fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

ד.ל.ב מוטוספורט משיקה את ה-1290 סופר דיוק R החדש בישראל

ד.ל.ב מוטוספורט משיקה את ה-1290 סופר דיוק R החדש בישראל

צילום: יצרן

ד.ל.ב מוטוספורט, מקבוצת לובינסקי, משיקה את ה-KTM 1290 סופר דיוק R החדש בישראל. אופנוע ה'ספורט-נייקד' מהדור השני, תוכנן מחדש בכל היבט כדי להעלות עוד יותר את רף היכולות, הביצועים, ההנאה והבטיחות. כמקובל ב-KTM, האופנוע בנוי מסביב לשלדת צינורות מפלדת אל-חלד Chrome-molybdenum אשר שוקלת 9 קילוגרמים בלבד ומבטיחה גיאומטריה מצוינת ויציבות מרבית בכל תנאי הרכיבה ועומס. החיבור אל הגלגל האחורי נעשה על ידי זרוע חד-צדית חדשה וקלה ומזלג קדמי חדש, כאשר המתלים כולם מגיעים מבית WP. את השלדה עוטף פירינג חדש, אגרסיבי יותר בעיצובו מבעבר ובחזית נמצא פנס 'לד' שמאפיין את הדור החדש של אופנועי KTM.

מנוע: 1,301 סמ"ק, V טווין
מנוע ה-V טווין 75 מעלות, 1,301 סמ"ק של הסופר דיוק R הוא הגלגול האחרון והחזק ביותר של מנוע ה-LC8 ש-KTM אי פעם התקינה באופנוע שמיועד לכביש הציבורי. נתוני התפוקה שלו גבוהים בכל קנה מידה ועומדים על 177 כ"ס ב-9,750 סל"ד וכן על 14.3 ק"ג החל מ-6,750 סל"ד. יותר מכך, כבר ב-4,000 סל"ד המנוע מפיק לא פחות מ-12.2 קג"מ. כן, עד כדי כך המנוע גמיש וחזק. אולם למרות שמדובר במנוע החזק ביותר של KTM, הוא תוכנן לספק את כוחות באופן ליניארי וחלק לכל אורך רצועת הסל"ד ולהציע צריכת דלק חסכונית. זהו מנוע צר וקומפקטי מאוד ומשקלו עומד על 62 ק"ג, מה שהופך אותו לאחד ממנועי ה-V טווין 4 שסתומים לצילינדר הקלים בעולם. מכל דלק בנפח 18 ליטר מאפשר לו גם טווח רכיבה גדול בין תדלוקים.

ראשי המנועים גם כן חדשים לגמרי ומכילים תאי יניקה החדשים שנועדו לשפר את זרימת האוויר לתוך חלל השריפה (יחס דחיסה של 13.6:1) בתחומי הסל"ד הנמוך והבינוני והם מסייעים בהפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים בשיעור של כ-10 אחוזים. בנוסף לכך, לביצועי המנוע תורמים גם שסתומי יניקה חדשים שעשויים מטיטניום קלילים שמשקלם 39 גרם בלבד – 19 גרם קלים יותר משסתומי הפלדה במנוע של הסופר דיוק R הקודם. מערכת Ride By Wire חדשה במצערת מעצימה עוד יותר את תגובות המנוע שכן כעת, לא מדובר רק בפתיחה חשמלית לפרפרי המצערות, אלא התאמה מושלמת בין דרישת הרוכב במצערת, לפתיחת המצערות בפועל ביחס למצב תפוקת המנוע הרגעית ומצב הרכיבה הנתון.

עדיין בתוך המנוע, גל ארכובה חדש מבטיח הפחתה בוויברציות ותגובה מהירה יותר לשינויים. בנוסף לכך, טלטלי הבוכנות חוזקו ועובו ב-3 מילימטרים נוספים. תכנון הבוכנות עצמן קיבל השראה ממכוניות פורמולה 1 – הן תוכננו לעמידה בעומסים גדולים מאוד, למרות משקלן הנמוך ועוביין הדק. חצאיות הבוכנה מצופות אנודייז להפחתת החיכוך והעלאת העמידות בשחיקה. כדי להבטיח בעירה יעילה ככל הניתן של תערובת הדלק, כל צילינדר מצויד בשני מצתים במידות שונות ותזמון הפעולה שכל אחד מהם נשלט באופן מלא על ידי מחשב המנוע.

מערכת פליטה חדשה שהותאמה לתקן יורו 4 מפנה את הגזים השרופים ביעילות מהמנוע ומבטיחה צליל שקט בסל"ד נמוך ומוזיקה של ממש כשהמנוע נוסק במעלה הסל"ד. המנוע החדש של הסופר דיוק R קיבל גם מצמד מחליק חדשני, אשר בנוסף לזה שהותקן בדור הקודם, לא רק מונע את נעילת הגלגל האחורי כתוצאה מבלימת המנוע, אלא גם מחליק את העברות ההילוכים ומצריך השקעת פחות כוח במנוף המצמד.

מתלים, היגוי, בלמים וגלגלים
KTM שמו לעצמם מטרה, לשפר עוד יותר את יכולות ההתנהגות של הסופר דיוק R מהדור הקודם ולכן רשימת השינויים נרחבת מאוד במעבר לדור השני. המזלג הקדמי מבית WP חדש לגמרי ובנוי מצמד בולמים טלסקופיים הפוכים בקוטר 48 מ"מ אשר תוכננו להציג עמידות מקסימלית לפיתול. בולמים אלה ניתנים לכיוון מלא של שיכוך וכיווץ, כאשר החידוש הוא שאת כיוונים אלה ניתן לעשות באופן עצמאי לכל בולם ללא קשר אל הבולם השני ובכך למעשה האופנוע מציע לרוכב כיול מושלם לצרכיו ולתנאי הרכיבה. בקצה המזלג מותקן גם משכך היגוי של WP שמונע נענוע בחזית כתוצאה מיכולות התאוצה של המנוע. מאחור מותקנת זורע חד-צדית חדשה קלה במיוחד וחזקה בהתאם לעמידה בתפוקה הגבוהה של המנוע. על זורע זו מותקן בולם יחיד גם כן של WP שלו מכל גז נפרד והוא מציע כיול מלא לשיכוך וכיווץ בהתאם למהירות נמוכה וגבוהה.

ה-1290 סופר דיוק R נועל צמיגי מצלר M7RR שתוכננו במיוחד עבורו עם פרופיל, מבנה, תרכובת וסידור חריצים חדשים לגמרי. צמיגים אלה מבטיחים אחיזה מצוינת בכל תנאי, שחיקה אחידה ככל הניתן והיגוי מדויק שהולמים את יכולות האופנוע החדש. צמיגים אלה מולבשים מעל לחישוקי סגסוגת קלים במיוחד, אשר לא רק מפחיתים את משקל האופנוע, אלא גם מפחיתים את המשקל הבלתי מוקפץ ומחדדים את תגובות ההיגוי וההתנהגות של האופנוע. על הבלימה אחראים צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים, אשר עליהם מותקנים קאליפרים מונובלוקים רדיאלים M50 של ברמבו ומנוף הבלימה מפעיל משאבה רדיאלית להגברת הדיוק והתחושה בכל בלימה. מאחור מותקן דיסק בקוטר 240 מ"מ וכן קאליפר של ברמבו. הפיקוח על עצמת הבלימה נעשה על ידי מערכת ABS 9.1 MP מתוחכמת של BOSCH אשר "יודעת" להתחשב בזווית ההטיה של האופנוע ולספק בלימה חזקה, מדויקת ובטוחה בכל תנאי הרכיבה. מערכת זו מאפשרת רכיבה במצב 'סופרמוטו' (כיבוי המערכת על הגלגל האחורי בלבד) או כיבוי מלא.

אלקטרוניקה
בנוסף למערכת ה-ABS המתקדמת (BOSCH 9.1 MP), אשר מרחיבה את מעטפת הבטיחות על ידי היכולת לחשב גם את זווית ההטיה של האופנוע ולמקסם את יכולת הבלימה גם בעת ביצוע פניה, ה-1290 סופר דיוק מצויד במערך אלקטרוני שלם לרשות הרוכב. זה מתחיל בשלושה מצבי רכיבה לבחירה ממתג בכידון ואלה כוללים מצב Sport, מצב Street ומצב Rain אשר קובעים את תפוקת המנוע ותגובותיו וכן את רמת התערבות בקרת האחיזה. במצב Sport ובמצב Street המנוע מפיק את שיא כוחו, אך במצב הספורטיבי, בקרת האחיזה מאפשרת מעט יותר החלקה בגלגל האחורי תחת כוח, אך תמיד תחת פיקוחה של בקרת האחיזה שתפקידה למנוע סכנה. מצב Rain מעלה את התערבות בקרת האחיזה למקסימום במטרה למנוע כל סחרור של הגלגל האחורי ובנוסף לכך, ממותן הספק המנוע לכדי 130 כ"ס.

ה-1290 סופר דיוק R מצויד גם במערכת ה-MSR (Motor Slip Regulator) שתפקידה למנוע השפעה שלילית של בלימת המנוע על הגלגל האחורי בעת הורדת הילוך אגרסיבית או סגירה מהירה ופתאומית של המצערת. במקרים כאלה, מערכת ה-Ride By Wire פותחת מעט את מצערות המנוע בדיוק במידה הנחוצה כדי למנוע את התנגדות המנוע כתגובה להאטה הפתאומית.

לוח המחוונים של ה-KTM 1290 סופר דיוק R הנו למעשה מסך TFT צבעוני באיכות גבוהה שמציע תצוגה עשירה ומשתנה בהתאם למצבי הרכיבה, חום המנוע ועוד. האופנוע החדש מציע גם יכולת התנעה ללא מפתח. במקום זה הרוכב נושא משדר על גופו ובקרבה אל האופנוע מאפשר התנעה מהירה. לטובת השימוש היומיומי על הכביש הציבורי, הסופר דיוק מצויד גם בבקרת שיוט שמאפשרת לרוכב לקבוע את מהירות הרכיבה בלחיצת מתג. מערכת זו פועלת החל מהילוך שלישי ומעלה, בין 40 ל-200 קמ"ש ודחיפת או משיכת המתג מאפשרת להאיץ או להאט ללא שימוש במצערת. הסופר דיוק R החדש מציע גם קישוריות מלאה עם הסמארט-פון. החיבור בניהם מאפשר לרוכב לקבל התראות על שיחות נכנסות על גבי צד לוח המחוונים. שתי מערכות אחרונות שמגיעות כסטנדרט עם האופנוע הן בקרת לחץ אוויר בצמיגים עם התרעה כאשר לחץ האוויר יורד מתחת לרצוי וכן מערכת אשר מבטלת את פעולת האיתות לאחר ביצוע הפניה.

רשימת האופציות של ה-1290 סופר דיוק R כוללת גם 'קוויקשיפטר' אשר מאפשר להעלות וגם להוריד הילוכים במהלך הרכיבה ללא שימוש במצמד. חיישן שממוקם על רגלית ההילוכים 'חש' את הלחץ על רגלית ההילוכים ובמקרה של העלאת הילוך, המנוע מנתק לשבריר שניה את ההצתה במנוע לשם שילוב מהיר של ההילוך ומיד לאחר מכן חוזר לפעולה שגרתית. במקרה של הורדת הילוך, מחשב המנוע מתאים את מהירות סיבובי המנוע לזו שבהילוך אליו עוברת תיבת ההילוכים (גז ביניים) לטובת העברה חלקה ומהירה. גם לאחר התקנת המערכת, ניתן לכבות את פעולתה ולהעביר הילוכים באופן רגיל עם מצמד ידני.

כאופציה נוספת מציעה KTM גם את ערכת המסלול וזו כוללת שלל עזרים שמסייעים לרוכב להשיג את זמן ההקפה המהיר ביותר וכן לשלוט במכונה באופן מקסימלי. ערכה זו כוללת בקרת האצה (מאפשרת לרוכב למקסם את יכולת הזינוק מעמידה. כל שעליו לעשות זה לפתוח מצערת, הסל"ד יוגבל אוטומטית ל-6,500 סל"ד ולשחרר את המצמד. האופנוע יאיץ בכל הכוח ואף ימנע מהגלגל הקדמי לעלות לאוויר), שליטה מלאה בהחלקת הגלגל האחורי בהאצה (9 מצבי התערבות לשימוש בצמיגי סליקס), שינוי במפות הצתה במנוע ואף ביטול של המערכת למניעת הרמת הגלגל הקדמי (אנטי-ווילי).


ארגונומיה

KTM 1290 סופר דיוק R החדש משפר גם את האופן שבו הרוכב ממוקם על גבו. הכידון רחב יותר ב-20 מ"מ, נמוך ב-5 מ"מ והוזז 18.5 מ"מ קדימה לקבלת תנוחת רכיבה ספורטיבית יותר. בנוסף לכך, הכידון מציע לרוכב כוונון נוסף בטווח של 22 מ"מ ממצבו המקורי ובארבעה מצבים שונים לטובת התאמה מושלמת לרוכבים שונים. בנוסף לכך, מנופי הבלם הקדמי והמצמד מתכווננים במגוון מרחקים להתאמה למידות שונות של כפות ידיים וגם רגליות הבלם האחורי ורגלית ההילוכים מתכווננים בשלושה מצבים.

מרווח הטיפולים ב- 1290 סופר דיוק R עומד על 15,000 ק"מ.

 

פרט טכני:
מנוע: V-טווין 75 מעלות, 4 שס' לציל'
נפח: 1,301 סמ"ק
הספק: 177 כ"ס ב-9,750 סל"ד
מומנט: 14.3 קג"מ ב-6,750 סל"ד
יחס דחיסה: 13.6:1
קירור: נוזל
מצמד: מחליק
מתלה קדמי: WP מזלג הפוך, 48 מ"מ
זווית מזלג: 24.9 מעלות
מתלה אחורי: זרוע חד צדית, בולם יחיד WP
בלם קדמי: צמד דיסקים 320 מ"מ, קאליפרים מונובלוק רדיאליים ברמבו
בלם אחורי: דיסק 240 מ"מ, ברמבו
ABS: רב-מצבי
צמיג קדמי: 120/70 R17
צמיג אחורי: 190/55 R17
בסיס גלגלים: 148.2 ס"מ
מרווח גחון: 14.1 ס"מ
גובה מושב: 83.5 ס"מ
מכל דלק: 18 ליטר
משקל (יבש): 195 ק"ג
מרווח טיפולים: 15,000 ק"מ

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל