fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

10 דברים שאתם חייבים לדעת על האינדיאן FTR1200 החדש

10 דברים שאתם חייבים לדעת על האינדיאן FTR1200 החדש

רביב כהן

צילום: יצרן

פלאט-טראק רייסינג, ובתרגום חופשי לעברית – מירוצי מסלול "שטוח" (ישנם ביטויים שעדיף להשאיר בלעז), הוא תחום מירוצים שקיים עוד משנות ה-30', בו קבוצה של רוכבי אופנועים מוזרים למראה מנסה להקיף מסלול סגלגל (אובלי) מהר ככל האפשר, רוכבים שמטים את האופנועים בזויות לא הגיוניות על פני שטח נטול אחיזה.
במירוצים האלו הדגש הוא על מהירות הפניה והמסלולים הסגלגלים נטולי הישורת דורשים מהרוכב יכולות רכיבה גבוהות, מסירות ועצבים (ואולי גם חלקים אחרים) מפלדה.

 

אז מה למירוצי פלאט-טראק ולאינדיאן החדש?

1. אינדיאן משיקים את ה-FTR1200 החוקי לכביש כמחווה ל-FTR750, השולט כמעט ללא עוררין במסלולי הפלאט-טראק בארה"ב, וזאת לאחר שחשפו את דגם קונספט הדומה במראהו ל-750 כדי לגשש בקרב הרוכבים אם בכלל יש היענות לדגם שכזה, חוקי לכביש – ספויילר, הייתה הרבה היענות.

דגם הקונספט היה מרהיב, ובימים בהם רוב החברות מנסות לתת מראה וינטג'י לחלק מהדגמים שלהם, לאינדיאן כבר היה דגם כמעט מוכן, רייסר אמיתי ממסלולי המירוצים שכמעט ולא השתנו במאה האחרונה.

 

2. המנוע ב-FTR1200 אמנם דומה למנוע שבסקאוט, אך המהנדסים באינדיאן טוענים שהוא "80 אחוז חדש, 20 אחוז משותף" בהשוואה למנוע של הסקאוט, מנוע שתוכנן כולו למטרה אחת – ביצועים! עם גודל פיזי קצר יותר שהושג על ידי תכנון מחדש של גל הארכובה ותיבת ההילוכים, מופשט מכיסויים מיותרים ומכונס פנימה, הצליחו המהנדסים לשמור את משקלו של האופנוע נמוך בצורה משמעותית משאר הדגמים (221 ק"ג יבש) ולדאוג לבסיס גלגלים קצר בזכות התכנון החדש.מנוע החדש הוגדל ל-1,203 סמ"ק ועבר סדרת שיפורים כגון שסתומים מוגדלים, יחס דחיסה גבוה יותר משל הסקאוט (12.5:1), גלי זיזים עם תזמון אגרסיבי יותר המאפשרים למנוע לנשום טוב יותר ובתי מצערת מוגדלים ל-60 מ"מ.
אינדיאן מצהירים שהמנוע מפיק כ-120 כ"ס ועם מומנט אדיר של כ-12 קג"מ המתקבל כבר בסל"ד נמוך.

 

3. השלדה ב-FTR1200 היא שלדת צינורות עם המנוע כנושא עומס ודרכו עובר ציר הזרוע האחורית.

 

4. המתלים ב-FTR תוכננו כדי לתת הרבה מעבר למה שאופנוע כביש צריך, ונראה שיתפקדו היטב גם בשבילים לבנים , עם מהלך של כ-150 מ"מ הן מקדימה והן מאחור.

 

5. בלמי האופנוע מהשורה הראשונה, מבית ברמבו, עם זוג דיסקים קדמיים בקוטר 320 מ"מ ואחורי בקוטר 260 מ"מ, עם ABS מלא הניתן לניתוק.

 

6. העיצוב המתעתע של מיכל הדלק הינו כיסוי המכסה את קופסאת האויר, מיכל הדלק מתחיל מחלקו האחורי של הכיסוי וממשיך אל מתחת למושב האופנוע. הכיסוי עוצב בהשראת הסקאוט.

 

7. מערכת הפליטה שהוצגה לראשונה על דגם הקונספט היתה מרהיבה ביופיה, אופיינית לאופנועי פלאט-טראק שלא צריכים לעמוד בתקני פליטה מחמירים, כנראה שאינדיאן היו צריכים לשנות מעט את הגישה על מנת לעמוד בתקנים וקיבלנו מערכת פליטה שונה מזו שהוצגה לראשונה, וחבל.

 

8. ה-FTR יוצע בשתי גרסאות, ה-FTR1200 ה-"רגיל" שיגיע בצבע שחור (שלדה וכיסויים) ועם ספידומטר עגול רגיל, וה-FTR1200S, שיגיע במגוון צבעים אופייניים לאופנוע, כולל צביעת מרוצים, עם שלדה בצבע אדום וכיסויים לבנים, לוח מחוונים עם מסך מגע LCD וחבילת אלקטרוניקה משודרגת.

 

9. המחיר הישראלי של שתי הגרסאות האלו לא נקבע עדיין, מהיבואן נמסר שבכוונתם לקבוע מחיר תחרותי, בארה"ב האופנועים מתומחרים בין 13,000 ל-16,000 דולר

 

10. עם אופנוע כל כך מיוחד ויחודי, אנחנו רוצים אחד כזה, רוצים אחד כזה מאוד!

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל