fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

מוטו בוחן | AJP PR3 200 – מאותגר אנכית

מוטו בוחן | AJP PR3 200 – מאותגר אנכית

כתב: צביקה כהן | בוחנים אורחים: אוריה כרמלי ונועה אלישע | צילום: נועם עופרן

פורסם לראשונה במגזין מוטו, גיליון 290, מאי 2012.

אוריה כרמלי, אלוף האנדורו, הוא מטבעו בחור שלא ממש קל להפתיע בשטח, אני לעומת זאת לא ממש הצלחתי להבין אם הוא רציני או רק ציני כשירד מה-3PR ואמר לי בהתלהבות "אני מרגיש עליו מלך העולם". אבל מה אתם יודעים, האיש היה דוגרי לגמרי, מסתבר ש-AJP, עם מנוע בנפח 200 סמ"ק הכלוא בתוך שילדת אלומיניום קטנה וגלגלים קטנים מהמקובל יצרה עבורנו כלי המעניק שפע של ביטחון וגם לא מעט כיף בשטח.

בימים אלו נכנסה, לשוק דגמי השטח הדו שימושיים בארץ, חברת AJP הפורטוגלית (ראו בוקסה נפרדת אודות החברה). חברת HM מוטו, המייבאת את המותג, מציעה לא פחות משבעה דגמים בשלושה גדלי שלדות (PR3, PR4, PR5), ובנפחים של 125, 200 או 250 סמ"ק. דגם ה-PR3 200, אותו אנו בוחנים כאן לראשונה, מורכב מהשלדה הקטנה ביותר המוצעת.

 

שולטתתת

זו פעם ראשונה שאני רוכב על אופנוע שטח קטן מימדים. במפגש הראשון זה מרגיש קטן, קליל ומאוד מזמין. השליטה בו קלה ורמת העבירות גבוהה, בעיקר בזכות העובדה שקלילות זו מנטרלת חשש להיכנס על גבו לקטעים טכניים אתגריים. תנוחת הישיבה נוחה יחסית למימדיו. ראוי לציון המושב הנוח, המעניק תמיכה ראויה. לא מעט דגמי אנדורו גבוהים לוקים במושבים צרים וחדים, בין היתר כדי לשפר את יכולת ההגעה עם הבהונות לקרקע. כאן, בשל מימדי הכלי פשוט אין צורך.

האופנוע מעוצב בקווים יפים ועדכניים, המשתלבים יפה בשלדת האלומיניום המודרנית. זמן רב חלף מהפעם האחרונה בה ראיתי את צלמנו המהולל, נועם עופרן, עורך צילומים סטאטיים כה רבים לאופנוע. מכל הדלק ממוקם תחת המושב, הוא שקוף למחצה, מה שמאפשר תצפית מלאה וחשובה בכל הנוגע לכמות הדלק. מיקום זה גם משפר את מרכז הכובד של האופנוע ואת הנגישות לטיפולים. לא קיים חיווי לרזרבי בדלק, למעט הצצה לכיוון המכל. פתח התדלוק שקוע בקצהו האחורי של המושב. האופנוע מקורר אוויר, לכן בהיעדר מצננים, הוא צר ונוח מאוד לחביקה בישיבה, ולתנועה לפנים על גבי המושב.

המנוע מתעורר לחיים בלחיצת מתנע קצרה והמנוע שקט ונעים. במקור קיימת גם רגלית הנעה לגיבוי, אולם זו הוסרה בטענה כי היא פוגעת בנוחות הרוכב. המתגים והמנופים מאוד נוחים, אולם מד האוץ והמרחק נעצרו אי שם, אחרי 118 ק"מ. המנוע לא חזק, אך המומנט שלו למטה מכובד ביחס לנפח. הרושם המשמעותי ביותר הוא ביכולת השליטה. ניתן להביא אותו לכל נקודה שרק מחליטים. בשונה מדגמי השטח הרגילים, כאן אני הבוס ואין שום תחושה מאיימת מכיוונו של האופנוע.

המתלה הקדמי נוח, אך לא מספיק חזק ולא סופג די טוב את תלאות הקרקע. הבולם האחורי מתפקד מצוין. מימדיו הדרדקים של ה-AJP העלו בי מלכתחילה חשש לגבי מרווח הגחון שלו. אבל למרות החששות הוא צלח סינגלים ברמות שונות ומגוונות והפתיע לטובה.

רגלית הצד מתפקדת טוב על הקרקע. אולם ברכיבה עקב מגף שמאל לוחץ על הקפיץ המחזיר של הרגלית ומוריד אותה מטה. נקודה נוספת אותה יש לקחת בחשבון היא מידתם הלא סטנדרטית של הצמיגים, עובדה שעלולה להביא להיצע וזמינות נמוכים של צמיגים מתאימים.

רוכבים ותיקים, אשר יבחרו בדגם זה יידרשו לפרק הסתגלות. לאחת מעליות האנדורו היותר קשות, כזו הרצופה במדרגות סלע ודרדרת, הצליח ה-3PR להעפיל ללא כל תקיעה. יתרון הגובה בא לידי ביטוי בשלב מסוים בו האחיזה בוגדנית במיוחד, ובאופנועים אחרים קשה בעיקרון להוריד רגליים. אולם במקרה שלנו, ירדו הרגליים לקרקע וסייעו בטיפוס המעלה. מאותו רגע בו הגיע לפסגה, כבר הבטנו בו ביראת כבוד.

 

למי צלצלו הפעמונים?

האופנוע פשוט, נטול יומרות קיצוניות, אך עם המון נועם וחן. AJP מכוונת את דגמיה לארבע נישות עיקריות. רוכבים מתחילים, הזקוקים לתקשורת זמינה יותר עם הקרקע, לצד קלילות וכוח לא מאיים מכיוון המנוע. רוכבים מאותגרים אנכית (לידיעתכם, הגבר ממוצע באזורנו נישא לגובה של 177 ס"מ). רוכבים צעירים, שעדיין לא סיימו לגדול ואחרונות חביבות, הרוכבות, אשר לרוב אינן ניחנות בגובה רב ומסת שריר גדולה. קירור האוויר, נטול המצננים, הופך אותו לעמיד יותר בפני נפילות בשטח ובפני החשש מפני פגיעה במצננים, שעלולה גם לתקוע אותך בשטח.

 

אחרית דבר

תג המחיר, 35 אלף שקלים, אינו יקר, על אחת כמה וכמה לאור החיסכון בטיפולים אותם מציע היבואן בחינם למשך שנתיים. כל מי שחווה רגע של חשש מחוסר שליטה, ירגיש על 3PR בבית.
הנעה חשמלית, מערכת מאותתים, מושב רחב ומנוע ארבע פעימות מבטיחים התנהלות נוחה ובטוחה גם על הכביש. ה-AJP הוא אופנוע שפוי, קליל, צנום ובעל עיצוב יפה. הגימור ברמה מספקת ותחושת השליטה כובשת. מדובר בדגם מאוד תכליתי, או כמו שאומרים "עם רגליים על הקרקע".

 


שומרת נגיעה / נועה אלישע

אולי רבים מכם לא נתקלתם בבעיה של גובה, אך חשוב שתדעו שרוכבים רבים נאלצים להתמודד עם כמה סנטימטרים חסרים (בגובה חבר'ה, בגובה). המשמעות יכולה להתבטא ברכיבה על אופנועי ספורט או כביש בהם שתי הרגליים או לפחות אחת יכולה להגיע בבטחה לקרקע. חלק מתחושת הביטחון של רוכב על כלי דו גלגלי נובעת מהאפשרות של הורדת רגליים לקרקע בעת הצורך. מי מכם שיכול גם להוריד רגליים לעבר הקרקע ממרומי אופנוע השטח שלו הוא בר מזל ולו בשל העובדה שחווה פחות נפילות מטופשות. כמו ליפול בתמרור עצור ליד הבית בדרך לירידה לשטח.

בהעמסה של ציוד רכיבה מלא על 165 ס"מ נפגעת היכולת לנוע בחופשיות ובזריזות. הדבר חשוב על גבי אופנוע וחשוב במיוחד באופנוע שטח.

על ידי שלל קומבינות ואלתורים הצלחתי להנמיך שניים מאופנועי השטח שלי. העלויות עברו את 1,000 השקלים והתוצאות מזעזעות. הן מבחינת השיכוך ועבודת המתלים. "אין ברירה נועה את פשוט תצטרכי להתרגל או לגדול". האמת שכל עוד אני בתנועה הכל בסדר אבל ברגע שאני צריכה את עזרת הרגליים מתעוררת בעיה שלרוב נגמרת בלהרים את האופנוע. בעיה נוספת שעולה היא המכשול הפסיכולוגי. מתוך הפחד של חוסר היכולת לייצב את האופנוע או לתמוך בו, קשה לעלות ולהתקדם ברמת הרכיבה הטכנית. לא סתם אני מעדיפה שבילים על גבי סינגלים. הנה באה חברת AJP והוציאה אופנוע בעל שלדה מוקטנת. האם הוא מיועד לנשים? לא בהכרח. הוא מתאים לכל רוכב שמעוניין לצבור ניסיון ברכיבה ובמקביל לקבל ביטחון וכמובן אין לו את הגובה הנדרש לאופנוע סטנדרטי. כמה נוח להניף את הרגל בקלילות מבלי לטפס ללחוץ על מתג ההנעה.

המימדים הקטנים מקנים תחושה של שליטה ובמהרה הרגשתי עליו בבית. ההגדרה של האופנוע כדו שימושי מתאימה ותואמת את כישוריו. והתמורה ביחס למחיר אטרקטיבית ביותר.

 


האחים פינטו

חברת AJP נוסדה בשנת 1987 בעיר Penafiel, שבצפון פורטוגל, על ידי האחים אנטוניו וחורחה פינטו. שם החברה הוא למעשה ראשי התיבות של שמות האחים והמשפחה. החברה מתמחה בייצור אופנועי שטח ובכללם כלי אנדורו ייעודיים.

בשנת 1981 פתח אנטוניו סדנה לתיקון ושיפור אופנועי שטח, אך עד מהרה התפתחה החברה לייצור עצמי של אופנועי שטח ובשנת 1987 כבר שחררו את הדגם הראשון – "אריאנה", עם מנוע שתי פעימות בנפח 125 סמ"ק. פס היצור כלל 25 יחידות בלבד, אך שילב פתרונות טכניים, אשר שימשו לפיתוח מודלים נוספים. אנטוניו טוען כי עד כה, הוא בודק אישית כל אופנוע ואופנוע, היוצא מפתח המפעל.

בין השנים 1991 עד 2000, השתתפה AJP באליפות האנדורו הלאומית וזכתה בחמישה תארים רצופים בין השנים 2000-1996. בשנת 2001 הציגה החברה דגם PR4 חדש, עם מנוע ארבע פעימות בנפח 125 סמ"ק. החידוש היה מיקומו של מכל הדלק מתחת למושב, מיקום המשמש את דגמי החברה עד כה. דגם זה היה סנונית ראשונה לפעילות הייצוא של החברה, ההולכת ומתרחבת.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

 

עיצוב: נאה עדכני וקרבי, רק בממדים מוקטנים, אשר מצליחים לשמור על פרופורציה ראויה

 

נוחות: צנום וקליל, מתאים בעיקר לקטנים בגופם. המושב רחב יחסית ונוח לישיבה

 

שימושיות: שבילים, סינגלים קלים עד בינוניים וסידורים קצרי טווח

 

ביצועים: מנוע חלש עם מומנט טוב למטה

 

התנהגות: יכולת בסיסית טובה. קרוב יותר לקרקע הופך את כל הסיפור להרבה יותר נשלט ומהנה. בולם קדמי חלש

 

תמורה למחיר: סבירה

 

בשורה התחתונה: כרטיס הכניסה לנוער, נשים ומאותגרי גובה

 

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל