מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
KTM עליון קוביה
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מוטוליין עפולה
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
מונדיאל קוביה
HJC
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו גוצי V85 TT במבחן דרכים

מוטו גוצי V85 TT במבחן דרכים

כתב: דניאל וקנין | בחנו: דניאל וקנין, מיקי כהן | צילום: אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: יפה בטירוף, נוח מאוד, אבל מיועד בעיקר לרכיבה בין עירונית ארוכה ורחוקה משבילים לא סלולים

בשנים האחרונות יצרניות הענק האירופאיות ואפילו המתחרות מיפן מתמקדות בלייצר אופנועים כמה שיותר ״מפנקים״ עם טכנולוגיות ועזרה אלקטרונית, בדרך כלל בעלי מנוע טווין מקביל נפח שחוצה את הליטר ויכולות כביש עדיפות על שטח. הם הופכים יותר ויותר קלים ונעימים לרכיבה פרטנרים רב-גונים בעלי יכולות גבוהות, אבל בעלי אופי דומה, התרחקות מערכי המותג ושעמום מחריד.

אותן טענות עולות לא פעם כלפי האופנועים החשמליים שלעיתים גורמים לנו לחשוב: הייתכן שמנוע בעירה פנימית היה בכלל טעות בהיסטוריה?

ואז מוטו גוצי חושפים דגם חדש על בסיס חדש לחלוטין – ה-V85 TT – אדוונצ'ר בנפח בינוני עם עיצוב רטרו מיוחד, מעט טכנולוגיה ובעיקר לא דומה לשום דבר אחר, כבר במבט ראשון הוא משדר שהוא לא עוד אופנוע, ובוודאי לא עוד אחד משעמם, והכי בולט הוא הסממן האלמותי של היצרן – וי-טווין רוחבי שבמהרה יתברר כמלא אופי.
ההרגשה שלנו היא, שבתהליך תכנון האופנוע בחברה האיטלקית עלו השאלות – ״מה קריטי לרוכב הממוצע שלנו? מה עיקר ומה טפל״?
ובכן, העיקר? מנוע מלא אופי, עיצוב מעניין עם קריצה לפעם וירידה לפרטים הקטנים.
טפל? כל השאר.

סימן ההיכר של מוטו גוצי: מנוע וי-טווין רוחבי, מקורר אוויר, ומלא אופי.

עופר אבניר מייבאת לישראל בעשור האחרון את אופנועי מוטו גוצי, בתחילת היבוא הזה הגיע לישראל הסטלביו 1200 שלא נחל הצלחה רבה, אבל בדיוק בסופו של העשור הזה צמחה קטגוריית להיט חדשה – אדוונצ'רים בינוניים, אליה משתייך ה-V85 TT. מוטו גוצי הציגו את האופנוע החדש בתערוכת מילאנו 2018 כדגם ייצור סדרתי, האופנוע לא מבוסס על משפחת דגמים קיימת והמנוע חדש לחלוטין – וי-טווין רוחבי, מקורר אוויר, בנפח 853 סמ"ק המפיק 80 כ"ס ו-8 קג"מ, אליו מחוברות מערכות רבות ביניהן גם מצערת חשמלית ו-3 מצבי רכיבה. הוא שוקל 229 ק"ג רטוב, קליל לעומת 271 הק"ג של הסטלביו 1200 אותו הוא מחליף באופן לא רשמי. ה-TT הוא גם היחיד בקטגוריה שלו עם גל הינע ובינתיים גם היחיד שבאמת משנה משהו בכל הנוגע לעיצוב. מיכל הדלק מכיל 21 ליטרים יחד עם תצרוכת דלק ממוצעת של 20 קמ"ל, מציע טווח של כ-420 ק"מ על מיכל אחד. המערכות האלקטרוניות כוללות בין היתר ABS, בקרת אחיזה ומולטימדיה עם חיבור בלוטוס' לסלולרי. 

הוא מפצה על חוסר היכולות בשטח ביכולות כביש מצוינות ונוחות גבוהה

נתחיל ממשהו שאולי נשמע שלילי אבל אנחנו אומרים אותו בטון החיובי ביותר – הוא שמנמן וכבד, כמו כל מוטו גוצי. המנוע הרחב אמנם לא מאפשר להשתחל בין המכוניות ביתר קלות אבל מייצר כמויות של אופי, מרעיד את הכידון, מושך בראשון ימינה ובהילוך גבוה מושך שמאלה, במהירות נמוכה דופק וזז כאילו היה סינגל מגודל וסה"כ מרגיש פצצה, נכון, בתוך העיר האופנוע לא היה כזה להיט, אז יצאנו החוצה והכל התחבר – ה-V85TT הוא לא אופנוע למתפנקים, הוא אופנוע לאנשים שאוהבים לרכב.

בכביש הפתוח, כשהמהירות עלתה הוא הרגיש יציב ושליו, הויברציות שעברו דרך הכידון – אלה שהציקו לנו בתוך העיר – הרגישו נפלא כשמנוע ה-V התעורר לחיים והזכיר לנו מהי תשוקה לרכיבה, כמה אופי יש לאופנועים כאלה וכמה מפחידה המחשבה שיום אחד נרכוב כולנו על אופנועים חשמליים ללא ויברציות, הילוכים, והשאגה הנפלאה שנפלטת מהאגזוז האיטלקי. המנוע חזק מספיק וגמיש בטירוף, 90% מהמומנט זמינים כבר ב-3,750 סל"ד, תיבת הילוכים מדוייקת וקלה לתפעול.

כל מערכות האופנוע עובדות כמצופה וקלות לתפעול, אם כי הצריכו תקופת התרגלות, בקרת השיוט מוסיפה המון ליכולת האופנוע (הגבוהה) לגמיעת מרחקים. דווקא סביבת הנהג לא הייתה מושלמת, המראות קטנות מדי, המסך אולי קריא, אבל לא מספיק, בעיקר בגלל הצבעים הבהירים שבחרו לגרפיקה והכפתורים לא תואמים את רמת הגימור הגבוהה של שאר האופנוע.

TFT מודרני עם שפע מידע ואפשרויות שליטה, לצידן שקע טעינה.

האופנוע הזה גרם לנו להרגיש שישראל קטנה מדי, המושב מפנק ונוח ויכולנו להמשיך בקלות לרכב עד לנקודות הרחוקות ביותר. מערכת הבלימה עוצרת את השור השמנמן בלי להתבלבל, נשכנית מאוד, אולי מדי, ובעלת עוצמה מספקת. לצידה של מערכת הבלימה המשובחת עומדים מתלים מצויינים שתורמים לנוחות האופנוע והתנהגותו. למרות משקלו וגודלו של ה-V85 הוא מתמסר בקלות לכבישים מפותלים, הוא לא זריז כברק אבל נוסך המון ביטחון וסוחט חיוכים ברכיבה מהירה. 

אז נוחות גבוהה הייתה לנו, וגם יכולות תיור והתנהגות כביש מצויינת, מה לגבי השטח?

פה בדיוק טמון "החיסרון" הגדול של ה-V85 – הוא לא באמת מיועד לעבודת שטח. דבר ראשון – הוא לא נוח לרכיבה בעמידה. אחר כך – הוא כבד וחשוף מדי לנפילות, הוא יכול לנסוע גם בשטח – בכל זאת יש לו שני גלגלים ומנוע, זה די המינימום הנדרש, אבל זה ברור שזאת לא כוס התה של האופנוע, והוא גם לא כל כך מהנה שם.

מעבר ללוק, המסורת ויחודיות תמצאו גם אופנוע מצוין לכיסוי מרחקים בנוחות ומהירות.

ועכשיו חשוב מאוד להבהיר את היתרון הגדול ביותר של האופנוע הזה: סטייל. לא עיצוב זול, שבלוני ומחודד, אלא קלאסה איטלקית של ממש. כל פרט מוקפד, כל תפר במקום, סמל החברה מבצבץ מכל מקום, קריצה גדולה לפריז-דקאר של שנות ה-80, הכנף הקדמית הגבוהה, זוג הפנסים הגדולים ואפילו הצביעה – וואו.

מחירו של המוטו גוצי V85 TT עומד על 86,000 ש"ח שמציבים אותו על הצד היקר של הקטגוריה, אך הוא מצליח לבדל את עצמו משאר המתחרים ע"י עיצוב מבריק, גל הינע וקלאסה שלא מוצאים בהרבה מקומות. ה-TT הוא אופנוע תיור איכותי עם מנוע כיפי ומכלולים מהשורה הראשונה, הוא אמנם לא מפלצת שטח, אבל מי רוצה בכלל ללכלך אותו בבוץ?

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

Moto Guzzi V85 TT

 

דרגת רשיון: A

 

מחיר: 86,000 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: וי-טווין 90° רוחבי, 4 פעימות, מקורר אוויר ומוזרק דלק, שני שסתומים לצילינדר

 

נפח: 853 סמ"ק

 

הספק: 80 כ"ס ב-7,750 סל"ד

 

מומנט: 8 קג"מ ב-5,000 סל"ד

 

תמסורת: 6 הילוכים, קלאץ' על כבל, גל הינע

 

מתלים: מלפנים מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ. מהלך של 170 מ"מ, כיוון מלא. מאחור בולם יחיד עם מהלך של 170 מ"מ עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה

 

בלמים: מלפנים צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ, קליפר רדיאלי עם 4 בוכנות מתוצרת ברמבו. מאחור דיסק יחיד בקוטר 260 מ"מ, קליפר כפול בוכנות מתוצרת ברמבו. מערכת ABS ניתנת לניתוק מאחור

 

מידות צמיגים: ק' 110/80-19, א' 150/70-17

 

מרווח גחון: 210 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,425 מ"מ

 

גובה מושב: 830 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 21 ליטר

 

משקל רטוב: 229 ק"ג

 

3 תגובות ל מוטו גוצי V85 TT במבחן דרכים

  1. חבל שלא מגיע גם עם אופציה לטיובלס, כלומר עם חישוקים יצוקים

    • היי דני, לא נזל לנו שמן במהלך המבחן מה-Drive Shaft.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל