מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
פרפקט קוביה שמאל
לרט
rok-straps רצועות קשירה 140
תמוז
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
ברקום שמאל
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו פרמיירה | אופנועי השטח של KTM ל- 2013

מוטו פרמיירה | אופנועי השטח של KTM ל- 2013

כתב: צביקה כהן, טוסקנה

צילום: KTM

פורסם לראשונה במגזין מוטו, גיליון 292, יולי 2012.

טוסקנה. בתים קטנים עם ערוגות חסה בחצר הקטנה בחזית וזמורות גפנים במדרון ההר הסמוך. שורת הבתים מסתיימת בנקודה שהכביש מתפתל מעלה, אל הגבעות הנישאות. הכול סביב ירוק ומנוקד בפריחה אדומה, כחולה וצהובה, אך הצבע אשר שולט על אותן גבעות מרהיבות היה ללא ספק הכתום.

שורה של חמישים אופנועים המתינה למוזמני ההשקה כדי להתרשם מנבחרת החברה לשנת 2013. החידושים הגדולים הם בעיקר בזירת המוטוקרוס. לא בטוח שזו הסיבה, אך ב- KTM מודעים היטב לעניין הגובר בישראל לקראת שיווקם הסדיר של דגמי: המוטוקרוס, שנראה קרוב מתמיד.

דגם ה- SX-F 250 היה החזק ביותר בקטגוריה שלו משנת 2005, אך בשנתיים האחרונות איבד את הכתר. KTM פעלה להשיבו לכס המלוכה בעזרת מנוע חדש ודיאטה. האח הגדול, SX-F 450, קיבל גם מנוע חדש ומשקל מופחת. על העדכונים המפורטים כתבנו בגיליון "מוטו" האחרון.

 

קפיצות התרשמות בקרוסודרומו

 

SX 125

פיצול אישיות. בסל"ד הנמוך האופנוע אנמי ורגוע כמו השכן העייף שלכם. משיכה הגונה במצערת, ומתוך המנוע יוצא הערס הקטן והעצבני, כמו זה שהעדפתם לוותר לו על החניה בחוף הים. כשמגלים את סל"ד-העל ומתמידים בו, מקיפים את המסלול בצהלה שיכולה להעיף לשמים.

 

SX 150

התוספת הקטנה כה מוחשית, ודורשת מהרוכב מיומנויות גבוהות יותר מהממוצע כדי "לנקות" את המקפצות. עדיין השליטה קלילה ביותר, ולכל פקודת כיוון של הגוף ה-150 נענה במסירות.

 

SX-F 250

לא ייאמן מה שרבע ליטר יכול לעשות. המנוע מרגיש כה חזק, ותגובותיו מהירות ומדויקות. בנפח הזה נהוג לקבוע כי מדובר בדגם המתאים לרוכבים מתחילים. השנה זה כבר לא ממש כך. המכונה חזקה, תוקפנית ודורשת רוכב בעל בסיס של מיומנות. זה עונג צרוף לרוץ אתו על המסלול, והיות שהוא בעל הילוך שישי – אף לצאת ממנו לכביש הפתוח. המנוע עולה לסל"ד גבוה בלי להתבלבל. המשימה בהחלט הושגה – הכתר חזר.

 

SX-F 350

בדיוק באמצע. כל אלו שה-250 קטן עליהם וה-450 חזק מדי ימצאו בו שותף נפלא. לעניות דעתי אין לו סיכוי גבוה בקטגוריה שהוא שייך לה, אלא אם כן מדובר בליגה על מסלולים המשלבים מקטעים טכניים או צפופים, ששם יהיה לו יתרון על נפחי ה-450. רוכבי המוטוקרוס הרוכבים להנאתם ימצאו בו דגם הנהנה מכל העולמות – גם קליל ומתמרן וגם שימושי.

השנה ה-350 חלק יותר ויש גם תוספת כוח קלה, המורגשת בעוד תוספת למשיכה בסל"ד הגבוה. כל דגמי המוטוקרוס עוטרו השנה בכנף קדמית בעיצוב חכם מיציקה פלסטית אחת חזקה וקלה יותר. הרגשתי כי הכנף מעניקה, במהירויות גבוהות, יציבות טובה יותר מכיוון החזית.

 

SX-F 450

וילדע חייע. קליל מאוד, נוקשה וחזק בכל מובן. בהקפות הראשונות עליו הצלחתי בקושי לשמור את הגלגל הקדמי קרוב לקרקע. היה לי קשה לרסן אותו שלא לרסק אותי. רוכבים גדולים ומיומנים ללא ספק ייהנו עליו עד מאוד. האמיצים, שיבחרו להיכנס אתו לנתיבי הגז באנדורו, יתענגו ממכונה קלילה שפונה מהר מאוד, מגיבה כמו חץ, אך מעייפת. במסלול קשה להגיע להילוך רביעי, מחוצה לו מגיעים בהילוך זה למהירות של 130 קמ"ש.

 

אנדורו טסט

דגמי האנדורו הסתפקו השנה בשינויים ובשיפורים קלים. גם עליהם אפשר לקרוא בהרחבה בגיליון 291. הבשורה המעניינת יותר הגיעה מכיוונם של דגמי הסיקס דייז, בדמות הבולם הקדמי מסוג ארבעה תאים (4CS – 4 chamber system) סגורים, שרשמו עליו וייט פאוור פטנט.

 

125 EXC

בתחום אספקת הכוח עדיין דגם שתי הפעימות קצת נרפה למטה, בייחוד לאלו שאינם במשקל נוצה. תוך כדי שמירה על סיבובי מנוע גבוהים האופנוע מתנהג יפה. חריצים עמוקים, אבנים מתגלגלות ושאר מכשולים מחמיאים לזאטוט. התמרון אתו מעל מכשולים כאלו קליל כמעט בכל מהירות. הוא שריד האחרון ללא מתנע חשמלי באנדורו אך מניע בקלות נהדרת.

 

200 EXC

הנעה חשמלית לא נשמעה מעולם כה מהירה. אחד הדגמים ש- KTM שמה עליהם דגש בפיתוח לדור האולד סקול. האופנוע מכוון לסניורים המכורים, שאינם יכולים לצאת ליער ללא ריח השמן השרוף. האופנוע נעים ואינו מאיים, מתאים מאוד לרוכבים התרים אחר דגם סוף שבוע קליל וחברי.

 

250 EXC

המנוע חלק יותר, מתפרץ פחות מבעבר, מושך יפה כבר מלמטה ועם עתודות של כוח במעלה העקומה. ברפליקת SixDays של הדגם התרשמתי שהבולם הקדמי החדש עושה עבודה טובה יותר. השיכוך מקל על זרועות הרוכב וחוסך גם מהאופנוע מטרדים מיותרים. בגבשושיות הקטנות השיכוך עדיין נעים. התפקוד המשופר של הבולם הקדמי מוציא את הבולם האחורי קצת רע, וכולי תקווה שזהו החלק הבא שיטופל על שולחן השרטוטים במחלקת הפיתוח.

 

300 EXC

קליל וחזק ביותר. השילוב הקטלני בין מנוע חזק למשקל סגולי נמוך אינו מצליח להוציא את ה-300 משלוותו. רצועת הכוח יעילה ובשרנית כבר ממש מלמטה, ונעים להתנהל על גבו במסלולים שונים ומגוונים. רוכבים לא מיומנים עלולים לגלות על גבו מהי פסגת הפחד, שעה שהם עוברים למצערת מלאה – בכל מקום שיהיו.

 

250 EXC-F

דגם האנדורו ארבע פעימות הקטן הוא אותו 250 מוכר ומכובד. חצוף, אך לא מאיים. מהנדסי החברה ציינו כי במהלך פיתוחו של דגם המוטוקרוס החדש ניתנה הדעת גם לדגמי האנדורו, העתידים להתחזק על בסיס פיתוחי המוטוקרוס. סיכוי גבוה שבשנה הבאה נרכב על 250 חזק עוד יותר.

 

EXC-F 350

שנתם השנייה של הדגם המהפכני ושל המעבר של KTM להזרקת דלק השנה זוכה לעדכונים. תגובת המצערת טובה, האופנוע מתנהל בקלילות ותאב לסל״ד גבוה יותר ויותר. מסנן הדלק עבר ריקול אשתקד, כאשר סתימות דלק גרמו חיתוכים בתגובת המנוע. השנה יצרה החברה צנרת חדשה עם מחבר בשליפה מהירה, המאפשר גישה נוחה למסנן הדלק, לטובת החלפה מהירה שלו בשטח. החדשות הטובות הן שאפשר לקנות את כל יחידת הצנרת בעלת המפרק המהיר ולהתקינה בקלות גם בדגמי 2012. כאמור, בתצורת ה- SixDays של הדגם הבולם הקדמי מתפקד מעולה. על אחת כמה וכמה ככל שדוחפים את האופנוע לקצב גבוה יותר. אהבתי את המראה החיצוני לקראת הסיקס דייז הסקסוני בגרמניה. האבזור הכי מוכן למירוץ והשיפור בתחושות עשו לי חשק להמשיך לרכוב עליו למשך שישה ימים רצופים.

 

450 EXC

מעיין החיים. האופנוע המועדף על האביר דיוויד נייט בארסנל של הכתומים. בתחרויות ארוכות הוא מתאים יותר לחזקים בכושרם ובמסת השריר שלהם. טיילים ייהנו מכלי אקסטרים ההופך כל יציאה מפנייה או כיבוש עלייה להתעלות רוחנית.

 

500 EXC

אולי זה המסלול הפתוח, השמן בבולמים או בכלל הזיכרון הרע מרשמי ההשקה אשתקד. עליתי על ה- 500 בציפייה לאופנוע שפשוט לא אוהב לפנות והתבדיתי. נכון, עדיין הוא הבחירה האחרונה שלי לזגזוג בין עצי היער, ועדיין מצאתי הנאה רבה על גבו המסוקס. לא סלחן, אך חזק, חד ומהיר. על הבוקר, הרכיבה הראשונה שלי הייתה על גבו, והחיוך המשיך ללוות אותי שעות.

 

 

עשרה דברים שכנראה לא ידעתם על KTM

  1. בשנת 1955 זכתה KTM בתואר האליפות הראשון שלה. היה זה עם 125 סמ"ק ודווקא באליפות מירוצי הכביש.
  2. רק כעבור עשרה ניסיונות (עשר שנים) זכתה הנבחרת הרשמית בדקאר.
  3. כתום היה הצבע היחיד שהיה פנוי בתחום האופנועים כשהחברה בחרה לעצמה את הגוון הרשמי.
  4. כמעט עשרים אחוזים מרווחי החברה מגיעים מחלקי חילוף וממוצרים נלווים. המוצר הנמכר ביותר של החברה הוא המוצץ הכתום; נמכרו ממנו שלושים אלף יחידות.
  5. זו החברה הגדולה היחידה שכל החישורים בה מורכבים ביד אדם.
  6. יוכי סאוור, מנהל מותג השטח בחברה, היה אלוף העולם בסיקס דייז של שנת 1987.
  7. נבחרת הסופרבייק נוסדה בשנת 2009, במירוץ הראשון סיימו במקום הראשון והשני עם ה- RC8. בתום המירוץ פתחו את המנועים שלהם כדי לוודא שאין כאן תרמית.
  8. האות T בשם החברה באה מהשם טרונקנפולץ. בחברה עדיין עובד האחיין של אותו מר טרונקנפולץ, שהקים את החברה.
  9.  הדיוק 125 היה הדגם הנמכר ביותר בשנת 2011, ובתוך שלושה חודשים הפך לדגם ה-125 הנמכר ביותר בעולם באותה שנה.
  10. כל עובדי המחקר והפיתוח בחברה חתומים בחוזה העבודה שלהם על כך שהם מחויבים לרכוב על אופנוע בזמנם הפנוי. הם רוכבים גם על דגמים מתחרים.

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל