fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מוטו בוחן | קאוואסאקי נינג'ה 400 – כוכב עולה

מוטו בוחן | קאוואסאקי נינג'ה 400 – כוכב עולה

כתב: רביב כהן | בחנו: אריק רוזנבלום, אביעד רייס, רביב כהן | צילום: עדי בראון, לנה טאובס

 

שורה תחתונה: קאוואסאקי משיקים את אחד האופנועים המדוברים השנה שצפוי להפוך לרב מכר בקרב רוכבים צעירים ומנוסים כאחד.

 

על קו הזינוק, הלב פועם בחוזקה, הראש משנן את רצף הפניות המוכר בו עבר עשרות אם לא מאות פעמים, מימין ומשמאל כלי מלחמה רועמים ששים אלי קרב, רוכבים ממוקדים דרוכים לקראת תחילת המירוץ.
דגל השחמט מונף והמצערת נפתחת, נחיל אופנועים מזנק קדימה לעבר הפניה הראשונה, מנסה למצוא את הקו הנכון במיקום הנכון.
הטיה שמאלה וטור האופנועים מתיישר, צמודים גלגל אל גלגל, לומדים את הרוכב שלפניהם, מחכים לרגע שיעשה טעות קטנה כדי לקחת את מקומו.
דאבל אייפקס ימינה, והרוכבים מכוונים את האופנועים אל שיא הפניה הראשונה, פקודת היגוי מהירה אל עבר הפניה השניה והמצערת נפתחת, מאיצים לעבר ההירפין הראשון, בלימה חזקה הנמשכת אל תוך הפניה השמאלית בנסיון נואש לשמור על הקו, הרוכב מאחור נושף בעורף, מחפש להכנס בקו הפנימי ולעקוף.

גז, ועוד גז, הקצב הולך ומתגבר לקראת השמאלית הארוכה, רוכבים נלחמים על מיקומם ברוחב המסלול, כתף אל כתף, מרפקים נוגעים, אף רוכב לא מוותר, אף מתחרה לא נכנע.
וכך במשך הקפות מרובות, נמשך הקרב על מסלול המירוץ, קרב עם חוקים ברורים, קוים ברורים ולוחמים ללא חת הנלחמים על הגביע הנכסף.

נראה שבדיוק על כך חשבו המהנדסים בקאוואסאקי כשהחליטו לתכנן את הנינג'ה 400 החדש שהושק ב-2018.
עם נפח מנוע גדול יותר בכ-34% מה-300 המוצלח, ומשקל רטוב קטן יותר בכ-8 ק"ג, ה-400 הולך להיות רב מכר בקרב רוכבים צעירים בתחילת דרכם או כאלה שמחפשים את הריגוש שבאופנועים קטנים.
בהשוואה ל-300, קיבל ה-400 שלדת צינורות חדשה עם בסיס גלגלים קצר יותר וזוית היגוי חדה יותר.
מערכת בלמים עם דיסק יחיד גדול יותר, בקוטר 310 מ"מ וקליפר בעל שתי בוכנות של ניסין שמייצרות כוח עצירה טוב ומספק לאופנוע שכזה.

גובה המושב נשאר זהה, 785 מ"מ, שמאפשרים גם לרוכבים שאינם גבוהים במיוחד להרגיש מספיק בטוח עם שתי רגליים על הקרקע.
גם מערכת הבולמים שודרגה ולמרות שהיא עדיין נחשבת לפשוטה וזולה, תספק ביצועים סבירים ברכיבה בכביש הציבורי.
האופנוע קיבל דוגמת צביעה חדישה – המזכירה את אחיו הגדולים ועיצוב חדש ומעניין ללוח השעונים עם מד סל"ד שנראה כמו שעון טייסים יוקרתי.

הנפת רגל מעל המושב מגלה תנוחת רכיבה מעט מוזרה, ולרוכב גבוה (1.88) מרגישה מעט צפופה.
מיקום הרגליות אינו מעמיס על הברכיים ובשילוב עם מיקום כידון הקליפאון המוגבה, מרגיש הנינג'ה יותר כאופנוע תיור מאשר אופנוע ספורט.
רכיבה ארוכה התבררה כנוחה מאוד ועברה ללא מכאובים או עומסים האופייניים לאופנוע סופרספורט טיפוסי.
בהזדחלות בתוך העיר האופנוע מתפקד היטב, עם זוית צידוד גדולה מאוד ונוחות תפעול המצמד\הילוכים, קל להשתחל בין רכבים ולהגיע במהרה לפול-פוזישן… אה, סליחה, לראש טור הרכבים ברמזור.
בזינוק מהרמזור האופנוע מתנהג היטב, והמנוע תאב הסל"ד מושך את הרוכב דרך כל ההילוכים במהירות.

נראה שלמרות שדרוג נפח המנוע, הוא עדיין חסר מומנט מתחת ל-6,000 סל"ד וכל פתיחת מצערת מתחת לסל"ד הזה הביאה לוויברציות מורגשות בכידון וברגליים.
התנהגות המנוע הפתיעה מאוד, עם תחושה מאוד עדינה ואחידה בסל"ד ביניים, ומשיכה חזקה בסל"ד גבוה, נראה שכל רוכב יוכל למצוא את תחום הרכיבה המתאים לו.
עליה על הכביש המהיר גילתה, שוב, תנוחת רכיבה מעט צפופה וכדי להסתתר מתחת למשקף על הרוכב להיות די גמיש.
הנינג'ה 400 ירגיש בנוח גם בשיוט של כ-130-140 קמ"ש עם אפשרות לפתוח מצערת ולהאיץ למהירויות גבוהות יותר, ללא בעיה, עד למהירות סופית של כ-190 קמ"ש, על השעון המזייף והרוכב השפוף אל מתחת למשקף הקטנטן.

בכבישים המפותלים האופנוע מתפקד מעולה, עם היגוי קליל ומדויק תוך שמירה על קו הפניה.
מצערת האופנוע אינה קופצנית ומאפשרת רגש ודיוק כדי למצוא את הנקודה הנכונה ביציאה מהפניה שם היא נפתחת לרווחה.

ברם, האופנוע אינו חף מבעיות, ולמרות שדרוג מערכת המתלים, הרגישו אלו עדיין מעט רכים מדי, לרוכב במשקל של כ-90 ק"ג, ונטו לקפץ בכבישים המשובשים או על פסי האטה.

מכיוון שקאוואסאקי פיתחו את האופנוע הזה מתוך הסתכלות על עולם המירוצים, החלטנו לבחון אותו במסלול המירוצים הישראלי שבפצאל – בוקר קריר, האופנוע כבר מועמס על הטנדר ובדרך אל המסלול, שם באמת ניתן לבחון את גבולותיו של האופנוע והתנהגותו במצבי קיצון.
יום המסלול אותו הפיקה עמותת APEX התנהל לעילא ולעילא, ומיד אחרי תדריך בטיחות בוקר, התחילו הרוכבים להקיף את המסלול, כל אחד במקצה שלו.
כיוונים אחרונים לאופנוע, מורידים את לחץ האוויר ל-28 אחורי ו-25 קדמי בצמיגי הדאנלופ ספורטמאקס GPR300 ומצטרפים לאחד המקצים העמוסים פחות, כדי לבחון את הנינג'ה במסלול בו רכבנו ומכירים היטב.
כמה הקפות חימום והקצב מתגבר, הנינג'ה 400 מתעורר לחיים ומרגיש בבית.

מבט, פקודת היגוי נמרצת והטיית האופנוע שמאלה – הצמיגים שומרים על אחיזה מעולה והאופנוע שומר על הקו, המנגינה הממכרת של סליידר נגרר על האספלט נוטעת בטחון ברוכב לדחוף את האופנוע קצת יותר בכל הקפה.
יציאה מהשמאלית הארוכה ופתיחת מצערת חזקה, האופנוע מזנק קדימה מבלי לאבד אחיזה ומאיץ עד לבלימה לפני הפניה הבאה, שוב מבט, שמאלית ואז ימנית כפולה, האופנוע אוהב לבלות על הצד וזריז מאוד בשינויי הכיוון.
הבלמים מספקים עוצמת בלימה טובה מאוד לפני ההירפינים (פניות 4 ו-6) ולא הראו סימני חימום או דעיכה לאורך כל הרכיבה.
וכצפוי, נקודות התורפה של האופנוע לא אחרו להרים ראשן, רכות הבולמים גרמה לנדנודים קלים בכל עליה על קטע משובש במסלול ובשינויי הכיוון המהירים וסביר להניח שהקשחת עומס הקפיץ האחורי הייתה משפרת את התנהגותו.

כמו כן, תנוחת הרכיבה על ה-400 אינה ספורטיבית קיצונית במיוחד והצפיפות המורגשת לרוכב גבוה הקשתה על עבודת גוף נכונה בפניות.
למרות מיתוג צמיגי הדאנלופ ספורטמאקס כצמיגים "זולים" ולא ממש מתאימים למסלול מירוצים, הם התחממו במהרה וסיפקו אחיזה טובה מאוד, תוך כדי משוב תמידי לרוכב והיוו הפתעה אמיתית לאורך כל היום.
גם הצמיג הקדמי וגם האחורי הראו סימני חימום ושחיקה בריאים ונראה שהצלחנו לכוון את לחץ האוויר לנקודה הנכונה.

נראה שהנינג'ה 400 בקטגוריית רשיון A1 מאפשר מגוון של אזורי מחיה, בין אם זה ככלי רכב יומיומי צעיר או כאופנוע קטן וזריז לכבישים המפותלים, ה-400 יעשה את עבודתו נאמנה.
עם משקל נמוך, היגוי זריז ומנוע חזק, ה-400 יכול להיות כלי תחרותי בצורתו המקורית, וכלי מירוץ אמיתי עם שדרוגים לבולמים והתאמת תנוחת הישיבה לרוכב.
נראה שבימים בהם הספורט המוטורי הישראלי נוסק לשמיים וליגות מירוצי אספלט מוקמות חדשות לבקרים, יכול ה-400 להיות כלי מירוץ אידאלי – לצד מתחריו בקטגוריה כגון ה-RC390 של ק.ט.מ וה-R3 של ימאהה.

 

רוצה לראות מה מחיר האופנוע שלך עכשיו? כנס למוטו מדריך

תעודת זהות

 

Kawasaki Ninja 400

 

רישיון: A1

 

מחיר: 42,313 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים מקביליים, מקורר נוזל, מוזרק דלק, גל זיזים עליון כפול, 8 שסתומים

 

נפח: 399 סמ"ק

 

הספק: 45 כ"ס ב-10,000 סל"ד

 

מומנט: 3.9 קג"מ ב-8,000 סל"ד

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 310 מ"מ, קליפר בעל שתי בוכנות. מאחור דיסק בקוטר 210 מ"מ, קליפר בעל שתי בוכונות. מערכת ABS.

 

מתלים: מזלג בקוטר 41 מ"מ, מהלך של 120 מ"מ. בולם יחיד, לינק, עם מהלך של 130 מ"מ, כיוון עומס קפיץ.

 

מידות צמיגים: ק' 110/70-17. א' 150/60-17

 

בסיס גלגלים: 1,370 מ"מ

 

מרווח גחון: 140 מ"מ

 

גובה מושב: 785 מ"מ

 

מידות כלליות: אורך 1,990 מ"מ, רוחב 710 מ"מ, גובה 1,120 מ"מ.

 

משקל רטוב: 173 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 14 ליטר

 

 

טיפול 1,000 – 800.41 ₪

 

טיפול 6,000 – 263.25 ₪

 

טיפול 36,000 – 2710.18 ₪

 

טיפול 24,000 – 2208.5 ₪

 

טיפול 18,000 – 795.55 ₪

 

טיפול 12-000 – 1962.22 ₪

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל