fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מוטו בוחן | זירו FX 7.2 – השועל החשמלי

מוטו בוחן | זירו FX 7.2 – השועל החשמלי

כתב: דניאל וקנין | בחנו: עודד גביש, עמית משיח, אדיר טרייטל | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: דו"ש אורבני, חשמלי, חזק ומגניב, מחיר הקניה מתקזז עם האחזקה הזולה. אחי, יש עליך שקע?

אופנועי זירו שוב בארץ, הפעם עם יבואן חזק ובעיצומה של תקופת הסתגלות שעוברת כעת על דעת הקהל.
מצד אחד כולם עוד רגילים לריח הבנזין וכל השיט הזה, מצד שני אולמות התצוגה מתחילים כבר להתמלא במכוניות חשמליות – לקראת המעבר האירופי לחשמל ב-2025.

חברת זירו האמריקאית צברה ותק וידע בתחום הדו-גלגלי החשמלי. האופנועים שלה הם מהטובים והמהודקים שיש לתעשיה הלא מזהמת להציע לנו כיום. הפעם אנחנו בוחנים את הגרסה הפשוטה, הבסיסית והדו-שימושית שבליין האופנועים החשמליים של זירו, ה-FX.

הוא מגיע עם 2 סוללות מתוך שתי גרסאות אופציונליות, השני עם סוללה אחת. אופנוע המבחן מגיע עם צבע קרם מדברי מהמם, עם מינימום פלסטיקה ועליה כיתוב מינימליסטי וממצה. הכידון רחב מאוד, ידית בלם בצד ימין ובצד שמאל אין ידית בכלל: הוא לא אוטומטי – כי אין פה גיר, הפעולה היא רציפה. כל העסק הזה מתחמם, על כן נמצא את מבנה הקיפוד של צלעות הקירור סביב המנוע.
ההנעה הסופית נעשית באמצעות רצועת קרבון – לנוחות, פרקטיות ואורך חיים מוגברים.
ומילה קטנה על השלדה – עריסה כפולה מפלדה בחתך ריבועי – שעושה את העבודה היטב, אבל לוקה מעט בעיצוב קובייתי וזוויתי מאוד, אולי מדי.
בצד ה'בלינג' נציין את רגלית הצד שעשויה אלומיניום, מכורסמת CNC, וארוכה למדי – מה שמחייב את הרוכב לתשומת לב בחניה והרמת האופנוע מעט יותר מכרגיל – בכדי לפתוח אותה במלואה, וגם את צמד פנסי הלד האימתניים שבחזית האופנוע ומעליהם לוחית פלסטיק סמלית – מעין חיפוי ללוח השעונים, ספק סנטרון קטנטן להסטת הרוח מפני הרוכב.
ואילו מאחור נמצא זנב בעיצוב מוטוקרוסי, עם בועית סמליל קטנה בקצהו ובתוכה מתנוסס הדגל האמריקאי. עם מחרשה קצרה וחזקה ללוחית הרישוי. על רקע הגוון המדברי של אופנוע המבחן שלנו הוא נראה כמו ציוד של המארינס, היישר ממשעולי אפגניסטן…

אז איך הוא נוסע?
סיבוב קל של המצערת שולח את הראש אחורה, כמאיים לשבור את המפרקת. קשה שלא לשחרר צרחה לקסדה ומפה הבנו שעל המחסור ברעש, ויברציות ואגזוז פיצתה החברה מקליפורניה במומנט – ובהרבה ממנו 10.8 קג"מ, יחד עם 27 כ"ס שמותאמים לדרגת רשיון A1 ומרגישים כמו הרבה יותר. לימאהה WR250R למשל, יש 2.4 קג"מ, ל-DR-Z400 יש 3.9 קג"מ, וה-CRF250L עם 2.24 קג"מ. מי חושב על אגזוזים ומי צריך ויברציות עם אופנוע שנוסע כל כך מדהים?
הכל נהיה יותר קל עם אופנוע חשמלי. סיבוב צפוף בלי קלאץ ורעידות גורם לרדיוס קטן, פניות, עליות בשטח, כמו גם על הכביש המהיר. בכל האלמנטים האלה מצליח המנוע נטול הבעירה והצילינדרים להתעלות על מקבילו המתיישן.

ההבדל הראשון בין מנוע בעירה פנימית לחשמלי הוא השקט וגם מחסור הויברציות. מנוע בעירה פנימית מייצר תנועה על ידי פיצוץ בצילינדר שמניע את הבוכנה מעלה ומטה, מייצר מספר תופעת לוואי הנגזרות מאופי הפעולה של המערכת. חיכוך גבוה בין החלקים המאסיביים הנעים והפיצוץ המניע את אותם החלקים יוצרים בין השאר ויברציות. מנוע חשמלי לעומת זאת יוצר שדה אלקטרומגנטי ממערך של מגנטים\אלקטרומגנטים, בתוך שדה זה נמצא סליל מוליך. הזרמה של חשמל בסליל הזה גורמת להפעלת כוח על הסליל ויצירת תנועה סיבובית (חוק לורנץ) של הסליל, ועל ידי תמסורת מניע את הגלגל.

ההבדל השני הוא זמינות המומנט והכוח. במנוע בעירה פנימית הכוח נבנה ככל שהסל"ד עולה עד לנקודה אופטימלית – בהתאם לסוג המנוע. הרבה מהאנרגיה גם הולכת לאיבוד בגלל חיכוך ושינויי כיוון תנועה. בגלל שכמו שציינו מנוע חשמלי מורכב מהרבה פחות חלקים, הוא עובד בצורה יעילה יותר ובטווח סל"ד רחב יותר. חברות כמו זירו מפחיתות את המומנט בתחילת טווח הסל"ד כדי שלא תתהפכו בכל יציאה מהמקום. המומנט הזמין לאורך כל טווח פעולת המנוע, גורם לתיבת הילוכים להיות מיותרת, ומכאן באופן ברור גם למצמד.

הפשטות של המנוע מובילה אותנו להבדל השלישי – התחזוקה. הגיע הזמן לשכוח מהחלפת שמן ופילטרים, ומהחלפה של קלאץ', כבל קלאץ', כיוון שסתומים, ניקוי קרבורטור, משאבת דלק וכיו"ב. הבנתם אותנו, פחות חלקים משמע פחות אלמנטים שיכולים להתקלקל. ואם אין מה שיתקלקל, אז לא מתקנים. בטיפולים בודקים מתיחה של רצועת ההינע, עדכון גרסה, ברקסים, צמיגים – דברים פשוטים. אין מס על אופנועים חשמליים, וחשמל יותר זול מדלק. מבדיקה שערכנו הביטוח הזול משמעותית באופנועים חשמליים ועלויות האחזקה הכוללות טיפולים, חלפים ודלק\חשמל הצביעו כי בסך הכל עלויות האחזקה של זירו יהיו זולות ביותר משני שליש מול המתחרים.

לעניינו, ל-FX חסרון אחד גדול, וגם אליו נגיע. אבל חשוב להבהיר קודם של שהוא אופנוע מדהים. קודם כל כאופנוע – תנוחת הישיבה תהיה נוחה לחובבי הדו"שים הקטנים. המושב בסדר גמור, לא קשיח מדי ולא צר מדי – על החסרונות והיתרונות שבעניין. עם 881 מ"מ הוא יכול להיות מעט מאיים לרוכב המתחיל או לזה מאותגר הגובה, מה שכמובן גורם למרווח גחון גדול של כמעט 320 מ"מ. המכלולים טובים, הבלמים של בוש – דיסק קדמי בקוטר 240 מ"מ, קליפר עם שתי בוכנות, מאחורה עם קוטר שווה ובוכנה אחת – עצרו מצוין ובנעימות. ה-ABS התערב במידה הרצויה והיה נהדר (גם בשטח, למי שלא רוצה לזרוק זנב, הוא עובד טוב מאוד). המתלים המתכווננים מלא (עומס קפיץ, שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה) – אמנם רק מקדימה מזלג יחסית דק בקוטר 41 מ"מ – אבל מצוינים, גיהצו את השטח בשמחה ולא היוו בעיה בכביש – ושוב, על אף מתלים ארוכים וגלגל "21 מקדימה (אחורי "18) האופנוע פונה מצוין.

הוא שוקל 132 קילוגרמים (כולל החשמל ????) שהיו פשוט תענוג בשטח. המחסור בויברציות ומצמד בשילוב עם המשקל הנמוך ומרכז הכובד הנמוך אף הוא גרמו לנסיעה טכנית ואיטית להיות קלה יותר. מתוך 2 המצבים הסטנדרטיים – Eco ו-Sport. ה-Eco נהדר בשטח ולא חסר לו כוח. בלימת המנוע שטוענת את הבטריה בעיר יכולה לעבוד טוב גם כאן בירידות אבל לא באופן קיצוני. במצב ספורט כבר תזרקו זנב בקלות ביציאה מפניות והוא מלהיב מאוד, ווילי'ז גם יגיעו ללא בעיה אחרי כיווץ קל של המתלים. מצב נוסף הוא Custom שנתון לבחירת הרוכב ומוגדר עם האפליקציה הנחמדה שמקשרת בין הסמארטפון לאופנוע ומאפשרת לשחק עם ההגדרות וגם להוות מעין לוח מחוונים שני עם נתונים נוספים.

בשורה התחתונה, לשטח הולכים כדי ליהנות, וה-FX היה מהנה בצורה בלתי רגילה. יש התאמות לעשות כרוכב, לא לחפש עם היד את הקלאץ ועם הרגל את רגלית ההילוכים (אותה השטות שקורית גם עם רגל שמאל בנהיגה באוטומט גם כן), וללמוד לשלוט באופנוע היטב ללא ההילוכים שכולנו רגילים אליהם – ולדעת לשלוט במהירות ובמצערת, במעבר מכשולים למשל. ההרגשה במקרה הזה היא שכותב שורות אלה הגביל את האופנוע יותר מאשר האופנוע אותו, אבל מצד שני דברים מסוימים הלכו ביתר קלות ועם תקופת הסתגלות קצרה אפשר להוציא דברים נפלאים מהאופנוע הזה.

אפשר לטעות ולחשוב שאופנוע קליל כזה שמצטיין בשטח לא היה טוב במהירויות גבוהות אבל החשמליים כאן כדי לשנות את כללי המשחק. התאוצה השאירה כל אופנוען ברמזור מאחורינו (כולל MT-09 מבולבל אחד), והרכיבה במהירות גבוהה היתה מאוד יציבה ובעיקר , שוב, נטולת ויברציות שגורמות לנימול בידיים ושאר איברים אחרי נסיעה כזאת. מיגון רוח לא קיים ב-FX אבל לטעמי עדיף ללא מיגון רוח מאשר מגן קטן שמנתב הכל לקסדה ולצוואר תפוס. הרגשתי שאני יכול להמשיך לרכוב עליו כל היום ללא בעיות.

בתוך העיר, הוא אופטימלי על מצב Eco שקצת טוען חזרה את הבטריה, מאיץ, משתחל, הכל בצורה מצוינת כמו כל דו"ש קטן – רק תזהרו לא לפגוע בהולכי רגל שלא שומעים אתכם. נראה שזירו יצרו את הדו"ש האולטימטיבי עם יכולות שטח גבוהות, יציבות, והרבה ריגוש. אבל, ואבל זה מוביל אותנו לחיסרון הגדול שדיברנו עליו בתחילת הכתבה. הבטריה עם 7.2 קילו וואט\שעה (תתרגלו למידות) מספיקה לכ-80 ק"מ, וזמן הטעינה שלה אורך כ-9 שעות בטעינה בייתית.

זה יכול לעבוד מצוין למי שגר במושב ובסופש יוצא מהבית ישר לשטח. להוא שגר בעיר עם מסלול קבוע ואין לו בעיה לטעון אותו, מי שמחפש לנסוע ליומיים במדבר – פחות. הטעינה אגב, מתבצעת עם כבל רגיל שמתאים לשקע ביתי. שמענו במערכת כבר על אנשים שגרים בבניין בעיר ומשלמים אקסטרה לועד בית תמורת חשמל לאופנוע ועוד שיטות יצירתיות אחרות. טיולים ארוכים? אנחנו עדיין לא שם, לצערנו הרב מאוד. אנחנו מניחים שהתחרות בין החברות השונות יאיץ את הפיתוח של בטריות יעילות יותר ויותר, שיגדילו את הטווח ויקצרו את זמן הטעינה.

בדרך חזרה על אופנוע הסינגל שלי תהיתי למה צריך את כל זה? ההילוכים, הוויברציות, הרעש, הפיח, הנזילות.
התמכרנו לזה כולנו. בסל"ד גבוה, בין הילוך להילוך חשבתי שאם היה יוצא לשוק סמארטפון בנזין, שמוציא פיח, מרעיש ודורש המון תחזוקה לא היו לו לקוחות. נכון, הרעש של אופנוע טוב תמיד מעלה בי חיוך, אבל שליטה באופנוע ותאוצה נהדרת וחסרת ויברציות כמו של הזירו לטעמי מתעלים על זה, ואני מאמין שבעוד כ-15 שנה נסתכל אחורה ולא נהיה בטוחים מה ההגיון בבעירה פנימית ולמה כל כך חששנו מהמהפכה החשמלית.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

ZERO FX 7.2

 

מחיר: 54,985 ₪

 

רישיון: A1

 

נתונים טכניים

 

מנוע: Z-Force 75-5, מקורר אוויר, בראשלס, 7.2Kw

 

הספק: 27 כ"ס

 

מומנט: 10.8 קג"מ

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ, קליפר כפול בוכנות. מאחור דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ, קליפר עם בוכנה אחת. מערכת ABS

 

מתלים: מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, מהלך של 220 מ"מ. מאחור בולם יחיד עם מהלך של 230 מ"מ

 

מידות צמיגים: ק' 90/90-21, א' 120/80-18, פירלי סקורפיון MT 90

 

בסיס גלגלים: 1,438 מ"מ

 

מרווח גחון: 320 מ"מ

 

גובה מושב: 881 מ"מ

 

משקל: 132 ק"ג

 

טיפול 1,000 163.8 ₪
טיפול 6,000 163.8 ₪
טיפול 12,000 229.3 ₪
טיפול 24,000 491.4 ₪
טיפול 36,000 915.9 ₪

 

36 תגובות ל מוטו בוחן | זירו FX 7.2 – השועל החשמלי

  1. הכתבה הזאת לא ממצאת והיא ערוכה כמו פרסומת ויש להשים דברים על דיוקם אומנם אין תיבת הילוכים כי מדובר על כלים שהמהירות הסופית שלהם מוגבלת ויחד עם זאת יחסי העברת התנועה ברצועה משמשים כגיר בעל תמסורת אחת מוגבלת כיוון שהחברות שמיצרות כלים חשמליים הם חדשות ולא בעלות ניסיון וידע מקיף הכלים האלו עדיין לא בשלים רכיבה אמיתית ותובענית ו-80 ק"מ בכביש אולי נותנים לך 20 ק"מ בשטח בינוני. ויחד עם זאת מחיר סוללות אסטרונומי מה שמבטיח שאחרי 3 שנות אחזקה יעברו את מחיר הכלי יאלה תתקדמו…

    • נשמעת כמו תגובה ממומנת של המתנגדים לחשמלי… תתקדם אתה! אופנוע מדהים בעל יכולות פנומנאליות!

      • לפי היכולות ההפנומנאליות שאתה מיחס לכלי אני מבין את רמת הרכיבה שלך לך תתקדם ואז תחשוב על הדבר האמיתי עד שחשמלי יהיה הדבר האמיתי יעברו עוד מים רבים בנהר.

    • בשטח אכזרי מובטח לך לפחות 50 קמ, אחרי שלוש שנים אם הסוללה תמות יש לך אחריות לעןד שנתיים. אני מדבר מתוך נביון של בעלים של זירו. פתיחה ומומנט כל כך מטורפים לא ראיתי בשום אופנוע. ורני הייתי בעלים של הרבה אופנועים מעל ליטר

    • 80 ק"מ בעיר נותנים 100 ק"מ בשטח. יש לי זירו 2014 fx. אחלה כתבה, מסכים עם כל מילה, יא טרחן.

  2. רמי, יש לך הרבה אי דיוקים בתגובתך.
    מנוע חשמלי "שותה" חשמל במהירויות גבוהות. ברכיבת שטח איטית יחסית, המנוע מאוד חסכן, וצפויות לך שעות רבות של רכיבה.
    כל החכמה במנועים חשמליים היא שאין צורך בגיר. נכון כתבת, שיש תמסורת אחת קבועה, אך זו בדיוק הכוונה, אתה כל הזמן בהילוך הנכון. האופנוע מרגיש בהילוך ראשון וחמישי בו זמנית, אם אתה מבין למה אני מתכוון.
    המהירות הסופית מוגבלת ל-120 קמש או משהו באיזור. רכיבה מהירה יותר על אופנוע דו שימושי מאוד לא מהנה. גם על DRZ לא תדהר לאורך זמן על 140 קמש. זה די סיוט.

    אני חושב שלסוללות אחריות ל-5 שנים.

    האופנוע, כפי שנכתב, לא יצא לטיולי מדבריות, אך אף אחד לא מתיימר לכך.

    היה לי זירו fx מעל שנתיים. כיף של כלי.

    • לכל החכמים פה אז ככה אני מכיר את הכלים האלו על מרכביהם וצריכת הזרם הגבוה היא בזמן האצה ומשיכת מצערת וזה קורה לא מעט ברכיבת שטח כמו כן רוב הבעיות הם רכיבים וצמות חשמל שמתחממים ומתכלים. ולכן רוב הכלים החשמליים מוגבלים וברגע של עבודה קשה (הגורמת להתחממות רכיבים) ההספק יורד מה גם שככל שהסוללה מתרוקנת ההספק יורד לא כמו מנוע בעירה פנימית שנותן לך את אותו ההספק עד לטיפת הדלק האחרונה ולעיניין האחריות על הסוללות היקרות שנה רביעית וחמישית האחריות לא מלאה ואם מדובר במטרו גם בפחות מהזמן המצויין ימכרו לך אמתלה כדי להתנער משרות.

      • רמי, לך תכין חמוצים. לא אתפלא אם אתה עובד של אחד המשווקים שאין להם כלים חשמליים להציע. בחיים לא רכבת על חשמלי ובגלל זה הבורות הגמורה שלך…
        כלי מ.ע.ו.ל.ה !

        • תקשיב ילד חמוד (עמית)
          אני לא עובד של אחד המשווקים המתחרים לידיעתך יש לי מוסך לכלי רכב ואני בעל כתב הסמכה ומה שאני כותב זה מתוך ידע וניסיון והיה לי כלי חשמלי מהראשונים בארץ שאתה עוד רכבת על אופניים עם גלגלי עזר.

      • אני קניתי זירו SR2015 יד שניה דרך היבואן הקודם, הסוללות נפגמו לי לפני כחצי שנה, שנה לפני תום האחריוצ, ומטרו וזירו קיבלו על עצמם אחריות והחליפו לי אותן במסגרת האחריות.
        ככה שאני לא מקבל את הטלת הרפש הנפוצה כאן במטרו.
        מטרו היא חברה כלכלית, לא גמ"ח ולא תנועה חברתית.
        יש להם את העלויו. והתחשיבים שלהם ולגיטימי מכל בעל עסק שיקבע מה המחיר שכדאי לו למכור שרות או מוצר, הביטויים האלו-"גנבים, שודדים תחמנים…" אינם לגיטימיים.
        זה המחיר-רוצה? תקנה.
        לא רוצה? אל תקנה.
        השוק יעשה את שלו והיבואן יחשב את שלו.
        כל עוד יש דרישה-יש מכירה.

        • תודה על ההבהרה.
          לא קונה.
          80 ק"מ לא מספיק לכלום.
          רק מהלחץ להיתקע בלי סוללה אני מעדיף לא להיכנס אפילו לסוכנות.
          צעצוע נחמד ולא יותר מזה.

        • בלי קשר לתוכן הכתבה. למה להשתמש במילה שיט? את מי זה מכבד? את הכותב ? את הקוראים?

  3. הוא לא עושה 80 קילומטרים, זה גם לא אופנוע שטח, אולי שבילים, האופנוע מאד כבד ומתאים לשבילים לבנים, אם הוא יוצא לטיול. שטח אז יש מצב שאין לך סוללה לחזור הביתה.
    הוא. טוב כתחליף לקטנוע. רק שהוא יקר

  4. הייבוא של מטרו הדביק לו כמעט עשירייה נוספת למחיר..וזה בתקווה שהמחיר הזה הוא לסוללה הכפולה ולא הבודדת. אחרת המחיר גבוה ביותר מעשירייה .
    למה היבואן הקודם ויתר והעביר למטרו?

    • אדון אסף "המלומד", זה בדיוק החשש שלך. כלי הרכב החשמליים יגמרו לך את המקצוע כי פשוט אין צורך בתיקונים וטיפולים, כל שכמעט ולא ידרשו מוסכים עתיקים כמו שלך. החשש שלך מובן, אבל מוציא אותך מדעתך- והעיקר לתקוף. הכלי מצויין, עם טווח מספיק כמעט לכל רוכב ממוצע, עלויות אחזקה אפסיות וחווית רכיבה מדהימה. כדי שתחשוב על הסבה מקצועית ותפסיק לתקוף בצורה ילדותית את העתיד לבוא.

      • הי עמי ,
        נפלת על הבנאדם הלא נכון ,כנראה שבער לך לתקוף מישהו ואני הייתי בטווח המקלדת שלך.
        א. לא מלומד ולא בטיח .עובד בבניין בכלל .
        ב. אני דווקא לקוח פוטנציאלי מאוד רציני שבעבר התעניינתי מול היבואן הקודם שהיה נחמד ונראה אמין ושקוף.טרח ליידע אותי גם במגרעות,בניגוד לכתבה הזו.
        ג. לא רכשתי בסוף חשמלי וכן רכשתי דוש חמוד ונפוץ בעל אותן יכולות רק עם פחות מגבלות ופחות אי וודאות.
        ד. תגדיר "רוכב ממוצע" ??? אותו אחד שמגיע ליערות מודיעין ומפוצץ סלעים ? לא יספיק לו הטווח,לא יספיק לו מהלך המיתלים,הגיאומטריה כנראה גם פחות בקטע .
        אולי התכוונת לאחד כמוני שיוצא בסופי שבוע לטיולים שמטרתם סיור צילום והתאווררות – לא מספיק לו . אני מכסה מעל 50 ק"מ ביום כזה והכל בשטח.
        אולי התכוונת לרוכב יוממי בעיר שנהנה לרכב על דו"ש גבוה ונוח? יכול להיות . אז זה לא הרוכב הממוצע שאני מכיר. כל הקטע באופנוע דו"ש זה שהוא אמור לשרת את כולם ועל פני קשת נרחבת של אופני שימוש ועם וויתורים קטנים בדרך . לא תקיעה בשטח בלי חשמל ולא החלפת סוללה בעלות של 8000 ש"ח אחת ל….. מי יודע ?
        עם כל הרצון שלי לאופנוע חשמלי שישרת אותי שנים רבות עם "0" תחזוקה ,שקט ,נקי,יעיל ….לצערי אנחנו עוד לא שם .
        דבר אחרון – במחיר ההזוי הזה שיהיה למטרו בהצלחה . זה כלי שצריך לעלות גג 40 אלף וגם אז השוק שלו מוגבל.

      • ההספק לא ירד הם מביאים לישרעהל אופנוע מוחלש דגם ,ה 5.7 במקום את דגם ה 6.2 שיש לו 46 כס (ישנו גם דגם עם 14 כס) יחד עם הזאת המומנט של שני הכלים זהה והמהירות הסופית כנל, כך שאינני יודע היכן תוספת הכוח מתבטאת מאחר ולא רכבתי על שניהם. בקשר לכל הויכוחים למעלה אומר שהכלי מפתה אבל בעייתי .שמעתי על בעלי זירו שסבלו ממגוון תקלות קשות כמו בקר שהלך וכל מיני רכיבים חשמליים שוב אולי זה היוצא מין הכלל אבל אף אחד לא רוצה להיות שפן ניסיונות לי אישית גם יש בעיה עם השכנים בבניין בנוגע לחשמל.

  5. מה המהירות המרבית שלו. כתבה לא כל כך מוצלחת. חוסר בפרטים. חוץ משכנוע לקרוא אין הרבה אינפרומציה. לכתוב על הבדל בין ווברציות ושקט זה אנחנו יודעים לבד

  6. בוא נתחיל מהסוף מי שהצתרך הסוואה מקצועית זה אתה כנראה כי לאור האמת שאתה מנסה לדחוק ולכסות לעת הזאת הכלים אללו השארו לנוח באולם התצוגה אצל היבואן ויעלו אבק ואובש ואם אתה חושב שהחשמליים לא מתקלקלים ולא זקוקים לטיפולים ותיקונים אז אתה חי בללה-לנד ואין לך מספיק ידע וניסיון מה לעשות במוסך "העתיק" שלי אני מתעסק גם עם הייבריד וחשמלי וכנראה לא מדבר מהבטן אלה מהראש. עד שבתחום האופנועים לא יהיו בשוק הדו-גלגלי חשמליים גדולים מתוצרת הונדה הענקית היפנית סוזוקי ימהה וכן הלאה אפשר להבין שהדבר עדיין לא בשל ויש הרבה מה לשפר הדבר היחיד שהחברות הענקיות האלו כן משווקות אלו קטנועים חשמליים ובתור קטנוע קטן עם נסיעות מוגדרות לטווח קצר זה יכול ליהיות פרקטי.

  7. 1. לכל המגיבים, בעיקר בעלי הניסיון – הדברים שלכם חשובים, חבל לקלקל את התועלת בטונציות ואמוציות שניתן לוותר עליהם.
    2. לדעתי זירו בדרך לשם, אבל 80 ק"מ טווח זה רחוק עדיין.
    3. חסר בעיקר השוואת עלויות אחזקה ל1000/ 6000/ 12000 ק"מ, כמו שפעם היו עושים. זה היה נותן השוואת עלויות לכלים הקיימים.

  8. נכון ובהמשך למה שאמרת צריך לקחת בחשבון את ירידת הערך הדראסטית שיש לכלים החשמליים + שוק גוסס עד מת לגמרי.

  9. הכלי מעניין מאוד אבל בכתבה לא צויינו פרטים חשובים כמו האם ניתן לשלוף סוללה בקלות ולהטעין בבית וככ האם ניתן לנסוע עם סוללה בתיק ולהחליף בצד הדרך למשל.
    פרט נוסף שהושמט מה לגבי תחנות טעינה מסחריות איפה יש כמה זמן אורכת טעינה כזו ומה עלותה ? שאלה נוספת היא מה טווח החיים הממוצע של סוללה וכיצד בדיוק מתבצעת הטעינה האם יש מטען מהיר וכמה עלות טעינה ביתית מריק למלא 100% שנשווה לעלות בנזין והשוואה של עלות לקמ לעומת אופנוע או כלי עם כוח דומה .
    מה נתוני התאוצה? מה עם ציוד נלווה ? מה עם הרכבת אדם נוסף? מה בדיוק מתבצע בטיפול? מה עלות ביטוח וטסט? אני חושב שכתבת עומק הייתה מתייחסת בפירוט לכל סעיף ויש עוד דברים כמו צמיגים ברקסים חיי המנוע הצפויים המשוערים ותקלות שלא צויינו ואין דבר שלא מתקלקל בשלב כלשהוא ולכן איזה תיקונים יש מי מספק חלפים ומי מורשה לטפל בכלים האלה?

  10. המסר של אופנועי זירו הוא שמדובר בכלי חסכוני אבל מרגש. נתחיל עם חסכוני – הטענה היא כי הוא חסכוני כי הביטוח הוא זול יותר וכמות הטיפולים קטנה ולאורך זמן הוא יחסוך הרבה כסף. אז זהו שלא. חסכון לאורך זמן מודדים במדד שנקראה TCO – Total Cost Of Ownership. מדובר בחיבור של מחיר הקניה, התחזוקה והמכירה עם אבדן הערך (אותו מנסים בכוח להסתיר). הכלים הללו יקרים, התחזוקה לא אפסית באמת ומחיר המכירה ברצפה. אם אתה מתעקש להחזיק בכלי לשנים ולא להחליף, תאלץ להחליף סוללה ומדובר בסכום שישכנע אותך לעשות מהאופנוע עציץ בגינה.
    נעבור ל"מרגש". אם אתה מעוניין לרכוב על האופנועים הללו במצב "מרגש", כדאי שיהיה לך שירות גרר צמוד. ברוב הפעמים שתרחיק לטייל אתה תשים על מצב eco ותתפלל שתגיע הביתה בשלום. נכון, המומנט המטורף נורא מרגש כשאתה לוקח אותו לנסיעת מבחן מחוץ לסוכנות, אבל לא פרקטי בחיים האמיתיים, בהם כנראה תרכב במהירות של קטנוע ממוצע כדי לא להיקלע לצרות. לכן, מבחינה פרקטית, האופנועים הללו הם תחליף לקטנוע, לנסיעה בפקקים מהפרברים לעיר ובחזרה (מרגש מאוד), או לטיולים קצרים מסביב למושב (ומתחרה בכלים אפורים שעלותם מגוחכת). הבעייה שעלות הקנייה ובסופו של דבר, גם האחזקה הכוללת יקרה לרוב האנשים ורובם יקנו קטנוע 250 משומש שעולה פחות מסוללה ויכול להגיע עד אילת. אני שמח שהיבואן הוא מטרו, הם רציניים ונערכים לתקופה בה יפתרו כמה בעיות טכנולוגיות ותשתיות ויגיע יום בו הכלים האלו יהיו יותר נפוצים ויותר פרקטיים, אבל עד אז לדעתי, זה יישאר מאוד נישתי.אני דווקא מציע ליבואן לשקול מעבר למסלולי ליסיניג (או אפילו תוכנית של תשלום חודשי על שימוש) שיקלו מאוד על הקונים ועל החדירה לשוק.

  11. קילו בנזין אוגר בתוכו (נכון להיום) בערך פי 5 אנרגיה מקילו סוללה.
    למלא חזרה את הקילו בנזין הזה לוקח שניות. למלא את הסוללה לוקח שעות.
    נסעתי לעבודה, לפני שיצאתי הביתה התבקשתי לעבור בנקודה נוספת שמאריכה את המסלול במספר קמ מעבר לטווח הסוללה.

    לא אפשרי

  12. רוכב על זירו 2020 כבר כמה חודשיים, החלפתי צמיגים לשטח וזה משנה לגמרי את האחיזה, בכביש הוא מדהים, מגיע במקסימום ל144, בשטח עם הצמיגים החדשים-מישלין אנקי ויילד זה חוייה, רוכב לא אגרסיבי בינתיים, אם יש פה רוכבי זירו שרוצים לרכב שטח אשמח

    • היי אסף אני רוצה לרכוש כלי כזה אשמח להתייעץ

  13. מדד tco נמוך מאוד . הייפ של חשמל ועתידני אבל זה עוד רחוק לצרכן שמשווה לבנזין. שוק יד 2 מת בחשמל. סוללות כמה שעות/טעינות מחזיקות? מחכה לעתיד

  14. עידן הכלים החשמליים בתול.עד עם כל היתרונומ .טווח הנסיעה הוא הכשל העיקרי..זה יגיע רק עם הגדלת טווח הסוללות.בינתיים אסתפק בכלי המוטורי שתלוי בדלק .

  15. היי אני בעלים של זירו, יש לי אותו שנתיים שנת 2015, זה פשוט האופנוע הכי טוב שקניתי, בדגם שלי ds מגיע עם 4 סוללות ונוסע מעל 200 קילומטר ברכיבה בין עירונית, שאני רק במושב / בעיר מגיע ל300 קילומטר, מאוד מומלץ כבר מעל 30k עליו, 0 תקלות רק ברקסים וצמיגים, בקיצור, לשטח לא הייתי קונה אותו כי הוא כבד, אבל למשרד חזרה וטיולים בטווח זה פשוט לא רואה שום דבר אחר, סופר מומלץ ולא אני לא עובד במטרו. כל השאר תפתחו את הראש קצת תבינו על איזה איכות מדובר, פשוט מטורף

  16. די לנסות למכור לנו משהו שאתם לא באמת מאמינים בו בגלל ששלמו לכם כסף!!!
    מי שרוצה לרכוב על אופנו חשמלי – זה בדיוק מי שירצה לעשות סקסב עם בובת גומי במקום אישה!

  17. אם זו הדוגמא שלך, בובת גומי, עדיף שתסע על קורקינט כי עם מנת משכל של ילד בן 8 אתה פשוט הופך סיכון לתנועה.

  18. איפה קונים אחד כזה?ולא במחיר מוגזם מכול התגובות שהבנתי נראה קצת יקר והוא כמו אופניים חשמלים ,

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל