fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

קיוואי זהרה 125 במבחן ארוך טווח – דיווח שני

קיוואי זהרה 125 במבחן ארוך טווח – דיווח שני

עמית משיח

צילום: אריק רוזנבלום

אז, איך הוא מרגיש?

הזהרה הוא קטנוע נמוך וקל משקל – כפועל יוצא משני הנתונים הללו מתקבל קטנוע נוח וכל אחד יוכל להגיע אצלו עם הרגליים לרצפה. את מדרס הרגליים השטוח אנחנו אוהבים מאוד, בגלל הנוחות – החל בתיק וכלה בארגז גדול ומלא ציוד, קטן על הזהרה.

המימדים הצרים והקטנים האלו באים לידי ביטוי בעיקר בפקקים הצפופים – שם מזכיר לנו הקיוואי הפעוט את "גדול משתחלי הפקקים של כל הזמנים" – הלא הוא הסאן יאנג סופר פיור המיתולוגי, עד כדי כך הוא טוב בתחום.

חסר לנו תא כפפות (בעיקר כשכמעט ואין מקום מתחת למושב) וכנראה שלא יהיה מנוס מלהתקין לזהרה ארגז. אפילו שזה יכער את מראה הרטרו הקסום; פרקטיקה ויופי לא תמיד משתלבים…

עוד נקודה אחת ששייכת יותר להרגשה ופחות לביצועים היא קיבולת מיכל הדלק הזעומה; עם כל הכבוד לצריכת הדלק המצויינת שלו (כ-30 קמ"ל), 4 ליטרים של דלק זה ממש מעט, עד כדי מילוי דלק יומי ולפעמים גם פעמיים באותו יום; קצת לא נוח, קצת מעכב – וחבל. לזה תוסיפו גם היסטריה קלה מצד מד הדלק שנוטה להראות כאילו הוא ריק לגמרי – כשנותר בו עוד כמחצית הטנק ואם כל זה לא מספיק, אז גם את הפקק של מיכל הדלק קשה לפתוח; ידית הפתיחה שלו נמוכה וקשה לאחוז בו בצורה שתהיה נוחה לפתיחה וחילוץ הפקק מתוך פתח המיכל.

 

ואיך הוא מתנהג?

לשמחתנו, הזדמן לנו לרכוב איתו בשלל גשמי הברכה (והזעף) של תחילת ואמצע דצמבר – הזדמנות טובה לבדוק האם גם ברטוב אנחנו עדיין מרגישים בטחון עם הזאטוט ובכן, כמה ממצאים והבחנות:

הצמיגים המקוריים מספקים אחיזה טובה ביבש ועל פסי צבע, אספלט חלקלק ושלוליות של שמן ומים – הצמיגים משייטים קלות, מאבדים אחיזה וחוזרים אליה לפרקים. לחלקנו זה סתם הרגיש לא ממש בטוח ולאחד מאיתנו זה גם נגמר, בהזדמנות אחת, ב'גלבה' מביכה על האספלט.

דבר נוסף הוא טווח המצערת הארוך שהרגיש מיותר בימים החמים וקצרי הרוח, פתאום נראה הגיוני על רטוב והוא מאפשר פתיחת מצערת נדיבה מבלי להחליק, מצד אחד ומספק רמת דיוק גבוהה לאורך קשת הסל"ד – מצויין לרכיבה זהירה בגשם – מאידך.

אלמנט נוסף שמשפיע מאוד הוא הגחון הנמוך – מצד אחד, מרכז כובד נמוך שעוזר ליציבות (גלגלים קטני קוטר ושלדה קצרה מנגד), אך מן הצד שכנגד, אי אפשר לעלות איתו מדרכות אם אין בנמצא מקום מונמך במיוחד לשם כך – וגם שם צריכה העלייה להעשות בזהירות ובמהירות נמוכה כשעדיף לרוכב להרים את משקלו מהמושב – כדי לייצר כמה שפחות השפעה בסוף המהלך, גם האגזוז נמוך וצמוד לגלגל מצידו הימני, פוגש את המדרכה בקלות רבה בירידה לא זהירה ומי שלא יביא זאת בחשבון יקבל את החשבון (לתיקון).

עוד אירוע שיש לדווח עליו מערב כביש מהיר, ונטיל שהסתובב על צירו ונגע בגוף הקטנוע – מה שנגמר בפאנצ'ר שבו ירד כל האוויר ובהחלפת ונטיל לאחר, ישר זווית.

 

קיוואי זהרה 125 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

תעודת זהות

 

Keeway Zahara 125

 

מחיר: 10,886 ש"ח

 

אחריות: שנתיים או 24,000 ק"מ

 

רישיון: A2

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, מקורר אוויר, מוזרק דלק

 

נפח: 125 סמ"ק

 

הספק: 9 כ"ס ב-7,500 סל"ד

 

מומנט: 0.9 קג"מ ב-6,500 סל"ד

 

תמסורת: וריאטור

 

התנעה: חשמלית + רגלית

 

בלמים: דיסק קדמי ואחורי, עם מערכת בלימה משולבת

 

מידות צמיגים: קדמי 90/90-12, אחורי 3.50-10

 

משקל רטוב: 110 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 7 ליטר

 

גובה מושב: 725 מ"מ

 

מהירות סופית: 100 קמ"ש

 

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל