fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

ימאהה איקס-מקס 300 במבחן ארוך טווח – דיווח שלישי

ימאהה איקס-מקס 300 במבחן ארוך טווח – דיווח שלישי

צילום: אדם בלנגה

אדם בלנגה: לטייל עם קטנוע מסביב לארץ

אפתח בפניה אישית – בשבת בבוקר, צאו לטייל. לא משנה איזה דו״ג יש לכם בחנייה. עכשיו כשסיימנו עם המטלות אני עובר לפינה האישית – הנסיעה לטבריה חביבה עלי במיוחד. במזג אוויר יפה של תחילת החורף עוד לא קר מידי ושמש נעימה מלטפת את המעיל הישן לעבר הירידות של טבריה. לטיול האחרון עם האיקס-מקס יצאתי חמוש במעיל הישן והקבוע שלי בשילוב עם קסדת שוברט M1, יש משהו מיוחד בשילוב של קבינה של קטנוע בשילוב עם קסדה פתוחה, מעיין פתיחות וראות שאני לא רגיל אליה בדרך כלל. כאן אני אעצור ואספר על זה שהקטנוע הזה הופך שיוט בין עירוני לבדיחה, רק להניח את מחוג המהירות על שוטף + 17% מע״מ ויאללה להתחיל לבלוע מרחקים. יכולת בליעת המרחקים היא בזכות שני דברים עיקריים:

תנוחת ישיבה ומערכת מתלים תומכת
האיקס-מקס הזה פשוט חוצפן. בעודי חוזר מעוד משימה בצפון הרחוק אני כמעט ושוכח שאני בכלל על קטנוע ועוד בנפח בינוני. והאמת? זה מזכיר לי איזה מבחן השוואתי של קטנועי 400 שקראתי כשעוד הייתי בן 16. במבחן הם דיברו על ספות, וויברציות ומספר קסם של הספק הנע סביב ה- 30 כ״ס. היום? קטנועי 300 שכאלה הופכים את קטנועי ה-400 הקלאסיים למיותרים לחלוטין בעיני. הנפח הקטן הופך את תצרוכת הדלק לטובה במיוחד והכי חשוב זה שיש מספיק כוח בשביל לצאת לעקיפות גם בכביש מהיר בלי להרגיש רע.

המנוע שעליו דיברתי הוא חשוב אבל הוא לא מצליח לעשות כלום בלי החבילה התומכת אותו – מתלים ותנוחה. המתלים של האיקס-מקס עובדים פשוט נפלא ולא מתרסקים לפניות. בעיני היתרון הגדול שלהם הוא בכמה שהם צפויים, וכשלאיקס-מקס לא נעים איפשהו – הוא יגיד לפני. בדיוק כמו שאני אוהב. עכשיו לזה אני מוסיף כידון וכיסא גבוהים יחסית, לא עוד ספפה אלא קטנוע עם תנוחת רכיבה טובה, כזאת שתומכת את הרוכב בדיוק במוקמות הנכונים.

עם כל הדברים הטובים האלה אי אפשר שלא לשים לב לדברים הקטנים שהופכים את החיים עם הכלי הזה ביום יום לנעימים משמעותית יותר מהצפוי. הראשון הוא 'אליה וקוץ בה' מצד אחד יש תא ננעל מקדימה עם שקע 12 וולט אך לתא זה אין גישה בזמן הנסיעה, בטיחותי ולא מאפשר לגעת בטלפון. דבר קטן ששווה להתעכב עליו זו הירידה לפרטים הקטנים: זה חתיכת הפלסטיק הקטנה שמאפשרת השחלה מהירה של כבל הטענה מהתא הננעל, למשל, ביג לייק.

מחוץ לעיר הוא מרגיש במיוחד בבית
זה מעניין לראות עד כמה התקדמנו בעולם הדו גלגלי בשנים האחרונות – בעולם הקטנועים זה בוטה במיוחד. האיקס-מקס הזה מסוגל לצאת לטייל באמת מחוץ לעיר בלי להרגיש מאויים מהסביבה, הבלמים נותנים בטחון והבולמים משטחים את הסלילה המגעילה הנהוגה בארצנו הקטנה. הנקודה בה הרגשתי את ההבדל בצורה הטובה ביותר היא דווקא בעליות מהכנרת בזמן שאני ממהר הביתה. שם את המבט רחוק, סוחט את המצערת עד הסוף ואז זה מכה בי, זה באמת מתנהג בצורה טובה (כמובן בהתאם למגבלות). וככזה, כלי שאפשר לתייר איתו באמת.

 

עודד גביש / הספרינטר

הרושם הכי חזק שהקטנוע משאיר עליך בפעם הראשונה שאתה עולה עליו זה התאוצה.
קבלתי את הקטנוע להתרשמות קצרה של כמה שעות, רכבתי עליו גם בעיר בתנועה צפופה ופקוקה וגם בחוץ בתנועה ובכביש הפתוח.

הקטנוע יפה והגימור עושה רושם מצויין. לוח השעונים מספק את כל המידע הדרוש ומעבר. קטנוע גדול ומרווח לרכיבה והרכבה למרות שגודלו הפיזי אינו גדול. מתחת לכיסא תא מטען ענק והקסדה נכנסה פנימה בלי להוריד את הדיבורית/מצלמה. הקטנוע ללא מפתח אך יש צורך בלחיצה על השלט כדי לפתוח ולנעול אותו. לאחר הפתיחה יש סוויץ' שצריך לפתוח גם אותו. יש לו, לסוויץ' הרבה מצבים ולא טרחתי לבדוק אותם לעומק.

הנעתי ויצאתי לרכב. הקטנוע מאיץ כאילו אין מחר. פתיחת גז בריאה, מחט הסל"ד מזנקת ל-6,500 ונשארת שם לאורך ההאצה כולה כאשר הווריאטור משנה את יחסי ההעברה תוך כדי ההאצה בצורה חלקה ומרשימה.
מס' פעמים בפתיחת גז אלימה במיוחד מעמידה השתנק המנוע, התאושש והמשיך להאיץ. נבהלתי, אך לאחר בדיקה מעמיקה שמתי לב שיחד עם ההשתנקות נדלקת נורה כתומה בלוח השעונים.
– בקרת משיכה – אהבתי את קיום בקרת המשיכה, ואת האפשרות לבטל אותה אהבתי אפילו יותר. לאחר הביטול ההאצה נפלאה וחלקה תמיד.
הקטנוע מבצע החלקות כח מהנות.

מחוץ לעיר הקטנוע יוצא לעקיפה מבלי להסס וגם תאוצות הביניים מרשימות לגודל המנוע. הוא מאיץ ל-140 ללא בעיה ועם קצת סבלנות עובר גם את ה-150.

בעיר הוא לא פחות ממדהים. מכל רמזור אתה מזנק ראשון כאשר אופנועים מתקשים להגיע לרמזור הבא לפניך. הוא קטן פיזית באופן יחסי, אך לא במידה שפוגעת בנוחות. צר, עם זוית היגוי טובה ואמפשר השתחלות מעולה בתנועה ובפקקים. גם מרווח הגחון מספק.
אז יחידת ההינע של הקטנוע מעולה ומרשימה, הכי מהנה עליה רכבתי מזה זמן רב. לקטנוע כמובן.

אבל מה עם השאר?
אז ככה.
השלדה חזקה ויציבה. בולמי הזעזועים מצויינים ומכויילים היטב והברקסים עושים עבודה טובה גם הם.
שורה תחתונה: התכונות הדינמיות של הקטנוע פשוט מצויינות.

ימאהה X-Max 300 במבחן ארוך טווח – דווח ראשון

ימאהה X-Max 300 במבחן ארוך טווח – דווח שני

 

תעודת זהות

 

YAMAHA X-MAX 300

 

מחיר: 34,985 ש"ח

 

דרגת רישיון: A1

 

דרגת זיהום אוויר: 1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: 4 פעימות, יחיד צילינדר, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 292 סמ"ק

 

קירור: נוזל

 

הספק: 28 כ"ס ב- 7,250 סל"ד

 

מומנט: 2.9 קג"מ ב- 5,750 סל"ד

 

בלם קדמי: דיסק בקוטר 267 מ"מ

 

בלם אחורי: דיסק בקוטר 245 מ"מ

 

 

מדידות

 

מידות כלליות:

אורך 2,185 מ"מ, רוחב 775 מ"מ, גובה 1,415 מ"מ

 

מידות צמיגים: קדמי 120/70-15 אחורי 140/70-14

 

גובה מושב: 795 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,540

 

משקל רטוב: 179

 

קיבולת מיכל דלק: 13 ליטר

 

טבלת טיפולים

ק"מ    עלות הטיפול
1,000 ק"מ   546 ש"ח
5,000 ק"מ   285 ש"ח
10,000 ק"מ   643 ש"ח
15,000 ק"מ   285 ש"ח
20,000 ק"מ  2,340 ש"ח

 המחירים כוללים מע"מ, עבודה וחלקים.

3 תגובות ל ימאהה איקס-מקס 300 במבחן ארוך טווח – דיווח שלישי

  1. אחד המוצלחים שלהם, נסעתי הזמנתי, ממתין לו בכליון עיניים

  2. למה צריך לשלם על הכלי החדש כמעט 40 אלף שח, וזאת על קטנוע, גם אם מדהים בתכונותיו, הנו 28 כ"ס, ובטיפה יותר מקבל אופנוע לא מוגבל כמו קאוואסקי z650 עם כמעט 70 כ"ס

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל