fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC

טריומף במילאנו: ב.מ.וו על הכוונת

טריומף במילאנו: ב.מ.וו על הכוונת

אופיר דואק

צילום: יצרן

כשחשפה טריומף לפני כחודש וחצי את חידושיה לשנת 2012 גולת הכותרת הייתה הטייגר אקספלורר החדש. החשיפה. התמונות והפרטים שנחשפו אז היו מינימליים כי הטייגר אקספלור החדש אמור להיות במרכז התצוגה של טריומף בתערוכת מילאנו. כעת כשנפתחה התערוכה עורך האקספלורר את הבכורה כשהפנסים מכוונים היישר לרב המכר של ב.מ.וו, ה-R1200GS.
כפי שניתן היה לראות העיצוב התכליתי שומר על קשר לטייגר 800 שהוצג לפני שנה אך גם דומה, ולא בכדי, למתחרה הגרמני. והדמיון לא נגמר בעיצוב. לטייגר אקספלורר יש זרוע אחורית חד צידית והנעה סופית באמצעות גל הינע בדיוק כמו אצל ה- GSכשגם מידות הצמיגים זהות לחלוטין.

אז מה בכל זאת ייחודי בטייגר אקספלורר? המנוע חדש לגמרי בעל שלושה צילינדרים, כנהוג אצל טריומף, שנפחו 1,215 סמ"ק. עם 135 כ"ס ב-9,000 סל"ד לטייגר אקספלורר יש את המנוע החזק ביותר בקטגוריית התיור ההרפתקני. לשם השוואה לבימר כמו גם לימאהה סופר טנרה 110 כ"ס בלבד ולק.ט. אדוונצ'ר R 113 כ"ס. האופנוע היחיד שמנועו חזק יותר הוא דוקאטי מולטיסטראדה אך הוא נטול יכולת שטח ממשית. נתון המומנט של האקספלורר הוא 12.3 קג"מ ב-6,400 סל"ד, לא יוצא דופן אבל עדין חזק במעט ממתחריו הישירים. מרווח הטיפולים עומד על 16 אלף ק"מ.
גם יתר המכלולים לא נופלים מהמקובל בקטגוריה. בחזית ניתן למצוא מזלג הפוך של קאיבה בקוטר 46 מ"מ ומאחור בולם קיאבה המחובר לזרוע החד צידית שעשויה אלומיניום. על הבלימה אחראים צמד דיסקים בקוטר 305 מ"מ ודיסק 282 מ"מ מאחור כשהקליפרים הם מתוצרת ניסין עם 4 בוכנות מלפנים ו-2 מאחור. מערכת ABS היא סטנדרטית כאשר ישנה אופציה לניתוק המערכת כאשר יורדים לשטח. עוד ברשימת האלקטרוניקה התקנית גם מערכת בקרת משיכה ומערכת בקרת שיוט.

בטריומף מבטיחים שהטייגר אקספלורר מספק נוחות מקסימלית והתאמה מלאה לרוכב בזכות אפשרות כיוון לגובה המושב, לכידון ולמשקף. לטובת הטיילים ישנו מחשב דרך מפורט עם תצוגה דיגיטלית בלוח המכוונים, מיכל דלק בנפח 20 ליטר וגנרטור בהספק 950 וואט לחיבור אביזרי חשמל חיצוניים. רשימת האבזור האופציונאלית כוללת ציוד שבין היתר: חימום לידיות הכידון, חימום למושב הרוכב והנוסע, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת ניווט, מגני רדיאטור מאלומיניום וכמובן זיווד קשיח.
מחירו של הטייגר אקספלורר צפוי לעמוד על כ-11 אלף פאונד, דומה לזה של הב.מ.וו אך לאור העובדה שהוא מגיע עם אבזור רב יותר מדובר בהחלט בחבילה מעניינת.

טריומף טייגר אקספלורר – מפרט טכני

מנוע 3 צילינדרים בשורה, 1,215 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 135 כ"ס ב-9,000 סל"ד
מומנט 12.3 קג"מ ב-6,400 סל"ד
קדחXמהלך  71.4X85 מ"מ
מתלים: קדמי: מזלג הפוך קאיבה 46 מ"מ, מהלך 190 מ"מ
אחורי: זרוע חד צידית, בולם קאיבה, מהלך 194 מ"מ
בלמים: קדמי: דיסק כפול 305 מ"מ, קליפר 4 בוכנות
אחורי: דיסק 282 מ"מ, קליפר 2 בוכנות
ABS תקני + אפשרות ניתוק
צמיגים קדמי: 110/80-19
אחורי: 150/80-17
בסיס גלגלים 1530 מ"מ
גובה מושב 840-860 מ"מ
מיכל דלק 20 ליטר
משקל 259 ק"ג (רטוב)

3 תגובות ל טריומף במילאנו: ב.מ.וו על הכוונת

  1. ואם המחיר דומה אז למה ללכת על הטריומף ?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל