fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70

מבחן דרכים: CF מוטו 650MT

מבחן דרכים: CF מוטו 650MT

אביעד רייס

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: איכות החומרים, חווית הרכיבה, המנוע החזק – אף אחד מהם לא מעיד על המחיר הנמוך.

מי שעדיין לא מכיר את CF Moto עוד עשוי לחשוב שמדובר במוצר זול באיכותו כדוגמת הרבה מוצרים שהגיעו ומגיעים מסין, דוגמת לונסין וזנן שהגיעו לישראל בעבר, אבל לא – CF היא בדיוק ההפך מזה, היא יצרנית סינית ענקית הקיימת משנת 1989 ומתמחה בתכנון, עיצוב וייצור מנועים, אופנועים, טרקטורונים ורכבי סייד-ביי-סייד ואף מחזיקה בבעלותה ב-272 פטנטים רשומים בתחום המנועים ואביזרים נלווים. במשך 30 שנות פעילותה, פיתחה וייצרה החברה מעל ל-90 דגמי רכבים ומעל ל-50 דגמי מנועים ויש לחברה 2,700 מפיצים ברחבי העולם. ב-CF משתפים פעולה עם ק.ט.מ לטובת ייצור של דגמי ק.ט.מ לשוק הסיני, ועם מעל ל-30 יצרניות רכב מוכרות, ביניהן גם פיאג'ו והונדה, רוכשות ועושות שימוש ברכיבים השונים ש-CF Moto מייצרת.

לאחר שנים בהן ייבאה חברת עופר אבניר את רכבי השטח של המותג, החליטה החברה להביא ארצה גם את האופנועים. לארץ מגיעים 5 דגמים: 3 דגמי נייקד בנפחי 250, 400 ו-650 סמ"ק, דגם GT בנפח 400 וה-650MT הגדול והיקר ביותר מביניהם, כמה יקר? 39,900 ש"ח. על כולם כתבנו כאן בכתבה שעלתה לאחר אירוע ההשקה. בתערוכת מילאנו נחשפו עוד שלושה דגמים עם מנוע בנפח 700 סמ"ק, בנוסף אליהם ישנו גם דגם 125 סמ"ק ועוד 650 אחד שלא מיובאים לארץ, בינתיים.

אם העיצוב של דגמי CF Moto נראה לכם קצת מוכר, זה לא במקרה – סטודיו KISKA האוסטרי שמעצב את אופנועי ק.ט.מ והוסקוורנה הוא הסטודיו שאחראי גם על המראה של אופנועי CF Moto.

למבחן ראשון לקחנו את ה-650MT: אופנוע תיור בנפח בינוני עם עיצוב טיפ-טיפה אדוונצ'רי, מנוע טווין מקבילי עם הספק של 70 כ"ס ומומנט של 6.3 קג"מ, גובה מושב סביר של 840 מ"מ, משקל רטוב של 218 ק"ג ו-18 ליטר במיכל הדלק.

ה-650MT נאה, נעים לעין ומרגיש ממש כמו כלי תיור אמיתי – משקף קדמי גדול שמספק הגנה מהרוח (אם כי מתכוונן ידנית בלבד ולא חשמלית), פיירינג מנופח, מושב ארוך ורחב שנוח גם לשני רוכבים, מגני מנוע, תאורת LED קדמית ואחורית שמאירה חזק מאוד גם בלילה, סבל אחורי וצמד מזוודות מתוצרת SHAD כסטנדרט ללא תוספת תשלום. לוח התצוגה לא מהמתקדמים שראינו, דווקא בדגם הנייקד 250 הקטן של היצרן היה מותקן מסך TFT מודרני, בכל מקרה – הלוח מספק את כל המידע החשוב לרוכב, כולל מד דלק, שעון סל"ד, צג הילוכים ויש לו גם תאורה טובה בחושך.

סביבת הרוכב גם חושפת בפנינו לראשונה במה מתבטא המחיר הזול – המתגים מרגישים זולים וכך גם המנופים, הידיות ומגיני הידיים שעושים רושם טוב בהתחלה אבל ברגע שמשחקים איתם קצת מרגישים שיש כאן חסכון. הנקודה הזאת היא דווקא לא באמת שלילית – כי למעשה, חוץ מאלו, לא ממש הצלחנו למצוא עוד מאפיינים שעושים תחושה של זול. הפלסטיקה מרגישה טוב – נגענו, משכנו וניסינו להזיז אבל כלום לא יצא – ה-CF Moto בנוי פשוט טוב וכל הרכיבים באופנוע, כולם כולל כולם (אפילו מנשאי המזוודות) מורכבים למשעי ומתפקדים ללא קרקושים או חריקות.

לחיצה על הסטרטר מגלה צליל מוכר, שמזכיר מאד את זה של הוורסיס 650. ואכן, מדובר בגרסה של CF Moto למנוע הטווין המקבילי של קאוואסאקי. אין לו את הצליל הכי סקסי, אבל הוא עושה את העבודה. 70 הסוסים מתעוררים בצהלה בבטנו של ה-650MT שמציע יכולות טורינג לא רעות בכלל, גם יחסית לאופנועי 650 סמ"ק אחרים שמקבילים אליו. המנוע חזק ויש המון כוח ספייר – גם ברכיבות בין עירוניות ארוכות וגם בכבישים עם אופי מעט יותר טכני הייתה לנו אחלה של חוויה.

למעט המזוודות המצוינות מבית SHAD שאטומות לגשם וכוללות גם נעילה, ה-650MT לא כולל יותר מידי פינוקים. יש כאן אמנם שני מצבי רכיבה – ספורט ו-טורינג שמשנים במעט את התנהגות המצערת וכמובן מערכת ABS אך זה בערך הכל. נכון שמחירו של ה-650MT הוא זול יחסית לקטגוריה, אך באופנוע תיור בנפח בינוני היינו מצפים לקבל לפחות בקרת אחיזה.

למרות משקל רטוב של 218 ק"ג ומימדים גדולים, ה-650MT דווקא הרגיש מאד ידידותי. ברגע שמתחילים לנוע המשקל כמו נעלם ועם גובה מושב של 840 מ"מ, גם הבוחנים הנמוכים בצוות הצליחו להגיע עם שתי רגליים בטוחות אל הקרקע. הוא מרגיש יציב מאד, גם במהירויות גבוהות וגם ביום המבחן, עת תפס אותנו מבול בדרך לצילומים, הרגשנו מצוין על גבו של ה-MT ברכיבה על הכבישים הרטובים והחלקלקים. אפשר לומר כי האופנוע נותן את ה-Feel של אופנוע תיור/אדוונצ'ר ומצד שני לא יוצר חוויה מאיימת או משדר לרוכב שיש כאן כלי שגדול עליו.

מערך המתלים כולל מתלה קדמי הפוך בקוטר 35 מ"מ עם מהלך של 140 מ"מ מקדימה ומתלה אחורי יחיד עם מהלך של 145 מ"מ. הבולם הקדמי כולל אופציה לכיוון שיכוך-כיווץ מהיר בשימוש בברזים בחלקו העליון של המזלג. הבולם האחורי הצידי ומערכת הפליטה המקוצרת, שניהם זהים כמעט לחלוטין לאלו שנמצאים בוורסיס 650 של קאוואסאקי.

הבולמים נמצאים במקום טוב על הסקאלה בין רכות לקשיחות כך שגם כשדחפנו את ה-MT קצת יותר ברכיבה טכנית, לא קיבלנו שום פידבק שלילי או סימן שאנחנו מגזימים. גם בעיר – רק בזהירות בפקקים אם אתם רוכבים עם המזוודות… וגם בהרכבה עם קצת יותר משקל, הרושם לגבי תפקודם של הבולמים נשאר בהחלט חיובי. למרות שהרגליות והמנופים הרגישו לנו מעט זולים, תפעול המצמד וההילוכים טוב יותר ממה שהיינו מצפים. גם מציאת הילוך הסרק מתבצעת ללא בעיה. אין ספק שלא מדובר ברכיבים הטובים ביותר שאפשר למצוא – אבל אם הדברים עובדים כמו שצריך, וביחס לתג המחיר שממש תיכף נגיע אליו – זה מספיק.
צמד דיסקי הבלימה הקדמיים בקוטר 300 מ"מ המגובים במערכת ABS מבית קונטיננטל שמספקים נשיכה מדויקת ומייצרים בלימה יעילה.

שטח זה לא ממש האישיו כאן, וה-650MT הוא הרבה יותר טורינג ספורטיבי מאשר אדוונצ'ר קרבי. גם צמיגי המצלר איתם הוא מגיע וגם הגלגלים במידה "17 מקדימה ומאחורה רומזים כי אין כאן יומרות לכבוש את העולם שמעבר לאספלט. אפשר לרכוב עליו בשבילים כבושים – זה יתבצע ללא בעיה, אך לא היינו מנסים להתקדם בשטח מעבר לכך.

אז מה יש לנו כאן? אופנוע שמרגיש ומתנהג ממש כמו הדבר האמיתי – ואולי הגיע הזמן להפסיק להתייחס לאופנועים הסינים כסוג של חיקוי. CF Moto היא לא פחות מאימפריה מוטורית, המוכרת רכיבים מכניים לחברות המוכרות ביותר בתחום. בתכל'ס העיפו שניה מבט מסביבכם – אין מצב שאתם לא מחזיקים לפחות במכשיר אחד שהגיע מהרפובליקה העממית של סין.

נכון להיום, ה-650MT לא מגיע בגרסה המתאימה לדרגת רישיון A1 – קצת חבל, כי עם תג המחיר האטרקטיבי הוא יכול לקסום לרוכבים מתחילים/חוזרים. אנו מקווים לראות גם גרסה כזו מגיעה לכאן בהמשך ובמיוחד שגרסה שכזו תוכל להציב תחרות לא רעה בכלל ל-TRK502 של בנלי כאשר גם האחרון מציע את חווית האדוונצ'ר/תיור במחיר אטרקטיבי ברישוי A1.

ה-650MT הוא אופנוע תיור בנפח בינוני לגיטימי לחלוטין – יש לו מנוע חזק שמגיב טוב מאד, הוא מייצר חווית רכיבה מהנה, מציע מבנה יציב ומספק נוחות מעולה – בייחוד עם סט המזוודות. הוא יכול לשמש ככלי רכב למשך ימות השבוע וכלי פאן לטיולים ביחיד או בזוג לסוף השבוע, ובמחיר של 39,900 שקלים, מדובר בחבילה שמציעה את יחס העלות-תועלת הגדול ביותר בסגמנט ובהחלט שיש לו מקום בענף הדו-גלגלי הישראלי.

תעודת זהות

 

CF Moto 650MT

 

דרגת רשיון: A

 

מחיר: 39,900 ש"ח

 

אחריות: שנתיים או 24,000 ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: טווין מקבילי, 4 פעימות, מקורר נוזל ומוזרק דלק

 

נפח: 649 סמ"ק

 

הספק:70 כ"ס ב-8,750 סל"ד

 

מומנט: 6.3 קג"מ ב-7,000 סל"ד

 

תמסורת: 6 הילוכים, הינע סופי שרשרת

 

מתלים: מלפנים מזלג הפוך בקוטר 35 מ"מ. מהלך מתלה של 140 מ"מ, אופציה לכיוון שיכוך-כיווץ. מאחור בולם יחיד עם מהלך מתלה של 145 מ"מ עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה

 

בלמים: מלפנים צמד דיסקים בקוטר 300 מ"מ, קליפר כפול בוכנות. מאחור דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ, קליפר כפול בוכנות, מערכת ABS מבית קונטיננטל

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 160/60-17

 

מידות כלליות: אורך 2,180 מ"מ, גובה 1,332 מ"מ, רוחב 835 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,425 מ"מ

 

גובה מושב: 840 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 18 ליטר

 

משקל רטוב: 218 ק"ג

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל