבים מעולה בתפאורה של מסעדה מהשורה הראשונה.

קשה להתעלם מהלוק הייחודי של צמד החצים של הוסקוורנה. בשניהם עיצוב ערום ומופשט עם מיכל דלק מודרני ומיוחד, פנס קדמי עגול וגדול, ולוח מחוונים ומושב ייחודיים. ה-SVART השחור בעיצוב סקרמבלר קרבי, עם כידון גבוה כמו באופנועים דו-שימושיים, מגן גחון וצמיגי פירלי סקורפיון ראלי STR מצויינים, וה-Vit הלבן לו חישוקי שפיצים גם (אם כי עטופים בצמיגי כביש טהורים), וקליפאונים שהופכים את תנוחת הרכיבה בו לקרבית מאד, וכזו שקצת מזכירה את הק.ט.מ RC390.

לאחר ארוחת צהריים סופר מפנקת ואיכותית, ותדריך קצר, ניתן האות ליציאה לדרך עם אופנועי המבחן. ראשון עליתי על החץ השחור, איתו החיבור היה מיידי. תנוחת הרכיבה מזכירה במידה רבה אופנועי דו"ש – כידון גבוה, גוף רוכב זקוף ומושב די קשיח – סביבה שתרגיש טבעית מאד למי שרוכבים על אופנועים מסוג זה.

צמד הכלים חולק את אותה הפלטפורמה – מנוע סינגל בנפח 373 סמ"ק מקורר נוזל, המפיק כ-44 כוחות סוס ומומנט של 3.77 קג"מ. שלדת פלדה צינורות, גיר 6 הילוכים, מערכת ABS מבית Bosch הניתנת לניתוק מלא, קליפרים מבית ByBre ודיסק יחיד בקוטר 320 מקדימה, מאחור דיסק בקוטר 230 מ"מ. כיאה לאופנועים שמיועדים לרכיבה אגרסיבית בלתי מתפשרת – ציידו בהוסקוורנה את הצמד גם במזלג WP הפוך בקוטר 43 מ"מ עם מהלך של 142 מ"מ מקדימה, ומתלה WP יחיד המחובר ישירות לזרוע עם מהלך של 150 מ"מ מאחורה. מצערת מדוייקת מסוג Ride By Wire וקלאץ' מחליק גם הם בנמצא.  

החץ השחור עושה רושם של מכונה עירונית משובחת. יש למנוע הזה הרבה כוח זמין להתקדמות יעילה בתנועה, שתי רגליים מגיעות בבטחה אל הקרקע, ובשילוב עם המשקל (150 קילו יבש), המבנה הצר, ההיגוי הסופר קליל ותנוחת רכיבה גבוהה, אפשר לתמרן ביעילות בבלאגן של ירושלים מרובת התנועה והרמזורים. גם מחוץ לעיר, החץ השחור לא מאכזב.

אתם יודעים, מה שכיף במנועים קטנים כאלו, בנפחי ה-300-400 סמ"ק, זה שהם מאפשרים ללחוץ ולסחוט אותם עד הסוף – מה שקרוב לוודאי לא הייתם מעיזים עם אופנועים גדולים יותר, אלא אם כן אתם מקצוענים, בעלי ביצים גדולות במיוחד או לחילופין שכל קטן. יש מהירות, ויש כוח, אבל הכל הרבה יותר סלחני ופחות דרמטי. כמו שבוודאי כבר הבנתם, את עיקר זמן הרכיבה בילינו בכבישים המעולים של הרי ירושלים – נס הרים רבתי, ה-איזור לרכיבת עיקולים. אמה מה, גם ידוע לשמצה. אופנועים גדולים עם רוכבים מנוסים יותר ופחות שבאים ללחוץ, וזה לא תמיד נגמר טוב. החץ השחור הוא לא כזה – אתה לוחץ אותו, וזה מרגיש מטורף, אבל זה לא באמת. הוא נותן לך לשחרר הכל, ואתה מרגיש בעננים, אבל החוויה היא הרבה יותר מבוקרת והרבה פחות מסוכנת. תנו לו רק לצרוח, ולהוריד 2 הילוכים מהר לפני עיקול. זה לא נהיה הרבה יותר כיף מזה, ואתם תצאו ממנו רוכבים הרבה יותר טובים.

בעוד ששני הכלים חולקים פלטפורמה ומכלולים זהים, תנוחת הרכיבה בכל אחד מהם שונה לחלוטין. מסקרמבלר שחור, קפצנו לקפה רייסר לבן, ולכידון בעל קליפאונים הנותן את ההרגשה כאילו מדובר באופנוע אחר לגמרי. הידיים יורדות למטה, התנוחה משוכה יותר קדימה והמושב מרגיש יותר גבוה. הכל הרבה יותר קיצוני והגוף צריך לעשות מעבר הרבה יותר מחושב כדי לשים שתי רגליים על הקרקע. במהירויות נמוכות, ולטעמי בלבד, מדובר בחבילה מאד לא נוחה, בטח להתניידות עירונית. העומס שנוצר על הידיים והכתפיים כתוצאה מתנוחת הרכיבה הקיצונית, הופך את החץ הלבן להרבה פחות ידידותי מהשחור. דווקא כשמעלים קצב ומגבירים מהירות, מתלי ה-WP ומצערת רכב-על-חוט נכנסים לפעולה, יחד עם צמיגי הכביש הבשרניים והדביקים, והפערים בין השניים קצת מצטמצטמים, עד כי נראה שהחץ הלבן יספק חיבור רוכב-כלי טוב יותר ברכיבה ספורטיבית מהירה – השאלה היא אם זה הקטע שלכם. פסיכולוגית, קצת נוצרת התחושה שמדובר בכלי קצת יותר חזק, אבל זה כמובן לא נכון, כי האופנוע הוא אותו אופנוע (למעט הבדל של שני קילוגרם במשקל). עדיין, זה קצת מרגיש ככה.

ברכיבה בין עירונית בכבישים מהירים דוגמת כביש 1, מורגש החוסר במיגון רוח, שלא קיים כלל בצמד הכלים. חברים מחו"ל שרכבו על האופנוע סיפרו לנו כי ניתן לראות גם 165 על השעון (לא בדקנו לבד), אך הוסיפו שלא ניתן לרכב במהירות שכזו לאורך זמן ושעדיף להשאר באיזור ה-130-140 לשיוט. שני הכלים הם לא האידיאליים ביותר שיש בנמצא לטובת משימות של כיסוי מרחקים בין עירוניים גבוהים, ובכל מוד רכיבה שהוא לא מלחמתי, הנוחות של השחור עולה עשרות מונים על זה של הלבן. בשני הדגמים בלמים עם נשיכה טובה והחלטית, רק להזהר שלא יברח לכם איזה סטופי שלא התכוננתם אליו.

סיכום ביניים עד מבחן דרכים מקיף
בילינו יום מגניב על צמד החצים החדשים של הוסקוורנה. עקבנו אחריהם מאז נחשפו, ראינו אותם במילאנו וחיכינו כבר לשים את ישבננו על האוכף – הם לא איכזבו, וסיפקו מנת פאן הגונה. יש כאן צמד כלים אורבניים מצויינים ברישוי A1, שידעו לתת ערך מוסף לבעליהם גם מחוץ לעיר אם ברכיבת פאן או מנהלתית. תוסיפו לכך את העיצוב הייחודי שיקסום לכל צעיר או רוכב חדש, בטח כשזה סוג של אקזוטיקה לרכב על הוסקוורנה בכביש. במחיר של 41,000 כולל אגרות רישוי, בטוח שנפגוש לא מעט מהם על הכבישים.  

תודות – כי מגיע

לצוות עופר אבניר על הפקת יום ההשקה, החל ממהסעה ועד החזרה – הכל תקתק מצויין. לתומר ברעם, על הובלה ביד רמה (כולל פינוק בקרטיבים בבר בהר) מסלול מעולה, רכיבה זורמת ואופנועים מגניבים. זה לא נהיה הרבה יותר טוב מזה.

 

רוצה לראות מה מחיר האופנוע שלך עכשיו? כנס למוטו מדריך

גלריה

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

  • husqvarna 401 press riding event

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל