fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

מוטו בוחן | ב.מ.וו G310R – ניסיון ראשון

מוטו בוחן | ב.מ.וו G310R – ניסיון ראשון

אסף לביא

צילום: אדם בלנגה

בוחנים נוספים: אדם בלנגה, אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה:
מתלים, ברקסים, נוחות ועיצוב מצויינים. חוסר כוח ו-וויברציה טורדנית מעיבים על האווירה. אופנוע נהדר עם התנהגות קלילה ומנוע מאכזב.

 

בהרחבה:
ב.מ.וו נכנסו לשוק הנייקדים הקטנים, שמוביל את המכירות בישראל ומצליח מאוד בעולם, בעזרת TVS – יצרן הודי גדול. נשמע מוכר? זה בערך מה שעשו ק.ט.מ עם סדרת הדיוקים הקטנים שמיוצרת בשיתוף בז'אז' ההודית. איפה טעו ב.מ.וו? בבחירת המנוע. מנוע ה- 310 מרגיש מיושן ומציע הספק נמוך ביחס למתחריו – 34 כ"ס, מווברץ בצורה לא נעימה בשיוט מעל 115 קמ"ש ומסיים תאוצתו באזור ה- 140 קמ"ש. בכל שאר המכלולים ב.מ.וו שיחקה אותה, מתלים סופגים אך לא רכרוכיים, ברקסים עוצמתיים דיים ומלאי רגש, מושב נח ורחב, תנוחת רכיבה טבעית ורמת גימור טובה.

בנסיעה בעיר התאוצה מספיקה ויותר. המהירות הנמוכה משאירה את הוויברציות מחוץ למשוואה, ואם השימוש באופנוע הוא בעיקר עירוני ומעט בין עירוני – חסרונות המנוע כמעט ונעלמים. המנוע מושך יפה ברכיבה בכביש מפותל ולא ממהר להגיע למנתק ההצתה, טווח הסל"ד השימושי רחב, אך עם זאת הוויברציה בסל"ד הגבוה משכנעת אותנו להישאר ברף שמתחת ל- 9,000 סל"ד- אז הוויברציה עוד נסבלת. שלא תבינו לא נכון, מנועי סינגל מווברצים מטבעם ואין אנו משלים עצמנו שרק ה- G נגוע במחלה, אבל בסל"ד גבוה הוויברציות שמייצר מנוע ה- 313 סמ"ק לא נעימות ואף מפריעות ברכיבה. שוב – אם אופי הרכיבה שלכם רגוע, רוב שימושכם עירוני ואתם לא מתכוונים לקחת את האופנוע לקצה היכולת – כל זה לא נוגע אליכם. תיבת ההילוכים מפתיעה בתחום החלוקה, שכן היא מדויקת להפליא גם בתחום העירוני וגם בבין עירוני, ופעולתה חלקה ורכה כמו כן גם הקלאץ' שעובד ללא דופי, בחלקות ודיוק. קל מאוד להעלות ולהוריד הילוכים ללא שימוש בקלאץ'. צליל מפלט הוא של סינגל קלאסי – אך בשרני ועגול, נשמע מצויין בסל"ד גבוה.

תנוחת הרכיבה טבעית, המושב רחב ונוח והכידון קרוב ולא מצריך כיפוף קדימה גם לנמוכים. סביבת הכידון מרגישה איכותית, החל מכפתורי התפעול ועד למנופי הבלם והקלאץ'. חיסרון אחד בתחום תנוחת הרכיבה והנוחות הוא כיפוף ברכיים מוגזם – וזאת מבוחן נמוך… יש לשער שרוכב גבוה ירגיש עוד פחות בנוח. מושבו של הב.מ.וו נמצא במרחק 785 מ"מ מהקרקע ומאפשר גם לרוכב נמוך להרגיש ביטחון ולהוריד רגל בבטחה. חביקת מיכל הדלק הגדול נוחה.

מערכת הבלימה מתוצרת BYBRE, בדומה לק.ט.מ, עושה עבודה טובה בעצירת כל 158 הק"ג של הב.מ.וו בעזרת דיסק קדמי בקוטר 300 מ"מ וקאליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות, כשמאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ וקאליפר בעל בוכנה אחת. מערכת ה- ABS לא ממאנת להיכנס מוקדם לעבודה, מתחילה את פעולתה בזמן הנכון, משאירה את השליטה בידי הרוכב ועובדת ללא רבב. מנוף ורגלית הבלם מלאי רגש ונוחים לשימוש, כאשר מנוף הבלם לא מתכוונן, בדומה לקלאץ'.

כפי שכבר אמרנו, הבולמים מצויינים בספיגת תחלואי אספלט ובורות, ועם זאת עובדים נפלא על הצד ולא שוקעים או מתנדנדים תחת עומס. מקדימה בולם הפוך מרשים בקוטר 41 מ"מ, ללא אפשרויות כיוונון, מאחור בולם יחיד עם כיוון עומס קפיץ והמשודך לזרוע אחורית מפוסלת ונאה. ההיגוי קליל בזכות בסיס גלגלים קצר, חלוקת משקל נכונה ומרכז כובד נמוך. המנוע תורם למרכוז המסה בעזרת הטיית הצילינדר אחורה והיפוך יציאת הפליטה לאחור בראש המנוע. האופנוע נכנס בקלות לפניות ונוסך ביטחון בהטייה, גם רוכב חסר ניסיון יוכל לרכוב מהר בכביש מפותל על גבי ה- G310R בזכות כל התכונות הנזכרות מעלה. צמיגי המישלין פילוט סטריט, במידות 110/70-17 מקדימה ו- 150/60-17 מאחור, מצויינים ומגיעים כסטנדרט.

לוח השעונים מספק שפע אינפורמציה ומעוצב בצורה נעימה וקריאה – עם מחוון הילוכים, שעון סל"ד קריא, מד מהירות גדול במרכזו ואף כולל נורת מתח מצבר שנדלקת כשרמת המתח נמוכה ומתריעה על בזבוז אנרגיה ומונעת מצבים לא נעימים. בפינה השמאלית העליונה תמצאו עוד אפשרויות רבות אך תאלצו לבחור מבין כולן רק אחת שתוצג.

הב.מ.וו מעוצב בהשראת אחיו הגדולים ה- R1200R וה- S1000R, ומזכיר במידה מסויימת את ה- Rnine T. בצביעה השחורה-לבנה הוא סולידי ונעים לעין, בטריקולור והצביעה הכחולה הוא בולט הרבה יותר. אופנוע המבחן שקיבלנו היה בצביעה השחורה, אותה אהבנו יותר, ושידר בגרות. למען האמת, זה בדיוק מה שמשדר עיצובו של ה- G310R, בגרות, רוגע, עידון – ומשקף את המותג אליו הוא משתייך. רמת הגימור גבוהה ובתחום זה נרשמה הצלחה. סביר להניח שב.מ.וו פקחו עין בוחנת בתחום זה בעיקר בגלל יצור האופנוע במפעל מרוחק בהודו, ואכן שמרו על איכות גבוהה.

הב.מ.וו מצטרף לשוק הנייקד הבינוני כשעל הנייר הוא בעמדת נחיתות, אך במציאות מדובר באופנוע בוגר ונוח יותר מרוב מתחריו. ניכר שיפנה לפלח אוכלוסייה רגוע ובוגר יותר ולדור השני לרוכבי המותג. ה- G310R הוא אופנוע כניסה ידידותי למותג היוקרה, ואנו מקווים שבהמשך יקבל עדכון ביחידת ההנעה שתביא אותו גם לכדי תחרות אמיתית בקטגוריה. בקרוב יצטרף אליו גם דגם ה- G310GS שיכניס את הדגמים הקטנים של ב.מ.וו גם לתחום האדוונצ'ר.

עם ה- G הקטן רכבנו בעיר, מחוצה לה, ובכבישים מפותלים. בעיר אין לנו טענות והוא מבצע את כל שנדרש ממנו נאמנה. גם בכבישים מפותלים אין הפתעה, שכן על הצד התנהגותו מרשימה וקלילה ותקסום למי שאינו בקיא ברזי הרכיבה ושואף ללמוד. חסרונו הגדול נמצא מחוץ לעיר, אז מתגלים החוסר במיגון רוח, ההספק הנמוך והוויברציה הטורדנית שהופכים את הרכיבה בכביש מהיר וארוך ללא נעימה בלשון המעטה.

סיכום:
ה- G310R אולי מאכזב בתחום המנוע אך מפצה על כך במכלולים מהשורה הראשונה, נוחות גבוהה, הנאה שנלוות לרכיבה על כלי ממותג יוקרה ומציע גישה בוגרת ומעודנת יותר לקטגוריה. אנו צופים שרוב רוכביו יהיו דור שני לרוכבי המותג שירצו את האופנוע בזכות היוקרה והמיתוג אשר נלווים אליו, ואולי יירכש כתוספת בעסקת קניה של R1200GS חדש, שכן מחירו נמוך ביחס למוצרי ב.מ.וו, ממוצע ביחס לקטגוריה, וקרוב מאוד לתג המחיר של זיווד אופנוע אדוונצ'ר. מי שחפץ באופנוע סולידי ומעודן יותר ורוב שימושו עירוני, וכן רוכבים בוגרים ושקולים יותר אשר מוגבלים ברישיון יוכלו ליהנות מאופנוע עירוני מבית טוב.

תעודת זהות

 

BMW G310R

 

מחיר: 35,900 ש"ח לא כולל אגרות רישוי
במסגרת שבוע ההשקה תינתן חבילת אבזור בשווי 2,000 ש"ח

 

דרגת רישון: A1

 

דרגת זיהום אוויר: 2

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: ארבע פעימות, צילינדר יחיד מוטה לאחור, 4 שסתומים, יניקה מקדימה, פליטה מאחור

 

נפח: 313 סמ"ק

 

הספק: 34 כ"ס ב- 9,500 סל"ד

 

מומנט: 2.8 קג"מ ב- 7,500 סל"ד

 

הזנת דלק: מערכת הזרקת דלק אלקטרונית

 

מהירות סופית: 143 קמ"ש

 

תצרוכת דלק מוצהרת: 30 קמ"ל

 

גיר: 6 מהלכים, קלאץ' רטוב

 

בולם קדמי: מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, מהלך של 140 מ"מ, ללא אפשרויות כיוון

 

בולם אחורי: בולם יחיד, מהלך של 131 מ"מ, כיוון עומס קפיץ

 

בלמים: קדימה דיסק בקוטר 300 מ"מ וקאליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות, מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ וקאליפר בוכנה אחת

 

מידות צמיגים: קדמי 110/70-17, אחורי 150/60-17

 

מדידות

 

מידות כלליות: אורך 2,005 מ"מ, רוחב 849 מ"מ, גובה 1,080 מ"מ

 

גובה מושב: 785 מ"מ

 

משקל רטוב: 158.5 ק"ג

 

קיבולת מיכל דלק: 11 ליטר

 

בסיס גלגלים: 1,374 מ"מ

 

זווית היגוי: 64.9 מעלות

 

תגובה אחת ל מוטו בוחן | ב.מ.וו G310R – ניסיון ראשון

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל