fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

רכיבה ראשונה: בנלי לאונצ'ינו 250

רכיבה ראשונה: בנלי לאונצ'ינו 250

כתב: רון לב | בחנו: אריק רוזנבלום, רון לב | צילם: אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: עם יופי איטלקי, מנוע גמיש ועלות נמוכה הלאונצ'ינו הקטן כובש גם את הלב וגם את הארנק.

 

משפחת גורי האריות של בנלי (לאונצ'ינו – גור אריות באיטלקית) מונה מספר דגמים: לאונצ'ינו 500 המוכר יותר בארץ, אותו בחנו כבר ב-2018, לאונצ'ינו 800 שהוצג בתערוכת מילאנו האחרונה ויגיע בשתי גרסאות ודגם נוסף, בנפח 250 סמ"ק, שהוצג בתערוכת מילאנו ב-2018. הלאונצ'ינואים מציעים עיצוב סקרמבלרי עם נגיעות רטרו, שכבש אותנו מחדש בכל פעם שנתקלנו באחד מבני המשפחה. פנס קדמי עגול וגדול, מושב מעוצב בטוב טעם, לוח שעונים מעוגל, כיתובי לאונצ'ינו שמפוזרים במספר מקומות וסמל האריה הקטן בכנף (שמזכיר קצת את הבולדוג של משאיות MAC) יוצרים סממני זיהוי ייחודיים למשפחה. כמו בדגם ה-500, גם כאן העיצוב הכללי מרכז לתוכו כמה שפות שונות, שיחד יוצרות חבילה מוצלחת.

הנוסחה של בנלי די גאונית, יש לומר: בחברה הוותיקה שעברה לידי תאגיד ג'ילי הסיני, כמו לא מעט יצרנים קטנים שהיו נחשקים במהלך המאה הקודמת, מקפידים להעניק לדגמים שלהם עיצובים שמושפעים מדגמים מוכרים: ה-502C דומה 'שתי טיפות שמן 10W40' לדיאבל, ה-TRK502 נראה כמו שילוב של מולטיסטרדה ו-GS והלאונצ'ינואים נראים כמו סקרמבלרים אחרים בתעשייה – כשרואים את דגם ה-250 אפשר בקלות לחשוב שהוא בכלל הסוורטפילן של הוסקוורנה. לעיצובים המוכרים מצמידים בבנלי תג מחיר זול ומפתה במיוחד לאופנועים שאיכותם בסך הכל גבוהה, בטח אם מסתכלים עליהם מבחינת עלות אל מול תועלת – וככה בדיוק מוכרים מעל ל-63,000 אופנועים ועוברים בטבלאות המכירות גם את דוקאטי וטריומף – זה ההישג אליו הגיעה בנלי בשנת 2019.

הגיע הזמן להעלים את סוגיית ארץ הייצור, תבינו – יצור בסין זה לא בהכרח רע והיצרנים הגדולים ביותר בוחרים לחבור למותגים מהמזרח שמחזיקים ביכולת ייצור המוני מרשימות וכוח עבודה שמשאיר מקום לרווחים – כך עושה ב.מ.וו עם TVS, כך עושה ק.ט.מ ותעשה טריומף עם בז'אז'… כך יעשו עוד רבים וטובים וכך גם קורה אצל יצרני המכוניות. אז יאללה, בואו נשחרר את הסטיגמה ונתקדם.

מתחת ללוק הסקרמבלרי הצעיר והמגניב שוכן לו מנוע סינגל מקורר נוזל בנפח 249 סמ"ק, אותו אחד שנמצא ב-TRK251 שבחנו ממש לא מזמן. גם אם לא קראתם את הכתבה, אנחנו מוכנים לצאת אתכם לארג'ים ולאמ;לק לכם – אחלה מומנט, בעיקר בסל"ד בינוני, ויחד עם הספק שעומד על כ-26 כ"ס מתקבלים ביצועים מפתיעים יחסית ממה שהיינו מצפים לקבל ממנוע סינגל 250. המהירות המרבית עומדת על כ-150 קמ"ש, אבל בפועל, ללא מיגון רוח ועם ויברציות שמתחילות במהירות של 130 – בכל זאת, סינגל – מהירות שיוט של כ-120 קמ"ש תהיה הרבה יותר הגיונית.

עם ממדים נוחים שמאפשרים לו לחלוץ פקקים בצורה יעילה, מנוע גמיש ומשקל רטוב של כ-160 ק"ג, הבנלי לאונצ'ינו הוא אופנוע שמיועד בראש ובראשונה לעיר – מרחב המחיה הטבעי שלו – לרוכבים עירוניים וגם למתחילים, שיכולים למצוא בו פרטנר מתאים לתחילת הדרך הדו-גלגלית, בזכות העיצוב והמגניבות, כמובן שגם לקהל של רוכבים צעירים שמחפשים כלי עם הילוכים שנותן Feel של אופנוע 'אמיתי', ובולט בעדר הקטנועים העירוני.
גם מחוץ לעיר יש לו מה להציע – במיוחד בכבישים מרובי פיתולים – שם מתגלה מנוע שאוהב 'לצרוח' ושכיף איתו בעיקר בהילוכי הביניים – יחד עם תנוחת הרכיבה הסקרמבלרית הגבוהה החיבור לכלי מאד מהיר, ובמילים אחרות – לקחנו את הלאונצ'ינו הקטן לכבישים הרריים – את הדרך לשם ומשם רצינו לגמור מהר אבל את הרכיבה הטכנית לא רצינו לסיים, ממכר ומאוד קל לרכיבה.

בדגם ה-500 נגנבנו על הסאונד – כמעט אי אפשר להאמין שמדובר במערכת פליטה מקורית ולא אחת תחליפית משודרגת – וגם כאן, למרות שמדובר במנוע סינגל, הסאונד שהוא מייצר נבחני ומהנה. איכות ההרכבה טובה מאוד – כמו בשאר הדגמים של בנלי עליהם רכבנו עד עתה.

שגרת היום יום לצד הלאונצ'ינו הקטן עברה עלינו בנעימים – ההילוכים עוברים חלק, ידית המצמד טיפהל'ה קשה אך לא משהו שאי אפשר להתרגל אליו לאחר כמה ימים של רכיבה, הבלמים נהדרים בשימוש עירוני וגם בעומסים גבוהים יותר, לא עוצמתיים במיוחד אבל עם פידבק טוב ותפעול מדוייק, המושב תומך ונוח גם אחרי זמן רכיבה ניכר ויש לוח תצוגה פשוט – אבל יעיל – שמציג את כל המידע החשוב לרוכב, כולל מצב הדלק וחיווי הילוכים. המתלים נמצאים באמצע הסקאלה שבין קשיחות לרכות – מתמודדים בצורה סבירה עם כבישים משובשים ושאר ירקות וכשלוחצים את האופנוע קצת יותר, הם מצליחים להשאיר את האופנוע בקו הנבחר בלי נדנודים, אם כי הם לא מיועדים לרכיבה ספורטיבית – כמו שאר האופנוע.

הבסיס של ה-TRK251 והלאונצ'ינו זהה וההבדלים ביניהם ברכיבה מתבטאים בעיקר בתנוחת הרכיבה, שכן שאר המכלולים פחות היותר זהים, מנוע, מידות הצמיגים, מערכת הבלימה ועוד. גם מחירם של שני הדגמים זהה, תנוחת הרכיבה, ההיגוי והממדים של הלאונצ'ינו הרגישו לנו יותר טוב בעיר, כשבבין-עירוני היינו מעדיפים דווקא את ה-TRK. אם אנחנו נשים בצד את העיצוב (המוצלח) של שני הדגמים אז נגלה צמד אופנועים פשוטים וטובים, שהם הרבה יותר מההגדרה שלהם, "נייקד", "אדוונ'צר", "רטרו" וכו' הן קטגוריות כמעט לא רלוונטיות לשימושיות האמיתית שלהם, "אופנוע", כזה כמו פעם שפשוט עושה הכל.

צריכת הדלק עמדה במבחן על 21 קמ"ל ברכיבה משולבת עירוני ובין-עירוני ולצד תג מחיר נמוך, שתכף נקדיש לו גם כמה מילים, הוא לא יכאיב לכם בכיס יותר מידי. המתחרים שמחכים ללאונצ'ינו הקטן מעבר לפינה (באזור רחוב הסדנה והרצל) לא יעשו לו חיים קלים, אך אם בוחנים זאת לעומק, מגלים שעל כל אחד ממתחריו יש לו סוג של יתרון יחסי – אם במקרה של דגמי ההוסקוורנה 401 שמלווים בתוספת בעלות הביטוח של כמה אלפי שקלים בגלל עלייה בנפח מעל 250, ואם במקרה של ה-HPS300 של מונדיאל שחולק איתו את אותה דרגת ביטוח בגלל נפח אמיתי של 250 סמ"ק, ואם כמו שאמרנו נתעלם מההגדרה שכופה העיצוב, אז גם הדיוק 250 של ק.ט.מ וה-250NK של CF מוטו הם מתחרים. עם המראה הנכון ותג מחיר של 26,986 ₪, יש פה בהחלט אופנוע טוב ומגניב לרוכב המתחיל.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

Benelli Leoncino 250

 

דרגת רישיון: A1

 

מחיר: 26,986 ש"ח

 

אחריות: שנתיים או 24,000 ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, ארבע פעימות, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 249 סמ"ק.

 

הספק: 25.8 כ"ס ב-9,250 סל"ד

 

מומנט: 2.15 קג"מ ב-8,000 סל"ד

 

תמסורת: 6 הילוכים, קלאץ' רטוב, הינע סופי שרשרת

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 280 מ"מ. מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ

 

מידות צמיגים: קדמי 110/70-17, אחורי 150/60-17

 

מידות כלליות: אורך 2,030 מ"מ, גובה 1,115 מ"מ, רוחב 840 מ"מ

 

משקל רטוב: 162 ק"ג

 

גובה מושב: 810 מ"מ

 

מרווח גחון: 170 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,380 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 12.5 ליטר

 

תגובה אחת ל רכיבה ראשונה: בנלי לאונצ'ינו 250

  1. נוסע על בנלי ליאונציאנו 500 כבר שנה וחצי…26000 ק"מ.
    פשוט יצירת מופת של אופנוע עם מנוע אדיר ובולמים מתכווננים לנוחות מירבית.בולם קדמי מזלג הפוך ניתן לכיוון בצורה נוחה ופשוטה וברגע שעושים את זה פשוט מדהים השינוי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל