fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70

קיוואי סופרלייט 125 במבחן ארוך טווח – דיווח רביעי

קיוואי סופרלייט 125 במבחן ארוך טווח – דיווח רביעי

מערכת מוטו

צילום: אריק רוזנבלום

לפני סיכום התקופה של הקיוואי הצעיר אצלנו במערכת, אחרי שרכבו עליו זקני המערכת, כיאה לקאסטום – עם זקן וכרס, אחרי שעברו עליו מאות התנעות בבקרים קרים ורכיבות בכבישים לוהטים. נספר לכם שהקסטום הקטן שירת נאמנה ורכב-צלח את רחובות הכרך ביעילות ונוחות. עם פשטות מכנית וללא תקלות.
מצאנו שהחריצים שבחישוקי הגלגלים מתאימים בדיוק למעבר השרשרת העבה שקושרת את האופנוע לעמוד בלילות, עשינו שימוש תכוף ומפנק בתיקי האוכף המקוריים ובעניין משקף הרוח – הוא גדול, מגושם ומוריד מרשעות המראה של האופנוע, אבל הוא עושה את עבודתו נאמנה – ברוח וגם בגשם.לכפתורי האיתות הנפרדים בכל צד של הכידון לא ממש התרגלנו, גם לנסות לראות באור יום האיתות עוד פועל קצת נואשנו ולמרות שאת צריכת הדלק המיתולוגית של 1 ל-40 קמ"ל לא הצלחנו להשיג, גם ה-1:33 שהצלחנו למדוד, היא תוצאה מספקת וטובה.

בסעיף התיקונים והטיפולים היו לנו שבר במאותת אחורי שתוקן וציר ידית בלם ששומן ומאז הבלם הקדמי חזר לתפעול חלק. כאן גם המקום לסקור בקצרה את פירוט הטיפולים ומחיריהם – אם כן, גם בטיפול של תום ההרצה (1,000 ק"מ) וגם בטיפולים התקופתיים כל 5,000 ק"מ (פעם טיפול קטן ופעם טיפול גדול) מחליפים, כמובן, את שמן המנוע ומנקים את כוסית הרשת שמשמשת כאן כמסנן שמן קבוע, מעבר לכך ינוקה מסנן האויר בטיפולים הקטנים ויוחלף בגדולים, בהם יוחלף גם הפלאג. מעבר לכך ישנן בדיקות הידוק ותקינות למיסבי ההיגוי, למתח השרשרת, למערכת הבלימה המשולבת, לברגים שבשלדת הזנב ובדיקת המצערת לחופש מיותר, יש גם בדיקה למרווח השסתומים וסיימנו. מחירי הטיפולים סבירים בהחלט: 500 ש"ח לטיפול הרצה ולטיפול קטן ו-700 ש"ח לטיפול גדול.

קהל היעד המרכזי של האופנוע הזה הוא בכלל בקרב הצעירים, לכן לסיבוב הפרידה מהסופרלייט ביקשנו מרון לב, נציג 'קולות החיילים' שלנו, לרכוב ולכתוב. הנה מה שהוא חושב על הסופרלייט:

לפני שמניעים אותו אפשר בקלות להתבלבל ולחשוב שמדובר בהארלי, או כל קאסטום רציני אחר אך לאחר שלוחצים על מתג ההנעה, או שאתם מעדיפים להשתמש בקיק כמו רוכבי קאסטום אמיתיים, מגלים יחידת הנעה צנומה ולא מאיימת. בקיצור, אם אתם אנשי פוזה עדיף להשאיר אותו כבוי.

יחידת ההנעה מורכבת ממנוע 125 סמ”ק מבית קיוואי אשר מפיקה 10.6 כוחות סוס שדי מספקים, יחד עם תיבת ההילוכים היחסית גמישה שלו, להניע אותו בצורה חלקה וזורמת. הוא לא מתיימר להיות חזק או מהיר, אבל עונה על כל הדרישות הבסיסיות מאופנוע תקציב. שיא ההספק שלו מגיע בין 6,000 ל-7,000 סל”ד, משם והלאה הוא מווברץ עד סוף הסקאלה, אך לא מתקדם בהתאם. המהירות המרבית אליה הוא מגיע מסתכמת סביב ה-110 קמ”ש, עם רוח גבית טובה, אך הוא יעדיף שתשאירו אותו על 85-90.
חווית הנסיעה חלקה ודינמית, בשילוב התמסורת מחולקת היטב והמתלים הסבירים. מהמורות הכביש הישראלי נבלעות טוב יחסית לקטגוריית ה-125. כל עוד לא מצפים ממנו להיות מה שהוא לא, הוא משרת כמעט את כל הצרכים שהרוכב הישראלי המתחיל צריך.
הסופרלייט מגיע מאובזר גם ביחס לקטגוריה, יחד עם תיקי צד תואמים ושימושיים להפליא ומושב שנוח כמעט לכל ישבן. יחד עם זאת, הטכנולוגיה לא פורצת גבולות, לוח השעונים בסיסי ומיושן למדי התאורה והאיתותים מעוצבים בסגנון רטרו כמו גם שאר האופנוע.

בשורה התחתונה, הקיוואי הוא אופנוע תקציב זול ומגניב. שמתאים בעיקר לרוכב הצעיר והמתחיל שרוצה להרשים את בנות הכיתה, או לבעל שחווה את משבר גיל ה-40. יחד עם זאת, לאופנוען המנוסה הוא לא יענה על הדרישות וירגיש תקציבי מידיי. אופנוע זול וטוב, אנחנו שמחים לראות עוד ועוד אופנועים כאלו על הכבישים.

קיוואי סופרלייט 125 במבחן ארוך טווח – דיווח שלישי
קיוואי סופרלייט 125 במבחן ארוך טווח – דיווח שני
קיוואי סופרלייט 125 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

4 תגובות ל קיוואי סופרלייט 125 במבחן ארוך טווח – דיווח רביעי

  1. היום נסעתי עם הסופרלייט שלי בפעם האחרונה מכפר סבא לטבריה שם הוא עבר לידיו של ילד צעיר בן 16, אני ממש אוהב את הכלי הזה בשבילי הוא מספיק

  2. כנראה הכוונה בשבילי זה מספיק!!! עד כאן!!!!!!! נשבר לי, רוצה אופנוע ולא אופניים מרעישות!!!!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל