fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

מוטו בוחן | הונדה אפריקה טווין אדוונצ'ר ספורטס – מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר

מוטו בוחן | הונדה אפריקה טווין אדוונצ'ר ספורטס – מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר

כתב: צביקה כהן | צילום: נועם עופרן

 

שורה תחתונה: הונדה לוקחת קלף מנצח ומשפרת טווחים: מרחק תדלוק, מהלך בולמים ותגובת מצערת. כך משביחים את גן ההרפתקנות של אופנוע אדוונצ'ר


לא אובייקטיבי. זהו, שחררתי את זה מהתחלה. לפני כשנתיים, ערכתי
מבחן השוואתי בין שלושה דו"שים קרביים מהמובילים בשוק. מסע ארוך בכביש ובשטח הרחק אל המדבר. עם כל מכשול שצלחנו החסרתי פעימה ואחרי עליה ארוכה ומסולעת, כבר הבנתי שלבי נתון לאפריקה טווין. כמו סמארטפון אחרי נוקיה, חשבתי שזה אולי מיותר, אבל אחרי שחוויתי את מעטפת הביצועים, כבר לא יכולתי לחזור לאחור וקניתי אחד. האפריקה טווין מתח עבורי את גבולות השטח והכביש – יותר מכל אופנוע אחר עד כה. יש חזקים ממנו, יש קלים ממנו ויש קרביים ממנו. כולם במחיר של שטח על פני כביש או להיפך. עבורי האפריקה טווין היה הכי הרבה שטח שיש באופנוע שכל כך מפנק בכביש.

חלפו שנתיים. הונדה משפרת את הדגם הקיים ואף מגדילה ויוצרת בנוסף דגם קרבי יותר. אדוונצ'ר ספורטס בשבילכם. ואני, עם לוחית המבחן, מרגיש כמו ילד בחנות ממתקים.

ובחנות הממתקים זוכים דגמי 2018 למפלט חדש, לוח תצוגה שונה, מצערת אלקטרונית וארבעה מצבי ניהול מנוע. דגם הספורט הקרבי מצויד גם בבולמים ארוכים וקשיחים יותר, כידון גבוה, מושב גבוה ושטוח, משקף גבוה, רגליות רחבות, מכל דלק גדול, ידיות מחוממות, שקע מצת, סבל אחורי קרבי, מגני צד ומגן גחון – כיפת ברזל. כל הטובין הזה תחת צביעה חגיגית, לרגל 30 שנה להולדת האפריקה טווין.

הרושם הראשוני גדול. הספורטאי נראה ומרגיש עצום. שיעור קומתו ניכר ואני ממש מרגיש על הגובה. הגודל משרה ביטחון, בכביש ובשטח – כשכל מדרגה או חריץ נראה זניח תחת גחון הברזל הגבוה ביותר בנישה. ארגזי הצד המקוריים מתחברים לספורטאי ללא כל התאמה נדרשת.

זנב האופנוע שונה קצת ומכיל תא קטן, לאחסון כלי עבודה. הכידון גבוה ונוח יותר, בעיקר בעמידה. המושב גבוה בחמישים מ"מ. התוספת נובעת ממהלך בולמים שגדל בכעשרים מ"מ ומשכבת ספוג נוספת במושב הקדמי שנועדה ליישר קו עם המושב האחורי. תוספת הספוג רכה ונוחה יותר מבעבר. עם זאת, בסיס המושב לא השתנה ומי שרוצה להנמיך, יכול להחליף את המושב למושב הדגם הקודם או אף למושב מונמך.

סיבוב קטן של המפתח ואות חיים ממלא את הצג. הספרות בתצוגה גדולות וברורות יותר. אחת התוספות האהובות עליי בדגם החדש היא תצוגת טווח הנסיעה הנותר בכל עת. המסך ממוקם בזווית כזו שתקל על קבלת אינפורמציה גם בעת רכיבה בעמידה. רוב הזמן המידע נראה הרבה יותר טוב, למעט מקרים של שמש מאוד נמוכה.

עם התעוררות המנוע, נשמע צליל עבה יותר ובשרני. השיפור המרגש ביותר מורגש במשיכת המצערת – תגובת המנוע חדה ופראית. בעקרון, מניב המנוע אותה עוצמה, אך התגובה הרבה יותר טובה. מכל הדלק גדול יותר, מספק טווח רכיבה שבין 500 ל-600 ק"מ.

המשקף הקדמי הגבוה מצליח לחפות על מיקומו הרם יותר של הרוכב. מצבי ניהול המנוע כוללים שלושה מצבים מובנים: עירוני, תיור ושטח ומצב משתמש הניתן לעריכה. הבשורה הטובה היא ששינוי מצב נשמר, גם לאחר דימום מנוע. המשתנים הניתנים לעריכה עבור כל מפה הם: תגובת המנוע (3 מצבים), בלימת המנוע (3 מצבים) ובקרת אחיזה (7 מצבים + ביטול).

מחלקת הגימיקים סידרה לנו מנגנון איתות הכבה עצמאית. כמו כן, במצבים בהם פועלות בקרות החירום, מהבהבים אוטומטית כל המאותתים. העברת ההילוכים חלקה וטובה יותר, גם בלי מצמד.

פרץ ריגוש שני נובע מעבודת הבולמים. כאמור, מהלך עבודת המתלים ארוך יותר ואופיים קשיח יותר (אטי) ביחס לדגם הרגיל. הדגם הרגיל מצליח לשלב רכות שפחות מעייפת, עם יכולת שטח טובה מאוד. בולמי ה-SHOWA הארוכים מתמודדים טוב יותר עם מכשולים רצופים ומנדנדים פחות את האופנוע, בכניסה אגרסיבית לתוך וביציאה מפניות חדות בכביש. קצב הרכיבה על הספורטאי גבוה יותר בזכות מהירות התגובה והביטחון שהוא משרה.

הרכיבה בשטח מאתגרת. מפלסי הגובה משתנים וכשׁשׂדה הראייה חמקמק, נדרש להתאים את קצב הרכיבה למצב הקיים. שדה חמניות יפהפיות נישאות לגובה רב, צובעות את האופק בצהוב כמו להקת מעודדות המסתירות את המשך הדרך. המושב הגבוה והשטוח מקל על המעבר מישיבה לעמידה ועל התנועה לפנים ולאחור בהתאמה. המעבר לעמידה פוקח את עיניי לרווחה והקצב שוב עולה.

הרגליות הרחבות, נוחות ומחברות אותי טוב יותר לספורטאי. לעניות דעתי, רוכבים המבלים יותר בשטח ישמחו לרגליות רחבות אף יותר. כפתור בקרת האחיזה עדיין מאוד נגיש ואינטואיטיבי לשימוש. הבקרה בדגם החדש אינה מתבצעת באמצעות ניתוק הצתה, אלא על ידי השבתת המצערת, בזכות היותה אלקטרונית. התרשמתי שבקרת האחיזה מתפקדת טוב יותר ודרמטית פחות לעומת קודמתה. מגני הידיים המקוריים מפלסטיק שומרים מפני חצץ שמופצץ, אך לא יעמדו על המשמר בנפילות.

האופנוע עדיין משווק עם צמיגי הדנלופ טריילמקס, הצמיגים טובים לכביש ולשטח קל. לטובת רכיבה אגרסיבית בשטח, מומלץ לעבור לצמיגים בעלי חתך שטח גבוה יותר. ובכלל, הלוק של האדוונצ'ר ספורטס פשוט דורש קוביות.

המשקל הרטוב כבד בעשרה ק"ג. חצי מזה בגלל דלק, היתר בגלל מיגונים ותוספות. מרכז הכובד עדיין נמוך ויכולת השליטה באפריקה טווין מצוינת גם במהירות זחילה.

כשקצב הרכיבה עולה, מבריקים הבולמים שוב. יכולת השיכוך טובה יותר והאופנוע מרגיש בטוח יותר לגהץ מהמורות במהירויות גבוהות. הארגונומיה נוחה מאוד וקל יחסית להביא את האופנוע בדיוק לנתיב בו רוצים לעבור.

אובייקטיבי או לא, השתדלתי להוריד קצת את הסמיילים והלבבות, ואפילו לגלות קצת עננים. אך אם תחסירו פעימה אחרי שתרכבו עליו, אל תגידו שלא הזהרתי אתכם מפני התאהבות ממגע ראשון.

גולת הכותרת בדגמים החדשים היא תגובת המנוע החדה, הבּינה במיפויי המנוע ועבודת הבולמים הספורטיבית ביותר. כמו האופנוע, גם קצב הרכיבה גבוה יותר – בכביש ובשטח.

הצביעה יפה, אך חבל שאין גוונים נוספים לבחירה. האופנוע ידידותי יותר לרוכבים גבוהים ועבור מסוקסי השטח מומלצים שיפורים קלים באגף הצמיגים, הרגליות ומיגון הידיות.

מרווח הגחון יביא את הרוכב רחוק יותר בשטח. דלק לא יחסר לכך, אם כי אישית הייתי מסתפק ואף מעדיף את מכל הדלק הרגיל. הצג ברור ועשיר יותר, הצליל מפתה יותר והנוכחות איתנה כסלע.

בסתר לבי, אני כבר מצפה לדעת מה יהיה האופנוע הבא. מה יהיה טוב יותר. זה אולי ייקח עוד כמה שנים, אך זה יגיע. סביר מאוד שהוא יהיה בכלל חשמלי. הטכנולוגיה לא עוצרת וכך גם התיאבון שלנו לאופקים רחבים יותר . עד אז, עבורי, האפריקה טווין אדוונצ'ר ספורטס הוא הכי הרבה כביש שיש באופנוע שטח אדיר.

פורסם גם באתר השטח הישראלי 4X4

רוצה לראות מה מחיר האופנוע שלך עכשיו? כנס למוטו מדריך

תעודת זהות

 

Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports

 

דרגת רישוי: A

 

מחיר: 114,153 ש"ח. 125,153 ש"ח לדגם DCT

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק’‘מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים, קירור נוזל, 4 פעימות

 

נפח: 998 סמ’‘ק

 

הספק: 95 כ’‘ס ב-7,500 סל’‘ד

 

מומנט: 10 קג"מ ב-6,000 סל"ד

 

תמסורת: 6 הילוכים, מצמד רב-דיסקי רטוב, מנוף מכני, הינע סופי שרשרת

 

מתלים: מזלג SHOWA הפוך בקוטר 45 מ’‘מ, מהלך של 252 מ"מ, כוונון מלא. מונושוק SHOWA, מהלך של 240 מ"מ, כוונון מלא

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים פרפריים בקוטר 310 מ’‘מ, מאחור דיסק פרפרי בקוטר 256 מ"מ, מערכת ABS ניתנת לביטול

 

מידות צמיגים: ק' 90/90-21, א' 150/70-18

 

בסיס גלגלים: 1,580 מ’‘מ

 

גובה מושב: 900-920 מ’‘מ

 

מרווח גחון: 270 מ’‘מ

 

משקל רטוב: 243 ק’‘ג / 253 ק"ג לדגם DCT

 

נפח מיכל דלק: 24.2 ליטר

 

תצרוכת דלק: 21 ק"מ לליטר (נתוני יצרן)

 

גלריה

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל