fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מוטו בוחן | פיאג'ו בוורלי 350 – בוורלי הילס 90210

מוטו בוחן | פיאג'ו בוורלי 350 – בוורלי הילס 90210

אדם בלנגה

צילום: אריק רוזנבלום

מתוך מוטו מדריך, גיליון 359, ינואר 2018, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: הבוורלי לוקח את הנוסחה הישנה של הדגם הקודם ומכניס אותה לחבילה מודרנית שמתאימה יותר ל-2017. קטנוע גלגלים גדולים, דינאמי להפליא בשילוב מנוע גדול בגוף קטן הופך אותו לפשוט מצוין


קצת יותר בהרחבה

בעוד שבישראל קטנוע גלגלים גדולים הוא סוג של עוף מיוחד ונדיר, באיטליה מוכת המדרחובים קשה שלא למצוא לפחות 2 כאלה בכל קצה רחוב. מי שחושב שבאיטליה יש בעיקר וספות כנראה שיתאכזב ברגע שיראה את איכות הסלילה (או לייתר דיוק – איכות האבנים המסותתות) באיטליה. לפני כשני עשורים הוציאה הונדה שד קטן בשם משפחת ה-SH שכולה מורכבת מאותה נוסחה: קטנועים קטנים, עירוניים, בעלי גלגלים גדולים. ה-SH מבית הונדה נגסה קשות בכל מה שהאיטלקים יכלו להציע. הבוורלי הוא התשובה האיטלקית לאח הבכיר במשפחת ה-SH, ה-300, ואילו המדלי 125 נלחם באחים הקטנים. כדי להבין את הבוורלי 350 צריך להבין את המציאות האיטלקית ולאן הכלי הזה תוכנן.


קו רומא – חולון

לואיג׳י (אלון) נוסע כל בוקר מהבית שלו בפרברי רומא (הרצליה) למקום עבודתו במרכז העיר (תל אביב); בואו נדמיין שכל בוקר אתה נאלץ להעביר נסיעה של כ-15 קילומטר בכביש מהיר ואז להיכנס לאחת הערים הצפופות בעולם (רומא \ תל אביב) אתה מתחיל להמציא לך דרכים יצירתיות לפתור את הסיטואציה הזאת. הפתרון הזה מגיע בצורה של קטנוע, כזה אוטומטי עם תא מטען ומנוע מספיק גדול כדי שיוכל לקחת אותך ואת אשתך לבית הקפה בסוף העיירה ובאמצע השבוע לעבודה ובחזרה ביעילות ומהירות. לסוג הזה של קטנועים יש את אותה נוסחה; מנוע גדול (החל מנפח 200 סמ״ק עד ל-350), גלגלים גדולים ותנוחת נהיגה זקופה שמתאימה להזדחלות בין מכוניות ובסמטאות העיר. הנוסחה של קטנוע מנהלים רגיל פשוט לא הייתה מחזיקה מים באיטליה, מהסיבה הפשוטה – הסלילה.


גלגלים גדולים

לבוורלי 350 יש גלגל "16 מקדימה ו-"14 מאחור, מידות גלגלים קרובות יותר לאלו שתמצאו באופנוע ולא בקטנוע מנהלים – היתרון של זה אתם שואלים? דינמיות משופרת – איכות רכיבה, היגוי, אחיזה, מרווח גחון, אבל הכי חשוב: יכולת ספיגת מהמורות; כי כשהכביש ״נסלל״ בשנת 1500 בערך והוא תוכנן להכיל סוסים וחמורים אתם עוד תתגעגעו לרחוב סאלמה בדרום תל אביב. אבל יחד עם הגלגלים הגדולים כדי להיאבק בסלילה, או המחסור בסלילה ליתר דיוק, צריך חבילת מתלים טובה, הבוורלי עובר בציון ״טוב״ בלבד, סטפן ציין כי הם לא פרוגרסיביים מספיק, נותר לי רק להסכים אם כי עדיין הם מרגישים בסדר ועושים עבודה מספיק טובה.

אותם גלגלים גדולים יחד עם בסיס גלגלים קצר יחסית יוצרים קטנוע גבוה ומעט צפוף – מדרך הרגליים טוב וכמעט שטוח אבל אין מקום לשלוח את הרגליים קדימה, בנוסף בהרכבה נמליץ להרכיב רק מישהי שבאמת אוהבת אתכם, אמנם כיסא המורכב נוח אבל רחוק מלהיות מרווח כמו שאר קטנועי ה-300 המקבילים. תנוחת רכיבה כצפוי, איטלקית מאוד – כיסא גבוה, ידיים שלוחות מעט מטה ומדרך רגליים ללא מקום להתרווחות – היתרון של התנוחה הזאת טמון בכיסא הגבוה שנותן לך אפשרות להסתכל הרבה מעבר לתנועה הקרובה בכרך הסואן שיחד עם הכידון הנמוך מאפשרים שינויי כיוון זריזים יחסית. הכיסא לא היה נוח לחלק מהבוחנים אך זה הוא דבר מאוד סובייקטיבי.


הכי יפה ברומא

ביום שבת הרכבתי את זוגתי על הקטנוע לבית קפה על חוף הים בתל אביב, החלטתי לעשות את מבחן המבטים, ישבנו בחוץ, נהנינו מהשמש וכל כמה דקות העפתי מבט לכיוון הקטנוע, כמעט בכל פעם היה מישהו שעצר להביט על הקטנוע המעוצב הזה, לעניות דעתנו הקטנוע יפה, לא מיוחד, אבל לא מכוער, במיוחד כשמדובר בקטנוע פרקטי. אנו חושבים שהצליח להם עם העיצוב של הבוורלי. נקודה שחברי המערכת ציינו לטובה היא הכיסא האדום היפה שמתחבר עם החיפוי של תא הכפפות מקדימה וממשיך עד לכידון הקטנוע. האיטלקים השקיעו שעות נוספות בעיצוב הקטנוע הזה ורואים, חבל שפספסו בפרטים הגדולים יותר – הכיסא נפתח ללא מעצור או בולם ונזרק בצורה לא מחמיאה על הכידון, תא הכפפות ננעל רק כאשר נועלים את הכידון, ככל הנראה משתמש באותו בית מפתח כמו זה של האיקס-איבו.


תעמיס, תעמיס

התא מתחת למושב מואר ויכול להכיל קסדה מלאה (אפילו גדולה מאוד \ נפתחת) יחד עם עוד כמה פריטים קטנים ללא בעיה מיוחדת, מקדימה תוכלו למצוא וו תלייה קטן אליו תוכלו להצמיד תיק בעת שהתא המרכזי מלא או אם תרצו מקום נוסף. אחד הדברים שהעלו לנו חיוך גדול על הפנים הן רגליות המורכב, מצד אחד הם מוסתרות היטב כאשר לא בשימוש, ומשפרות את המראה הכללי של הקטנוע הנאה, אבל מצד שני, אם בטעות למורכב שלכם יש רגליים גדולות ממידה 36 – תצפו להתנגשויות בסה"כ רגליות המורכב טובות, למורכב לפחות, ויש מקום טוב להחזיק את הקטנוע עם הידיים. מרחב המחייה של המורכב טוב יחסית אבל קצת אינטימי עם הרוכב, זוכרים את התנוחה האיטלקית הגבוהה והזקופה מהפסקה הראשונה? אז כאן אתם משלמים את המחיר. נציין לטובה את מיגון הרוח שמגיע עם הקטנוע הזה בצורה סטנדרטית. מתחתיו יש לוח שעונים נחמד שמכיל את כל המידע שתצטרכו למצוא בקטנוע ואפילו בנוסף למד דלק ישנה מנורה שאומרת לכם שאתם ממש משחקים על הקצה פה.


מזג איטלקי חם על צל טכנולוגיה מודרנית?

משעשע לחשוב על קטנוע ככלי שלא מיועד למתחילים והריי שהבוורלי רחוק מלהיות כזה, לא כי הוא לא יתמוך את הרוכב החדש, אלא כי רוכב חדש לא יעריך את החלקים הטובים בקטנוע שכזה. נתחיל בחבילת האלקטרוניקה המצוינת שהקטנוע הזה מצויד בה, מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS) ומערכת לבקרת משיכה (ASR) – שתיהן עובדות פשוט מצוין, את הסרטון על תפעול המערכת תוכלו לראות באינסטגרם שלנו. ברכיבה קצת יותר רגועה מצאנו את עצמנו באמצע העיר מחפשים מקומות לגרום למערכת הזאת לעבוד והיא אכן עובדת מצוין. גם מערכת ה-ABS מהטובות שבנמצא.

זוכרים שבפסקה הקודמת אמרנו שזה לא קטנוע למתחילים? אז זהו, שעם מנוע 350 סמ״ק בקטנוע קטן וקל כל כך המהירות תגיע מהר, נכון שמערכות הבטיחות עוזרות, אבל אין תחליף לניסיון והכרה של כלים מסוג זה. כשמדובר במנוע 335 סמ״ק שמפיק כמעט 33 כוחות סוס עם וריאטור טוב אך מעט אגרסיבי, קל מאוד למצוא את עצמך נוסע מהר מאוד, בולם מאוחר, מאיץ מוקדם, זורק את הקטנוע לפניות ומבלה הרבה זמן על הצד; הכי קרוב לסופרמוטו שתוכלו להוציא מקטנוע. לצערנו אין מושלם ועם בוכנה בודדת בנפח גדול כל כך במרכז האופנוע אל תצפו לחלקות, הוא מווברץ מאוד בסל"ד הנמוך והגבוה, התפללנו למערכת START/STOP ברמזורים כי זה באמת מעצבן – נכון אפשר להתרגל לזה, דודו טסה אמר שבסוף מתרגלים להכל, אבל אנחנו לא חושבים שזה לעניין בשנת 2017 ואין סיבה להתרגל לדברים כאלה.


מספר נקודות למחשבה

לטעמי קטנועים שכאלה לא מצליחים לתפוס תאוצה בארצנו היפה ושטופת השמש מסיבה אחת עיקרית – היתרונות שלהם לא מחזיקים מים בישראל, הגלגלים הגדולים נותנים אמנם ערך מוסף של דינמיות אך פוגעים בתא המטען מצד אחד וגרוע יותר ביכולת רכיבה בתנוחת ״ספפה״ – 2 דברים שחשובים מאוד לרוכב הישראלי. לא פחות חשוב – הסלילה פה לא איומה מספיק בשביל לשנות את תפיסת הקטנוענות של הרוכב הממוצע שמדמיין בכלים האלה, אופניים. הבוורלי 350 נותר יחיד במערכה זמן רב, כעת משהגיע ה-SH300 של הונדה לארץ ביבוא סדיר לאחר שבמשך זמן רב שיובא בהזמנה מיוחדת בלבד, יהיה נחמד להפגיש ביניהם בסקר שוק לסגמנט המעוד קטן. לצערנו למרות כל היתרונות של סגמנט הקטנועים הזה, הקהל הישראלי נשאר אדיש אליהם.

תעודת זהות

 

מחיר: 33,907 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

דרגת רישיון: A1

נתונים טכניים

 

מנוע: ארבע פעימות, סינגל, ארבעה שסתומים, גל-זיזים יחיד עליון, מקורר נוזל

 

נפח: 330 סמ"ק

 

קדח X מהלך: 78X69 מ"מ

 

הספק מירבי: 30.2 כ"ס ב- 8,250 סל"ד

 

מומנט מירבי: 2.9 קג"מ ב- 6,250 סל"ד

 

הזנת דלק: הזרקה אלקטרונית

 

תמסורת: וריאטור עם קלאץ' צנטרפוגלי רטוב

 

שלדה: עריסה כפולה מצינורות פלדה

 

מתלה קדמי: בולמים בקוטר 35 מ"מ, מהלך של 90 מ"מ

 

בולם אחורי: זוג בולמים עם כיוון מלא, מהלך של 81 מ"מ

 

בלם קדמי: דיסק בקוטר 300 מ"מ, קליפר צף עם שתי בוכנות

 

בלם אחורי: דיסק בקוטר 240 מ"מ, קליפר צף עם שתי בוכנות

 

מערכות אלקטרוניות: ABS, ASR

 

מידות צמיגים: ק' 110/70-16, א' 150/70-14

 

בסיס גלגלים: 1,560 מ"מ

 

גובה מושב: 795 מ"מ

 

קיבולת מיכל דלק: 12 ליטר

 

6 תגובות ל מוטו בוחן | פיאג'ו בוורלי 350 – בוורלי הילס 90210

  1. הוא צפוף. מאוד.
    וחוץ מבנסיעה עירונית צפופה מאוד, הוא לא ממש נוח.

  2. שלום . אני שנה איתו מאז שנות ארצה.
    נסענו ביחד בגשם,בשמש. בלילה . בבוקר
    מעל 9,000 מאושרים

    זה קטנוע אמא של הישראלי
    (שכמובן לא יודע להעריך דברים טובים)
    גם גבוה (פגז לעיר) לתכנון נסיעה וכן הלאה

    קל משקל
    מנוע מדהים שזורם
    לא חזק מדי
    לא חלש מדי

    נסענו ביחד תל אביב-ירושלים

    תל אביב – באר שבע !!!

    תל אביב -\חיפה !!!!

    בעיר ובין עירוני לא רןצה לדבר.

    כלי בן כלי

    אגדה
    זריז קליל
    יציב
    הכל

  3. שלום כעבור שנה וחצי כמעט איתו, מעל 15,000 קילומטר,

    גם אם הציעו לי עליו מחיר הוגן ? קשה להיפרד, לא מעוניין להיפרד
    הייתי קונה אותו מחדש,שוב,
    אחלה כלי, הגז הראשון לא כ"כ " עצבני " גם כי זה קטנוע גם בגלל הASR שזה בטיחותי
    נסעתי בשלוליות הגז כן מתבטל שזה כן מציל בסופו של יום,

    הגעתי איתו בקצה 150 קמ"ש שזה סבבה ל15 ק"מ או 30 ק"מ רצוף ב25 דקות (עליות לפעמים)
    נסעתי איתו מגבעת שמואל מודיעין,ירושלים, סיבוב בעיר וחזרה,

    כלי ממליץ ,
    אחלה פיאג'ו אגדה של כלי זריז קל משקל,
    לא הייתי מחליף/משנה. יש לו כוח סוס של 400 סמ"ק כמעט, 32 ?
    מנוע זריז, כיף להשתחל איתו בפקקים, לא ארוך מדי,

  4. מתחקיר גדול שעשיתי,שהגיע את פיאגו אטליה.התרשמתי כי לקטונוע יש בעייה כרונית של ווריאטור שחורט את המכלולים שלו ונוצרים רעשי דפיקה קשים שגרמו להחלפת הקלאץ פעמיים בזמן האחריות.זו בעייה בטיחותית ממדרגה ראשונה מפני שהיא גורמת לאיחור בתגובת הוואריאטור בזינוק ובהאצה חזקה. מעבר לרעש האיום מהמיכלולים.אך יש נקודת אור הבנתי ממוסך א. הותיק והמנוסה כי החלפת הווריאטור במיכלולים של חברה איטלקית ידועה לאפטר מארקט פותרת את הבעייה של חריטת המכלול.בטיפול הקרוב אנסה את זה.בינתיים אם מופיעים דפיקות של קלאק וקנאק.תתעקשו במוסך שיחליפו לכם באחריות את הקלאץ.אל תדאגו הם מחייבים את החברה באיטליה..מעבר להחלפת אגזוז שצבעו ירד והחלפת אמבטייה תת מושבית באחריות-אחלה קטנוע ואמין מאד

  5. מעוניין לקנות קטנוע כזה שנת 2018 ןאילך .האם הוא ממולץ

  6. אחלה כלי, איתו כבר שנתיים וחצי. אמין, נוח, מהיר, טיפולים רק כל 10K, יציב וחזק. רק מה? אי אפשר לשלוח רגליים קדימה. אני 1.85 וזה לא פשוט בנסיעות ארוכות בכלל…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל