fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC

קאסטום השבוע: Gorilla Punch

קאסטום השבוע: Gorilla Punch

טל שביט


סדנת Wrenchmonkees שוכנת במדינה שאינה נחשבת מעוז-אופנועים בכלל, וגם לא של סצנת הקאסטום בפרט: דנמרק, אחת המדינות היקרות בעולם מבחינת מחירי אופנועים. למרות זאת, שמה של הסדנה מוכר ברחבי העולם, בשל היצירות המכניות שהיא מפיקה בשנים האחרונות. Wrenchmonkees (בקיצור: WM), משחק מלים על הביטוי Monkey Wrench – מפתח צינורות – מתמחה בשיקום אופנועים ישנים, בעיקר יפנים אבל גם אירופיים ואמריקנים, והפיכתם ליצירות אמנות מינימליסטיות ומופלאות.


פרוייקט אחר של הסדנה,על בסיס הונדה CX500. בחירה לא שגרתית, אבל מספיק טוב לפרס ראשון בתערוכת-קאסטום בדנמרק בינואר השנה

גולת הכותרת של הסדנה הוא, ללא ספק, הקפה-רייסר הנהדר שנבנה ב-2008 והעונה לכינוי Gorilla Punch. הבסיס הוא הונדה CB750 מהדור הראשון – אבל רק תראו מה נוצר מהבסיס הזה: קפה-רייסר מדהים, נקי ויפה להפליא. כמעט כל העבודה נעשית באופן עצמאי על ידי הסדנה – התאמת השילדה, הארכת הזרוע האחורית, משולשים חדשים למזלג הקדמי (החדש גם הוא, עם צינורות 41 מ"מ), צנרת השמן היפיפיה מנחושת, הרגליות… הרשימה בהחלט ארוכה. מיכל הדלק המוארך, המושב הקצר והדק והזנב המחוטב מקנים את מראה הקפה-רייסר הבריטי. הבלמים מודרניים יחסית, עם שלישיית דיסקים מתוצרת ברייקינג ו-ISR וקליפרים מתוצרת טוקיקו. פרט חשוב בעיצוב הכללי הם החישוקים והצמיגים: לצורך המראה הקלסי נבחרו צמיגים שמנים בחתך גבוה מתוצרת Coker, חברה המתמחה בצמיגים לרכב קלסי, עם דפנות לבנות; אלו יושבים על חישוקי שפיצים בקוטר "16, אך עם כיסויי פלדה היוצרים מראה של חישוק מלא.

המנוע עבר שיקום וחידוש, קיבל רביעיית קרבורטורים קייהין מסוג CR 29 ומסנני K&N, ומוציא כעת כ-80 כ"ס לעומת 67 כ"ס שהפיק כשהיה חדש מפס הייצור. לצורך חסכון במשקל ולטובת המראה הנקי ויתרו ב-WM על המתנע החשמלי ומסתדרים עם הקיקסטרטר לבדו, מה שאיפשר לא רק לוותר על רכיבים מיותרים אלא גם להסתפק במצבר קטנטן בעל קיבולת של 3.6 אמפר-שעה.

עוטפים את כל זה בצבע-מט מאופק, והתוצאה – לעניות דעתו של כותב שורות אלה, ולא רק הוא – עוצרת נשימה. מוזיאון האמנות והאומנויות הלאומי של דנמרק כלל את "גורילה פאנץ'" בין מוצגיו בשנים 2008-2009, ובסוף 2009 הוצג האופנוע בגלריית Rojo Artspace היוקרתית בברצלונה.

אם הפרוטה מצויה בידיכם, סדנת WM תשמח לבצע עבורכם כל משימה, כולל איתור אופנוע-הבסיס המבוקש אם אין לכם כזה והפיכתו למושא חלומותיכם. הכל, אבל באמת הכל, הולך, כפי שניתן ללמוד מביקור באתר החברה. כדאי מאד. יש גם אופנועים מוכנים למכירה, ארבעה במספר נכון לעכשיו, במחירים מ-55,000 ועד 130,000 קרונות דניות (מ-10,000 ועד כ-24,000 דולר).  


הסדנה מתמחה בשיקום אופנועים ישנים, בעיקר יפנים אבל גם אירופיים ואמריקנים, והפיכתם ליצירות אמנות מופלאות

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל