fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

הורדת מחירי ביטוח החובה

הורדת מחירי ביטוח החובה

גלעד בן-זקן

צילום: מערכת דוגרי


בשורה מאוד משמחת לציבור הרוכבים הנושא בנטל כלכלי כבד בביטוח כלי הרכב הדו-גלגלי שלו. כיום מדובר למעשה על כך שכ-50 אחוז מתוך הרכבים הדו-גלגליים רוכבים ללא ביטוח עקב עלותו הגבוהה, ולכן שר האוצר משה כחלון, השר שמצטייר כשר הכי חברתי עד כה למעשה, גם טוב עבורנו האופנוענים, כיוון שהשבוע חתם השר על צו המוזיל החל מחודש יולי הקרוב את מחיר ביטוח החובה לקטנועים ואופנועים בכ-15%. המשמעות היא הוזלה של מאות שקלים בשנה מפרמיית ביטוח החובה. ההוזלה מתאפשרת לאחר שינוי בחלוקת אחריות ביטוחית במקרה של תאונה בין דו גלגלי לרכב רב גלגלי, שתעמוד החל מחודש יולי על 95% שישלם ביטוח הרב גלגלי ו- 5% בלבד שישלם רוכב הדו גלגלי – וזאת במקום 75% ששילם ביטוח הרב גלגלי עד היום במקרה של תאונת גוף, בעוד הדו גלגלי חויב בכול מקרה של תביעת גוף ב- 25%. מכיוון שבביטוח החובה בישראל אין אשם, עד לפני מספר שנים כל רכב שילם את האחריות הביטוחית שלו. הבעיה היא שאופנוענים תמיד נפצעים למרות שלרוב אינם אשמים, לכן נוצר הסכם החציה שאומר שהאחריות הביטוחית של האופנוען תעמוד על 25% מול 75% הרכב הנוסף המעורב בתאונה. בצו החדש 
החלוקה בהסכם החציה שונתה לכדי 5% אחריות דו-גלגלי ו-95% אחריות הרכב האחר ובכך להמשיך ולצמצם את עלויות הביטוח לרכב דו-גלגלי בישראל.

משיחה שקיימנו עם סוכן ביטוח מוכר מהענף נמסר שהשינוי יכנס לפועל כבר ב-2.7 ושכבר חוזר המפקח על הביטוח נראה מול עיניו. אך משיחה נוספת שקיימנו עם גורם בכיר בפול נמסר שעליהם להגיב עד ה- 20 ליוני על מסמך האוצר ושבאותו יום כבר יפורסמו אף תעריפי אוגוסט, כעת תעריפי יולי כבר מפורסמים באתר הפול. הפול מצידם הגישו עוד לפני כן בג"ץ שדורש העלאת הפרמיות שכן האופנוענים גורפים יותר כסף ממה שהם מכניסים, אך בג"ץ דחה אותם והורה על ההוזלה כפי שפורסמה. להערכתם השינוי לא יכנס לתוקף עד אוקטובר שכן צריך את הזמן הנדרש בין לבין בכדי להשלים את העבודה הנדרשת.

למעשה, המחירים כפי שפורסמו בכתבות היו לא מדויקים, אם כי לא רחוקים מהמציאות. ננסה לנתח זאת:
לכתבה זו מצורף צילום מתוך התעריפים של יולי כפי שכבר פורסמו באתר הפול: בצד שמאל של הטבלה ניתן לראות את המחירים ברוטו ובצד ימין את המחירים נטו אחרי ההנחה בת 13% שהם דמי ההשבה של קרנית. דמי ההשבה האלו באים כדי לפצות את המבוטחים על העודפים של קרנית ויכולים להיפסק בכל רגע לפי הוראה שלהם, שכן קרנית איננה גוף ריווחי ולכן לא אמורה לשמור רווחים. מכאן 
כבר ניתן ללמוד שבשורה התחתונה מכלל עוגת ביטוחי הרכב (דו-גלגלי, מכוניות, רכב כבד וכו') חברות הביטוח מרוויחות, ההלנה איננה הוגנת כלפי מגזר של כ- 130,000 רוכבי הדו-גלגלי בישראל, ולכן יש צדק מעשי בדבר. מהמחיר נטו צריך להוריד כ- 15%, והתוצאה שתתקבל תייצג ככל הנראה את המחירים החדשים הצפויים בעתיד. המחירים הם דיפרנציאלים ומשתנים מרוכב לרוכב. מי שמעוניין להוזיל עוד מהמחיר שיוצא עבורו יכול להפחית עוד 30% ממחיר הביטוח בגין השתתפות עצמית. השתתפות עצמית זו לא בוחנת מי אשם, הרוכב נושא בנטל עד 25,000 ₪ מתוך גובה הפיצויים שנפסקו עבורו ו-7 ימי עבודה, מכיוון שלא נבחן מי האשם, הוזלה זו האחרונה אינה מומלצת לטעמינו.

להל"ן מספר דוגמאות: 
(ללא תאונות ועבירות חמורות, ללא אבזרי בטיחות וללא מרכיב השתתפות עצמית):

 

19 תגובות ל הורדת מחירי ביטוח החובה

  1. מדינת חלם עכשיו כל מי שצריך לחדש ביטוח מרגע הפרסום ועד להוזלה בפועל לא יחדש התוצאה אלפי רוכבים נוספים ללא ביטוח , צעד מבורך אבל זה טיפה בים , ים החרא שמאכילים אותנו פה , אם כחלון יעמוד בהבטחות שלו והוא מראה סימנים שכן , אני מתחייב להצביע לו בבחירות הבאות .

  2. רוכב בן 23 עם שנתיים ותק יקבל הנחה גדולה יותר מרוכב בן 40 עם 19 שנות ותק ומבחינתי זה לא משנה על איזה כלי הוא יושב גם כלי 125 סמק אפשר לרסק יופי טופי והסיכוי של ילד בן 23עם שנתיים ניסיון לעשות את זה גדולים פי אלף זה כולנו יודעים איך רכבנו בגיל 23 ואיך רוכבים היום אחרי 40 , איפה כל הגאונים באוצר איפה ??

  3. במדינות עם מזג אוויר כמו שיש בישראל 20% מתוך כלל כלי הרכב הם אופנועים, בישראל רק 4%. הם לא רוצים, כי על כל אופנוע ביטוח החובה מפסיד מהפיצויים שהוא צריך לשלם לרוכבים יותר ממה שהיבואן מרוויח ממכירת האופנוע. קרטל האופנועים ברשות גדי אבירם ושות' משתף פעולה עם קרטל חברות הביטוח, ושניהם חולקים ברווחים של תרגיל ההונאה המסריח. את הביקוש לדו-גלגלי, ובעקבות פרויקט הרכבת הקלה, הקרטל מילא עם אופניים-חשמליים, לא לפני שהלובי שלו בכנסת דאג שהם לא יוכרו כרכב מנועי, למה? כי ככה הוא לא מוכר להם ביטוח חובה, והנזקים שנגרמים לאופניים-חשמליים נופלים על הציבור, על קופות החולים, ועל ביטוח לאומי. ככה עושים ביטוח בישראל, מבטחים רק את מי שמשתלם לביטוח. בושה!! הממונה והמפקח ממתינים לפנסיה ולתפקיד שהקרטל יסדר להם אחרי הפרישה: דירקטור בטיזינבי בשכר של חצי מליון ש"ח לחודש, מה זה משנה איפה, העיקר להלבין את כספי השוחד! להקיא מהם!

  4. על מנת לסתום לרוכבים את הפה .סכום נמוך שלא ישנה את התמונה בהרבה, אם בכלל.

  5. כל הפוליטיקאים שליקקו לקרטל סיימו את הקריירה הפוליטית שלהם בצורות שונות ומשונות. מרי רגב, שרת הספורט, הבינה את זה מהר וברחה, נראה שהיא משקמת את עצמה יפה. שר התחבורה ישראל כץ כבר מבין את הטעות שלו עם נושא רכיבת אופנועים בנתיבים ציבוריים, ומנסה עכשיו למזער נזקים, לא בטוח שיצליח. רק הפחלון הדביל עוד לא הבין את מקומות. הוא עוד חולם על אופנועים מתפקדים שיצילו את הקריירה הפוליטית הדועכת שלו. חחח…שימשיך לחלום! נומי נומי פחלון, ובי בי, כי מי שמבטיח לך הבטחות של מתפקדים, ומציג לך תמונות של רוכבים מהפגנות של 2009 עם בקושי 300 רוכבים, פשוט משקר אותך, משקר ביג טיים. המתפקדים של הקרטל מצביעים באופן מסורתי ליאיר לפיד. פחלון, אתה במקרה הטוב אולי תתאים להיות שגריר בקטאר:-) בהצלחה!

  6. עשיתם לי ארגון של הדברים כמו שצריך.
    בהצלחה.

  7. מצטער שאני לא מבין את היציאה שלך דוגרי תפסיקו לבלבל את המוח?
    גם מה שכתבת לא היה נגד דוגרי.
    אז למה הכותרת הזו?
    בגלל אנשים כמוך שבטח גם בכביש מתנהלים באיי איכפתיות כמו שאתה לא יודע לעצור את הפה שלך אנחנו . ואנחנו זה אני והקרובים אלי. אלא שרוכבים עם ביטוח.
    מה שאני בטוח שגם אתה לא רוכב בכלל עם ביטוח.
    אז יאללה תרד מהטימקס שלך ולך לחפש את החברים העבריינים שלך.
    טמבל.

  8. הקרטל מטרו-מוטור הרסו את ענף האופנועים בישראל, ונאמר קדיש!

  9. בוקר טוב ליצור המאוס, גס הרוח ורפה השכל! ראית יובל התעוררת ?גולם! עדיף שתסתום את המקלדת שלך, כי המוח שלך נרפה ורופס מלהגיב תגובה ראויה ,כמו בן אדם .זחל חזרה לחור ממנו הגחת!

  10. למה צריכים להפלות את האופנועים הרגילים ביחס לאפנועים חשמליים
    ביטוח חובה לאופנוע חשמלי הוא 1500 ש"ח לאומת ביטוח לאופנוע רגיל 3600ש"ח
    למה המדינה נותנת לזה יד אין שום הצדקה לגבות מחיר של 3600 ש"ח נהפוך הוא צריך לעודד רכבים דו גלגלים
    גם חיסכון בדלק וגם פחות זיהום אויר וגם פחות פקקי תנועה
    אז איפה כאן שר האוצר שהוזיל ב15% ב תחת שלי
    ושמישהוא יתקן אותי אם אני טועה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל