fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70

ימאהה איקס-מקס 300 במבחן ארוך טווח – דיווח שני

ימאהה איקס-מקס 300 במבחן ארוך טווח – דיווח שני

כתב: אדם בלנגה     צילום: רוזנבלגה

שורה תחתונה:
מנצח את מבחן העיר – חבלי ילדות מתחילים להיקרע, 1300 קילומטרים על מד האוץ… וטיפול ההרצה? נראה כמו זכרון רחוק ומתוק. 

 
סידורים של שישי בבוקר

שעה תשע וחצי, שם את הפלאפון בהטענה בתא הננעל בצד שמאל – לחיצה מהירה על כפתור ההנעה ללא מפתח, סחיטה של ידית הבלם והופ הקטנוע מניע. יאללה יוצאים לתחנה הראשונה, מאפיית לחמים, לוקח שתי חלות לשבת וזורק אותן לתא המטען הענק של הקטנוע. יופי, ממשיך לירקן לאסוף כמה ירקות, עוצר בבנק לסדר דבר אחרון לפני שבת, עובר בדואר לקחת חבילה שהגיעה מחו"ל ומקנח בעצירה קטנה בסופר, עכשיו אחרי שסיימתי יש לי קצת שקט – אפשר לשתות קפה.

 
בקצרה, לא היה קפה באותו בוקר, התחת שלי לא הספיק להתרווח על הכיסא, ההנגאובר לחץ לי על הראש ועורך האתר מתקשר "לך תאסוף קסדה ומעיל לצילום מבחן בסופ"ש". זורק את הקפה, מתנצל בפני הבריסטה המקסימה ונוסע לדרום תל אביב. שתי תמונות יפות בשדרה התל אביבית לקטנוע והולך לאסוף מעיל וקסדה. את המעיל ואפילו את המצלמה הצלחתי לתקוע בבגאז' המכובד של האיקסמקס הזה. את הקסדה הנוספת קשרתי לכיסא המורכב. מה לעשות, עדיין אין עליו ארגז…

 
ובכן, זה בדיוק מתאר את התפקוד הייעודי של הקטנוע הזה. הרבה עיר, הרבה עצירות והרבה תיזוזים ואת זה הוא עושה פשוט מצויין תודות ל: תא מטען עצום, ההנעה ללא מפתח שמייתרת את הוצאת המפתח מהכיס בכל חזרה לאופנוע אבל הכי חשוב – תנוחת רכיבה גבוהה ושולטת, בטוח וטוב.

 
בדרך לאיסוף ציוד הרכיבה גיליתי שעל צג הקטנוע מופיעים כבר 1,000 קילומטרים וכבר מגיע הטיפול שאחרי ההרצה.

הקילומטרים רצים פה מאוד מהר בקטנוע הזה, משהו ביכולת הבין עירונית שלו יחד עם יכולות התמרון הגבוהות הופכות אותו לפרטנר מצויין סביב הכרך הסואן. אבל הבעיה עם הנאת הרכיבה היא צבירת הקילומטרים המהירה וכך שמנו את פעמינו לכיוון מוסך אישימוטו מורשה ימאהה, אחד המוסכים הותיקים בתל אביב.

 

אז מה היא הרצה?

תקופת זמן, לרוב בת 1,000 ק"מ, בה אנו מצווים לרכוב במשנה זהירות, מבלי לאמץ את המנוע ולאחריה יש לבצע טיפול.

 

איך מבצעים הרצה?

במשך תקופה ראשונית אשר נקבעת ע"י היצרן, בדרך כלל 1,000 הק"מ הראשונים של אופנוע חדש, יש לרכוב לאט מבלי למשוך את המנוע לקצה הסל"ד אך עם זאת לא לאמץ אותו בשילוב של הילוך גבוה וסל"ד נמוך מדי, לרוב במעמד המסירה ימליצו לכם על סל"ד מקסימלי מסויים בהתאם לאופנוע, מעבר לכך אנו ממליצים להקשיב לאופנוע ולהרגיש מתי הסל"ד גבוה מדי ולא לדבוק בלוח המכוונים. במהלך ההרצה, והמלצתנו גם אחריה, יש לחמם את האופנוע לטמפרטורת עבודה, אין צורך בזמן רב מדי, כדקה אחת תספיק לרוב. רצוי שלא להרכיב במהלך ההרצה גם מפני שאינכם מכירים את האופנוע ומה שכבר הספקתם להכיר מתבטל ע"י שינוי בחלוקת המשקל במהלך הרכבה. בנסיעה ארוכה מומלץ לעצור למנוחה קלה בשביל האופנוע ובשבילכם; והדבר הכי חשוב הוא לא לרכוב עם גז קבוע, דרכים עירוניות או מפותלות הכי טובות להרצה עקב שילוב תאוצות ובלימות רבות.

 

למה חשובה ההרצה?

כמה סיבות, הראשונה היא תקופת הסתגלות, "פוליטיקלי קורקט" – ליצרן יש אינטרס מובהק שהרוכב ילמד ויכיר את הכלי לפני שהוא מתחיל להעלות קצב, תקופה בת 1,000 ק"מ משמשת גם להבטחת איכות שכן אם תקרה תקלה בתקופה זו בה הרוכב שומר על מהירות נמוכה וערנות גבוה מהרגיל הנזק יהיה קטן יותר ואולי אפילו ימנע. בעת ייצור המנוע נשארים לפעמים מעט שבבי ברזל, שאריות חומרי אטימה אך אין מה לדאוג, הרוב ילכוד מסנן השמן. לא רק המנוע נמצא בתקופת הרצה, גם שאר חלקי האופנוע צריכים לעבוד מעט בכדי להגיע למיטבם, הבולמים, מערכת הבלימה, הצמיגים ועוד חלקים צריכים להגיע להתאמה מיטבית בכדי לתפקד כשורה. בשורה התחתונה הרצה נדרשת כדי ליצור התאמה ראשונית אופטימלית בין החלקים הנעים במנוע, ובמיוחד בהתאמת הרינגים לצילינדר.

 

מה נעשה בטיפול אחרי הרצה?

כמו שארוחת הבוקר היא החשובה ביום כך גם הטיפול הראשון הוא החשוב ביותר לאופנוע. כל ברגי האופנוע מהודקים ע"י המכונאי למעט אלו שסגורים עם לוקטייט. וכמו כן נבדק חופש המצערת, צמיגים, בלמים ואביזרי בטיחות. שמן המנוע והמסנן מוחלפים ועבודות נוספות מבוצעות עפ"י דף הטיפולים של היצרן, בחלק מהאופנועים יש לחבר את האופנוע למחשב דיאגנוסטיקה, בחלק להסיר מגבלות הרצה וכו'.

 

איך היה הטיפול אתם שואלים?
קצר וקולע בדיוק כמו שצריך, החלפת שמנים מהירה יחד עם פילטר שמן חדש. בנוסף בטיפול הזה היה מעבר על הברגים ובדיקת אוויר בגלגלים. עיניו המקצועיות של סהר ממוסך אישימוטו בחנו את הקטנוע, לאחר שנתן אישור עבר הקטנוע שטיפה לפני שנמסר לנו חזרה. תענוג! 

 

תודה רבה ליוסי גואטה, סהר לוגסי ולצוות אישימוטו על האדיבות והמקצועיות בטיפול הקטנוע ובלקוח.

אז מה יהיה בדיווח הקרוב?

יכולות בין עירוניות

סיום הרצה

לפתוח גז

דינאמיות
ימאהה X-Max 300 במבחן ארוך טווח – דווח ראשון

 

תעודת זהות

 

YAMAHA X-MAX 300

 

מחיר: 34,985 ש"ח

 

דרגת רישיון: A1

 

דרגת זיהום אוויר: 1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: 4 פעימות, יחיד צילינדר, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 292 סמ"ק

 

קירור: נוזל

 

הספק: 28 כ"ס ב- 7,250 סל"ד

 

מומנט: 2.9 קג"מ ב- 5,750 סל"ד

 

בלם קדמי: דיסק בקוטר 267 מ"מ

 

בלם אחורי: דיסק בקוטר 245 מ"מ

 

 

מדידות

 

מידות כלליות:

אורך 2,185 מ"מ, רוחב 775 מ"מ, גובה 1,415 מ"מ

 

מידות צמיגים: קדמי 120/70-15 אחורי 140/70-14

 

גובה מושב: 795 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,540

 

משקל רטוב: 179

 

קיבולת מיכל דלק: 13 ליטר

 

טבלת טיפולים

ק"מ    עלות הטיפול
1,000 ק"מ   546 ש"ח
5,000 ק"מ   285 ש"ח
10,000 ק"מ   643 ש"ח
15,000 ק"מ   285 ש"ח
20,000 ק"מ  2,340 ש"ח

 המחירים כוללים מע"מ, עבודה וחלקים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל