fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

אינדיאן FTR1200S רייס רפליקה במבחן דרכים

אינדיאן FTR1200S רייס רפליקה במבחן דרכים

אביעד רייס

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: אופנוע מעוצב ומיוחד. מנוע עצום והתנהגות מפתיעה ברכיבה טכנית-ספורטיבית. האינדיאן הכי מגניב EVER.

אינדיאן FTR1200S, צירוף אותיות ל-Flat Track, ז'אנר ספורט מוטורי הנפוץ בעיקר בארה"ב, ומוכר פחות בישראל. לא מדובר בספורט חדש, למעשה, מרוצי המסלול השטוח ותיקים מאד, ובשנים האחרונות, מככב אופנוע המרוץ של אינדיאן, ה-FTR750 בראש טבלת האליפות.

זה לא חדש שחברות יוצרות דגמים לכביש הציבורי המבוססים על מכונות מרוץ טהורות – זוהי דרך שיווקית מצוינת להאדיר את המותג ולחבר את הלקוחות לתשוקה שבמרוצים – ומשם למוצרים. ה-FTR1200, הוא הקלף של אינדיאן בתחום זה.

לארץ, מגיע ה-FTR בכמה גרסאות, עליהן הרחבנו בכתבת ההשקה שהתקיימה אך לא מזמן. אם זה נראה לכם ממש קרוב, לא טעיתם – המבחן שעינכם קוראות ממש עכשיו, הוא מבחן הבכורה ל-FTR בישראל, ויש לנו את הכבוד להניח את עכוזינו על גרסת ה-'רייס רפליקה' – היוקרתית והמאובזרת ביותר.

כיאה לאופנוע שמבוסס על מכונת מרוצים טהורה, ה-FTR משדר כח וביצועים בכל רמ"ח אבריו – האופנוע גבוה, רחב וקצר, עם שלדה אדומה, צינורות מזלג מוזהבים, פנס LED קדמי בעיצוב מיוחד, כידון פאט-באר של Pro-Taper ועוד. בגרסת ה-RR עליה אנחנו רוכבים, גם מערכת פליטה מבית אקרפוביץ' עם יציאה כפולה. יאמי.

העיצוב מינימליסטי ומוקפד – מיחידת התאורה הקדמית, דרך סביבת הרוכב ואזור המתגים והמסך ועד הזנב עם ידיות אחיזה למורכב, שגם נשלפות. צביעת ה"קנדי" השחורה מתמזגת מצוין עם גווני האדום והלבן של ה'כאילו מיכל הדלק', כי מיכל הדלק האמיתי נמצא מאחור, מתחת למושבים, לכן גם נדד פתח התדלוק למטה – בהפוך מהמראה הסטנדרטי. זה גם אומר שמתחת למה שנראה כמו מיכל הדלק, יש מסנן אוויר גדול יותר, הדבר מאפשר גם זווית נשימה ישירה למנוע – שני אלמנטים מגבירי כוח סוס ידועים. כך שבסה"כ, יש כאן חבילה מתקדמת טכנולוגית שגם מעוצבת בטוב טעם.

אם נשים רגע את העיצוב בצד, ה-FTR הזה הוא בעיקר מנוע, ועוד כמה חלקים חיוניים שעוטפים אותו מסביב. 1,203 סמ"ק, הספק של 123 כ"ס שזמינים ב-8,250 סל"ד, ומומנט בריא של 11.8 לשימוש כבר ב-6,000 סל"ד – כל זאת, על משקל של 226 ק"ג.

מסך ה-TFT, הזמין בשתי הגרסאות היקרות יותר (S ו-RR) אחראי על התצוגה הראשית, על השליטה במצבי הרכיבה ובבקרות השונות באופנוע, והוא מהטובים שפגשנו בזמן האחרון. הצבעים והתאורה נעימים לעין ואפשר "לשחק" בין שני מצבי תצוגה – לבחירה. המסך עובד טוב מאד, ומגיב היטב למגע, גם במצב עמידה ללא כפפות וגם ברכיבה עם כפפות.
שלושה מצבי רכיבה מציע ה-FTR1200S: סטנדרט, גשם וספורט – כאשר מצב נוסף, "מסלול", הוא מצב המנתק את בקרת האחיזה ומערכת ה-ABS. בכל אחד מהמצבים – רגישות מצערת שונה והתערבות מערכת בקרת אחיזה משתנה.

נגיעה בכפתור ההתנעה והמנוע העצום מתעורר לחיים, לא בפמפום שמאפיין אופנועי קרוזר גדולים, אלא בגרגור האופייני יותר לאופנועי נייקד שאנחנו מכירים, נגיד יפניים לצורך העניין. שילוב לראשון והנה היא מגיעה – הנקישה שמזכירה קאסטומים גדולים, מעידה בכל זאת שהלב הפועם פה הוא לב אמריקני. התפעול היה לנו קל וטבעי – המתגים נעימים מאד לתפעול, הגיר רך והקלאץ' לא קשוח ולא מצריך המון כוח ביד – כמו בחלק מהדגמים הגדולים יותר של החברה.

ביום שבת של תחילת ספטמבר בשעה 6 בבוקר, מערכת ההזרקה של ה-FTR עוד מזכירה לנו את ארץ המוצא של האופנוע ועובדת כמצופה מאופנוע אמריקאי. בהמשך הרכיבה, יותר לכיוון שעות הבוקר המאוחרות, האופנוע כבר מגיב מצוין. בשעות אלו גם אין הרבה תנועה, הזדמנות טובה לפתוח ל-FTR את המצערת – כאן גילינו אופנוע עם מנוע גמיש וכיפי במיוחד, כזה שמייצר כמויות מומנט בלתי נגמרות, אממה – בשל החוסר במיגון רוח – בדומה למה שנתקלנו כמעט בכל הנייקדים בנפח ליטר + עליהם רכבנו אי פעם – מעל מהירות של 150 קמ"ש, הרכיבה מצריכה שרירי צוואר מפותחים וכתפיים חסונות כדי להחזיק מעמד במהירות גבוהה מזו לאורך זמן. מגן רוח קדמי קטן יכול מן הסתם לשפר את זה פלאים.

בכבישים המפותלים ה-FTR הוא אחד האופנועים המהנים ביותר שחווינו לאחרונה. החיבור של אדם-מכונה הוא מהיר ומוחלט, תנוחת הרכיבה המדויקת מכניסה את הרוכב למוד קרב. המנוע הגדול ועתיר הכח שמייצר משיכה בריאה בהילוכי הביניים, בתוספת ההיגוי המדויק שמתקבל הודות למתלים שמכוונים על הצד הקשיח והכידון המצוין והנוח, מאפשרים רכיבה טכנית מהירה ומהנה. מלבד ההבדלים בצבע, באבזור ובמערכת הפליטה, ההבדלים בין שלוש הגרסאות של ה-FTR באים לידי ביטוי בעיקר במערך המתלים – אותו מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ, עם מהלך של 150 מ"מ, נמצא מקדימה בכל שלוש הגרסאות, כאשר בגרסת ה-S וה-RR המזלג הקדמי מוזהב ומציע כוונון מלא.

מאחור, מצויד ה-FTR1200 בזרוע אחורית הזהה ל-FTR750 (אופנוע המרוצים של אינדיאן) ובולם אחורי יחיד, עם מהלך מתלה של 150 מ"מ. בגרסה ה"רגילה" כולל הבולם האחורי אפשרות לכוונון עומס קפיץ, ובגרסאות ה-S וה-RR, מגיע הבולם האחורי עם מיכל חיצוני ואפשרות כוונן מלאות.

ניתן היה לחשוב שכוח המנוע ומשקלו של האופנוע יהיו דווקא בעוכריו ויאיימו על הרוכב, אך לא כך – היה לנו ממש כיף – וזורם. בשונה ממרבית האופנועים האמריקאים, ה-FTR הזה מיועד לרכיבת עיקולים, שם הוא גם מהנה הרבה יותר, פחות לגמיעת מרחקים.

ה-FTR מגיע עם צמיגי דאנלופ מיוחדים, העונים לשם DT3-R והם נוצרו במיוחד עבור ה-FTR1200. למרות מבנה הקוביות הצפוף, המנגיש גם רכיבה קלילה בשבילים למי שמעוניין, איכות הרכיבה בכביש לא נפגעת עם הסט המקורי והאחיזה מצוינת. בכל אופן, למי שיהיה מעוניין, חישוקי האלומיניום בקוטר "19 מקדימה ו-"18 מאחורה, מאפשרים התאמה של סטים נוספים של צמיגים – גם כאלו שמיועדים יותר לשימוש כביש.
עם מנוע בנפח הזהה לרכב משפחתי קטן, צריך שיהיה גם מערך בלימה נאות שידע לטפל בכל הכח הזה – וכך מקבל ה-FTR צמד דיסקים גדולים בקוטר 320 מ"מ, המגובים בצמד קליפרים מרובעי בוכנות מקדימה, מתוצרת ברמבו, ומאחורה, דיסק יחיד עם קליפר כפול בוכנות, גם הוא מתוצרת ברמבו. כל הבוחנים, בלי יוצא מן הכלל, הסכימו שמערך הבלימה פה הוא מוצלח, עם נשיכה מדויקת – לא מוגזמת ומספקת בכל תנאי הרכיבה.

למבחן הצטרף FTR נוסף, מגרסת S – הראשון שנמסר בישראל. בעליו של האופנוע, צחי שף לוי, אוהב לבשל וגם לשפר, הספיק כבר להכניס אותו למקצה שיפורים בסדנת HRP, סדנאת הבית שלו. על הנייר בוצעו: ביטול ממיר, ביטול מגבלה במצערת חשמלית, ביטול מגבלה במומנט האופנוע, ביטול מגבלת סל"ד והוצאת משתיקים, כאשר על הכל מנצח ומנהל מחשב של DYNOJET. צחי צייד אותו גם בסט צמיגי פירלי סקורפיון טרייל 2. על הכביש – זה מתנהג ונשמע בן ז*נה!

אז מי אתה אינדיאן FTR1200S? קודם כל ולפני הכל – אופנוע שמאד כיף לרכב עליו – ולהסתכל עליו. כן, היה לנו קצת מבאס להחזיר אותו לסוכנות ביום ראשון אחרי סופ"ש ארוך, נכון, אנחנו אומרים את זה על הרבה אופנועים – אבל משהו ב-FTR הזה, בנוכחות האבסולוטית שלו על הכביש, עם המנוע הגדול והמהנה הזה, המסך המגניב וההיגוי המעולה, עם העיצוב המושקע והבולט – קסם לנו במיוחד.

זה לא שאין לו חסרונות – רגלית הצד קצת מעצבנת והמנוע הגדול מחמם, אפילו מאד, ובחום של אוגוסט בתוך העיר זה בכלל לא תענוג. אבל ה-FTR הוא אופנוע שנולד למרחבים הפתוחים.
זהו ללא ספק האופנוע האמריקאי עם האופי הכי לא אמריקאי שיש – ועד שיגיע הנייקד החדש של הארלי, כנראה שזה גם יישאר ככה. באינדיאן לא רצו שה-FTR ירגיש לגמרי לא אמריקאי, לכן ציידו אותו גם בבקרת שיוט – פיצ'ר מגניב ששימש אותנו ברכיבה בדרך דרומה.

אבל אלו חסרונות שמתגמדים כאשר מחפשים אופנוע ייחודי, וה-FTR הוא כזה, כי עם תג מחיר של 124,900 ש"ח (בין 99,900 ש"ח ל-119,900 במחירי בהשקה, תלוי דגם) הוא לא אופנוע לכל אחד. ה-FTR הוא אופנוע מעוצב, מיוחד, חזק ואיכותי, שמתאים לרוכבים שכבר עברו כמה אופנועים בחיים, ומחפשים את הדבר הבא. אנחנו, היינו שמחים מאד לזרוק אותו גם על מסלול המרוצים, במיוחד אם הוא אובלי ומחוצץ.

תעודת זהות

 

Indian FTR1200S Race Replica

 

דרגת רשיון: A

 

מחיר: 124,900 ש"ח

 

אחריות: שנתיים

 

נתונים טכניים

 

מנוע: V-טווין, 4 שסתומים לצילינדר, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 1,203 סמ"ק

 

הספק: 123 כ"ס ב-8,250 סל"ד

 

מומנט: 11.8 קג"מ ב-6,000 סל"ד

 

תמסורת: 6 הילוכים, סליפר קלאץ', שרשרת הינע סופי

 

מתלים: מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ, עם מהלך של 150 מ"מ. מאחור יחיד בולם, מהלך של 150 מ"מ, כיוון מלא בגרסת ה-S וה-RR

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, קליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות, מאחור דיסק יחיד בקוטר 265 מ"מ, מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-19, א' 150/80-18

 

מידות כלליות: אורך 2,286 מ"מ, רוחב 850 מ"מ, גובה 1,297 מ"מ

 

מרווח גחון: 183 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,524 מ"מ

 

גובה מושב: 840 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 13 ליטר

 

צריכת דלק (בתנאי מבחן): 13 קמ"ל

 

משקל יבש: 226 ק"ג

 

2 תגובות ל אינדיאן FTR1200S רייס רפליקה במבחן דרכים

  1. שורה תחתונה: נא לא לפרסם תצלומים של ווילי ושטויות דומות. רק נותן רעיונות לא ראויים לרוכבים שלא ממש היינו רוצים שירכבו בקירבתינו.
    בכלל לא מבין את הרעיון לפרסם תמונות כאלו. מה זה אומר? נותן נקודות לאופנוע? לרוכב? לדוגרי? די.

  2. ווילי זה דבילי, אבל מגניב את היוצרות.
    די… תמשיכו!
    אחלה מבחן אביעד. קצר ולעניין וכתוב יפה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל