fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

מוטו בוחן | ימאהה X-Max 300 ברכיבה ראשונה + ארוך טווח

מוטו בוחן | ימאהה X-Max 300 ברכיבה ראשונה + ארוך טווח

כתב ובחן: נמרוד בוקר   |   בוחנים נוספים: עודד גביש, אדם בלנגה, אריק רוזנבלום   |   צילום: בלנגה, רוזנבלום


שורה תחתונה:
קטנוע מנהלים מרשים, מבין הטובים שרכבנו עליהם בזמן האחרון. מנוע חזק, שפע מקום איחסון ונוחות גבוהה.

בהרחבה:
האיקס-מקס 300 לא מגיע אלינו כשיפור של הדגם היוצא, אלא כדגם חדש לגמרי, הן מבחינת נתוני השלדה והן מבחינת נתוני המנוע.

שלדת האיקס-מקס 300 קלה יותר ב- 3 ק"ג ממשקל השלדה בדגם היוצא והמשקל הכללי של ה- 300, עומד על 179 ק"ג "רטוב", לעומת 182 ק"ג בדגם היוצא. בסיס הגלגלים קוצר בדגם החדש מ- 1,545 מ"מ ל- 1,540 מ"מ, וגובה המושב בדגם החדש גבוה יותר ב- 10 מ"מ.

בגזרת המנוע השינויים קצת יותר דרמטיים, כשנפח המנוע גדל מ- 249.9 סמ"ק, לנפח של 292 סמ"ק, וכוח המנוע גדל בהתאם, מ- 20 כ"ס, ל- 28 כ"ס, כששיא ההספק מגיע מוקדם יותר בדגם החדש ב- 5,700 סל"ד.

בונוס נוסף העניקה ימאהה ל- X-MAX החדש בצורת בקרת אחיזה, בנוסף למערכת ABS משולבת.

אז איך זה מרגיש?
מושב הקטנוע (שיכול לאחסן תחתיו 2 קסדות מלאות, לא דבר של מה בכך) רחב ומזמין ודי נוח, אם כי די גבוה. לא שזו בעיה בשבילי, אבל נראה לי שיהווה בעיה למאותגרי הגובה שבינינו.
מרווח הרגליים לא מדהים, ובניגוד לקטנועים אחרים (כותב שורות אלו מתנייד ביומיום על פיאג'ו אקס-אבו 400) אין ממש אפשרות לשלוח את הרגליים קדימה. מצד שני, גם ארך רגליים כמוני יכול לשבת בנוחות על הקטנוע, ולא התקיים מפגש בין הברכיים לידיות הכידון, בשום זווית צידוד.

לוח שעונים נאה וקריא מספק לרוכב את כל האינפורמציה שהוא צריך, על גבי תצוגת LCD, מנתונים עם בקרת האחיזה און או אוף, כמות הדלק במיכל, טמפרטורת מנוע וטמפרטורת האוויר, כשמימין באופן מסורתי שעון הסל"ד, ומשמאל ספידומטר.

הכפפות השקופות החדשות של אלפינסטארס, להשיג אצל המפיצים המובילים

ל- X-MAX 300 החדש אין מפתח מסורתי וצילינדר, אלא מנגנון קרבה עם כפתור שפותח את המעגל החשמלי. (לקח לי קצת זמן והתקף עצבים אחד, כדי ללמוד חלקית את מנגנון ההתנעה הזה. נחמד אבל לא נטול שיהוקים)..
התנעה ותחילת תנועה, והדבר הראשון שמעיר ומחדד אותך זה הזינוק המפתיע של האיקס-מקס מהמקום. ממכר. לאורך כל יום המבחן נהניתי להזניק את ה- X-MAX מהמקום ולא פעם להשאיר עשן לכלים גדולים וחזקים יותר.

חלקי מנוע קלילים כמו גם מפלט חלופי איכותי מדגם אקרופוביץ', קל יותר בכ- 3 ק"ג, איתו מגיע קטנוע המבחן, מטיסים את הסל"ד באופן מהיר מאוד לרום של 5-6 אלף סל"ד, ומשם עלייה עקבית אך מתונה לשיא הסל"ד, כשהקו האדום נמצא על 9,000 הסל"ד.

אם ביציאה מהמקום, ה- X-MAX זריז מאוד, בפניות בתוך העיר, בצמתים ובשינויי נתיב, ה- X-MAX זריז לא פחות. עם בסיס גלגלים קצר ב- 5 מ"מ מהדגם היוצא, הטיית הקטנוע היא זריזה יותר, אינטואטיבית יותר, והקטנוע נופל בקלות לפנייה. דריכות מתונה מומלצת, בטח למשדרגים מהדגם היוצא לדגם החדש.

עם זאת, מיקום המראות פוגם בהנאת הטיסה בעיר במידת מה, מכיוון שהן ממוקמות בגובה רוב המראות של המכוניות המשפחתיות, ואך של כמה ג'יפים.

כאמור, ביומיום אני מתנייד על אקס-אבו 400, שם מהלך המתלה האחורי עומד על 90 מ"מ, בעוד שבאיקס-מקס 300, מהלך המתלה האחורי קצר בשישה מ"מ. ועבורי, עם מגוון שברים בחוליות עמוד השדרה, זה די מורגש. המתלה האחורי הרגיש לי קצר מדי והתחושה היא שהוא על סף סגירת המהלך שלו בחלקים המשובשים של ת"א – ר"ג המתחדשות.

מערכת בקרת האחיזה מרגישה איטית מדי לטעמי באופן העבודה שלה. אמנם היא לא משביתה במכה אחת אלימה את המנוע, אלא נותנת לו אוויר, אבל לא משחררת בקלות ולפעמים די היסטרית, כשהיא מפרשת מהמורות וקפצוצים על הכביש כאבדן אחיזה, וכך נכנסת לפעולה ללא צורך, לא פעם. וכך אתה יכול למצוא את עצמך מקפצץ בכבישי העיר המשובשים לדרגה של כמעט ניתוק מגע של הצמיג האחורי מהאספלט, ומנורת החיווי של בקרת האחיזה מוסיף לך "קצת צבע" לתהליך הניעור… גם יציאה מהמקום על פסי מעבר חצייה יפעילו לא פעם את בקרת האחיזה ונראה שמהנדסי ימאהה לא ממש סמכו על כישורי הרכיבה של קהל היעד של ה- X-MAX 300.

 

הבלמים ומערכת ה- ABS לעומת זאת מרגישים טוב יותר. את ה- ABS מקדימה קדמי לא הצלחתי להפעיל בשום מצב, כלומר בשום מצב הגלגל הקדמי לא ננעל. לעומת שאת מערכת מניעת הנעילה מאחור נכנסת לפעולה בדיוק בזמן, ונראה שהיא נותנת לך לווסת את עוצמת הבלימה רגע לפני שהיא נכנסת לפעולה. כשהיא נכנסת לפעולה, המכה במנוף הבלימה מורגשת מאוד ועלולה להבהיל קצת את מי שלא מורגל במערכות ABS בכלי דו-גלגלי.

טלפון ממכונת החפירה הפרטית שלי, פקודה קצרה ואני שם את פעמי לכיוון איירפורט סיטי לארוחת צהריים בסניף בהדונס המקומי.
מחוץ לעיר הכלי יציב ונוסך ביטחון. המשקף אפקטיבי ומונע ממך מערבולות רוח ועדיין, קטן מספיק כדי שלא ישמש כמפרש וישבש במשהו את היציבות הכיוונית של הרוכב. המנוע נהדר, מחוץ לעיר הקטנוע יוצא לעקיפה מבלי להסס וגם תאוצות הביניים מרשימות לגודל המנוע, מרגיש בשרני בשביל 28 כ"ס, ולאחר כברת דרך לא קצרה, מטפס לרף ה- 160 קמ"ש, על השעון. (לפי דיווחים של עיתונאים אירופאיים ברכיבות מבחן באוטובאהן. מערכת מוטו מעודדת רכיבה בהתאם לתנאי הדרך ולהוראות החוק).

חומוס, קפה וחזרה לעיר, והפעם אני עובר באישימוטו. נכנס למוסך ומבקש מיוסי גואטה וסהר לוגסי לעשות סיבוב על הכלי ולחוות את דעתם. בכל זאת, מדובר באחד ממוסכי הדו"ג הגדולים והוותיקים בארץ, שמטפל בעשרות רבות של קטנועים מדי חודש, ולפי נהלי המקום (ונדמה לי שלפי חוקי משרד התחבורה), שום קטנוע לא משוחרר לפני שאחד מהם או אלכס, יעשה סיבוב על הקטנוע ויאשר את תקינותו. כך נצבר ניסיון עצום בידי שלושת המכונאים הללו, וחוות הדעת שלהם, יכולה להוות תוספת עצומה לדעה שכבר חיוויתי, או לגרום לי לחשוב מחדש על מה שאני חושב על כלי מבחן ועל המציאות…

יוסי גואטה מאישימוטו: "מדובר בכלי מאוד זריז שמתאים לרכיבה עירונית. הקטנוע מתאים לרוכבים המחפשים קטנוע זריז לשימוש יומיומי בעיר. מחוץ לעיר זה כבר סיפור אחר… ביציאה מהמוסך בקרת האחיזה נכנסה לפעולה בצורה מהירה וחלקה, בלי להשפיע ממש על ההאצה. אהבתי".

סהר לוגסי מאישימוטו: "כלי מאוד נחמד. מאוד אהבתי את ההיגוי והמתלים. המנוע מספק רצועת כוח ליניארית לאורך רוב קשת הסל"ד. ה- ABS נכנס לפעולה בדיוק בזמן ובעצמה הנכונים. לטעמי, בקרת האחיזה נכנסת מוקדם מדי ומרגיש כאילו היא מכוונת למוד רכיבה שמתאים לגשם – טיפה רגישה מדי.
לסיכום: כלי מאוד שימושי עם מרחב איחסון מפתיע שהייתי רוצה לעצמי, אם הייתי גר בתוך גוש דן…"

 

לסיכום:
לשנת הדגם 2017 ימאהה מציגה כלי חדש לגמרי, עם שינויים בנתוני השלדה והספק המנוע. התוצאה היא כלי זריז מאוד שמזנק מהמקום בתאוצה מרשימה ומשמש כנשק עירוני זריז וחד. בהתאם למצופה בימינו, ה- X-MAX החדש מצויד במערכות סיוע לרוכב, כמערכת בקרת אחיזה אפקטיבית ונוירוטית, ומערכת ABS מצוינת וכן מנגנון קרבה המייתר מפתח וצילינדר מסורתיים. ל- X-MAX מרחב איחסון נדיר בגודלו, המאפשר לך לקחת את מזכירתך לצימר הקרוב עם תיק העבודה שלך והלפטופ שלה, וכן להשאיר שתי קסדות מלאות מתחת למושב, בדרכך לצימר עם מזכירתך, לעבודה ארוכה ומעייפת על המצגת לישיבת הדירקטוריון הרבעונית הממשמשת ובאה…

אדם בלנגה, הבוחן היחיד שגם יודע לצלם את עצמו. תגידו לנו שהמבט הזה לא קנה אתכם…


דיווח ראשון: ימאהה איקס-מקס 300 במבחן ארוך טווח 

רואים בתמונה הראשית את האיקס-מקס בצבע ברונזה? הוא נמצא אצלנו במבחן ארוך הטווח ועליו נדווח לכם בחודשים הקרובים

הפגישה הראשונה שלנו עם האיקסמקס החדש הייתה בסוכנות פרפר המחודשת, או בשמה החדש מטרו TLV, שם קיבלו את פנינו הצוות הנעים והסביר על הכלי ושלל חלקיו. כבר בהנפת הרגל הראשונה מעל האוכף של הקטנוע הזה אפשר להבין שהוא בא לתת עבודה, עם גובה כיסא של כמעט 800 מילימטר, האיקסמקס לא מתבייש בכלל בגודל שלו. אגב גובה הכיסא, בהחלט נושא מבורך כאשר מנסים להסתכל רחוק.

במערכת הצבע ברונזה הצליח להיות נקודת מחלוקת מרשימה בין הכתבים, בעוד שחלק אהבו מאוד יש חלק שדאגו לחגך ולציין "בהצלחה עם למכור את הדבר הזה" – לטעם כותב שורות אלו הברונזה הזה מרשים ונראה פשוט מצויין "בייבי-טימקס".

בתקופה הראשונה צריך לרכב בזהירות יתרה, אחריי הכול יש קצת סיליקון על הצמיגים והמנוע הוא עדיין בחיתוליו. אז אנחנו רוכבים בזהירות ומבצעים את ההרצה כנדרש. דברים שכן אפשר לבדוק בהרצה זה את אורחות החיים הכלליים של הקטנוע הזה והם? תנוחת הרכיבה, איכות ההרכבה וכל מה שמסביב.

 

אז במה נתמקד בדיווח הבא?

איחסון ומנהלות בעיר.

איכות הרכבה כללית.

תוספות מיוחדות.

תעודת זהות

 

YAMAHA X-MAX 300

 

מחיר: 34,985 ש"ח

 

דרגת רישיון: A1

 

דרגת זיהום אוויר: 1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: 4 פעימות, יחיד צילינדר, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 292 סמ"ק

 

קירור: נוזל

 

הספק: 28 כ"ס ב- 7,250 סל"ד

 

מומנט: 2.9 קג"מ ב- 5,750 סל"ד

 

בלם קדמי: דיסק בקוטר 267 מ"מ

 

בלם אחורי: דיסק בקוטר 245 מ"מ

 

 

מדידות

 

מידות כלליות:

אורך 2,185 מ"מ, רוחב 775 מ"מ, גובה 1,415 מ"מ

 

מידות צמיגים: קדמי 120/70-15 אחורי 140/70-14

 

גובה מושב: 795 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,540

 

משקל רטוב: 179

 

קיבולת מיכל דלק: 13 ליטר

 

טבלת טיפולים

ק"מ    עלות הטיפול
1,000 ק"מ   546 ש"ח
5,000 ק"מ   285 ש"ח
10,000 ק"מ   643 ש"ח
15,000 ק"מ   285 ש"ח
20,000 ק"מ  2,340 ש"ח

 המחירים כוללים מע"מ, עבודה וחלקים.

7 תגובות ל מוטו בוחן | ימאהה X-Max 300 ברכיבה ראשונה + ארוך טווח

  1. קטנוע מושלם לדעתי. יפני. נראה כמו טימקס שפוי במחיר. בעצם לא זול אבל הרבה קטנוע

  2. קניתי אחד אפור. התנהגות כביש מעולה. משייט ב – 120 אמיתי. תא אחסון ענק. מתחנן להשכבות. איכות כללית.
    חסרונות: מפתח חכם דורש כיבוי מנוע כל פעם שפותחים את המושב וסתם מציק. מיקום חסר לרגליים בתנוחת "קסטום". בעייתי לנמוכים מתחת ל – 175. שקע הטעינה USB נכבה עם כיבוי הכלי. אור גבוה לא מספיק חזק. כצפוי היפנים לא יודעים לעשות ג'ק אמצע נורמלי, למזלי אני מרים משקולות שנים ולכן אני מצליח בקושי להוריד מהג'ק (בהשוואה לאקס אבו למשל). המושב מרגיש קצת קשה. הבולמים קשים מאוד בעיר, מחוץ לעיר זה יתרון.
    בקיצר: מי שעובר מקימקו או מסאן יאנג – ירגיש שהוא בגן עדן עם האקס מקס החדש.
    מי שעובר מהונדה או מאקס אבו – לא יתרגש יותר מדי.
    לסיכום: זה הכלי הכי טוב להיום בקטגוריה ואין חלופה אחרת לצערי. ברגע שיביאו דגמים חדשים של פיאגיו 300-400 סמק אני מוכר את הימהה.

  3. מישהו יכול להגיד לי עד כמה הוא חסכוני? או לא חסכוני בדלק
    יש לי איקס מקס 125 אני רוצה להחליף ל300

    • הבעיה שלך לא יהיה הפרש בין צריכת דלק זה לא ממש גורלי ,ההפרש הוא בביטוח,יש קפיצת מדרגה,כדאי לבדוק את עלות הביטוח

  4. היי חבר'ה ממצב אני עכשיו עשיתי רישיון על אופנוע ואין לי מושג איזה אופנוע לקנות זה סבבה בתור אופנוע ראשוני או האם כדאי בכלל אופנוע אחר…?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל