fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

מוטו בוחן | קאוואסאקי Z650 – קריאת השכמה לקטגוריה הבינונית

מוטו בוחן | קאוואסאקי Z650 – קריאת השכמה לקטגוריה הבינונית

בחנו: ניסים ברדה, סטפן אבנדיצ'י, אריק רוזנבלום | צילום: אדם בלנגה, אריק רוזנבלום.

שורה תחתונה: עירום מודרני מעוצב ומגרה, יעיל ומהנה במחיר מצחיק.

קאוואסאקי והאות Z מזוהים לנצח, שנות השבעים של המאה הקודמת והיצרן הצעיר והמקורי מבין ארבעת היפניות משחרר אופנועים עם האות Z ועם רצח בין הכוונות, החל מה-Z900 האגדי של 1972 שהפך את הונדה CB750 לצעצוע, אופנועים עם ארבעה צילינדרים ואפס תקינות חברתית. ארבעים וחמש שנה אחר כך והאות Z וקאוואסאקי מזוהים וחזקים מאי פעם, סדרת אופנועי העירום במגוון עצום של נפחים מ-125 ועד 1000 סמ"ק עם אינספור דגמי ביניים מצליחה בענק, סיבה טובה לקאוואסאקי להמשיך ולהרחיב.

ואכן לשנת הדגם 2017 עם המעבר למנועי יורו4 קאוואסאקי מנצלת את ההזדמנות להוסיף שני דגמים למשפחת ה-Z, הראשון Z900 עם אותו שם מיתולוגי וכמובן ארבעה צילינדרים – ו-Z650 עם מנוע שני צילינדרים. האחרון מחליף את ER6 שיוצר מ-2006 גם תחת השם נינג'ה 650 (בארה"ב אי אפשר למכור קאוואסאקי אם לא קוראים לו נינג'ה), ומהשנה גם הוא נושא שם מחייב, שהרי החל משנת 1976 ייצרה קאוואסאקי גרסאות רבות תחת דגם Z650, אז זה היה ארבעה צילינדרים, השנה זה טווין עם אותו שם. ה-Z650 החדש כבר נמכר בישראל, אגב מקדים בכך שווקים רבים בעולם, והמחיר נראה תחילה כטעות, 49,985 שקל לאופנוע 650 סמ"ק חדש 2017, נראה שאם קונים "על המשקל" רק את המתכת שיש שם זה יעלה יותר, בדומה לרוב הקטגוריה אליה משתייך ה-Z.

ה-Z650 וגרסת הפיירינג המלאה, נינג'ה 650, שתשווק בכול העולם בשם זה, אכן חדשות ל-2017 וממש לא מדובר בנגיעות יחסית ל-ER6.

הכל חדש באופנוע הזה, כבר במבט מוקדם רואים את השינוי בשילדה, מעיצוב הבולם האחורי הייחודי בצד ימין שעבר לעיצוב מקובל עם בולם במרכז, העיצוב קליל, משקל רטוב של 187 קילו כולל ABS, כאשר מנוע הטווין המשופר מייצר כעת 68 כוח סוס עם פריסה טובה יותר של הכוח על פני קשת הסל"ד, על חשבון הספק מרבי נמוך יחסית ל-ER.

יחד עם אופי המנוע גם גאומטריה משופרת עם בסיס גלגלים של 1,410 מ"מ המשלב יציבות עם זריזות, ארגונומיה ידידותית יותר, עם מושב בגובה 790 מ"מ ובכלל שליטה טובה יותר למרות כידון בעיצוב בעייתי, הכיוון הוא לרוכבים צעירים, שילוב של שימושיות עם הגנבות. הקלה למשתמש גם עם קלאץ' מחליק המונע נעילת גלגל אחורי תחת הורדת הילוכים של רוכב לא מנוסה.

סיבוב קצר
הכוונה לייצר אופנוע קומפקטי, עיצוב מודרני, לא כבד עם מסר ידידותי בסטייל – עובדת. גם בשוק גדוש באופנועי עירום מודרניים ה-Z650 החדש עושה הבדל ואינו עוד אחד בעדר. במקביל אין ספק שהכלי הזה בא ממשפחת ה-Z של קאוואסאקי למרות שאינו הולך לקיצוניות של שלושת דגמי הארבע צילינדרים במשפחה. האופנוע גם מרגיש קטן, ובעיקר מרגיש שתוכנן חדש בגישה מקצועית ומדויקת, לא ביצענו ראש בראש השוואה לאופנועים מפלח שוק דומה, ימאהה MT07 וסוזוקי SV650, אך ברמת התחושות ה-Z650 מגיב ועובד מצוין, אם לא טוב יותר.

אהבנו מאוד את המנוע המעולה, הירידה של 3-4 כוחות סוס בהספק המרבי בהשוואה למנוע הקודם ממש לא מורגשת – בעוד השיפור בתגובות המיידיות ובפרישת הכוח על פני רצועת סל"ד רחבה מורגש היטב, מייד עם סיבוב המצערת האופנוע יוצא מהמקום, מגיב חזק אך לא מתפרץ, חלק, תאוצות ביניים ללא צורך בהורדת הילוך. בזמן תמרון עירוני בסל"ד נמוך יש מעט שיהוק בתגובת המצערת. תנוחת הרכיבה כמו הגאומטריה והמשקל מכוונים לסייע לרוכב ואכן מצליחים בכול תחום – למעט הכידון המוזר הממוקם מחד רחוק אך מאידך שולח הידיות אחורה וממקם הידיים לא הכי טבעי. מעבר לזה, מתלים וגיר, אפשר להגיד אפילו ספורטיבים, בכבישים מפותלים ה-Z מככב, השילוב של תגובות המנוע בסל"ד נמוך ובינוני, המשקל והממדים הזריזים עם תנוחת הרכיבה (למעט כאמור הכידון המעצבן) מניבים סיבובים במהירות שלא תבייש מנועי ארבעה צילינדרים יעודיים. כך המצב גם ברכיבה העירונית, השתחלויות ושינויי כיוון זריזים הם שם המשחק.

סיכום קצר
"אופנוע יציאה", כך הרגשנו עם ה-Z650 החדש של קאוואסאקי אשר משנה לפי מה שחווינו את הסטנדרטים של הטווינס החדשים, היפים, יעילים וזולים מבית מדרשו של הימאהה MT07, אם הטווין של ימאהה הרים את הרף כשיצא בשנת 2013 הרי שה-Z650 עושה זאת שוב ב-2017. יש מקרים בהם השלם עולה על סך כול חלקיו וזה ממש המקרה – אין כאן מתלים אקזוטיים מחושמלים וגם לא מנוע עם הספק על ובכול זאת האופנוע קונה אותך. ואז אתה קונה אותו בפחות מ-50,000 שקל.

תודה למשה שחם מכלבוטקס על העזרה בהפקת המבחן

5 תגובות ל מוטו בוחן | קאוואסאקי Z650 – קריאת השכמה לקטגוריה הבינונית

  1. איזה כיף של אופנוע, ולא יקר בשורה התחתונה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל