fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

מוטו בוחן | סאן-יאנג CRUiSYM 300 – קטנועי המנהל החדשים

מוטו בוחן | סאן-יאנג CRUiSYM 300 – קטנועי המנהל החדשים

כתב: עמית משיח | בוחנים: עמית משיח, אריק רוזנבלום, סטפן אבנדיצ'י | צילום: אדם בלנגה, אריק רוזנבלום

מתוך מוטו מדריך, גיליון 359, ינואר 2018, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: ה-JoyMax הטוב ביותר שיצא עד כה.

קטגורית ה-300 פורחת וגדלה, על חשבון מנועי ה-250 הישנים והמיושנים, אפילו מדרגת הביטוח המעוותת שלנו לא מצליחה לעצור את השטף… את הסאן יאנג החדש אני פוגש בתמונות עוד לפני שאני רואה אותו בחיים האמיתיים, קווי עיצוב ישרים, ארוכים  וזויות חדות מלוות בקצוות מחודדים. לי אישית העיצוב הזה מזכיר את האופל קדט שהייתה להורי בשנות ה-80', קובייתי מדי ולא זורם. הרושם מתעצם כשאני גם ממש פוגש את ה- CRUiSYM במציאות.

הרבה רוכבים ברמזורים סביבי חולקים על דעתי זו – לדעתם מדובר בקטנוע יפיפה ומעוצב למשעי (ואני מדבר על לא מעט רוכבים שפגשנו בדרך; רוכבי JoyRide רבים אבל גם Tמקסאי אחד לפחות שחושב שהסאן יאנג יפה לפחות כמו הימאהה שלו)… על טעם ועל ריח.

עוד כמה מילים לפני שמתניעים: ה- CRUiSYM 300 מגיע עם המון מקום מתחת למושב, מעבר לקסדה סגורה יישאר מקום לתיק או קסדה סגורה נוספת (מהקטנות). מעבר לכך נמצא פה פיצ'רים רגילים של SYM; מוט טלסקופי המחזיק את המושב פתוח (פתרון קסמים שהלוואי והרבה אחרים היו מאמצים) מנורה קטנה שתשפוך אור על חלל האחסון המרופד ואפילו כיס מסמכים קטן באחורי התא. את הכסא ניתן לפתוח ע"י כפתור שעל הכידון וכמובן שגם מהסוויץ'; סאן יאנג כמו סאן יאנג, מעמיסה על הסוויץ' גם את פתיחת הכסא, גם את פתיחת מכסה הדלק, נעילת הכידון ולוחית קטנה שתיסגר ותשמור על נקיון הסוויץ' (הפעלה ע"י כפתור קטן ליד הסוויץ' ושחרור בעזרת בליטה בצד המפתח), אולי קצת יותר מדי פעולות לרכיב אחד אבל, הי, כבר התרגלנו.

תא מסמכים קטן בצד ימין של החזית (ניתן לפתיחה רק כאשר הסוויץ' מופעל) מכיל גם שקע USB ו-12V כלול, ופתח מילוי דלק באמצע השדרה המרכזית – לרגלי הרוכב; קצת נמוך אבל לא חריג בנוף הקטנועי של ימינו. המראות נהנות ב- CRUiSYM ממפרקי כיוונון מרובים המקלים על דיוק והתאמה. גם פה – הלוואי על הרבה כלים אחרים.

לוח שעונים צבעוני וגדול, שעון סל"ד אנלוגי ומד מהירות אנלוגי גם הוא, בשילוב צג דיגיטלי המציג חום מנוע, מד דלק, שעון, אודומטר (מד ק"מ מצטבר) וטריפ מטר מתאפס. כולם קריאים וברורים, גם באור יום. בהחלט ממשיך קו עיצובי (דמיוני, כמובן) של איזו משפחת קטנועים יפניים בשם מקס, את העיצוב חותם זנב קצר וזוויתי עם ידיות מורכב גדולות. נראה שניתן להרכיב על אותן הברגות סבל אבל אז יתארך הקטנוע עוד יותר. # רקאומר. בנוסף, נמצא רגלית צד (כיבוי מנוע בפתיחת הרגלית) וגם ג'ק אמצע יעיל וקל לתפעול.

עיצוב הקוביה הגדולה מלפנים מושיב אותך 'בתוך' הקטנוע ועל אף שהקטנוע גבוה וצר מספיק כדי להשתחל בקלות, עדיין התחושה היא של פרונט מסורבל וגדול (בתנועה מהירה התחושה נעלמת). הנטייה הקלה של הגלגל הקדמי הקטן 'ליפול' אל תוך הפניה מוסיפה גם היא לתחושה הזו מקדימה. כל זה מצטרף אל תנוחת רכיבה 'מנהלית' שלכאורה מאפשרת מעט תנועה קדימה ואחורה בשינוי מנח הרגליים אך מעודדת ישיבת 'בטטה'. להבדיל מ-'כורסאות המנהלים' של העבר, כאן ניתן לפחות לשבת בנוחות גם כאשר הרגליים קרובות והישיבה זקופה יחסית. משקל הקטנוע מרגיש מעט כבד בתמרוני חניה ומה שמשפיע בעיקר על תחושת הסרבול הוא אורך הקטנוע, לאחר פרק התרגלות קצר התמרונים הופכים קלים הרבה יותר.

כוח המנוע מגיע בצורה חלקה ולינארית והסאן יאנג מושך יפה כבר מהתחלת התנועה. למרות שהמנוע עובד חלק יחסית לסינגל, עדיין בין 5,000 ל-7,000 סל"ד מורגש חספוס מסויים בפעולת המנוע, לא רעידות מפריעות אבל גם לא פעולה חלקה ורכה. קו אדום ב-8,500 סל"ד והוואריאטור דואג שלא נעבור אותו לעולם (גם אם נגיע מאוד קרוב אליו). ABS עובד מצוין ולא מתערב מוקדם מדי, גם קדימה וגם אחורה. בזמן הפעולה של המערכת מורגשות פעימות קלות ביותר בידית הבלם – בהחלט אחד הנעימים ולא אגרסיבי.

בסעיף מיגון הרוח נמצא משקף גדול ויפה בחזית הקטנוע, רוכבים מתחת ל- 1.76 מ' מדווחים על שקט ושלווה. מ"מרומי" ה- 1.79 מ' שלי חוויתי המון רוח ישירות לפנים, גם במהירות עירונית, ברמה כזאת שעם משקף פתוח בקסדה הרוח עשתה לי תלתלים בגבות, ממש ככה. המשקף מגיע עם שני מצבים אפשריים וקטנוע המבחן הגיע כשהוא מכוון למצב הנמוך, לא התעצלתי ואחרי רגע וחצי עם מברג פיליפס ו-T10 המשקף כבר היה על הגובה. עדיין יש רוח לפנים/קסדה. עדינה הרבה יותר (נעלמו ה'תלתלים') אבל זה בהחלט מחדד את מהות הבעיה שיש לי עם פינוי הרוח של חזית ה- CRUiSYM הרוח חובטת בגוף הרוכב בעוברה את הפרונט; הקסדה, אמות הידיים, המרפקים, שרוולי המכנסיים, הברכיים וכל מה שנוגע בשובל המערבולת… בכלל, בכל יציאה מה'בועה' ההפרש מאוד מאוד מורגש. נדרשות כנראה עוד כמה שעות פיתוח במנהרת-רוח.

האורך הכללי שהוזכר קודם תורם רבות ליציבות גם על כביש מהיר וסחוף רוחות צד, אך אין מדובר בהתנהגות 'ספורטיבית' פרופר אלא יותר שילוב מוצלח של המתלים הקשיחים והיציבות הכיוונית הטובה שלו שבהחלט יכולים להעלות חיוכים בקסדה ללא מעט רוכבות ורוכבים.

המתלים בסיסיים כנהוג בקטגוריה, על הצד הקשה אך לא קשה מדי; זאת אומרת שאין נדנודים קדימה ואחורה בפתיחות וסגירות גז (תודה לאל) אבל מהמורות קלות בדרך יקפיצו את הקטנוע לשניה, כאן מועיל אורך הקטנוע ומסייע בשמירה על היציבות. ופה מגיעה מילה טובה גם לצמיגים – מקסיס פרו –  בעבר נחשבו  צמיגי מקסיס לקשים וחסרי אחיזה (לקטנועים, כן? – בתחום צמיגי האופניים, למשל, נחשבת מקסיס לראויה++) אך בשנים האחרונות אנו עדים לשיפור אמיתי באחיזה (ועדיין הם יציגו אורך חיים גדול יחסית), למעט תכונה מגונה להחליק קלות בפניה על הגז או על מעברי חציה/פסי צבע. עם מורכב כמעט ולא נחוש שינוי – לא בסחיבה ולא בהעמסת המתלים (על הצד הקשה מעט, זוכרים?) ויש שפע של מקום על המושב המדורג, גם לרוכב וגם למורכב, כך שבהחלט נוח להרכיב עליו.

זהו, זאת ההתרשמות שלי ממנו. בסופו של יום הוא לא כוס התה שלי וזה קצת חבל כי הוא באמת יופי של קטנוע בסגמנט שלו. זה בהחלט ה-'JoyMax' הטוב ביותר שיצא עד כה והמהודק ביותר. קשה מספיק, במידה. ועדיין סופג יפה מהמורות בעיר. נוח לרכיבה ממושכת ובהרכבה. מי שאוהב את הז'אנר ואולי כבר רגיל יסבול כנראה פחות אבל אישית אני מעדיף בלי משקף בכלל, רוכב בתוך הרוח הקבועה מאשר להיות שק חבטות לרוח מתעתעת. על כל פנים, להרבה רוכבים אחרים הוא מתאים כמו כפפה.

2 תגובות ל מוטו בוחן | סאן-יאנג CRUiSYM 300 – קטנועי המנהל החדשים

  1. כלי מצויין אמין וחזק מתאים במיוחד לכבישיי ישראל
    אחזקה לא יקרה ממש נוח לנסיעה קצרה ואף ארוכה
    יש לי אותו שנתיים ממש מרוצה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל