fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר

קאסטום השבוע: ב.מ.וו R1232

קאסטום השבוע: ב.מ.וו R1232

טל שביט


בחודש יולי האחרון ביקרתי במפגש האופנועים השנתי הגדול של ב.מ.וו שנערך בגארמיש, בדרום גרמניה. שם, בין כל הדוכנים של סדנאות השיפורים והאביזרים, ובין מאות אופנועי ב.מ.וו מכל הסוגים והמינים, מצאתי אוהל עם שם לא מוכר – Panda Moto. בתוך האוהל שכן לו אופנוע שחור ונוצץ שבמבט ראשון נראה כמו ב.מ.וו מ-א-ד ישן, שמשום מה מצליח להראות יותר חדש מחדש.
בדיקה מעמיקה יותר גילתה שהענתיקה-הכמו-חדשה הזו מצויידת בעצם במנוע בוקסר עדכני ומודרני לגמרי, כאשר כל היתר כלל לא רק עיצוב של פעם – מ-א-ד פעם – אלא גם מכניקה של פעם: שילדה קשיחת-זנב, מיתלה קדמי עם קפיצי עלים… והכל חדש ונוצץ. מה הולך כאן? הפרטים – צינורות נחושת, גימורי הכרום, הצביעה המושלמת מראה אחורית שמוקמה על הצילינדר כדי לא לפגוע במראה הנקי של הכידון – כל אלו היו לא פחות ממעלפים.
כמה שאלות ודיבור קצר עם צרפתי מבוגר וחביב הטילו אור על הסוגיה. ובכן מדובר בפרוייקט שהעבודה עליו הושלמה ממש זה עתה. Panda Moto, כך התברר, איננה סדנה אלא סוכנות אופנועי ב.מ.וו, מוכרת היטב בצרפת. ואותו צרפתי מבוגר וחביב היה ז'ן-לוק דופון, בעליה של הסוכנות והאיש שמאחורי הפרוייקט יוצא הדופן: רפליקה של ה-R32, האופנוע הראשון של ב.מ.וו (וגם הבוקסר הראשון שלהם, מטבע הדברים) שיצא ב-1923, אבל עם יחידת הנעה עדכנית. דופון, מסתבר, הוא איש יצירתי שמאחוריו כבר מספר לא קטן של אופנועים ב.מ.וו מיוחדים – והוא פשוט ייצר לעצמו רפליקה כזו. בעצמו, ובאמצעות בעלי המלאכה שעימם הוא עובד מזה שנים. השילדה, הכנפיים, המזלג הקדמי עם קפיץ העלים, מיכל הדלק, מושב-הקפיצים המרופד בעור – הכל עבודת-יד עצמית. האופנוע זכה לכינוי R1232, כאשר ה-12 מייצג את מנועה-1.2 ל' בוקסר.
רק תראו את הפרטים. הצמיגים הצרים עם הפסים הלבנים, על חישוקי "2.5 בקוטר "21 מלפנים ו-"19 מאחור; הפנס הקדמי שנראה בדיוק כמו המקור מלפני כמעט 90 שנה; את מוט-ההילוכים משמאל למיכל הדלק שיוצר כדי לאפשר החלפה ידנית, כמו במקור. פשוט מדהים.
הפרוייקט, מתחילת התכנון הקפדני (שארך בעצמו חודשים) ועד השלמתו, דרש 16 חודשים ו-660 שעות עבודה, כשהעלות נאמדת בקרוב ל-70,000 אירו. רצה הגורל והעבודה הושלמה ממש זמן קצר לפני המפגש בגארמיש, כך שזו היתה הופעת-הבכורה הפומבית של האופנוע. מאז הוא כבר הוצג במספר תערוכות והספיק להופיע במגזינים ובאתרי אינטרנט בשפע, כיאה לפרוייקט כל כך מיוחד – וכל כך מושלם. ושלא תהיה טעות, אופנוע זה נועד לרכיבה, לא להיות מוצג מוזיאוני. דופון אפילו מדבר על אפשרות לייצור מספר מצומצם של עותקים, אם יהיה ביקוש…

לדף הפרוייקט באתר Panda Moto


הפרטים – צינורות נחושת, גימורי הכרום, הצביעה המושלמת מראה אחורית שמוקמה על הצילינדר כדי לא לפגוע במראה הנקי של הכידון – כל אלו היו לא פחות ממעלפים…

…השילדה, הכנפיים, המזלג הקדמי עם קפיץ העלים, מיכל הדלק, מושב-הקפיצים המרופד בעור – הכל עבודת-יד עצמית

5 תגובות ל קאסטום השבוע: ב.מ.וו R1232

  1. BMW לא היו הראשונים.
    קדם להם אופנוע בריטי עם בוקסר וגל הינע.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל