fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן

דיאלים LW125 S16 במבחן דרכים

דיאלים LW125 S16 במבחן דרכים

כתב: אביעד רייס | בוחנים: עמית משיח, דניאל וקנין | צילם: אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: קטן, יפה וכייפי, אך המחיר מעט גבוה

 

בשנת 2013 החלה אלבר לייבא את קטנועי דיאלים בקול תרועה, עם הצלחה גדולה מאוד במכירות ומעל 1,000 כלים שנמכרו באותה השנה, אך חוסר חידוש לדגמים ואולי גם שיטת המכירות ע"י הצפת השוק הביאו להיחלשות בשנים הבאות כשעל פי נתוני משרד התחבורה ב-2019 נרשמו מכירות של 19 כלים. לקראת השנה החדשה הגיעו ארבעה כלים חדשים – קטנוע רטרו בנפח 125 סמ"ק בשם בבסי; XQ, קטנוע מנהלים בנפח 125 ו-250 סמ"ק וה-S16 עם הגלגלים הגדולים.

קטנוע המבחן, צבוע בצבע שחור מט, המתין לנו בסוכנות בדרום תל אביב. סריקה נוספת לפני שאנחנו עולים על הכלי מגלה מדרס רגליים שטוח וגם וו תלייה תחת הכידון – תכונות חשובות שאנחנו אוהבים לראות ושמעלות את רמת היעילות והשימושיות של הקטנועים. יש לציין שהכלי יפה – העיצוב מושקע וכולל יחידת תאורה קדמית גדולה שמגדילה את הצדודית של הקטנוע וגורמת לו להיראות גדול יותר ממה שהוא באמת. זנב צר ומעוצב וידית אחיזה מינימליסטית ויפה למורכב/ת מאחור משלימים את הלוק.

מימדים צנועים, גלגל 16 אינץ' קדימה ומשקל קל, הנוסחה הקלאסית ואולי הטובה ביותר לעיר.

מבחינת מראה מיישר הקטנוע קו עם דגמים נוספים מחברות מתחרות שמעוצבים כמוהו, כמו למשל הסימפוני של סאן יאנג, ה-SH של הונדה ובעיקר לטוויט של פיג'ו.

המפרט פשוט, ובקטנועים קטנים שאמורים לשרוד כמה שיותר זמן ולעיתים קרובות בתור כלי עבודה, הפשטות היא דווקא יתרון. מנוע סינגל בנפח 124.6 סמ"ק, הספק של 8.8 כ"ס, מערכת בלימה משולבת CBS ומשקל יבש של 113 ק"ג.

עולים על הכלי החדש והטרי שעל שעונו כמה עשרות ק"מ בודדים ומתחילים ברכיבה בכבישי דרום ת"א שידועים באיכות האספלט המפוקפקת שלהם. כלל הבוחנים שרכבו על הקטנוע דיווחו על מושב נוח ותומך ומתלים פשוטים, אך כאלו שמצליחים להתמודד היטב עם הכבישים.

הפלסטיקה טיפה רועשת ומקרקשת, ובגדול איכות החומרים וההרכבה כאן הן לא מהגבוהות שבנמצא. את תא המטען צריך לסגור בעדינות ובכיוון מסוים על מנת שהמשימה תתבצע בהצלחה. ובלוח המחוונים היינו שמחים לקבל גם שעון זמן; אבל כל זה לא מעיב על ההרגשה הכללית והרכיבה העירונית על גבי ה-S16 זורמת לנו בנעימים וגם בהרכבה למרות גודלו הקטן של הכלי. נקודת תורפה נרשמה במראות – כאשר הן בולטות מידי ומקשות על מעבר יעיל בין טורי המכוניות. חווית הרכיבה הייתה בסה"כ טובה וגם הבלמים – שעושים את עבודתם נאמנה.

אחד מהקטנועים היפים ביותר בקטגוריית הגלגלים הגדולים, שבדרך כלל מתאפיינת בחוסר מעוף.

שלא תחשבו שעשינו לקטנוע חיים קלים – לאחר סיבוב ההיכרות הראשוני הוא מיד נכנס לעבודה שכללה הפצת כמות לא קטנה של מגזינים שהועמסו על גבו, משימה בה עמד ה-S16 בצורה מרשימה.
מחוץ לעיר הדיאלים S16 מוצא את עצמו פחות – עם מהירות מירבית של פחות מ-100 קמ"ש, אתם לא ממש רוצים למצוא את עצמכם נאבקים במערבולות רוח של אוטובוסים ומשאיות או מנסים להתחמק מרכבי ליסינג ששועטים למשרד במהירויות תלת ספרתיות בבוקר יום ראשון. על גבי הדיאלים S16 אנחנו נעדיף להשאר בעיר.

במחיר של 13,994 ש"ח ה-S16 החדש הוא קצת יקר, במיוחד עם מתחרים כמו ההונדה SH MODE שנמכר ב-4,000 ש"ח יותר, פיג'ו טוויט שעולה עוד אלפיה והסימפוני של סאן-יאנג שנמכר ב-2,000 ש"ח פחות מהדיאלים. דווקא דיאלים שהשתלבו בשוק כאלטרנטיבה טובה וזולה נשארו רק עם הטובה.

דיאלים חוזרת כאמור למשוך תשומת לב עם ליין כלים חדש, ביניהם גם קטנוע מנהלים 250 סמ"ק שגם אותו נבחן בהמשך. ה-S16 הוא כרטיס כניסה פשוט ויפה, כזה שיכול לקרוץ לצעירים ולוותיקים כאחד שמחפשים כלי בסיסי, קטן ומעוצב.

אם ככה יהיו כל הקטנועים החדשים של דיאלים – לא תהיה לה בעיה לחזור להצלחה של תחילת היבוא.

 

אז מה היה לנו כאן?

קטנוע מעוצב, פשוט ויעיל שבהחלט 'עושה את העבודה' ובמחיר שלא בדיוק יקרע לכם את הכיס. מבחינת אמינות קשה לנו להצהיר על טיבו רק על סמך מבחן דרכים יחסית קצר, אך התחושה הכללית שהשאיר בנו ה-S16 היא שאיכות משופרת בהשוואה לדגמים קודמים ומסמנת עליה ברמה. הגלגלים הגדולים תורמים לשיפור תחושת הרכיבה, הנוחות והכי חשוב – לבטיחות ברכיבה.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

Dealim LW125 S16

 

דרגת רשיון: A2

 

מחיר: 13,994 ש"ח

 

אחריות: שנתיים או 24,000 ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, 4 פעימות, מוזרק דלק, מקורר אוויר

 

נפח: 124.6 סמ"ק

 

הספק: 8.8 כ"ס ב-7,500 סל"ד

 

מומנט: 1 קג"מ ב-5,750 סל"ד

 

תמסורת: אוטומטית

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ. מאחור דיסק יחיד בקוטר 205 מ"מ, מערכת בלימה משולבת CBS.

 

מידות צמיגים: ק' 100/80-16, א' 120/70-14

 

מידות כלליות: אורך 2,007 מ"מ, רוחב 695 מ"מ, גובה 1,142 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,340 מ"מ

 

גובה מושב: 800 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 5.1 ליטר

 

משקל רטוב: 113 ק"ג

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל