fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן

מוטו בוחן | קימקו אקסייטינג 400i – גראן טורינו

מוטו בוחן | קימקו אקסייטינג 400i – גראן טורינו

כתב: אסף לביא | בחנו: אריק רוזנבלום, אדם בלנגה, סטפן אבנדיצ'י, אסף לביא | צילום: אדם בלנגה

שורה תחתונה: קטנוע גרנד טורינג אמיתי, עם יכולות בין עירוניות מרשימות, נוחות גבוהה ועיצוב מצוין.

בשנים האחרונות עלתה הפופולריות של קטנועי 300 הסמ"ק, על חשבון תהילתם של קטנועי המנהלים בנפח 400 סמ"ק שדעכו אט אט, במערכת כבר כמעט והספדנו אותם – עד שהגיע האקסייטינג שלימד אותנו מחדש את אמיתות הפתגם הישן – אין תחליף לנפח.

בשנה שעברה עשתה קימקו צעד ענק כשהציגה את ה-AK550 האיכותי שהיה שיפור עצום לעומת הניסיון הקודם שלה בזירת 500 הסמ"ק, עם האקסייטינג 500 שלא צלחה דרכו. אחרי ה-AK המוצלח אנחנו מקבלים עוד קטנוע גדול נפח, הפעם זה הוא האקסייטינג 400, עם מנוע סינגל בנפח 399 סמ"ק.

עיצובו של האקסייטינג 400 שואב השראה מזה של ה-AK550, אך נשאר נאמן לסדרת האקסייטינג. איכות הגימור בהחלט מספקת, למעט מספר מדבקות שכבר החלו להתקלף באופנוע המבחן והרגשה זולה מחלק ממשטחי הפלסטיק – אין לנו תלונות. בצבע השחור מט הקטנוע מרשים מאוד והשילוב בין הצביעה מט לחלקים המבריקים יפה.

על הכידון כפתורים רבים, פשוטים ונוחים לשימוש, נכון, זה קטנוני, אבל אנו נאלצים לציין לשלילה דבר קטן שמקלקל מעט את החוויה – צליל האיתות שנשמע כאילו מגיע ישירות מהמובי הפשוט והזול, תנו לנו ממסר עם צליל מעט יותר מעודן ומודרני. לוח שעונים לא קריא במיוחד וגדוש מידע בצורה לא טובה, פחות נורא לאחר התרגלות, אך תחילה לא מצאנו את מד הדלק, שנבלע בלוח השעונים, ונסענו לתחנת הדלק הקרובה רק כדי לגלות שלמיכל נכנסים עוד כמה מ"ל בשווי 10 אגורות. המפתח, בשל עיצובו הצר, מצריך כוח רב לתפעול הסוויץ' – שכולל מצבים רבים, פתיחת המושב וסגירה למניעת וונדליזם.

מראות רחבות, מורכבות על הכידון ונמצאות בגובה הנכון בכדי לעבור מעל מראות המכוניות ומתחת לאלו של הג'יפים (שהפכו כבר לג'יפונים), הן ניתנות לכיוון דרך הזרוע וגם על ציר פנימי בגוף המראה, מבודדות טוב את וויברצית המנוע ובאופן כללי מצויינות. המשקף לעומתם, לצערנו, עושה אפס עבודה, לא מורגש כלל ולא מפנה רוח, למזלנו הוא לא מייצר מערבולות.

מתחת למושב תמצאו נפח אחסון לא ענק, אך עם זאת נדיב, לצערנו הוא לא מהונדס נכון ומקשה על השימוש בו עקב המבנה הרדוד והיה לנו אפילו קשה למצוא את הצורה הנכונה להכניס תיק עם מחשב נייד מתחת למושב, לבסוף הוא נכנס ובמקומו ניתן גם לאחסן קסדה ומעיל. שקע החשמל בתא הקדמי לא שימושי במיוחד, נמצא על הדופן השמאלית של התא ופיתחו קרוב מדי לימנית, זה מקשה על התקע להיכנס לשקע המצת ברוב המקרים. גם התא לא להיט ומימדיו קטנים מלהכיל טלפון סלולרי ממוצע. עליה ורידה מג'ק מרכזי קלה מאוד בזכות חלוקת משקל נכונה, ג'ק צד במיקום טוב ונוח.

חשוב לנו לציין – אנו מתעכבים על הפרטים הקטנים שהציקו לנו באקסייטינג, דווקא בגלל שבעוד רגע אנחנו הולכים לשבח אותו – ואם לא אותם מינוסים מעצבנים היינו שמחים לשבח אותו עוד יותר, במיוחד בזכות מחירו שמציב אותו בנקודת התחלה טובה מול מתחריו.

המושב רחב ומרופד בנדיבות, לא שוקע כמו ג'י-דינק אך לא קשיח כמו AK550, הבולמים קשיחים אך סופגים את רוב המהמורות בכביש, בעיקר בזכות גלגלים גדולי היקף שמרסנים את המהמורה לפני שהיא מגיעה למתלים. תנוחת הרכיבה מצויינת ומאפשרת שליטה קלה מאוד, הכידון רחב ובשילוב מדרסי רגליים מרווחים שמאפשרים לשנות פוזיציה בקלות, מקנים תנוחת רכיבה טובה וטבעית שלא מעייפת גם בנסיעה ארוכה. המושב בגבוה 810 מ"מ ודי רחב, כאמור, בצירוף 209 ק"ג רטובים על קטנוע ארוך (1,565 מ"מ), מקשים מעט על התנהלות בחניות ועליה על המדרכה למי שלא בורך ברגלים ארוכות. מרווח גחון נדיב מאפשר טיפוס וירידת מדרכות ללא חשש גירוד, גם על מדרכה גבוהה.

המנוע, סינגל מקורר מים בנפח 399 סמ"ק עם הזרקת דלק, חזק ומושך יפה בכל מהירות, עובד חלק, מאוד כייפי ובעל אופי ספורטיבי ונמרץ, מצוייד בתמסורת מצויינת ומדוייקת, ומומנט נדיב המאפשר תאוצות ביניים קלילות. השוס של המנוע הזה הוא שיוט שקט באזור ה-120 קמ"ש שמרגיש כמעט כאילו דוממנו מנוע, כאן מגיעים לידי ביטוי עוד 100 הסמ"ק שנותנים משהו שקטנוע 300, אף קטנוע 300, לא מסוגל לספק. והנינוחות הזאת ממכרת, עד כדי כך שלא רצינו להמשיך לכיוון המהירות הסופית, באזור ה-140 קמ"ש, משם הקטנוע עוד מסוגל לחלץ כמה קמ"שים נוספים, אך הופך להיות פחות נעים והרוח מתחילה להכות. התחושה הזאת של השקט בשיוט מהיר כמעט ולא קיימת בקטנועים אחרים, ובטח שלא באותו המינון – זאת נקודת זכות שיש רק לאקסייטינג.

הקטנוע מרגיש כמקשה אחת בזכות שלדה, מתלים מכוונים על הצד הקשה, מזלג קדמי עם שני משולשים, כמו באופנוע, עם מהלך של 110 מ"מ, מאחור זוג בולמים על חמישה מצבי עומס קפיץ ומהלך של 107 מ"מ. הגלגלים במידות 120/70-15 מקדימה ו-150/70-14 מאחור, מקנים התנהגות מדוייקת ונשלטת בפניה, על מהמורות ובכביש מקורצף. ההתנהגות קלילה ומדוייקת בעיר, זווית הצידוד נהדרת ומאפשרת תקיפת פקקי תנועה כמו אלוף, בזכות תמסורת טובה וצפויה מעבר בין טורי המכוניות הוא קליל ונשלט. כמובן שככל שהמהירות עולה ההיגוי נהיה כהה וכבד יותר, לא ברמה דרסטית אך מורגש.

האקסייטינג מצוייד בבלמים, כנראה, ההכי טובים שקיימים כיום בעולם הקטנועים, מלאי רגש ועוצמה. מקדימה זוג דיסקים בקוטר 280 מ"מ וקליפרים רדאיליים, מאחור דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ, מאפשרים בלימה חזקה גם עם אצבע אחת על מנוף הבלם הקדמי, ומערכת ABS מונעת ביעילות מהרוכב להגזים בבלימה ולמצוא עצמו על הכביש. בכל פעם שמשכנו את מנוף הבלם עשינו זאת מאוחר יותר שוב ושוב והתרשמנו מיכולת מערכת הבלימה לטובה. מעל מדרך הרגליים הימני נמצא בלם יד, נוח לשימוש וניתן לשחרור עם קצה הרגל, כשהפעלתו מדליקה נורת אזהרה בולטת על לוח השעונים.

מיכל הדלק, בנפח 12.5 ליטר, מאפשר טווח רכיבה של כ-300 ק"מ על מיכל אחד בזכות תצרוכת דלק של 24 קמ"ל בתנאי מבחן, תוצאה לא רחוקה מהצהרת היצרן של 28 קמ"ל, סביר להניח שברכיבה רגועה היינו מגיעים לתוצאה קרובה יותר להצהרת היצרן.

ההתרשמות שלנו מהאקסייטינג בסה"כ חיובית מאוד ולמעט מספר דברים קטנים אנו חושבים שהוא קטנוע נהדר. – אולי הכי טוב בקטגורייה שלו – אבל את זה נשאיר למבחן השוואתי. מול הקימקו ניצבים 3 מתחרים עיקריים, למרות שלא ניתן לפסול לחלוטין גם את קטנועי ה-300 שנותנים בשנים האחרונות פייט חזק לקטגוריה המיושנת – אך רלוונטית – של 400 הסמ"ק; הבורגמן של סוזוקי, אשר חולק עם הקימקו אולם תצוגה ויקר ממנו בכ-5,000 ש"ח, האיקס-מקס 400 של ימאהה קרוב יותר במחירו לקימקו וגבוה ממנו ב-3,000 ש"ח והמקסים 400 של סאן-יאנג שנמוך ממנו בכ-7,000 ש"ח. הקימקו מזנק אל מול מתחריו כשהוא חמוש במחיר אטרקטיבי לקטגוריה, מנוע נמרץ ובלמים נהדרים.

רוצה לראות מה מחיר האופנוע שלך עכשיו? כנס למוטו מדריך

 

תעודת זהות

 

 Kymco XCiting 400i

 

מחיר: 40,000 ש"ח.

 

רישיון: A1.

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת אחריות.

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, מקורר נוזל, 4 שסתומים, גל-זיזים יחיד עליון, מוזרק דלק.

 

נפח: 399 סמ"ק.

 

הספק: 36 כ"ס ב-7,500 סל"ד.

 

מומנט: 3.6 קג"מ ב-6,000 סל"ד.

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 280 מ"מ, קליפרים רדיאלים עם 4 בוכונות. מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ, קליפר עם בוכנה אחת. מערכת ABS. בלם יד.

 

מתלים: מזלג קדמי עם שני משולשים, מהלך של 110 מ"מ. מאחור זוג בולמים עם מהלך של 107 מ"מ, כיוון עומס קפיץ.

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-15. א' 150/70-14.

 

בסיס גלגלים: 1,565 מ"מ.

 

גובה מושב: 810 מ"מ.

 

משקל רטוב: 209 מ"מ.

 

נפח מיכל דלק: 12.5 ליטר.

 

תצרוכת דלק מדודה: 24 קמ"ל.

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל