fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

מוטו בוחן | אפריליה שיבר 900 – רוקסטאר

מוטו בוחן | אפריליה שיבר 900 – רוקסטאר

רביב כהן

צילום: עדי בראון

שורה תחתונה: אפריליה הציגו שדרוג לאופנוע שמכסה את רוב הצרכים של הרוכב הישראלי, עם יכולות התניידות יומיומית בתנועה צפופה, טיולי רכיבה מרובי קילומטרים או רכיבה נמרצת בכבישים המפותלים.

יש משהו במנועי וי-טווין חדישים שמעביר לרוכב את תחושת הרכיבה בצורה ייחודית – גלי הקול הבוקעים מזוג מפלטים גדולים כאילו דייב גרוהל בכבודו ובעצמו מכה על תופי הבאס בקצב מתגבר שהופך לוויברציות המועברות דרך הכידון, המושב והשלדה, מחברים את הרוכב לאופנוע ומאפשרים שליטה על המקשה הזו, כאילו האופנוע הופך להיות הארכה של גפי הרוכב.
השיבר של אפריליה עושה בדיוק את זה, ובגרסת ה-900 סמ"ק, הוא עושה את זה אפילו טוב יותר.

בשנת 2008 הציגה אפריליה את השיבר 750 –  'כרטיס כניסה' מעולה לעולם האופנועים הגדולים, אופנוע כביש עם יכולות טובות בתקציב סביר.
במרוצת השנים, התגלו כמה חסרונות (אם אפשר לקרוא לזה ככה) באופנוע שמתיימר לעשות את הכל, החל מתגובת מצערת קופצנית מעט וכלה במתלים פשוטים ורכים שלא ניתנים לכיוון.
ברם, נראה שמישהו בצוות הפיתוח של אפריליה הקשיב לטרוניות שעלו באופן קבוע כנגד האופנוע והחליט לפתח את הגרסה המשופרת של השיבר 750.
וכך, עשור לאחר שהושק ה-750, השיקו באפריליה את השיבר 900 – שמתיימר לתת מענה לאותן תלונות ולנסות לתפוס בחזרה את מעמדו כאופנוע "כל-יכול" בתקציב נמוך.
האם הצליחה אפריליה במשימה? האם מצליח השיבר 900 לסגור באמת את הפער שנפתח בשוק האופנועים הערומים על ידי היצרנים המתחרים?
כדי לנסות ולמצוא את התשובה, לקחנו את האופנוע לרכיבה.

השיבר 900 הוא אופנוע גדול מימדים ביחס לאופנועים אחרים וגם רוכב גבוה ירגיש עליו בנוח.
מיקום הרגליות ממקם את רגלי הרוכב בתנוחת אופנוע תיור לא ספורטיבית, כזו שאינה מקפלת את הרוכב בתנוחת אוריגאמי וללא עומס על הברכיים אך עדיין מאפשרת לחבוק את מיכל הדלק ולעגן את פלג הגוף התחתון.
הכידון הגבוה מאפשר ישיבה זקופה למדי, ובשילוב עם מושב רחב ונוח הופכת רכיבה רגועה לדבר כמעט טבעי, מדובר בתנוחה שאינה מפעילה עומסים על הצוואר ופרקי הידיים ואינה מעייפת גם אחרי קילומטרים רבים,
נראה שמישהו באפריליה השקיע מחשבה בארגונומיות האופנוע ותכננו סביב הרוכב, מתוך מחשבה על פונקציונליות יותר מאשר על מראה.

ועדיין, נראה שכשסיימו מהנדסי אפריליה לתכנן את האופנוע סביב הרוכב, הם התפנו לתכנון חזות האופנוע.
כמו כל אופנוע איטלקי. הדעות חלוקות מעט לגבי העיצוב, אך לדעתנו השיבר 900 הוא אופנוע נייקד יפה ונוח, לא תמיד דבר שקל להשיג יחדיו, ועל זה אפריליה והאופנוע מקבלים נקודות זכות נוספות.
שלדת טרליס בצבע אדום בוהק בשילוב עם בולם זעזועים בעל קפיץ אדום, שמחזיקה מנוע וי-טווין מעוצב, מיכל דלק גדול וזוג מפלטים אובליים עם פקקים מצחיקים, השיבר 900 הוא אופנוע מאוד נעים לעין.
הדבר היחיד שאינו מובן בכל העיצוב הזה היא הכנף הקדמית, שלא ממש מגינה על הרדיאטור, צנרת הפליטה וכנראה גם פרצוף הרוכב מלחטוף מנה הגונה של ג'יפה אספלטית בכל הזדמנות.

לוח השעונים עמוס במידע ובאפשרויות שליטה על כל האלקטרוניקה המוצעת בשיבר, דרך צג TFT צבעוני ברור וקריא, שמשנה את צבע הרקע שלו לפי עוצמת האור בסביבה; רקע לבן בשעות האור ורקע שחור לתאורה חשוכה, הצג מצליח לשמור על תצוגה ברורה גם באור שמש ישיר.
בחירת האפשרויות על הצג מתבצעת דרך כפתורים על הכידון, ימין ושמאל, אלו ניתנות לשינוי גם תוך כדי תנועה, אפשרויות בחירה בין סגנונות רכיבה המשפיעים על תגובת המצערת (Rain, Tour,Sport), שלושה מצבי בקרת אחיזה, ABS וכו.

אנחנו אמנם לא ממליצים להתרכז בשום דבר אחר למעט הרכיבה עצמה, אך אפשרות בחירת המידע על המסך, תוך כדי תנועה – ללא הצורך להוריד ידיים מהכידון בהחלט מבורכת.
לוח השעונים מציג את סל"ד המנוע, בשילוב עם כמה נורות בחלקו העליון של הלוח המתריעות על יד קלה מדי על המצערת, שידלקו באור לבן, צהוב, אדום ואדום מהבהב ברגע שהמנוע מגיע לסל"ד שבאזור ה-9,000.
מהירות האופנוע מוצגת בצורה ברורה במרכז הלוח, חיווי הילוך, מצב רכיבה, מצב בקרת אחיזה, טמפרטורות שונות ועוד כל מני סטטיסטיקות נחמדות שלא ממש קשורות לרצון לפתוח את המצערת לרווחה בכל הזדמנות – אבל על זה – בהמשך.
חיווים נוספים כגון מצב ABS, רגלית צד, נורית מנוע וכיוב', מוצגות כחלק מלוח השעונים.
ולא, גם בשיבר 900 אין מד דלק, רק נורית קטנה שמודיעה לרוכב שהוא הולך להיתקע בצד הדרך, וכדאי שישים פעמיו אל תחנת הדלק הקרובה, ובמהרה.

בולמי האופנוע שודרגו בהשוואה לשיבר 750 לכאלה הניתנים לכוונון – שיכוך כיווץ, שיכוך החזרה ועומס קפיץ, ומרגישים קשיחים למדי, דבר מבורך למי שמחפש רכיבה נמרצת וספורטיבית, יחד עם זאת, נראה שהבולמים הקדמיים עושים עבודה מעולה בגיהוץ מהמורות וחריצים בכביש, והופכים את הרכיבה למהנה ונוחה מבלי לעייף את הרוכב, מפתיע לטובה.
הבלמים הקדמיים הם זוג קאליפרים רדיאליים בעלי ארבע בוכנות כל אחד על דיסקים בקוטר 320 מ"מ, המספקים עוצמת בלימה ורגש טובים. צריך אמנם "לסחוט" מעט את ידית הבלם, אך כוח בלימה בהחלט לא חסר שם, דברים שנסכו הרבה בטחון ביכולות הבלמים גם בבלימה מאוחרת לפני הפניה.

במשקל של כ-193 ק"ג יבש וכ-220 ק"ג רטוב, השיבר 900 אינו הסוס הכי קל באורווה, אבל שהמספרים לא יבלבלו אתכם, ברגע שמתחילים לנוע עם האופנוע הוא מרגיש קליל וזריז ונראה שהקילוגרמים העודפים האלו אינם מורגשים כלל.
לחיצה על כפתור המתנע והמנוע מתעורר לחיים, מקצב וי-טוויני קצבי, שולח גלי הדף לאוזני הרוכב דרך המשתיקים האובליים עם הפקקים המצחיקים, שבתמורה מעודדות גלי אדרנלין ורצון לפתוח גז בכל הכוח.
אנחנו מודים, אנחנו אוהבים מנועי וי-טווין ספורטיביים, כאלה שמתקשרים עם הרוכב לא רק דרך האוזניים, אלא גם בויברציות המשודרות אל קצות האצבעות, הרגליים ואפילו הישבן, כל אלו מחברים את הרוכב אל המכונה בצורה הרמונית; מעין סימביוזה בין אדם למכונה.

השתחלות בין רכבים נעשית בקלות. הכידון מספיק גבוה כדי לעבור מעל גובה המראות וזוית הצידוד מספקת כדי לאפשר לאופנוע הגדול הזה לעבור גם במקומות בהם הנהג הישראלי הטיפוסי שכח למרכז את עצמו בנתיב.
הרמזור מתחלף לירוק והגז נפתח, תופי הבאס רועמים בקצב מתגבר וההילוכים עוברים בקצב מסחרר, המנוע של השיבר 900 מעולה, לינארי ואחיד. לא חזק מדי ולא מאיים, כזה שיאפשר לך לסובב את ידית המצערת עד העצר מבלי לחשוש שהכתפיים יצאו מהמקום, אך מספיק חזק כדי לדחוף את האופנוע והרוכב קדימה בצורה שגורמת לרוכב לחייך בקסדה מאוזן לאוזן.
בכביש המהיר האופנוע מתגלה כפנינה, עם תנוחת ישיבה נוחה, מנוע חזק ובולמים שמעלימים את כל תחלואי הכבישים הישראלים, האופנוע הזה בנוי לגמוע מרחקים, במהירויות לא חוקיות, מבלי לעייף את הרוכב.
חוסר מיגון הרוח מורגש כמו בכל אופנוע עירום ועוזר לרוכב לחזק את שרירי הצוואר. שווה, לא?

נסיונות רכיבה עם מפות שונות הביאו אותנו לבחור במצב Sport, שם הרגישה המצערת מדויקת יותר בהשוואה למצב Touring – בו המצערת הרגישה כאילו היא קשורה לבתי המצערת בגומיה ופקודות הגז היו מעט איטיות.
היינו בוחרים במצב Touring בכל רכיבה שאינה ספורטיבית ובמצב Rain, אם היינו קמים בוקר אחד מבלי לאהוב לפתוח גז חזק.

יורדים מהמהיר ועולים למפותל; תופי הבאס מכתיבים את הקצב והאופנוע רוקד לצליל הפניות. שמאלית, ימנית ושוב שמאלית ארוכה, השיבר מגיב לפקודות ההיגוי בצורה טובה, לא מהסס לבלות זמן על הצד, שומר על קו הפניה ונוסך ביטחון ברוכב.
הבולמים מתפקדים היטב בהטיה, מרגישים קשיחים ויציבים ומדרבנים את הרוכב לפתוח גז מוקדם יותר ביציאה מהפניה.

ושוב, מנוע הוי-טווין הזה שנשמע כמו מטאליקה שמנגנים עם הפילהרמונית. דוחף את האופנוע ביציאה מהפניה, מישר את האופנוע ומאיץ עד הבלימה לפניה הבאה.
כמה מילים על המנוע בכביש המפותל; אופיו הלינארי של המנוע בכביש הזה – במילה אחת – מעולה… לא משנה באיזה הילוך האופנוע נמצא, המנוע יספק את המומנט כדי להאיץ את האופנוע ויספק דרייב אחיד וחזק, אי אפשר שלא לאהוב את זה.
לאורך כל הרכיבה, אם זה בעיר, על המהיר או במעלה ההר, תיבת ההילוכים של האופנוע תפקדה היטב, העברת הילוכים מדוייקת ונוחה, ואפילו קל למצוא את הניוטרל, בשונה מהרבה אופנועים איטלקיים אחרים.
השיבר 900 הוא אמנם לא אופנוע סופרספורט עם ביצועי מסלול, אבל יכול בהחלט לספק לרוכב את ההנאה מכל העולמות – רכיבות רגועות כדי להביט על הפרחים, רכיבות נמרצות בכבישים המפותלים, ואפילו פגישות מזדמנות עם מסלול המרוצים, שם אפשר לבחון באמת את גבולות האופנוע והרוכב.

תעודת זהות

 

Aprilia Shiver 900 2018

 

דרגת רישיון: A

 

מחיר: 69,000 ₪

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: וי-טווין, 4 פעימות, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עליון כפול

 

נפח: 896 סמ”ק

 

הספק: 95 כ”ס ב-8,750 סל”ד

 

מומנט: 9.17 קג”מ ב-6,500 סל”ד

 

גיר: 6 הילוכים, מצמד רטוב

 

שלדה: מסבך צינורות פלדה

 

מתלה קדמי: מזלג הפוך בקוטר 41 מ”מ, מהלך 120 מ”מ

 

מתלה אחורי: זרוע אלומיניום, בולם יחיד, מהלך 130 מ”מ

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 320 מ”מ, קליפר רדיאלי עם 4 בוכנות. מאחור דיסק 240 מ”מ

 

משקל: 193 ק”ג (218 ק”ג רטוב)

 

גובה מושב: 810 מ”מ

 

בסיס גלגלים: 1,465 מ”מ

 

מידות צמיגים: קדמי 120/70-17, אחורי 180/55-17

 

נפח מיכל דלק: 15 ליטר

 

צריכת דלק מוצהרת: 20 קמ”ל

 

מערכות: ABS, בקרת אחיזה, מצערת אלקטרונית, 3 מפות ניהול מנוע

 

24 תגובות ל מוטו בוחן | אפריליה שיבר 900 – רוקסטאר

  1. אני כבר שנה וחצי לא מפסיק לחייך מהענתיקת 750. שיחקו אותה אפריליה אין ספק.

  2. אפריליה מייצרים חשק. המחיר ירד פלאים. האם מישהו שם נלחץ מחברת הענק שעשתה שינוי במחירים או שתכלס זה אופנוע זול?

  3. הכתיבה מצוינת ומעניינת, אך לפי סגנון הרכיבה שלך אתה חובבן ולא מעבר.

    • כתבה מקצועית וקורקטית בלי בולשיט שנותנת כל מה שצריך מנסיך המסלול רביב כהן.
      כל הכבוד קיסר האספלט!

    • ולבטל אותו בזלזול ישראלי כה אופיני וגס. אני באמת סקרן, רשמת כתבה מצויינת ומעניינת, אך סתרת את עצמך עם הקביעה ההזויה, למרות שאינך מכיר אותו?!!!

      • הכתיבה שלו מעניינת מרתקת וסוחפת מלבד זאת סגנון הרכיבה מתאים למסלול ולא לכביש הציבורי. ייתכן והכותב וחבר שלך ואתה מפרגן לו וזה יפה והכל, אבל גם לקבל דיעה כנגד צריך לקבל. והוא חובבן זה אפילו לא דיעה זו המציאות, הרוכב הזה אינו בוחן מקצועי נקודה.

        • אינני מכיר את האיש כלל, פרט לשמו החתום על כתבות ומכיוון שכך אני זהיר מאוד בקביעותי לגבי אנשים ובהחלט חולק על דעתך לגבי הקביעה הנחרצת שלך ("זאת המציאות") , במיוחד שאינך מכיר את האיש !!!

          • יודע במי מדובר
            ויודע שהוא חובבן, זאת האמת והמציאות ולפעמים זה גם קצת נראה לא הגיוני. אבל כן הוא חובבן וזו עובדה (אתה מוזמן לבדוק אותי)… שזה בסדר וחביב אבל לא מספיק כדי להיות בוחן…

    • תראה משה אני לא מכיר אותך… אבל כולם בענף הזה חובבנים משום שאין בית ספר או מוסד שמכשיר אותם ומחלק תעודות.

      • ולא בית ספר צריך להכשיר אותך
        אלא הניסיון שלך בעיקר.
        יש כאלה שאולי ניחנו בלשון מחודדת. אבל עם ניסיון מועט. לא מזלזל באף אחד חלילה, אבל זה ניכר ואי אפשר להתעלם מזה.

        • לשון מסולסלת ומילים יפות לא יסתירו את המירמור הנשפך מכל משפט.
          בוחן לא צריך להיות מארקז ולא להיות איינשטיין. צריך נסיון, ידע ויכולת לבחון בצורה אובייקטיבית.
          ניכר מהכתבה הזו וגם מהקודמות שהבחור יודע את העבודה.
          הזלול הטיפוסי הישראלי הזה מוציא אותך די גיי אחי. שחרר ופרגן. קל לשפוט מהצד, בוא נראה אותך מוצא בחור עם ניסיון רהוט מבין עניין רוכב טוב שיכול לחבר הכל לכתיבה קולחת.
          לא מכיר את הכותב, אבל שוב, אפשר לראות שיצאת סתם גיי בקנאות.

          • אדון טלחי ה"יאס מן" המושפל,
            הישראלי הגיי והאידיוט הוא זה שעשה אותך.

            עכשיו נעבר לגופו של עניין.
            גם לתת דיעה נגד זו דיעה ,ואת זה קשה לישראלים לקבל, אז אל תתנשא ותחשוב שאתה הישראלי הנאור כי אתה לא, אתה בדיוק כמו כולם.
            פירגנתי על הכתיבה אבל כאן זה נגמר וזאת דעתי. עכשיו אתה וחבריך יכולים לקפץ על רגל אחת או פשוט לדפוק את הראש בקיר.

    • אהבתי, רביב חובבן. התולעת מרכיב בתור אתגר טורבו לאופנוע ישן, ביבי הענין. כל הזמן מתאמן במסלול במקום לבוא עם חברים שלו לסיבוב. אולי הוא לא מארז אבל גם חובבן לא… ודיברנו אחלה אופנוע, בכלל היום כמעט כל כלי הוא אחלה אופנוע. העיקר זה מה הכי נעים בגב ובעיניים לדעתי.

      • ביבי=בשביל. מארז=מרקז. ודיברנו=והשיבר….. תיקון אוטומטי דפוק

  4. אז יש מנוע, יש לוק וממש לוק טוב, יש דאשבורד מהמם, יש סאונד מטריף… אבל… עדיין אותו פנס שלא מאיר בלילה, עדיין אותו ממיר קטליטי שיושב על התחת ושורף את הרוכב בקיץ, אין קוויקשיפטר (נו מה היה קשה לשים?) והאגזוז… אוווו למה הבזבוז הזה של 10 קילו משקל עודף? בשביל עוד גימיק? בשביל ששדרוג לאפטרמרקט יהיה כפול?
    עוד קצת מאמץ והיה יוצא להם פרפקט.

  5. תמיד קיימת אצלי הפנטזיה לשיבר, תמיד כתבות ה,בעד" שמדליקות אצלי את בלוטות הרוק, ותמיד מגיעים כוחות בשטח (רוכבים ואף מוסכניקים) שאומרים לי "עזוב אל תיגע" :-(.
    אני כבר לא יודע למי להאמין

    • כמוני כמוך! אני דווקא הייתי רוצה את אחיו הדורסודורו 900 יותר יפה לי בעיניים. בלי שמות ,מכונאים בענף, שאני מעריך את הידע שלהם אמרו ואומרים לי את אותו הדבר, "עזוב"!! הכוונה בעיקר לכל מיני באגים חשמליים וחיישנים, אמנם לא מנוע או גיר ,אך כאלו שעשויים להשבית את הכלי ולשלוח אותך לביקורים רבים במוסך.

  6. כתבת על השיבר 750 "..תגובת מצערת קופצנית מעט וכלה במתלים פשוטים ורכים שלא ניתנים לכיוון"
    ב 750 היה אפשר לכוון בבולם הזעזועים האחורי עומס קפיץ ושיכוך החזר. שני הבולמים לא היו רכים ועשו עבודה מצויינת. תגובת המצערת ב 750 היתה מעולה, עם אותם 3 מצבי נהול מנוע כמו ב 900.

  7. יש לי שיבר 7 שנים, פעם אחת היתה בעיית חשמל קטנטנה שתוקנה תמורת כ-100 ש"ח, ופעם החלפתי נורת אור מרכזי ופעמיים נורת איתות, כך שכולכם קשקשנים

    • אנחנו כולנו קשקשנים ואתה גאון! האם התגובה הזאת שלך על האופנוע האישי שלך, באמת משמשת כמדגם מיצג לאמינות הכלי ?אני יודע בוודאות שישנם מכונאים שלא מחבבים את הכלי.

      • יש לי שיבר 750 2017, 30k, למעט טיפולים 0 תקלות. אחלה כלי, נקודה. ברור שיכולות להיות תקלות קטנות….אבל, בדיוק כמו שיש גם ביפנים (והיו לי 9 יפנים).

  8. בעל שיבר מעל שנה, לא נתקלתי בבעיות. האטלקים סובלים מסטיגמות של חוסר אמינות…זה אולי היה לפני 20-30 שנה. העולם מתקדם והטכנולוגיות של היצרנית די מיישרות קו.
    לפני 10-20 שנה גם אמרו שמכונית קוריאנית כמו קיה לדוגמה לא אמינות…אז אמרו….. חברים, המכונאי אמר…הוא אמר…..
    פשוט תשאלו בעלים של אופנוע ותקבלו תשובות. השיבר אופנוע מצויין לדעתי ומאוד כייפי (והיו לי בעברי כ-15 אופנועים)…אטלקי? זה יותר יתרונות. בטוח.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל